Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Entings-beleid dierenartsen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Entings-beleid dierenartsen

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Marion. schreef:Onze da heeft destijds, toen Nobivac de geldigheidsduur van de entingen op 3 jaar zette, wel de prijzen van een enting flink verhoogd maar vermeldde wel direct dat we pas over 3 jaar terug hoefden te komen.

Maar blijkbaar zijn er nog dierenartsen die gewoon nog een jaar aanhouden. En daar ook kaartjes voor rond gaan sturen. Mijn moeder vroeg me net wat ze moest doen. Mijn tante (woont naast mijn moeder) zei namelijk dat zij haar hond niet alweer zou laten enten.
Dus ik pak het paspoort erbij. Pup-entingen keurig op tijd. En met een jaar, en twee jaar ook. Allemaal Nobivac. Laatste enting op 23-1-2014. En dus krijgt ze nu weer een brief. 'Hoogste tijd dat uw hond weer geent moet worden!'

Ik vind dat serieus toch gewoon echt fout van die da. Tuurlijk zijn dat makkelijke verdiensten, maar het zijjn toch verdorie geen snoepjes die je in dat lijf jast?
Ik kreeg ook elk jaar een kaartje, gewoon zo'n standaard ding. Maar de honden werden niet standaard met de cocktail gevaccineerd :neenee: . Elke 3 jaar de cocktail en in de andere jaren alleen Lepto.
Voor de zekerheid gaf ik, bij het maken van de afspraak, zelf al aan om welke enting het ging. Vooral ook omdat ik geen kennelhoest enting in de cocktail wilde hebben :pffff: .

Overigens zou ik nu zeker niet laten enten ook niet tegen Weill. Als 'je' dan toch tegen Weill wil laten enten, doe dat dan in maart/april.

PS; Mijn honden worden niet meer geënt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Liesbeth schreef:
Marion. schreef:Onze da heeft destijds, toen Nobivac de geldigheidsduur van de entingen op 3 jaar zette, wel de prijzen van een enting flink verhoogd maar vermeldde wel direct dat we pas over 3 jaar terug hoefden te komen.

Maar blijkbaar zijn er nog dierenartsen die gewoon nog een jaar aanhouden. En daar ook kaartjes voor rond gaan sturen. Mijn moeder vroeg me net wat ze moest doen. Mijn tante (woont naast mijn moeder) zei namelijk dat zij haar hond niet alweer zou laten enten.
Dus ik pak het paspoort erbij. Pup-entingen keurig op tijd. En met een jaar, en twee jaar ook. Allemaal Nobivac. Laatste enting op 23-1-2014. En dus krijgt ze nu weer een brief. 'Hoogste tijd dat uw hond weer geent moet worden!'

Ik vind dat serieus toch gewoon echt fout van die da. Tuurlijk zijn dat makkelijke verdiensten, maar het zijjn toch verdorie geen snoepjes die je in dat lijf jast?
Ik kreeg ook elk jaar een kaartje, gewoon zo'n standaard ding. Maar de honden werden niet standaard met de cocktail gevaccineerd :neenee: . Elke 3 jaar de cocktail en in de andere jaren alleen Lepto.
Voor de zekerheid gaf ik, bij het maken van de afspraak, zelf al aan om welke enting het ging. Vooral ook omdat ik geen kennelhoest enting in de cocktail wilde hebben :pffff: .

Overigens zou ik nu zeker niet laten enten ook niet tegen Weill. Als 'je' dan toch tegen Weill wil laten enten, doe dat dan in maart/april.
Snap, ik en ik doe dat zelf al zeker 14 jaar ook zo. Sterker nog, iedere 3 jaar de cocktail doe ik niet eens. En ondanks mijn waterratten heb ik ook bewust nooit Weil laten enten, en het hondje van mijn moeder hoeft dat al helemaal niet.
Maar daar gaat het allemaal niet om. Het gaat erom dat een fabrikant drie jaar bescherming garandeert en dat er dan gewoon ieder jaar (als je zelf dus niets zegt) gewoon de grote cocktail in wordt gespoten.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik weet hier in de omgeving een DA die schijnbaar heel goedkoop is, ook qua enten.
Zij enten jaarlijks de cocktail en volgens mij was dat omdat het voor hun veel goedkoper is om in te kopen en zo bieden ze het dus ook goedkoper aan.

Ik ga altijd naar een andere DA, hij ent wel naar wat 'nodig' is. Denk dat we komend jaar misschien eens gaan titeren en me eens wat meer ga verdiepen in het nut van alle verschillende entingen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kirra schreef:
Bulley schreef:
Kirra schreef:In januari heeft Vita haar vaccinaties in het asiel gehad (Lepto en DHPPi).
Gisteren gekeken naar haar paspoort door dit topic.
Ik was een beetje verbaasd over de onduidelijkheid eerlijk gezegd. Er staan in één vakje 2 stickers (Lepto en DHPPi).
Daarnaast staat een datum en daaronder de datum waarop het herhaald moet worden (1 jaar later). Dat lijkt dus aan te geven dat beide jaarlijks herhaald moeten worden...
Mijn dierenarts heeft mij (volgens mij) ook zoiets gezegd. Ze zouden me bellen, dus dan hoor ik het wel.

Wat ik ook raar vind is dat de verval datum (EXP) van de vaccins op de sticker voor Nobivac DHPPi aangeeft 5-2015. Dat is 1,5 jaar. Is dat ook niet raar? Of is dat soms de verval datum van het product geweest?

Door het hondenforum ben ik (de laatste dagen!) wijzer geworden. De cocktail gaat sowieso dit jaar niet gebeuren en over Weil moet ik nog maar heel goed nadenken. Nanna heeft een interessant artikel daarover gepost.
de datum op de sticker is de datum tot wanneer die gegeven kan worden dus van het product.
En ze zetten altijd herh over een maar wat er herhaald wordt verschilt per da.
Bij ons 1 jaar hele cocktail daarna 2x alleen de weil.
Bedankt voor de info.
Blijf ik toch erbij dat het er duidelijker in kan staan.
Als een vaccin officieel 3 jaar geldig is en de andere korter, zet ze dan apart met een andere herhaal datum?
Op deze manier is het inderdaad verschillend per dierenarts. Daar was Marion volgens mij ook verbaasd over.
Mensen kunnen natuurlijk ook zelf wat opzoeken, maar het paspoort is toch de eerste indicator.
Bij mijn vorioge DA stond dat ook apart aangetekend.
Ik zal eens opletten of dat bij de nieuwe DA ook weer gebeurt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Dan zoek je toch lekker een andere dierenarts als je niet tevreden bent.
Ze zijn heus niet allemaal zo hoor....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Marion.

Lucia schreef:Ik weet hier in de omgeving een DA die schijnbaar heel goedkoop is, ook qua enten.
Zij enten jaarlijks de cocktail en volgens mij was dat omdat het voor hun veel goedkoper is om in te kopen en zo bieden ze het dus ook goedkoper aan.
Een enting kost qua inkoop geen drol, en qua tijd voor een DA dus ook niet. Daar verdienen ze gewoon dik aan. En dat mag van mij hoor, ik ga ook voor een enting naar de DA waar ik graag kom. Al heeft hij het - toen Nobivac het op 3 jaar zette - wel ongeveer verdubbeld qua prijs. Prima, want ik kreeg wel gelijk de eerlijke informatie dat ik pas over 3 jaar weer hoefde te komen (wist ik natuurlijk allang, maar dat doet er niet toe).

Je kunt ook vaak in clubverband laten enten, ook veel goedkoper. Maar het gaat mij helemaal niet om de prijzen van de enting, mijn moeder is wel op de centjes maar ze heeft er genoeg, maar om het onnodig inspuiten van ziekteverwekkers.
Marion.

Lucia schreef:Ik weet hier in de omgeving een DA die schijnbaar heel goedkoop is, ook qua enten.
Een enting kost qua inkoop geen drol, en qua tijd voor een DA dus ook niet. Daar verdienen ze gewoon dik aan. En dat mag van mij hoor, ik ga ook voor een enting naar de DA waar ik graag kom. Al heeft hij het - toen Nobivac het op 3 jaar zette - wel ongeveer verdubbeld qua prijs. Prima, want ik kreeg wel gelijk de eerlijke informatie dat ik pas over 3 jaar weer hoefde te komen (wist ik natuurlijk allang, maar dat doet er niet toe).

Je kunt ook vaak in clubverband laten enten, ook veel goedkoper. Maar het gaat mij helemaal niet om de prijzen van de enting, mijn moeder is wel op de centjes maar ze heeft er genoeg, maar om het onnodig inspuiten van ziekteverwekkers.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Marion. schreef: Een enting kost qua inkoop geen drol, en qua tijd voor een DA dus ook niet. Daar verdienen ze gewoon dik aan. En dat mag van mij hoor, ik ga ook voor een enting naar de DA waar ik graag kom. Al heeft hij het - toen Nobivac het op 3 jaar zette - wel ongeveer verdubbeld qua prijs. Prima, want ik kreeg wel gelijk de eerlijke informatie dat ik pas over 3 jaar weer hoefde te komen (wist ik natuurlijk allang, maar dat doet er niet toe).

Ik heb geen idee qua prijzen. Ik ga altijd naar 1 DA, ook voor de entingen, en hij is inderdaad ook gewoon eerlijk in zijn info.
Het verbaasd mij ook wel dat er toch best wat dierenartsen zijn die gewoon de grote cocktail er jaarlijks in drukken hoor.
En wij geven misschien niets om prijzen, en meer qua wat voor de hond echt van belang is. Maar hier zijn er genoeg die gewoon enten naar wat de dierenarts zegt (wat dus bij sommigen betekend dat ze jaarlijks de grote cocktail moeten) of puur kijken naar de prijzen.
Laatst gewijzigd door Lucia op 02 jan 2015 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Ik wilde mijn honden dit jaar weer laten inenten, vorig jaar niet gedaan. Verder hebben ze elk jaar alle entingen gehad. Ze zijn 9 en 4 jaar oud. Ze komen niet in contact met andere honden en ook niet van het erf. Ze rennen wel op de weilanden maar daar komen verder geen andere honden en in het water komen ze ook nooit (houden ze niet van). Ik vraag mij nu wel af of ik ze wel moet laten inenten dit jaar als ik dit zo lees. Wat zouden jullie doen? Er lopen hier wel vossen rond.
Afbeelding
Marion.

Yara schreef:Ik wilde mijn honden dit jaar weer laten inenten, vorig jaar niet gedaan. Verder hebben ze elk jaar alle entingen gehad. Ze zijn 9 en 4 jaar oud. Ze komen niet in contact met andere honden en ook niet van het erf. Ze rennen wel op de weilanden maar daar komen verder geen andere honden en in het water komen ze ook nooit (houden ze niet van). Ik vraag mij nu wel af of ik ze wel moet laten inenten dit jaar als ik dit zo lees. Wat zouden jullie doen? Er lopen hier wel vossen rond.
Ik kijk dus heel erg naar de situatie. Denk je dat je honden in contact komen met vossen, of met kadavers misschien? Als je honden zwemmen slurpen ze dan liters water mee? Dat soort dingen.

Mijn honden zijn altijd kerngezond geweest, en een griepje (kennelhoest) overleven ze wel. Een weekje bleh zijn is ook niet erg, dus die enting hoeft voor mij al niet. Maar wat mij betreft zijn jouw honden voor de grote cocktail meer dan genoeg geënt, dat zou ik beslist niet doen.
Rabiës twijfel ik wel altijd. Niet omdat ik bang was/ben dat ze met hondsdolle dieren in aanraking komen als we ergens heen gaan waar het nog voorkomt, maar wel voor eventuele controle. Vier jaar geleden zijn we naar Saarbrücken geweest, met beide Rabiës-enting die in dat weekje vakantie afliep. Toen heb ik ze dus niet laten enten. En een jaar later naar de Ardennen ook niet. Bewust.
En dit jaar naar de Ardennen al helemaal niet. We gingen wel lopen voor zover Mieppie van 12 dat zou trekken, maar die wijkt echt geen meter van onze voeten vandaan.

Paspoortje van Miep hadden we trouwens wel mee, maar eigen legitimatie niet :ugh:
Maar goed, de laatste keer dat ik aan een grens gecontroleerd ben was altijd met het vliegtuig en dat doen we niet meer sinds we honden hebben. Andere controles zijn routine-controles hier aan de grens, en dan moet vooral je auto in orde zijn.
Laatst gewijzigd door Marion. op 03 jan 2015 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Marion. schreef:
Yara schreef:Ik wilde mijn honden dit jaar weer laten inenten, vorig jaar niet gedaan. Verder hebben ze elk jaar alle entingen gehad. Ze zijn 9 en 4 jaar oud. Ze komen niet in contact met andere honden en ook niet van het erf. Ze rennen wel op de weilanden maar daar komen verder geen andere honden en in het water komen ze ook nooit (houden ze niet van). Ik vraag mij nu wel af of ik ze wel moet laten inenten dit jaar als ik dit zo lees. Wat zouden jullie doen? Er lopen hier wel vossen rond.
Ik kijk dus heel erg naar de situatie. Denk je dat je honden in contact komen met vossen, of met kadavers misschien? Als je honden zwemmen slurpen ze dan liters water mee? Dat soort dingen.

Mijn honden zijn altijd kerngezond geweest, en een griepje (kennelhoest) overleven ze wel. Een weekje bleh zijn is ook niet erg, dus die enting hoeft voor mij al niet. Maar wat mij betreft zijn jouw honden voor de grote cocktail meer dan genoeg geënt, dat zou ik beslist niet doen.
Parvo twijfel ik wel altijd. Niet omdat ik bang was/ben dat ze met hondsdolle dieren in aanraking komen als we ergens heen gaan waar het nog voorkomt, maar wel voor eventuele controle. Vier jaar geleden zijn we naar Saarbrücken geweest, met beide Parvo-enting die in dat weekje vakantie afliep. Toen heb ik ze dus niet laten enten. En een jaar later naar de Ardennen ook niet. Bewust.
En dit jaar naar de Ardennen al helemaal niet. We gingen wel lopen voor zover Mieppie van 12 dat zou trekken, maar die wijkt echt geen meter van onze voeten vandaan.

Paspoortje van Miep hadden we trouwens wel mee, maar eigen legitimatie niet :ugh:
Maar goed, de laatste keer dat ik aan een grens gecontroleerd ben was altijd met het vliegtuig en dat doen we niet meer sinds we honden hebben. Andere controles zijn routine-controles hier aan de grens, en dan moet vooral je auto in orde zijn.
Ze komen niet direct in contact met vossen maar liggen wel eens in de poep van vossen te rollen. Kan dat kwaad? Ze zwemmen niet ze houden alle 3 niet van water en komen ook niet echt in contact met kadavers. Soms ruiken ze wel eens aan een dode mol of muis maar ze eten nooit van dode beesten en komen er verder ook niet aan. Ik vind het best lastig dat inenten. Denk zelf ook wel dat ze genoeg bescherming hebben maar wil ze ook niet ziek hebben.
Afbeelding
Marion.

Yara schreef:
Marion. schreef:

Mijn honden zijn altijd kerngezond geweest, en een griepje (kennelhoest) overleveyn ze wel. Een weekje bleh zijn is ook niet erg, dus die enting hoeft voor mij al niet. Maar wat mij betreft zijn jouw honden voor de grote cocktail meer dan genoeg geënt, dat zou ik beslist niet doen.
Parvo twijfel ik wel altijd. Niet omdat ik bang was/ben dat ze met hondsdolle dieren in aanraking komen als we ergens heen gaan waar het nog voorkomt, maar wel voor eventuele controle. Vier jaar geleden zijn we naar Saarbrücken geweest, met beide Parvo-enting die in dat weekje vakantie afliep. Toen heb ik ze dus niet laten enten. En een jaar later naar de Ardennen ook niet. Bewust.

Ze komen niet direct in contact met vossen maar liggen wel eens in de poep van vossen te rollen. Kan dat kwaad? Ze zwemmen niet ze houden alle 3 niet van water en komen ook niet echt in contact met kadavers. Soms ruiken ze wel eens aan een dode mol of muis maar ze eten nooit van dode beesten en komen er verder ook niet aan. Ik vind het best lastig dat inenten. Denk zelf ook wel dat ze genoeg bescherming hebben maar wil ze ook niet ziek hebben.
Dan zou ik ze laten titeren, ben je misschien zelf wat gerustgesteld.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zit nu in dubio. Bas is er nu een dik jaar. Wat ze in Spanje gehad heeft aan enting is onbekend. Ze is volledig ingeënt toen ze naar Nl is gehaald en dat is nu 1 jaar en 2 maanden geleden. Dus wat nu? Nog een keer enten? Ik schat Bas op rond de 5 jaar en kerngezond. Tja...
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

laeken schreef:Ik zit nu in dubio. Bas is er nu een dik jaar. Wat ze in Spanje gehad heeft aan enting is onbekend. Ze is volledig ingeënt toen ze naar Nl is gehaald en dat is nu 1 jaar en 2 maanden geleden. Dus wat nu? Nog een keer enten? Ik schat Bas op rond de 5 jaar en kerngezond. Tja...

Ik zou haar laten titeren op DHP.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
laeken
Zeer actief

DHP?
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

laeken schreef:DHP?
Hondenziekte, Hepatitis en Parvo. Ze zal hier door de stichting vast tegen gevaccineerd zijn (of heeft ze alleen rabies gehad?), ik zou dan willen weten of dat goed is aangeslagen. Para-influenza en lepto ben ik zelf geen voorstander van om te laten vaccineren, maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

laeken schreef:Ik zit nu in dubio. Bas is er nu een dik jaar. Wat ze in Spanje gehad heeft aan enting is onbekend. Ze is volledig ingeënt toen ze naar Nl is gehaald en dat is nu 1 jaar en 2 maanden geleden. Dus wat nu? Nog een keer enten? Ik schat Bas op rond de 5 jaar en kerngezond. Tja...
heeft ze de nobivac cocktail gehad ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
laeken
Zeer actief

Geen idee, zal vanavond het boekje even zoeken.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Geen idee, zal vanavond het boekje even zoeken.
:ok: Als ze de nobivac cocktail heeft gehad is ze zeker voor 3jr beschermd. Zelfs als ze voorheen nooit ingeënt is geweest. Er zijn ook andere merken die 3jr gelden maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd.
(er is dacht ik ook een nobivac cocktail die voor 1 jr staat geregistreerd maar dat lijkt me sterk dat ze die hebben gebruikt)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Liesbeth
Zeer actief

Marion. schreef:Parvo twijfel ik wel altijd. Niet omdat ik bang was/ben dat ze met hondsdolle dieren in aanraking komen als we ergens heen gaan waar het nog voorkomt, maar wel voor eventuele controle. Vier jaar geleden zijn we naar Saarbrücken geweest, met beide Parvo-enting die in dat weekje vakantie afliep. Toen heb ik ze dus niet laten enten. En een jaar later naar de Ardennen ook niet. Bewust.

Ik neem aan dat je Rabiës bedoelt :wink: .

Liesbeth
Zeer actief

Nanna schreef:
sirene schreef:
:ok: Als ze de nobivac cocktail heeft gehad is ze zeker voor 3jr beschermd. Zelfs als ze voorheen nooit ingeënt is geweest. Er zijn ook andere merken die 3jr gelden maar die weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Ik meen Vanguard.
Klopt :ok: .

jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Marion. schreef:En de weil-enting bv die beschermt eigenlijk maar een half jaar.
Dit hoor ik heel veel. Volgens mijn da beschermt het tien maanden, volgens de fabrikant 12 maanden.

Ik ben volledig de weg kwijt qua enten wat wel en niet goed is.
Eigen da is fel tegen titeren, hij zegt dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat de sneltest goed is.
Ik heb geen zin onzin in mijn hond te stoppen.
Maar hoe weet je eigenlijk dat een titer test betrouwbaar is, weet dat Tannetje er veel mee doet, maar is er ook echt een bewijs van?
Marion.

Liesbeth schreef:
Marion. schreef:Parvo twijfel ik wel altijd. Niet omdat ik bang was/ben dat ze met hondsdolle dieren in aanraking komen als we ergens heen gaan waar het nog voorkomt, maar wel voor eventuele controle. Vier jaar geleden zijn we naar Saarbrücken geweest, met beide Parvo-enting die in dat weekje vakantie afliep. Toen heb ik ze dus niet laten enten. En een jaar later naar de Ardennen ook niet. Bewust.

Ik neem aan dat je Rabiës bedoelt :wink: .
Ja, sorry. Zal het even aanpassen, dank je :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
sirene schreef:
Ik meen Vanguard.
Yep daar worden ze hier mee geent... 3 jaar geldig. Alleen de rabies is hier wel van nobivac
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

jome schreef:
Marion. schreef:En de weil-enting bv die beschermt eigenlijk maar een half jaar.
Dit hoor ik heel veel. Volgens mijn da beschermt het tien maanden, volgens de fabrikant 12 maanden.

Eigen da is fel tegen titeren, hij zegt dat het niet wetenschappelijk bewezen is dat de sneltest goed is.
Maar hoe weet je eigenlijk dat een titer test betrouwbaar is, weet dat Tannetje er veel mee doet, maar is er ook echt een bewijs van?
In de bijsluiter van Nobivac L2 staat het volgende:

Immuniteitsduur: 1 jaar tegen serovar canicola en 6 maanden tegen serovar icterohaemorrhagiae

Anderen geven gewoon 1 jaar aan.

Zelf laat ik mijn honden van 7 en 9 jaar niet meer enten. Ook niet meer tegen Weil.
Ik heb ze 2 jaar geleden laten titeren en toen zouden ze nog jaren beschermd zijn. Misschien dat ik ze dit jaar nog eens laat checken op antistoffen, maar dat zou dan meer uit nieuwsgierigheid zijn.

ranetje
Zeer actief

jome schreef:

Over de nieuwe Weil enting hoorde ik dat die 12 maanden zou werken.

De DHP cocktail van vanguard en nobivac is officieel 3 jaar geldig
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Wat vreemd, ik zie in het forumoverzicht Ranetje als laatste poster staan maar als ik het aanklik is de laatste reactie van Liesbeth.
Is dat bij anderen ook ?
Nu ik mijn bericht wilde plaatsen zie ik wel het antwoord van Ranetje maar als ik dan op het forum kijk is het weer weg.
Forumspook ? :scratch:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ranetje
Zeer actief

sirene schreef:Wat vreemd, ik zie in het forumoverzicht Ranetje als laatste poster staan maar als ik het aanklik is de laatste reactie van Liesbeth.
Is dat bij anderen ook ?
Nu ik mijn bericht wilde plaatsen zie ik wel het antwoord van Ranetje maar als ik dan op het forum kijk is het weer weg.
Je bent niet de enige.
Ik zie mijn eigen vorige posting ook niet :denken:
Ik heb al tien keer opnieuw de pagina geladen omdat ik niet snapte dat mijn naam als laatste stond, maar niet zichtbaar was.

En inderdaad ................... wel als ik een reactie aan het schrijven ben???

Ik ben benieuwd of deze posting wel zichtbaar wordt :mrgreen:

Misschien weggevallen bij het overgaan naar de volgende pagina? :idea:
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

ranetje schreef:
sirene schreef:Wat vreemd, ik zie in het forumoverzicht Ranetje als laatste poster staan maar als ik het aanklik is de laatste reactie van Liesbeth.
Is dat bij anderen ook ?
Je bent niet de enige.
Ik zie mijn eigen vorige posting ook niet :denken:
Ik heb al tien keer opnieuw de pagina geladen omdat ik niet snapte dat mijn naam als laatste stond, maar niet zichtbaar was.

En inderdaad ................... wel als ik een reactie aan het schrijven ben???

Ik ben benieuwd of deze posting wel zichtbaar wordt :mrgreen:

Misschien weggevallen bij het overgaan naar de volgende pagina? :idea:

Ik zie hem.
Vorige posting viel idd weg, op een of andere manier :wink:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ja, deze wel. Wat vaag.

Nou ja, Ranetje schreef :wink:
Over de nieuwe Weil enting hoorde ik dat die 12 maanden zou werken.
De DHP cocktail van vanguard en nobivac is officieel 3 jaar geldig
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”