-Saskia- schreef:Hier ook hoor, ik heb een reu die ik probleemloos in een groep volle reuen kan gooien maar ook daarbij let ik altijd als een havik op mijn omgeving. Omdat mijn hond niets doet, maar een vreemde hond misschien wel.Lemuria schreef:Ik zou met willekeurig ander ras ook met ogen op steeltjes lopen hoor.
Een overbuur hier heeft een 3 maand jonge berner sennen pup en als zijn vrouw ermee loopt wordt ze bijna de straat op gesleurd.
Door een 12 weken oud pupjeIk hoop dat ik ze niet vaak tegenkom als dat een reu van 45kg is geworden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe reageer je in deze situatie?
Moderator: moderatorteam
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: Hoe reageer je in deze situatie?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- iones
- Zeer actief
Ik zeg dan `o ja? Ik zou hem gewoon eens opvoeden. Niet laten blaffen naar andere honden en niet zo laten trekken`.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Vriendelijk zeg. We hebben het hier over gewoon iemand op straat passeren. Waarom niet op een normale manier zeggen dat je er niet van gediend bent?iones schreef:Ik zeg dan `o ja? Ik zou hem gewoon eens opvoeden. Niet laten blaffen naar andere honden en niet zo laten trekken`.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou bij elk van mijn honden anders reageren. Wuilus liet ik wel kijken bij een reu. Dat ging wel goed of ze rammelde de hond keurig af zonder meer dan wat kwijl. Hond was dan klaar en ik liep dan door wetende dat ze een reu nooit zou verwonden. Teefjes deden op voorhand nooit dit soort dingen als ik met die hond liep. Cleo had ik los gelaten. Die regelde ook altijd alles keurig. Bij Dapper had ik geroepen, hou die hond weg gvd! Puur voor zijn eigen belang. Dapper zou een blaffende labradorreu altijd gegrepen hebben als hij de kans kreeg. Eva, hmmm, geen idee. Die was eigenlijk op een bepaald moment heel sociaal geworden. Maar echt gerust zou ik er dan toch niet op zijn. Ze kon ook heel heftig zijn. Bij Bas zou ik boos zijn en zeggen dat ze haar hond bij zich moet houden. Dan snel doorlopen want Bas kan uit haar halsband en als ze echt wil doet ze dat. Laatst een hele enge rottweiler die aangelijnd ineens heel woest tegen mij begon te doen. Ik moest er langs en die vrouw kon hem nauwelijks houden. Bij passeren begon Bas te rennen en keek ik die hond aan om hem te intimideren. Dat werkte niet want de hond keek me strak aan. Toen ik voor me keek zag ik Bas naar de auto rennen. Ik had een flex met een halsbandje in mijn hand. Toen een stier ons aanviel rende Bas ook keihard weg. Ze gilde er zelfs bij toen ze zag dat die stier mijn partner op de kop nam. Wel grappig dat Bas zo laf is. Zodra ze een beest ziet durft ze te brommen, maar in elke confrontatie delft ze meteen het onderspit. Zelfs bij een kitten doet ze niks. Bij grote dieren en honden rent ze gewoon weg. Ze zag dat die stier en die rottweiler echt een gevaar waren en dan smeerde ze hem. Als we in het bos een zwijn zien dan is ze de hele wandeling schrikkeriger.
- iones
- Zeer actief
Nee, ik ben dan niet vriendelijk. Ik ben niet vriendelijk tegen mensen die hun hond niet opvoeden zodat ik als gevolg daarvan lastig gevallen wordt.luna2906 schreef:Vriendelijk zeg. We hebben het hier over gewoon iemand op straat passeren. Waarom niet op een normale manier zeggen dat je er niet van gediend bent?iones schreef:Ik zeg dan `o ja? Ik zou hem gewoon eens opvoeden. Niet laten blaffen naar andere honden en niet zo laten trekken`.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Lemuria
Waarom doe je dan Bas voor z'n eigen veiligheid geen tuig om
Hij zou maar in paniek uit z'n halsband schieten en onder een auto komen.
-
laeken
- Zeer actief
Ik loop nooit langs honden bij de weg en ze loopt altijd los behalve als we langs een hond lopen. Ik kan ook de halsband wat strakker doen. Daar waar ik loop rijden vrijwel geen auto's en als er een auto komt (2 keer per week ofzo) en tegelijkertijd een hond dan til ik haar op. Vaak heb ik ook geen riem bij me want die vergeet ik regelmatig. Dus het is volkomen veilig.Lemuria schreef:Waarom doe je dan Bas voor z'n eigen veiligheid geen tuig omHij zou maar in paniek uit z'n halsband schieten en onder een auto komen.
-
Manu
Wait.. What?laeken schreef:Toen een stier ons aanviel rende Bas ook keihard weg. Ze gilde er zelfs bij toen ze zag dat die stier mijn partner op de kop nam.
Misschien moet je toch een Bulldog nemen
-
Manu
Maarre... hebben jouw honden geen i waar nog geen puntjes op zijn gezet dan?iones schreef: Nee, ik ben dan niet vriendelijk. Ik ben niet vriendelijk tegen mensen die hun hond niet opvoeden zodat ik als gevolg daarvan lastig gevallen wordt.
Misschien is de hond keurig opgevoed maar is dit nog een puntje waaraan ze werken en wat onzeker in zijn. En dan ga jij staan brullen dat ze hun hond op moeten voeden.
Ik zou je laten struikelen. In een koeienvlaai ofzo.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Als het een reu is, dan heb ik al moeite zat om m'n eigen hond voorbij te krijgen
want die gaat gegarandeerd ook in
de steigers als een reu zo tekeer gaat tegen hem.
Dus ik pak m'n hond kort en ga met een boogje er omheen.
Als het een teefje is, dan loop ik gewoon door, wil Puchu snuffelen en zie ik dat de teef behalve het blaffen verder weinig slechts
in de zin heb, dan mogen ze wat mij betreft snuffelen.
Ik heb ook een hond die nog weleens wil blaffen tegen een andere hond, dus ik veroordeel het niet zo snel
Wat ik irritanter vind, zijn de onaangelijnde losgeslagen projectielen.
de steigers als een reu zo tekeer gaat tegen hem.
Dus ik pak m'n hond kort en ga met een boogje er omheen.
Als het een teefje is, dan loop ik gewoon door, wil Puchu snuffelen en zie ik dat de teef behalve het blaffen verder weinig slechts
in de zin heb, dan mogen ze wat mij betreft snuffelen.
Ik heb ook een hond die nog weleens wil blaffen tegen een andere hond, dus ik veroordeel het niet zo snel
Wat ik irritanter vind, zijn de onaangelijnde losgeslagen projectielen.
-
laeken
- Zeer actief
Ja, dat was een hele boze stier in een natuurgebied. Die stond naast het pad te brullen. Wij dachten ach, die beesten zijn wel wat gewend. Bij passeren kwam hij het pad op om ons op de kop te nemen. Gelukkig was het een galloway en die hebben geen horens.Manu schreef:Wait.. What?laeken schreef:Toen een stier ons aanviel rende Bas ook keihard weg. Ze gilde er zelfs bij toen ze zag dat die stier mijn partner op de kop nam.![]()
Misschien moet je toch een Bulldog nemen
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- cornelia
- Zeer actief
Ja, in dat geval heb ik wel een zekere neiging mijn reet iets sneller te verplaatsen, dat klopt.Nanna schreef:In het geval van de stier een heel rappe, zelfscornelia schreef:Ik ben ook een grasloper in deze.
- cornelia
- Zeer actief
Juist ja. Nog niet zo bekend maar ik denk wel een sport in opkomst.Nanna schreef:Het zogenaamde fast-assingcornelia schreef: Ja, in dat geval heb ik wel een zekere neiging mijn reet iets sneller te verplaatsen, dat klopt.
- cornelia
- Zeer actief
Vind je mij te dik dan ? GVD het geprek ging net zo lekker haal jij de slanke lijn er weer bij.Nanna schreef:In Spanje mag het stierenvechten niet meer. Kunnen we die beestjes mooi hierheen halencornelia schreef:Juist ja. Nog niet zo bekend maar ik denk wel een sport in opkomst.Nanna schreef:Het zogenaamde fast-assingcornelia schreef: Ja, in dat geval heb ik wel een zekere neiging mijn reet iets sneller te verplaatsen, dat klopt.Voor de ultieme slanke lijn.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Nou precies ditManu schreef:Maarre... hebben jouw honden geen i waar nog geen puntjes op zijn gezet dan?iones schreef: Nee, ik ben dan niet vriendelijk. Ik ben niet vriendelijk tegen mensen die hun hond niet opvoeden zodat ik als gevolg daarvan lastig gevallen wordt.
Misschien is de hond keurig opgevoed maar is dit nog een puntje waaraan ze werken en wat onzeker in zijn. En dan ga jij staan brullen dat ze hun hond op moeten voeden.
- iones
- Zeer actief
Het is anders als de mensen moeite doen om te corrigeren. Als ik dat zie of merk, dan zul je mij niet horen. Maar meestal zie ik ze dat niet doen. En dan ben ik niet vriendelijk. Ik brul ook niet tegen ze, dat maak jij er van. Ik praat op normale toon. Maar wat ik zeg is gewoon niet zo aardig, het is eerder kritisch.Manu schreef:Maarre... hebben jouw honden geen i waar nog geen puntjes op zijn gezet dan?iones schreef: Nee, ik ben dan niet vriendelijk. Ik ben niet vriendelijk tegen mensen die hun hond niet opvoeden zodat ik als gevolg daarvan lastig gevallen wordt.
Ik hoop dat jij een keer met je tronie in een koeienflats belandt. Misschien koel je dan wel af met je vooringenomenheid.
-
sjm
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik kan erg slecht tegen dat soort toestanden dus ik reageer erg bot.
Zeg gewoon iets van bij je houden of hij krijgt een schop. Dan maar te boek als saggerijnig rotwijf.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Haar hond wil alleen maar kijken.....Nou, mijn hond wil alleen maar bijten! In zo'n geval pak ik Max wat korter bij me en loop ik stevig door. Mocht zij door haar hond dan achter mee aan getrokken worden is dat haar probleem. Ik ga niet stoppen iig. Dat soort eigenaren schijnt vaak toch moeilijk te snappen dat er honden bestaan die niets van vreemde honden willen weten.