Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenpoep: overal zakjes wat je kan pakken maar dan nog...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Hondenpoep: overal zakjes wat je kan pakken maar dan nog

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Op de stoep en in plantsoentjes voor huizen zou je het gewoon op moeten ruimen. Hier gebeurt dat in de regel ook, de enige drol die nog wel eens voor onze deur ligt is van een grote hond. Past ook prima in de poepzakjes van de gemeente hoor maar de man die aan het lijntje hangt vindt dat teveel moeite of zo. Het is immers niet zijn schuld dat hij een hond heeft en al helemaal niet dat het ook nog een grote is :19: Hond woont overigens niet hier in de wijk maar in de flats erachter. Dus poep op straat wordt niet altijd veroorzaakt door buurtgenoten :wink:
margriet2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door margriet2 »

Voor ons huis lag steeds ook een poepje op de stoep. Elke keer weer... Dan denk je bij je zelf: Hebben ze een hekel aan ons? Vertel het dan maar eerlijk. Gelukkig was onze buurvrouw zo vriendelijk dat snel weg te halen voor ons. Aardige buurvrouw toch?
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

toots schreef:
Ήυs schreef:Ik ruim het niet overal op. Bij ons achter spelen er kinderen op het veld en voren ook dus daar laat ik sowieso de honden nooit uit. Dan loop ik wel een stukje verder.

Maar het park wat twee jaar terug nog gewoon voor honden was het grootste gedeelte hebben ze nu allemaal recreatie gemaakt en overal moet de hond vast. In de zomer heb je maar 1 mini strandje waar je mag lopen en zo blijft er steeds minder over. Nu houdt niemand zich eraan in het park hoor. Alle honden lopen gewoon los. En poepen gewoon. En terecht aangezien wij per hond 87,01 euro moeten betalen en heb je er twee.. dan ben je 261,03 euro kwijt! En dan zijn vaak de poepzak bakken nog leeg ook. Waar betalen we voor dan?

En de paarden en katten stront vliegt je ok de oren.

Nou. Je begrijpt dat het mij dus weinig kan schelen als mijn honden in het 'recreatie' park schijten.

Ja joh een ander springt uit bet raam dan doe jij het ook zo iets?
Je kunt die poepzakjes op veel plekken gratis halen. Broodzakjes kosten ook geen drol.
Jij bent een HUS ik vind dat jij een goed voorbeeld zou moeten geven en dat jij die zakjes in veelvoud op voorraad zou moeten hebben.

Ik heb altijd zakjes bij :19: Dat moet. Anders krijg je daar ook nog een boete voor namelijk.

Ik ruim het op als het op stoepen ligt, wegen. Ik houd mijn honden in de buurt aan de lijn waar het moet, ik laat ze niet tegen allerlei hegjes aan zeiken. Ze moeten gewoon wachten tot we bij het uitlaat veldje zijn en voor de rest ben ik gewoon een keurige burger.

Maar het park was in Vlissingen 1 van de weinige losloopgebieden en dat is opeens recreatie geworden. En we hebben het hier niet over een dichtbevolkte randstad he? Vlissingen is een en al recreatie. Dus ja, wij hondeneigenaren zijn daar pissig over. Daarnaast is het sinds twee jaar ook opeens legaal om te vissen in het park en alle visser pleuren hun vissen die niet goed zijn allemaal in de bosjes of laten ze liggen rotten op het veld. En paarden schijten ook overal. Ik vind het wel 'gescheten' ;) En dat is niet omdat anderen dat ook vinden, dat is omdat ik dat vind en ik het belachelijk vind dat ik 261,03 euro moet betalen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Wij zijn grootverbruikers van AH diepvrieszakjes, en ruimen altijd alles netjes op. Hier is het nou eenmaal een stedelijke omgeving, dus we kunnen niet anders. Desalniettemin zijn er erg veel hondenbezitters die daar anders over denken, het ligt hier vol met hondenpoep. En ja, daar erger ik me ontzettend aan. Mijn teven willen bijna nergens meer plassen, want overal is het te vies en in het donker iets opruimen is hier bijna niet te doen, want voor je het weet sta je in de stront van andermans hond. Dat motiveert natuurlijk ook niet echt.
Dat het bij de boomspiegels vol ligt is nog tot daar aan toe, maar dat het op de stoepen ligt is wel zo smerig, of vlak naast of achter geparkeerde auto's, of op opritten van mensen...
Dus ja, dat is voor mij wel een grote ergernis. Dat het zo vervuilt is ontzettend onnodig... :(:
Dat dus :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ήυs
Zeer actief

alinelaila schreef:
Ήυs schreef: En terecht aangezien wij per hond 87,01 euro moeten betalen en heb je er twee.. dan ben je 261,03 euro kwijt!
Als je 2 honden hebt, betaal je voor 3? :scratch:
Ja blijkbaar.
ranetje
Zeer actief

alinelaila schreef:
Ήυs schreef: En terecht aangezien wij per hond 87,01 euro moeten betalen en heb je er twee.. dan ben je 261,03 euro kwijt!
Als je 2 honden hebt, betaal je voor 3? :scratch:
Ja dat is normaal. :mrgreen:
Een tweede hond is veel duurder dan 1 hond.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Tara schreef:
Paisley schreef:
Nou als we gaan muggenziften over taal - waar lees jij dat ik lees dat Cleva zn hondenstront niet opruimt?
Er wordt niet gemuggenzift over taal.
Je reageert op iets dat je zelf invult, niet op iets dat Cleva schrijft.
Ik vind het al aso genoeg hoe hij erover spreekt, onafhankelijk van wat hij met zn stront doet.

Jij hebt net zo min gelezen dat ik zeg dat cleva zijn stront niet opruimt. Dus dat invullen voor een ander weet jij ook wel raad mee.
Laatst gewijzigd door Paisley op 21 dec 2014 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Tara schreef:
Paisley schreef:
Tara schreef:
Paisley schreef:
Nou als we gaan muggenziften over taal - waar lees jij dat ik lees dat Cleva zn hondenstront niet opruimt?
Er wordt niet gemuggenzift over taal.
Je reageert op iets dat je zelf invult, niet op iets dat Cleva schrijft.
Ik vind het al aso genoeg hoe hij erover spreekt, onafhankelijk van wat hij met zn stront doet.

Jij hebt net zo min gelezen dat ik zeg dat cleva zijn stront niet opruimt.
Zeur toch niet zo. Je krijgt je gelijk toch niet.

:piew:
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

margriet2 schreef:No, un echte Frysk jir in us midden!
Hier nog een echte! Ik heb het alleen nooit leren schrijven.

On topic:
Joy was al ouder toen ik haar kreeg, die heb ik niet kunnen leren om te poepen waar ik het wil. Mevrouw poept als ze moet, punt. Maar ik heb altijd zakjes bij me, dus ruim keurig op. Doorlopen met haar lukt dus echt niet!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb altijd zakjes bij ,en waar mijn honden op trottoirs kakken of voor iemands deur dan zal ik het opruimen.Maar niet in het buitengebied waar ik woon ,zeker niet zolang mijn hond nog onder de mensen stront uit bosjes komt of zolang de bermen en het kanaaltje voor mijn deur bezaaid met blikjes ,lege chips en koek verpakkingen ligt.Pas als dat allemaal opgeruimd is zal ik iedere hondendrol opruimen.

Toen mijn zoon nog klein was heeft hij eens een drugspuit met naald opgeraapt,ik had op dat moment eerlijk gezegd 10x liever gehad dat hij een hondestront vast had gehad.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Paisley schreef:
Cleva schreef:Als ik in de bewoonde wereld ben pak ik altijd 50 zakjes uit zo'n paal.
Handig om dingen mee in te vriezen.

En nee, ik erger me net zo min aan hondenpoep op de stoep als een meeuwenflats op de voorruit van de auto.
Het is buiten en buiten worden dingen soms vies.
Het is daarom dat mensen schoenen aandoen als ze naar buiten gaan.

Ik vind het totaal belachelijk om mensen te vragen om als ze in de stromende januariregen hun hond uit gaan laten terwijl de rest van de wereld een boek zit te lezen of met de zijden pyjama aan tussen de vette lappen ligt hetzelfde nog even met een zakje stront in de hand te doen.
Wat wíl je dan van mensen?
Even serieus, verwacht je nou echt van iemand in een van god verlaten straat om slaapdronken stront uit het gras te gaan schrapen zodat uitgeruste mensen de volgende dag niet hoeven te kijken waar ze lopen?
Ik blijf het een heel raar idee vinden.

Ik heb 10 jaar in Amsterdam gewoond en ik heb honderd keer vaker in junkenkots en cous-cous gestaan dan in hondenpoep. Ik kon alleen in zwolle-buiten-zuid parkeren en was al blij als er onderweg naar huis geen schizofrene gek achter me aan liep om uit te leggen dat God in zijn capuchon woonde en dan was hondenpoep was ergernis nummer één?
Bezopen!
Wat een aso post, het klinkt alsof je prima thuis hoort in Amsterdam. Als je te slaapdronken ben om je eigen vuiligheid op te ruimen, zou je eens wat eerder naar bed moeten gaan.
Alsof iedereen maar heeft te pikken dat jij met je bakbeest meerdere keren per dag een hoop stront uitzet, waarna kindertjes buiten gaan spelen en onder de stront weer terugkomen. Kun je van kinderen verwachten dat ze opletten bij iedere stap die ze zetten? Sommige veldjes hier lijken wel freakin mijnen velden, zoveel stront ligt er. Je moet maar een paar meter niet naar de grond te staren en je hebt er 1 te pakken.

Leuk die fikkies van ons, maar net als dat nederland is overbevolkt kwa mensen is dat ook met honden het geval. Ik ga geen drol zoeken in het bos maar op 1 van de weinige groenstroken of parkjes in het gras vind ik het noodzaak. En als ik jou tegenkom en je laat die bolus liggen, dan zeg er wat van ook.
Enerzijds een aso post wat je zegt ja.

Anderzijds heeft hij een punt. Mensen vervuilen zó ontzettend veel! Ze gooien van alles weg, maken er een enorme tering bende van.
Maar over hondenpoep moeten ze met z´n allen zeiken en dát moet opgeruimd worden terwijl het biologisch afbreekbaar is. Dat is toch ook raar?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gratis zakjes en overal prullenbakken, en dat in Nederland ?? :smile2:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nou hier geen gratis zakjes, wel op sommige plekken prullenbakken. Pom poept nooit op straat/stenen en over velden waar kinderen spelen loop ik al niet eens. En verder poept ze maar een eind weg hoor, ik wil het best opruimen maar als het ergens ligt waar niemand er last van heeft, dan niet. Dan loop ik nog een half uur met zo'n poepzakje rond, want er is geen prullenbak te vinden dan. Wat een aso he
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Kruimel53 schreef: Waar ik dan weer tegendraads van word is dat ik vervolgens een wandeling lang met zo'n zakje kan lopen sjouwen. Of twee als beide heren ff moeten. Dat interfereert storend met de uitrollijnen.
Daarvoor heb ik een oud schoudertasje een nieuwe functie gegeven als hondentasje. Als ik een drol moet rapen en er is geen prullenbak in de buurt, dan doe ik ze daarin en gooi ik ze thuis weg.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Hier ook nergens prullenbakken hoor. En tóch ruim ik het allemaal netjes op. Van vier honden indien nodig.
Ik vind namelijk dat een schonere omgeving wel degelijk bij mijzelf begint. :wink:
nou ik niet hoor.. ik ga echt niet ene half uur met een zak stront lopen, als het op een plek ligt waar het niemand in de weg ligt. Anders uiteraard wel, maar meestal is er dan ook wel een prullenbak in de buurt :)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

[Sandra] schreef:
Kruimel53 schreef: Waar ik dan weer tegendraads van word is dat ik vervolgens een wandeling lang met zo'n zakje kan lopen sjouwen. Of twee als beide heren ff moeten. Dat interfereert storend met de uitrollijnen.
Daarvoor heb ik een oud schoudertasje een nieuwe functie gegeven als hondentasje. Als ik een drol moet rapen en er is geen prullenbak in de buurt, dan doe ik ze daarin en gooi ik ze thuis weg.
Zo dan staat er iemand naast je je tasje te rollen. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
[Sandra] schreef:
:LOL:
God straft onmiddelijk :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Ik zie wel eens met enige verbazing dat poep met zakje en al weggegooid wordt. Of krijgen die honden hun eten alvast in zo'n zakje aangeboden? :Q:
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik ruim het altijd netjes op, behalve als het donker is en ik het niet meer kan terugvinden.... dan sta je soms tijdens het zoek nog in een andere drol ook ;) Wat ik erg jammer vind is dat er niet zoveel bakken staan op de uitlaatroute, soms moet je een eind lopen voordat je je poepzakje kwijt kunt. Daarom ruimen veel mensen het ook niet op denk ik.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Ik zie wel eens met enige verbazing dat poep met zakje en al weggegooid wordt. Of krijgen die honden hun eten alvast in zo'n zakje aangeboden? :Q:
huh?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

In de buurt ruim ik het op als hij op een grasveld poept, ook op het stuk speciaal voor honden. Als hij in de bosjes gaat zitten
schijten, dan vind ik het wel gescheten :mrgreen: Ik ga niet bukkend en stekend door bosjes ploeteren, terwijl niemand daar
verder last van heeft. Op de stoep of weg poept hij nooit.
In de polder ruim ik het niet op; Puchu poept altijd keurig aan de zijkanten in het gras, daar loopt niemand en ligt het ook niemand
in de weg.

Waar ik me vooral wat aan erger (groot woord) is dat mensen de poep opruimen om vervolgens het zakje op straat te pleuren :oeps:
Die stront verteerd wel, maar die plastic zakjes zijn grotere meuk.
O ja en aan te weinig prullenbakken om het weg te gooien, loopt je daar met die stinkende meuk... maar goed, dat doe ik dan wel braaf :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ήυs
Zeer actief

sbientje schreef:
Marie-Josée schreef:Ik zie wel eens met enige verbazing dat poep met zakje en al weggegooid wordt. Of krijgen die honden hun eten alvast in zo'n zakje aangeboden? :Q:
huh?

Dat zie ik ook regelmatig! Of van die zakjes met de drol erin op straat :19:
Marie-Josée
Erelid

sbientje schreef:
huh?
Dat de poep er voorverpakt uitkomt zeg maar :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Daar heeft de DA zo'n zakjeshouder ingeplanteerd. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marie-Josée
Erelid

bouvierpoedel schreef:
Daar heeft de DA zo'n zakjeshouder ingeplanteerd. :engel:
Best wel een goed idee :idea:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Oh, maar dat doe ik ook wel eens. Niet gooien dan, maar netjes ergens weg zetten. Zodat ik er niet de hele wandeling mee hoef te lopen. Op de terugweg pak ik het weer op en gooi het thuis in de kliko.
(hier ook nergens prullenbakken en al helemaal geen poepzakjes, en ja tweede hond 2x zo duur als de eerste)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tara schreef:Hier ook nergens prullenbakken hoor. En tóch ruim ik het allemaal netjes op. Van vier honden indien nodig.
Ik vind namelijk dat een schonere omgeving wel degelijk bij mijzelf begint. :wink:
Ik ook. En ben het volledig met jou eens hier.
Jij hebt en hond dus jij ruimt de stront op.
Het feit dat anderen van alles op straat flikkeren betekend nket dat ik of jij of andere honden eigenaren
Daar aan mee moeten doen.
Er zijn mensen die zich groen en geel ergeren aan de stront overal want niemand laat volgens zeggen de hond op de stoep kakken. Vreemd wel dat bij ons de stoepjes vol liggen met hondenstront. En maar klagen als men een keer een boete krijgt.

Als je van jezelf niet zo bent dat je het op ruimt dan doe je dat nergens.

Toots kakt voornamelijk bij een boom en liefst op een hoopje maar toch ruim ik het op al heb je een loep nodig om de drol te zien liggen. Ik vind dat gewoon horen bij het houden van honden.
Ook als ik in een gebied loop waar loslopen gedoogd is en wat voorheen gewoon losloop gebied was.
Dingen veranderen en regels zijn er niet voor niets.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 dec 2014 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

ranetje schreef:
bouvierpoedel schreef:
[Sandra] schreef:
:LOL:
God straft onmiddelijk :mrgreen:
Jackpot :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hier in het losloopgebied moeten we sinds kort de hondenpoep opruimen. Op 1 plek een afvalbak om het in te doen naast een paal met zakjes.
De laatste keer dat ik daar was zag ik hier en daar knal oranje zakjes met een drol erin liggen. Er is dus iemand die wel de drol in een zakje verpakt, maar het vervolgens laat liggen waar de hond heeft zitten schijten :scratch:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Voor degene die het wel opruimen.

Hoe zit het nou als je net je laatste zakje gebruikt en er komt daarna net een controleur voorbij? Ik ken een heleboel mensen die zo een zakje aan hun riem hebben hangen, maar nooit stront opruimen. Zij kunnen een zakje laten zien aan controleur, al ruimen ze het echt nooit op. Ik ruim het wel op en het komt wel eens voor dat ik door mijn zakjes heen ben, omdat Noah 2x poept ipv 1x. Stel nou ik krijg controle en een bekeuring, dat zou toch hartstikke krom zijn? Dan kan ik beter als ik nog 1 zakje heb en Noah poept, het laten liggen dat mocht ik controle krijgen ik het wel kan laten zien dat ik een zakje heb (waar ik vervolgens niks mee doe).
Dit is iets wat ik na al die jaren poepruimen nog steeds niet snap.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”