gelukkig bleven er 4 ,moest er echt niet aan denken dat alles weg zou zijn gegaan...
maar goed ik ben ook wel echt een puppymens...
Moderator: moderatorteam
Ja, dat is altijd zo.Inge O schreef:in iets andere bewoordingen gedacht dan maar ja, dat heb ik ook, er zijn pups die me weinig of niks doen en waar dat aan ligt weet ik nog steeds niet want het heeft er niks mee te maken dat het geen leuke honden zouden worden.
maar voor zo'n pup kies je dan toch ook niet als fokker? althans, dat zou ik iig nooit doen, ook al is het het mooiste hondje ter wereldInge O schreef:ik denk dat het inderdaad moeilijk zou lukken als je gevoel al een aantal weken zo is (bij een zelf gefokte pup dus) maar dat het prima zou kunnen lukken als je die pup zonder enige voorkennis (en dus vooroordeel) van bij een andere fokker mee zou nemen.Marjoleine schreef:Geen idee hoe dat zou werken trouwens, maar als ik zo'n hondje zou houden zou dat 'm niet worden volgens mij.
Terwijl dat niet aan die honden ligt. Het is gewoon dat de match dan niet klopt of zo.
Nee.sbientje schreef:maar voor zo'n pup kies je dan toch ook niet als fokker? althans, dat zou ik iig nooit doen, ook al is het het mooiste hondje ter wereld
1x ja. Ik wilde zelf een goede en échte stafford hebben. Je wordt zowat doodgegooit met steffets maar eentje van kwaliteit is echt moeilijk te vinden. Ik heb echt een paar jaar gezocht maar niets gevonden tot ik wat met mijn ex kreeg. Zijn teef vond ik geweldig. Prachtige bouw, een beetje een lelijke smoel dat welZamunda schreef: @Valerie: jij hebt dus één keer een nestje gefokt als ik het zo lees? En dat was eens maar nooit weer?
[/quote]Cleva schreef: Ja, maar dat is ook echt iets om pissig over te zijn.
Ik begrijp dat ook nooit zo. Het nieuwe er af? Na een paar weken? Want dan is het niet leuk meer om een betrokkene (wat zeg ik daar? De fokker!) op de hoogte te houden? Nou, dan doe je het maar niet omdat het leuk is maar omdat je een heel klein beetje normaal in je hoofd bent.
Als je je eigen hond niet als pak melk ziet dan zie je een fokker niet als melkboer waar je een boodschap gedaan hebt. Tweewekelijks een kort mailtje er uit is toch wel een minimum, hoor.
Help me herinneren dat ik duidelijk zal zijn dat ze er niet alleen een hond maar ook een stalker bij krijgen. Behalve bij de vouwfietsen. Die krijgen ook korting. Wat zeg ik? Geld toe.

En wat moet je ook voor maandelijkse update geven, op een gegeven moment? Dan gaat alles gewoon zijn gangetje. Behalve als er iets is, bv Miep toen met die BMO. Net voor we naar de DA gingen nog even snel de fokker inseinen, en dan is het gewoon wel heel erg heerlijk als die fokster ineens de wachtkamer van de DA (is eigenlijk haar dierenarts, in haar woonplaats) binnenstapt. Zelfde als toen we Saar lieten inslapen. Telefonisch kon ik dat niet, maar ze was wel 1 van de eersten die het wist.Tara schreef:En toch verwacht ik van mijn pupkopers echt niet dat ze me een maandelijkse update sturen hoor, ik ben zelf ook niet zo goed in het onderhouden van contact op heel reguliere basis. Hoe kan ik dan van een ander verwachten dat ze dat wel doen?Cleva schreef:Ja, maar dat is ook echt iets om pissig over te zijn.maart schreef:Ik vind het ontzettend kak, niet om de pups in het nest zelf, dan zijn ze echt wel toe aan andere baasjes, maar de weken erna en het contact wat 'verwaterd' en je dus niet meer zo veel updates krijgt/ziet omdat het nieuwe er ook vanaf is (wat ik versta)
Ik begrijp dat ook nooit zo. Het nieuwe er af? Na een paar weken? Want dan is het niet leuk meer om een betrokkene (wat zeg ik daar? De fokker!) op de hoogte te houden? Nou, dan doe je het maar niet omdat het leuk is maar omdat je een heel klein beetje normaal in je hoofd bent.
Als je je eigen hond niet als pak melk ziet dan zie je een fokker niet als melkboer waar je een boodschap gedaan hebt. Tweewekelijks een kort mailtje er uit is toch wel een minimum, hoor.
Help me herinneren dat ik duidelijk zal zijn dat ze er niet alleen een hond maar ook een stalker bij krijgen. Behalve bij de vouwfietsen. Die krijgen ook korting. Wat zeg ik? Geld toe.
Maar eerlijk is eerlijk: met sommige pupkopers klikt het gewoon nét iets beter dan met andere, en dan verloopt dat contact eigenlijk als vanzelf.
Leuk héInge O schreef:meer nog, als mensen dat doen (heb ik één keer gehad, telefonisch nog wel) zie ik daar echt de lol niet meer van in gezien er inderdaad telkens opnieuw alleen maar hetzelfde kan verteld worden en er niks anders voor ze overblijft dan er dus ook maar hun hele levensverhaal bij te slepen.Marion. schreef:Maar goed, na een paar jaar valt er niet veel maandelijks meer te updaten volgens mij![]()

Dat lijkt me een ander nadeel van het hebben van een nestje, dat er naderhand ook mensen blijven kleven die je liever niet te vaak zou zien en horen.Je wil een update van de pup, niet van de koper.Inge O schreef:meer nog, als mensen dat doen (heb ik één keer gehad, telefonisch nog wel) zie ik daar echt de lol niet meer van in gezien er inderdaad telkens opnieuw alleen maar hetzelfde kan verteld worden en er niks anders voor ze overblijft dan er dus ook maar hun hele levensverhaal bij te slepen.Marion. schreef:Maar goed, na een paar jaar valt er niet veel maandelijks meer te updaten volgens mij![]()

bouvierpoedel schreef:Vind puppen 1 van de leukste dingen en om een pup te fokken waar mensen blij van worden en gelukkig mee zijn. Heerlijk zo'n nest met vetnekken die met blije mensen hun nieuwe leven in gaan. Dat ik moe en het slopend was kom ik pas achter als ze de tent uit zijn want dan plof ik effe in. Van de 1 hoor je wat en de ander wat minder of nooit meer . Ook goed hoor is hun hond en je kunt niet allemaal een klik hebben met elkaar alhoewel sommige mensen denken dat je dan een soort van familie bent geworden of aangetrouwd.
Als je op iedereen en nog watmoet reageren ben je na 2 nesten dag en nacht bezig om te antwoorden en visite te ontvangen of af te leggen.
Leuk hoor voor sommige maar heb ook nog iets anders te doen.
Zeg tegen de mensen dat als er problemen zijn graag bellen
[ liever niet natuurlijk ,problemen] en voor de rest moet je het maar nemen zoals het zich aandiend.
Ja en soms dan gaat het fout en beland er een hond van je in het dierenasiel ,krijg je er 1 terug met een boel problemen en gezeik of hoor je via via of van de huidige eigenaar dat je hond is doorverkocht [ soms al 2 of 3x.]. Maar dat hoord er ook allemaal bij .
Je kunt mensen tegen de kop maar niet in de kop kijken.
Nou ik weet altijd wel iets te vertellen over de honden waarvan ik denk dat de fokker dat ook interessant vindt.Inge O schreef:meer nog, als mensen dat doen (heb ik één keer gehad, telefonisch nog wel) zie ik daar echt de lol niet meer van in gezien er inderdaad telkens opnieuw alleen maar hetzelfde kan verteld worden en er niks anders voor ze overblijft dan er dus ook maar hun hele levensverhaal bij te slepen.Marion. schreef:Maar goed, na een paar jaar valt er niet veel maandelijks meer te updaten volgens mij![]()

Nou, als ze gewoon géén contact maken, langs je heen kijken als je ze pakt en gewoon nul reactie geven, tja.Inge O schreef:ik bedoel dat je het gewoon niet zou weten - bij de pups waar ik het over heb zou ik het nooit weten als ik ze maar een paar keer kort zou meemaken.Marjoleine schreef: @Inge, ik zou zo'n hondje dus ook niet kopen. Dan maar geen pup.
Misschien kun je bedenken dat een fokker ook een leven heeft en er iets gebeurt kan zijn prive , familie ziek ,dood of andere belangrijker zaken waardoor de boel opgeschoven word en uiteindelijk verwaterd. Je krijgt natuurlijk ook nog veel dezelfde soort foto's en berichtjes waarvan je op een gegeven moment denkt jaaaa wat moet ik hier nu weer op antwoorden.Cash schreef:Nou ik weet altijd wel iets te vertellen over de honden waarvan ik denk dat de fokker dat ook interessant vindt.Inge O schreef:meer nog, als mensen dat doen (heb ik één keer gehad, telefonisch nog wel) zie ik daar echt de lol niet meer van in gezien er inderdaad telkens opnieuw alleen maar hetzelfde kan verteld worden en er niks anders voor ze overblijft dan er dus ook maar hun hele levensverhaal bij te slepen.Marion. schreef:Maar goed, na een paar jaar valt er niet veel maandelijks meer te updaten volgens mij![]()
En soms ben je ook gewoon trots op iets wat je hond heeft gedaan en ik vind dat dan leuk om een fokker te melden.
Ach en ik mail heus niet maandelijks maar afentoe even een berichtje...
het is voor jou als fokker toch ook interessant om te weten hoe je pups het Doen en dan niet alleen de eerste weken maar ook op latere leeftijd?

Er zijn ook mensen die daarin overdrijven hoor... Zo was ik overlaatst niet blij genoeg toen een pup die ik gefokt heb, beste pup werd op showrenee-uk schreef:gut ja zeg, je zult maar blij zijn en blijven met je hond en het stupide idee hebben dat de fokker van die hond dat leuk vindt om te horen
het ging niet om mensen die overdrijven, dat snap ik ook wel dat dat vervelend is, kan zijn of kan worden.Agostini schreef:Er zijn ook mensen die daarin overdrijven hoor... Zo was ik overlaatst niet blij genoeg toen een pup die ik gefokt heb, beste pup werd op showrenee-uk schreef:gut ja zeg, je zult maar blij zijn en blijven met je hond en het stupide idee hebben dat de fokker van die hond dat leuk vindt om te horen![]()
Nou sorry hoor, zo'n dingen vind ik echt gewoon belachelijk! Tuurlijk ben ik blij, tuurlijk ben ik trots, maar wil dat dan zeggen dat ik je op mijn knieën moeten achterna kruipen en de rest van de dag 'wauw, knap, goed gedaan, ...' moet zeggen?
Sommigen pupkopers overdrijven hopeloos, verwachten dat je elke dag 24/7 klaar staat met raad en daad. Ze vergeten dat je zelf ook honden hebt, waar je dan ook mee traint. Een gezin, familie, werk, ...
Hier zijn vandaag de eerste 4 pups (nest van 11) uitgevlogen, ik ben alleen maar blij voor ze. Eindelijk individuele aandacht voor ze, daar zijn ze echt aan toe!

Precies.renee-uk schreef: gelukkig zijn er ook meer dan genoeg fokkers die het wel op prijs stellen om zo nu en dan nog wat over de door hen gefokte honden te horen, ondanks het feit dat zij wellicht ook trainen en een gezin, familie en werk hebben.
moet zeggen dat mijn voorkeur als pupkoper toch echt naar zo'n fokker uitgaat.

Ja we kunnen niet allemaal zo positief en vrolijk in het leven staan als jou en zo'n geweldige uitstraling hebben.renee-uk schreef:gut ja zeg, je zult maar blij zijn en blijven met je hond en het stupide idee hebben dat de fokker van die hond dat leuk vindt om te horen

ik heb nog steeds contact met de fokker van jan.labje schreef:Wij hebben nog steeds een leuk contact met Nick's fokker.
Niet heel frequent meer, gewoon af en toe een mailtje met foto of even bellen.
Een wederzijds teken van leven, zeg maar

Merk dat pupkopers het niet altijd verwachten. Vandaag nig mail van pupkoper met pup van ruim 2 jaar oud waar ik nig precies van weet wie t is (allemaal) die begint z'n mail met uitleg wie hij isrenee-uk schreef:het ging niet om mensen die overdrijven, dat snap ik ook wel dat dat vervelend is, kan zijn of kan worden.Agostini schreef:Er zijn ook mensen die daarin overdrijven hoor... Zo was ik overlaatst niet blij genoeg toen een pup die ik gefokt heb, beste pup werd op showrenee-uk schreef:gut ja zeg, je zult maar blij zijn en blijven met je hond en het stupide idee hebben dat de fokker van die hond dat leuk vindt om te horen![]()
Nou sorry hoor, zo'n dingen vind ik echt gewoon belachelijk! Tuurlijk ben ik blij, tuurlijk ben ik trots, maar wil dat dan zeggen dat ik je op mijn knieën moeten achterna kruipen en de rest van de dag 'wauw, knap, goed gedaan, ...' moet zeggen?
Sommigen pupkopers overdrijven hopeloos, verwachten dat je elke dag 24/7 klaar staat met raad en daad. Ze vergeten dat je zelf ook honden hebt, waar je dan ook mee traint. Een gezin, familie, werk, ...
Hier zijn vandaag de eerste 4 pups (nest van 11) uitgevlogen, ik ben alleen maar blij voor ze. Eindelijk individuele aandacht voor ze, daar zijn ze echt aan toe!
gelukkig zijn er ook meer dan genoeg fokkers die het wel op prijs stellen om zo nu en dan nog wat over de door hen gefokte honden te horen, ondanks het feit dat zij wellicht ook trainen en een gezin, familie en werk hebben.
renee-uk schreef:het ging niet om mensen die overdrijven, dat snap ik ook wel dat dat vervelend is, kan zijn of kan worden.Agostini schreef:Er zijn ook mensen die daarin overdrijven hoor... Zo was ik overlaatst niet blij genoeg toen een pup die ik gefokt heb, beste pup werd op showrenee-uk schreef:gut ja zeg, je zult maar blij zijn en blijven met je hond en het stupide idee hebben dat de fokker van die hond dat leuk vindt om te horen![]()
gelukkig zijn er ook meer dan genoeg fokkers die het wel op prijs stellen om zo nu en dan nog wat over de door hen gefokte honden te horen, ondanks het feit dat zij wellicht ook trainen en een gezin, familie en werk hebben.
Dank je Renee.renee-uk schreef:gut ja zeg, je zult maar blij zijn en blijven met je hond en het stupide idee hebben dat de fokker van die hond dat leuk vindt om te horen

Nou ...................Inge O schreef:jullie denken nu toch echt niet dat ik dit soort contact niet leuk vind hèCash schreef:Dank je Renee.renee-uk schreef:gut ja zeg, je zult maar blij zijn en blijven met je hond en het stupide idee hebben dat de fokker van die hond dat leuk vindt om te horen
Gelukkig denkt de fokker van Cash er anders over, ondanks dat ze heel wat pups hebben rondlopen.... ze weet precies wie Cash is enz.
Ik vind het leuk als ze op een foto van Cash op Facebook reageert.
Het is voor haar ook fijn te horen denk ik dat ze een stabiele hond heeft gefokt, die het zo goed doet op alle vlakken.?
nee hoor.Inge O schreef:jullie denken nu toch echt niet dat ik dit soort contact niet leuk vind hèCash schreef:Dank je Renee.renee-uk schreef:gut ja zeg, je zult maar blij zijn en blijven met je hond en het stupide idee hebben dat de fokker van die hond dat leuk vindt om te horen
Gelukkig denkt de fokker van Cash er anders over, ondanks dat ze heel wat pups hebben rondlopen.... ze weet precies wie Cash is enz.
Het is voor haar ook fijn te horen denk ik dat ze een stabiele hond heeft gefokt, die het zo goed doet op alle vlakken.?

Uiteraard niet Inge, maar jij denkt toch ook niet serieus dat ik maandelijks de fokker van cash mail ?Inge O schreef:jullie denken nu toch echt niet dat ik dit soort contact niet leuk vind hèCash schreef:Dank je Renee.renee-uk schreef:gut ja zeg, je zult maar blij zijn en blijven met je hond en het stupide idee hebben dat de fokker van die hond dat leuk vindt om te horen