rockyenmisty schreef:Wat een fijne reactie Paisley, Rocky is gelukkig niet de enige [WINKING FACE].
Achja, het is wel eens vervelend, maar het is ook iets wat bij een hondje hoort die vol avontuur zit

Ik ben wel eens jaloers op mensen met honden die hun hond rustig meenemen naar een tuinfeestje en geen riem nodig hebben. Maar mijn hond is veel te benieuwd wat om haar heen gebeurt en zou binnen notime door de tuin van de buren rauzen.
Het 'ontsnappen' doet ze overigens alleen op de locatie waar ze regelmatig succes heeft - het huis van mijn vriend. Daar zijn we laks omdat het daar niet zoveel uit maakt. Bij mij thuis doet ze het niet, maar is het haar ook nog nooit gelukt. Ik zit in de stad en een hond los op straat is onacceptabel en hartstikke gevaarlijk. Doordat het nooit is gelukt, probeert ze het dus ook niet meer en hier kan ik rustig de deur open laten staan als ik even heen en weer loop.
De oplossing zit er dus in dat het NOOIT meer gebeurt, dan gaat ze de moed vast wel weer een keer opgeven

Misschien, als ze ouder is, is de lust tot een uitstapje in de buurt minder. Dan kan je er weer vrijer mee omspringen.