Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weglopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Weglopen

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:Daarom heb jij ook een hek met stroomdraadje om je erf en ik een schutting .
stroomdraadje? ik? voor de paardenweide, ja, maar niet voor mijn erf.

en ik heb het over de situatie waar ts het moeilijk mee heeft : een hond die er onder je ogen vandoor gaat omdat de deur even open gaat en ja, dat is wel 100% naar je hand te zetten, bij alle honden.
Sorry dacht dat je een stroomdraadje langs je hek had.
Nee hoor sommige honden zien alleen maar die gelegenheid/opening en dan is het gaan. Krijg je er gewoon niet uit , enige is risico verminderen door hekje of 2e deur te plaatsen.
Ik wil niet zeggen dat het bij deze hond zo is maar durf ook niet te zeggen dat je het eruit krijgt. Je kunt het wel proberen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:Daarom heb jij ook een hek met stroomdraadje om je erf en ik een schutting .
stroomdraadje? ik? voor de paardenweide, ja, maar niet voor mijn erf.

en ik heb het over de situatie waar ts het moeilijk mee heeft : een hond die er onder je ogen vandoor gaat omdat de deur even open gaat en ja, dat is wel 100% naar je hand te zetten, bij alle honden.
Sorry dacht dat je een stroomdraadje langs je hek had.
Nee hoor sommige honden zien alleen maar die gelegenheid/opening en dan is het gaan. Krijg je er gewoon niet uit , enige is risico verminderen door hekje of 2e deur te plaatsen.
Ik wil niet zeggen dat het bij deze hond zo is maar durf ook niet te zeggen dat je het eruit krijgt. Je kunt het wel proberen.
dan zal het wel erg toevallig zijn dat ik het er bij al mijn honden heb uitgekregen, van jachthonden over terriërs tot kruisinkjes en al de rest :U: .
Ja en jouw honden hebben model gestaan voor iedere hond.? Is geen eenheidskoek Inge .Wij zijn toch ook niet te vormen in de wat de ander wel of niet kan , anders had je wel aangenomen wat ik je probeer te vertellen. :hmmm: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ken teckels die zonder meer op eigen terrein blijven zelfs zonder dat er ook maar een hek omheen staat.
Alleen een haag, waar ze zo tussendoor zouden kunnen glippen, maar ze doen het niet.

Bij een van mijn teckels was de behoefte om te zwerven (jagen :8): ) zo groot dat zelfs een grondig afgezet terrein voor hem nog een reden was om elke dag te gaan inspecteren of er misschien toch ergens een gaatje te vinden was.
Bij het rooien van een boom bij de buren, nadat we er al 4 jaar woonden, bleek er een boomwortel te zijn weggehaald die iets onder het hek door liep ..........
Helaas hadden ze me daar niet voor gewaarschuwd.
Raden waar die teckel de volgende dag was. :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

In het café :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:In het café :mrgreen:
:LOL: :LOL:
Als hij de weg had geweten vast wel :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef: Sorry dacht dat je een stroomdraadje langs je hek had.
dan zal het wel erg toevallig zijn dat ik het er bij al mijn honden heb uitgekregen, van jachthonden over terriërs tot kruisinkjes en al de rest :U: .
Ja en jouw honden hebben model gestaan voor iedere hond.? Is geen eenheidskoek Inge .Wij zijn toch ook niet te vormen in de wat de ander wel of niet kan , anders had je wel aangenomen wat ik je probeer te vertellen. :hmmm: .
Ja maar sorry hoor, als een hond er ondanks van alles proberen meteen vandoor gaat als hij de kans krijgt, dan klopt er toch iets niet?

Ik denk dat je een hond prima kan leren om - als jij er bij bent - niet de deur of de tuin uit te lopen. Ik denk dat je dat elke hond kan leren. Loopt er op zo'n moment een kat ofzo langs, ja, dat is andere koek. Maar meteen de deur uitstormen bij elke gelegenheid?

Als je dat er met een beetje gezellig trainen niet uitkrijgt, zou ik me toch af gaan vragen wat die hond dan voor überlol ziet in dat weglopen. Hij gaat dan blijkbaar iets doen wat hij niet leuker en beter samen met de baas kan doen tijdens wandelingen. En dan kan je daar dus aan gaan werken, door tijdens wandelingen de dingen te gaan doen die die hond graag wil doen. :19:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ranetje
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef: Sorry dacht dat je een stroomdraadje langs je hek had.
Ja maar sorry hoor, als een hond er ondanks van alles proberen meteen vandoor gaat als hij de kans krijgt, dan klopt er toch iets niet?

Ik denk dat je een hond prima kan leren om - als jij er bij bent - niet de deur of de tuin uit te lopen. Ik denk dat je dat elke hond kan leren. Loopt er op zo'n moment een kat ofzo langs, ja, dat is andere koek. Maar meteen de deur uitstormen bij elke gelegenheid?

Als je dat er met een beetje gezellig trainen niet uitkrijgt, zou ik me toch af gaan vragen wat die hond dan voor überlol ziet in dat weglopen. Hij gaat dan blijkbaar iets doen wat hij niet leuker en beter samen met de baas kan doen tijdens wandelingen. En dan kan je daar dus aan gaan werken, door tijdens wandelingen de dingen te gaan doen die die hond graag wil doen. :19:
Ach ja :mrgreen:
Je zult als teckel maar één ding willen ................ jagen :8):

Ik heb drie teckels gehad.
Een daarvan wilde jagen ...... jagen ............ jagen!!
In huis en op een trainingsveld hartstikke gehoorzaam, een feestje om mee te werken.
Op het veld of in het bos.............. oren dicht en weg.

Mijn laatste teckel was ook een jager, maar veel sterker op mij gericht.
Al wilde hij ook wel eens weg.
En je kunt niet regelen dat er géén kat langs komt als je geen omheining om je erf hebt.

Die honden bestaan.
Zal vast niet alleen bij teckels voorkomen. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”