Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat moet ik hiermee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

wat moet ik hiermee?

Ongelezen bericht door lunaquinty »

vanmorgen toen ik terugkwam van de hei, stond mijn buurvrouw buiten om me haar nieuwe boomerpupje van 8 weken te laten zien. ik vroeg meteen hoe ze dat ging doen met haar werk, en ze zei dat hij tot 17:00 in de bench moest. mijn mond viel nog net niet open.
ik vertelde haar dat zo'n jong beestje meerdere malen per dag eten moet hebben. ja, zei ze, maar hij eet niet veel, vanmorgen heeft hij maar 3 brokjes op.
m.a.w. hij zou zonder eten zitten tot ze weer thuis was. :eek:
om een lang verhaal kort te maken: de pup zit nu dus bij mij overdag. vanaf volgende week heeft ze 2 weken vakantie, maar daarna is het beestje nog steeds te jong om de hele dag alleen in de bench te zitten.
zit ik hierop te wachten? nee, maar ik kan voor mijn gevoel niet anders.
haar vorige hondje heeft ze weg gedaan omdat ze de hele dag moest werken. in het jaar dat ze hier woont, heeft ze ook 2 kittens en een cavia herplaatst, dus ik ben bang dat ze pupsel ook niet lang houdt.
peter zei net dat ik door haar te helpen, haar juist niet help, en daar heeft hij natuurlijk wel gelijk in, want hoe eerder ze erachter komt dat dit niet gaat werken, hoe eerder het hondje herplaatst wordt. maar ik kan zo'n jong pupje toch ook niet de hele dag alleen hiernaast laten zitten? :(:
lets have fun

Re: wat moet ik hiermee?

Ongelezen bericht door lets have fun »

Peter heeft gelijk. Zo wordt haar probleem, jouw probleem. Moet je niet doen.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Je kan niet alles redden en iedereen helpen.. Denk ook dat je het beter niet kan doen, hoe moeilijk ook.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annets »

Moeilijk, je hart spreekt nu meer dan je verstand.
Ik denk dat inderdaad het beste is/was om het niet te doen en de buuf de gevolgen te laten ondervinden.
Alleen leert dit soort mensen er ook niet van.
Denk dat als dit hondje herplaats zou zijn er al gauw weer een ander die zal opvolgen.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tja ik zou het denk ik ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om dat pupje de hele dag alleen te laten zitten.. Misschien nog een paar gesprekjes met buuf voeren?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zulke domme mensen zouden een dier-verbod moeten krijgen!
Ik heb niks tegen de bench, als die op de juiste manier gebruikt word, maar dit, hier ga ik echt van over de pis :L:

Je helpt je buurvrouw ook niet, je helpt het pupje zodat die geen hele slechte start krijgt!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Nee dat zou ik ook niet kunnen. Maar denk dat de buurvrouw er snel achterkomt, ook met jouw opvang overdag, dat een pup in het begin een dag- en nachttaak is en dat het hondje weer herplaatst gaat worden. Zonde.
Groetjes, Terry
lets have fun

Er zijn zoveel zielige diere, wou je die allemaal gaan redden dan!? Vertel nog es aan buuf wat een pup nodig heeft en als je het echt niet vindt kunnen bel je 114.
lunaquinty
Zeer actief

Tara schreef:En zo ben je de letterlijke uitvoering van "al te goed is buurmans gek" geworden. :(:
Het is lullig natuurlijk, maar maak andermans probleem niet het jouwe hoor, hoe rot het ook voelt.
die bench is heel groot, en pupje is heel klein. ik zit steeds te denken, als het beestje met zijn pootje of zo tussen die bench klem komt te zitten, zit hij daar de hele dag, en zo kan ik wel 20 dingen bedenken. ik zou me verantwoordelijk voelen, ook al ben ik dat niet. pffff, wat is dit een rotsituatie :cry:
hoe iemand zo onnadenkend kan zijn kan ik echt met mijn verstand niet bij.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Oh dilemma. Nee zeggen en weten dat dat diertje daar de hele dag in de bench zit of ja zeggen en jij hebt dat diertje de hele dag. Ik zou in de eerste instantie ook ja zeggen. Tot mijn hoofd het van mijn hart zou winnen en ik terug ging naar de buuf voor een gesprekje en tevens een afzegging als oppas.
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

lets have fun schreef:Er zijn zoveel zielige diere, wou je die allemaal gaan redden dan!? Vertel nog es aan buuf wat een pup nodig heeft en als je het echt niet vindt kunnen bel je 114.
niet allemaal, alleen degene die ik tegenkom :mrgreen:
de pest is dat ik altijd iedereen te vriend wil houden in het dagelijks leven, en iedereen probeer te helpen tot ik er zelf bij neerval. nu had ik me net voorgenomen om meer aan mezelf te gaan denken, en me niet meer voor ieders karretje te laten spannen, en dan gebeurt dit. ik leer het waarschijnlijk nooit.
maar een gesprek met de buurvrouw gaat er zeker komen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat een kutsituatie.
ik ga met iedereen mee dat je op die manier buurmans(vrouws) gek bent, maar ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om zo'n hummel daar de hele dag alleen te laten zitten.
je kunt inderdaad niet alle dieren redden, maar als zoiets in je onmiddellijke omgeving gebeurt denk ik dat het toch wel heel moeilijk wordt om dan te zeggen 'niet mijn probleem'.
ik zou het in elk geval niet kunnen.

nou ja aan mij heb je in dit geval dus helemaal niks :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lets have fun

Als jij nu voor dit pupje gaat zorgen leer je de buuf dat jij het wel voor haar oplost. Zit jij straks met 1001 zorgen en zij heeft nergens last van. Dan gaat ze je steeds weer vragen, ook voor andere dieren en heb je straks haar hele vee stapel op je nek. Want jij bent degeen die haar eerder heeft geholpen en die het wel voor haar oplost. Zo zit jij met de zorgen en zij heeft nergens last van. Moet je echt niet doen hoor.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Je kunt zeggen dat je voor 5 euro per dag wel op wilt passen. Zo is het win-win.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat dat soort mensen sowieso niks leren, dat blijkt maar weer dat ze weer een pup heeft.
Super dat je dit doet, en niet voor mevrouw, maar voor de hond.
Wel moeilijk hoor.. Het liefst geef je hond dan nooit meer terug.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ben bang dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. Zo'n puppedup laat je niet alleen zitten, maar ik zou ook een ernstig gesprek met buuv proberen aan te gaan om te zorgen dat ze z.s.m. een ander adres voor pup zou zien te vinden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
lunaquinty
Zeer actief

Apple schreef:Ik denk dat dat soort mensen sowieso niks leren, dat blijkt maar weer dat ze weer een pup heeft.
Super dat je dit doet, en niet voor mevrouw, maar voor de hond.
Wel moeilijk hoor.. Het liefst geef je hond dan nooit meer terug.
zij is hem in elk geval niet waard, en ik hoop dat ze dat snel in gaat zien, zodat hij naar iemand kan die wel tijd heeft.
lunaquinty
Zeer actief

Valerie schreef:Je kunt zeggen dat je voor 5 euro per dag wel op wilt passen. Zo is het win-win.
haha, ja, dat is ook een idee. maar waarschijnlijk heeft ze nog niet eens bedacht dat een boomer naar de trimmer moet, en als alleenstaande moeder van 21 heeft ze niet veel geld, en krijgt nog niet eens een volledig salaris.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Inderdaad wel een spagaat hoor. Ik zou het ook vreselijk vinden te weten dat puppy naast je de hele dag in de bench zit. Och erm. Helaas hebben de andere ook 100% gelijk. De verantwoordelijkheid neem je van de buurvrouw over die zich geen minuut zal afvragen of het allemaal wel klopt zo als de zaken gaan. En met een beetje extra pech krijg je later ook nog eens stank voor dank.
Dus begrip voor je handelen maar of je er goed aan doet op de langere termijn.........????

Moeilijk maar toch met buurvrouw bespreken (met de voorbeelden van al die vorige herplaatsingen enz.)
:ok: Veel succes.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik zou een stevig gesprek met haar hebben en er geld voor vragen. Als je het dan geen issue vindt, dan is iedereen daar bij gebaat.
Wil ze dat niet, gaat ze misschien inzien dat dit heel dom was.
Jouw probleem moet het in ieder geval nooit worden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:Ik ben bang dat ik hetzelfde gedaan zou hebben. Zo'n puppedup laat je niet alleen zitten, maar ik zou ook een ernstig gesprek met buuv proberen aan te gaan om te zorgen dat ze z.s.m. een ander adres voor pup zou zien te vinden.
:ok:
Ik denk dat ik ook nog een gesprek zou gaan voeren met buuf.

En oppasgeld lijkt me dan iets waar je ook zeker aan moet denken.
Als je echt wilt oppassen prima, maar gratis hoeft natuurlijk niet.
Misschien gaat ze dan toch nadenken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

pff proberen om te praten idd.. :(
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik zou het hondje wel opvangen maar wel steeds duidelijk aangeven dat dit niet de oplossing is voor haar probleem en dan hopen dat ze hondje weer wegdoet en geen hond meer neemt.
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

JBK schreef:Ik zou een stevig gesprek met haar hebben en er geld voor vragen. Als je het dan geen issue vindt, dan is iedereen daar bij gebaat.
Wil ze dat niet, gaat ze misschien inzien dat dit heel dom was.
Jouw probleem moet het in ieder geval nooit worden.
Zo zou ik het ook aanpakken!
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ach, wat sneu :ugh:
Zou zo'n pupje ook niet kunnen laten zitten, maar iedereen heeft wel gelijk..
Hopelijk helpt het gesprek!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

lunaquinty schreef:
Tara schreef:En zo ben je de letterlijke uitvoering van "al te goed is buurmans gek" geworden. :(:
Het is lullig natuurlijk, maar maak andermans probleem niet het jouwe hoor, hoe rot het ook voelt.
die bench is heel groot, en pupje is heel klein. ik zit steeds te denken, als het beestje met zijn pootje of zo tussen die bench klem komt te zitten, zit hij daar de hele dag, en zo kan ik wel 20 dingen bedenken. ik zou me verantwoordelijk voelen, ook al ben ik dat niet. pffff, wat is dit een rotsituatie :cry:
hoe iemand zo onnadenkend kan zijn kan ik echt met mijn verstand niet bij.
ik zou hetzelfde doen hoor... en haar flink inpeperen dat wat zij wil echt niet kan, dit is gewoon mishandeling.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

nou.. denk niet dat je zo'n beest kan laten zitten. dat breekt je hart toch
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Rottige situatie. Je doet het beste voor de pup, maar ondertussen zorgt dit ervoor dat de buurvrouw geen structurele oplossing zoekt.
Ik zou denk ik ook nog maar eens een poging wagen met een gesprek en haar eventueel de test van de hondenbescherming laten doen (in de zin van; als zij het ook al zeggen zal het wel waar zijn).
https://hondenbescherming.nl/ben-jij-geschikt/" onclick="window.open(this.href);return false;
lunaquinty
Zeer actief

om 18:00 zag ik dat ze thuis was, dus heb ik pupsel zelf maar terug gebracht. gedurende de dag had ik verschillende dingen bedacht waar zij niet aan heeft gedacht, en daar heb ik het over gehad. zoals: een boomer moet getrimd worden (dat kon ze zelf zei ze).
pup moet nodig ontwormd worden(zou ze doen). pup heeft vandaag de hele dag niet gepoept.(zou ze in de gaten houden).
ik heb haar gezegd dat ik niet meer op ga passen, en gevraagd of ze er al aan had gedacht dat haar pup zich op deze manier aan andere mensen hecht, en 's avonds gaat piepen omdat hij de oppas mist. daar had ze niet aan gedacht. aan eventuele ongelukken in de bench of da-kosten heeft ze ook niet gedacht. ze zou met haar moeder praten of die pupje overdag eten wil gaan geven. mja, dat is 1 ding, maar dan zit hij nog steeds de hele dag alleen. ik ben vandaag met haar stiefmoeder gaan praten, en die zei ook dat dit de zoveelste keer is dat ze ondoordacht een dier in huis haalt, en dat hij weer weg zou moeten als het nieuwtje eraf is. ze adviseerde om niet te helpen, en het haar deze keer eens zelf op te laten knappen. zelf hadden ze al 1 van de katten overgenomen.
hoeveel pijn het ook doet om te weten dat pupje morgen de hele dag in zijn uppie hiernaast zit, het is niet mijn verantwoordelijkheid, en ik ga proberen om er niet teveel aan te denken. ik drong duidelijk niet tot haar door, net zo min als haar familie. :(:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ja da's sneu, maar pupzel zal even door de zure appel heen moeten bijten. Beter een paar dagen alleen en herplaatst, dan de rest van d'r leven alleen met steeds iemand anders die d'r 1x per dag voer komt geven. Het is nou eenmaal even niet anders. Stomme buuf.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”