*Skye* schreef:
Ik lees meerdere malen dat mensen wel verzekerd zijn, maar bv niet preventief enten en ontvlooien. In de polisvoorwaarden staat dat dat wel verplicht is. Zijn jullie niet bang dat je daar gezeur mee krijgt?
En wij nemen Skye regelmatig mee naar het buitenland. Kan dat ook zonder te enten?
Ik heb er bij Proteq nog nooit problemen mee gehad. Die vergoedden zelfs het titeren grotendeels, dus ze weten dat ik niet zomaar vaccineer.
Voor het buitenland is alleen rabies verplicht.
Wat ik voor Cyntha aan kosten maak varieert nogal, voornamelijk door de dierenarts waar ik voor haar regelmatig aardig wat centjes aan kwijt ben. Ik ben dan ook ont-zet-tend blij dat ze verzekerd is anders was ik er allang op leeggelopen.
Momenteel kost Cyntha's voer zo'n 30 euro per maand. Dan nog zo'n 40 euro per maand aan vaste medicatie en supplementen maakt tesamen 70 euro. Valt nog best mee vergeleken met de periode dat ze maar 1 specifieke soort voer verdroeg waar ik al zo'n 100 euro per maand aan kwijt was.
Vaccineren doe ik niet meer. Voorheen liet ik ieder kwartaal ontlastingonderzoek doen a 22 euro per keer, maar aangezien ze nooit wormen heeft vind ik 2 x per jaar inmiddels ook wel genoeg dus ongeveer 4 euro p.m.
Snacks max. een tientje per maand gemiddeld?
Speeltjes, riemen, manden etc. heb ik al in geen jaren meer gekocht, de voorraad is groot genoeg.
Hondenbelasting is ongeveer 5 euro per maand.
Verzekering 38 euro per maand.
Af en toe iets tegen vlooien, ook zo'n 5 euro max. per maand?
Aanvullen van mijn 'EHBO-koffertje' voor Cyntha zal gemiddeld ook nog eens zo'n 5-10 euro per maand zijn.
Cursus 65 euro per kalenderjaar dus zo'n 5,50 euro p.m.
Alles bij elkaar kom ik dan op zo'n 148 euro per maand. Wat daar nog niet bijgerekend is, zijn de dierenarts en benzinekosten.