Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe krijgen mensen het verzonnen??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Hoe krijgen mensen het verzonnen??

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik liep vanmiddag met de 3 heren in het losloopgebied toen ik ineens zag dat ze alle 3 verbaasd omkeken en voor ik zelf kon kijken klapte er een vreemde reu die dus aan kwam stormen op Jack.
Natuurlijk mag Jack zich verdedigen en dit deed hij dus ook maar binnen enkele seconden zag ik dat de reu een snuitje om had :80:
Jones was ondertussen een eind verderop gaan staan, de held :smile2: en Macho wilde zich ook gaan bemoeien maar dit kon natuurlijk niet zo dus ik heb Jack en Macho toegebruld te gaan liggen wat ze gelukkig deden.
Ik trok de nog steeds aanvallende (maar dat had natuurlijk geen nut want hij kon niet bijten) reu er vanaf en keek om me heen.
Ineens komt er iemand aangelopen: "hij kan niks doen! hij kan niet bijten hoor".
Ik de hond (die nog steeds schuimbekkend mijn honden aan het fixeren was) naar mevrouw gebracht en gezegd dat ze hem moest aanlijnen en ze begreep er niks van: "maar hij kan jouw honden niet bijten zo!!".
Nee dat klopt mevrouw, maar jouw hond valt aan en mijn honden verdedigen zich, dat kan mis gaan.
Mevrouw had deze hond sinds een week als herplaatser en probeerde hem op deze manier sociaal te maken want hij was reu agressief en dat ging vanzelf over als hij een paar keer op zijn plaats gezet zou worden :roll:
Ik heb mijn best gedaan maar volgens mij is mijn boodschap niet echt aangekomen.
Arme hond, dit keer ging het goed want mijn honden zijn niet van het gaten maken en ik had ze onder controle maar die rent een keer de verkeerde roedel in en dan loopt het minder goed af :ugh:
Zoiets snap je toch niet, hoe verzinnen mensen het :U:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Hoe krijgen mensen het verzonnen??

Ongelezen bericht door Lothian »

Oef, wat een slecht idee... die hond zou van Zorro niks 'leren' (wat een onzin) want die zou zelf geschrokken ineengedoken zijn en Dalì zou gelijk heel wat stappen terug zijn in zijn vertrouwen in andere honden. En bedankt he.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

:ugh: Arme hond. Die zal inderdaad nog wel een keer flink de dupe worden van zo'n baasje.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat die vrouw toelaat dat die hond op een andere hond klapt, met of zonder muilkorf en denkt dat hij daarvan sociaal wordt!!!!!!!
Waar zit de logica toch bij sommige mensen??????? Zelfs als je geen verstand hebt van honden, maar je kunt een beetje nadenken, dan moet je toch wel snappen dat dit niet zo werkt???
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
samantha!
Zeer actief

Die hond heeft van mijn honden ook niets geleerd hoor, hij is veel te ver weg in zo'n situatie om iets te leren als dat al zou kunnen.
Jones was inderdaad ook bang (het was ook wel een behoorlijke hond), die is een stuk verderop in een struik gaan staan.
Wat dat betreft was ik wel blij dat ik niet enkel Jones bij had :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Melody
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo x Podenco

Ongelezen bericht door Melody »

:80: Wat een idiotie!
Oef, wat een slecht idee... die hond zou van Zorro niks 'leren' (wat een onzin) want die zou zelf geschrokken ineengedoken zijn en Dalì zou gelijk heel wat stappen terug zijn in zijn vertrouwen in andere honden. En bedankt he.
En inderdaad alsof bijten het enige vervelende is wat een hond kan doen en omver beuken of opjagen of wat dan ook wel oké zou zijn..
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Pff wat een manier van omgaan. Ze beseffen ook niet dat ze een zachtaardig type hond of een pup ermee een trauma voor het leven kunnen bezorgen.
Mijn hond zou zich het apezuur schrikken en daar lang last van houden.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy zou compleet over de zeik gaan als er een hond op klapte, en dan zou ik ook vreselijk moeite moeten doen om niet-onvriendelijk te worden. Pas geleden liep ik met haar 's avonds in het bos en opeens hoorde ik haar achter me gillen (van schrik). Het enige wat ik zag was een ineengedoken Izzy en een blauwe lichtgevende cirkel (halsband van die andere hond). Zwarte hond dus ik had 'm niet aan zien komen in het halfdonker. En maar erop in/erover heen blijven beuken, ik kreeg 'm niet gegrepen :19: De baas kwam er een 10 seconde later aangelopen en morrelde iets van "Wil alleen maar spelen, doet niets.". Nee, behalve mijn hond intimideren, hij is 2x zo groot :roll: Inderdaad, hoe krijgen sommige mensen het verzonnen.
samantha!
Zeer actief

Als ik mijn pup al had gehad was ik laaiend geweest.
Maar goed, ik denk dat zo'n hond niet voor een pup zou gaan, mijn honden liepen zowat naast elkaar en hij koos echt duidelijk voor Jack.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Pfff.. Door zulke bazen kan ik direct weer honderd stappen terug inderdaad :(
Dat je eigen hond niets doet of niets kan doen is één, maar wie zegt dat mijn hond het niet erg vindt.. En wie zegt dat ik mijn hond er voor wil lenen om een andere hond een lesje te leren.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Paisley schreef:Pff wat een manier van omgaan. Ze beseffen ook niet dat ze een zachtaardig type hond of een pup ermee een trauma voor het leven kunnen bezorgen.

Ja, Tibbe is van dat soort grapjes behoorlijk lang over de zeik. Train je je het apezuur om met een vrolijk hondje over straat te kunnen :gvd:
Toen hij net aan een agressieve hond ontsnapte was de angst agressie naar honden en mensen van schrik meteen weer terug.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Die vrouw mag van geluk spreken dat ze jou met je roedel tegenkwam

Ik vrees dat Kyto en Kenji er letterlijk gehakt van hadden gemaakt ( en Kenji had t er ook niet levend vanaf gebracht met d'r HD en spondylose , als zo'n brug breekt ... )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Een buurvrouw van me heeft een tijdje een snuitje bij haar huskies gebruikt zodat ze geen eenden meer zouden vermoorden op wandeling (want ja, ze liet ze alsnog los). Toen ik ze op een warme dag tegenkwam was een ervan bijna oververhit door het niet kunnen hijgen :oeps: Godzijdank is ze snel van dat idee afgestapt.
Soms hebben mensen echt rare ingevingen.
samantha!
Zeer actief

Hier helpen ze elkaar ook inderdaad (al doet Jones het nog niet maar die is denk ik te jong).
Mijn honden zijn ook vriendelijk en sociaal maar ik was toch blij dat ik al heel snel zag dat die hond een snuitje om had zodat ik ze kon laten liggen, mijn honden laten zich ook weer niet op hun kop zitten en zullen op een gegeven moment ook (terecht) van zich af bijten.

Ik hoop het mens maar nooit meer tegen te komen.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jemig, dat mens heeft een betonnen plaat voor haar kop zeg. Arme hond.
Hier zou hij ook niet tussen de onze moeten komen. Remy is nog te jong denk ik om wat te doen. Maar Mike en Indy versterken/helpen elkaar wel.

Zoiets moet je toch niet willen...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hij wordt kennelijk sociaal als hij op zijn sodemieter krijgt van een andere hond en niet terug kan bijten omdat hij een snuitje om heeft? :80:
Wat een merkwaardige redenering.
Gaat lekker zo :?

Verstandige Jones doet het zelfd als mijn laatste teckel deed ................ achter een struik (of graspol) gaan staan en afwachten wat er gaat gebeuren :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Wat een idioot zeg!

Zo kwam er ooit op mijn hond-agressieve duitser een stabij pup van ongeveer 12wkn afgerend. Ik roepen naar die man dat hij zijn pup terug moest roepen, dat mijn hond beet(ik had haar aan een korte lijn). Roept hij doodleuk terug: 'dan leert ze dit rot gedrag misschien eens af.'
Toen hij eindelijk bij mij was en zijn pup aanlijnde, zag hij er nog steeds geen kwaad in. Moet er niet aan denken wat een volwassen duitser voor schade bij zo'n kleine pup aan kan richten.
dagmar88
Zeer actief

kleine2758 schreef:Wat een idioot zeg!

Zo kwam er ooit op mijn hond-agressieve duitser een stabij pup van ongeveer 12wkn afgerend. Ik roepen naar die man dat hij zijn pup terug moest roepen, dat mijn hond beet(ik had haar aan een korte lijn). Roept hij doodleuk terug: 'dan leert ze dit rot gedrag misschien eens af.'
Toen hij eindelijk bij mij was en zijn pup aanlijnde, zag hij er nog steeds geen kwaad in. Moet er niet aan denken wat een volwassen duitser voor schade bij zo'n kleine pup aan kan richten.
Dat hoorde ik met Charlie ook vaker ja. :roll: "Misschien leert hij er dan eindelijk van".
Voed je eigen hond op, sukkel.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge O schreef:en dan nog met een snuitje :oohja: :roll: !
Misschien, gelukkig met een snuitje. Er lopen er ook zat die weten dat hun hond bepaalde andere honden niet moet en die hopen ook dat ze eens hun "meerdere" tegen gaan komen en dat hij of zij het dan afleert.
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik vind dat zn ellende met sommige mensen, mijn oudje begint wat krakkemikkig te worden. En andere honden doen haar soms onbewust pijn. Maar dat is een voor mijn herder een enorme trigger om uit te vallen en te gaan regelen. Dus ik laat ze nu niet meer bij andere honden alleen als ik alleen loop met de herder mag ze snuffelen e.d. want dan hoeft de voor haar gevoel dat oudje niet te beschermen. Maar als ik mijn honden overduidelijk aanlijn en vraag of ze hun hond bij willen houden. Krijg ik vaak het antwoord maar de mijne doet niks. Ik stond helemaal in de bosjes met mijn honden en dan op zn gemak bij mij gaan staan en kijken hoe ik mijn honden afleid. Als ik vraag of hij door wil lopen omdat ik ook verder wil. Zeggen ze de mijne wil alleen spelen. Ja mijn oudje kan niet spelen en de herder wil jouw hond alleen maar weg hebben, goedschiks of kwaadschiks. En dat wil ik niet.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De ellende van mensen is dat ze hun eigen hond niet snappen en andermans hond ook niet. En dan doen ze de stomste dingen. WAarom nemen mensen eigenlijk een hond als ze er geen hol van snappen doordat ze zich er niet in verdiepen???
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

iones schreef:De ellende van mensen is dat ze hun eigen hond niet snappen en andermans hond ook niet. En dan doen ze de stomste dingen. WAarom nemen mensen eigenlijk een hond als ze er geen hol van snappen doordat ze zich er niet in verdiepen???
Bij deze mevrouw vind ik het een beetje klinken als goedbedoelde onnozelheid, en ik hoop dat ze iets snapte van wat Samantha zei.

Maar er zijn meer (ervaren) hondenbazen die denken dat een korfje genoeg is om hun hondagressieve hond lekker los tussen andere honden te gooien. Alsof het allemaal okee is als je tegen de grond wordt gebeukt en een grote hond over je heen staat te grommen en te grauwen. :piew: :piew:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Blijkbaar heeft iemand dat haar verteld? Dat hij het af zou leren als ie op zijn plaats gezet werd?
Wat een idioot.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
dagmar88 schreef:
kleine2758 schreef:Wat een idioot zeg!

Dat hoorde ik met Charlie ook vaker ja. :roll: "Misschien leert hij er dan eindelijk van".
Voed je eigen hond op, sukkel.
Nou, dat dus! Mijn honden zijn niet ingehuurd om andermans aso's op te voeden, dank u zeer. Er zijn maar zeer weinig honden die dat kunnen op een effectieve manier en zonder er zelf een trauma aan over te houden. Een keer een terechtwijzing, prima, dat kan best. Maar zo'n doorgedraaide halve zool, dat regelen de eigenaren zelf maar mooi.

:tongue: Ik was nog te aardig. Bij Charlie komen ze van een hele koude kermis thuis en naast dat ik niet wil dat ze zich met anderen bemoeit, ben ík dan de aso met de rothond :19:
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een ongelofelijke domme mensen heb je toch nog steeds :piew:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Wat een idioot! :80:
Waar was dit? Dan weet ik waar ik mijn ogen extra los moet houden als ik Enzi bij me heb.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

dagmar88 schreef:
Paisley schreef:Pff wat een manier van omgaan. Ze beseffen ook niet dat ze een zachtaardig type hond of een pup ermee een trauma voor het leven kunnen bezorgen.

Ja, Tibbe is van dat soort grapjes behoorlijk lang over de zeik. Train je je het apezuur om met een vrolijk hondje over straat te kunnen :gvd:
Toen hij net aan een agressieve hond ontsnapte was de angst agressie naar honden en mensen van schrik meteen weer terug.
Hier net zo met Vedette. Die had na een aanval van een hond vervolgens nog 2 aanvallen te voorduren kort op elkaar. Geen gaatjes, maar een trauma voor het leven. Alsof bijten inderdaad het enige is dat zo'n hond aan schade kan veroorzaken... En inderdaad vaak genoeg dat mensen van een aanstormende hond zeggen hij doet niks.. Nee de mijne wel door dit gedrag...

Hebben jou honden er niks aan over gehouden?
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Oh shit, die had de mijne niet tegen moeten komen. Ik denk dat die met Aiko een heel groot probleem had gehad.
Hij heeft nog nooit gebeten, maar ik steek er mijn hand voor in het vuur dat die dat dan wel zou doen.

Wat bezield mensen toch?
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik krijg hier zo het schijt van. Als of het al normaal is dat zo'n hond als een idioot op een ander klapt ("ja maar hij bijt toch niet....... :blah: ") Die van mij maakt het helemaal niet uit of ze bijten of niet. Die heeft bij voorbaad al zo iets van "OK, nu moet ik dus dringend even vluchten". Hij kan best met andere honden maar ze moeten zich wel aan de fatsoensnormen houden en het hele kennismakingsritueel afwerken.
Hij is al eens onheus bejegend door een hond in een soortgelijk verhaal "ja hij komt net uit het assiel en er is weinig bekend over hem". Laat hem los lopen en op een andere hond klappen, dan weet je dus meer over hem. Maar dan niet op mijn hond. Stomme wijven (sorry) kerels ook.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

:ugh: Die hond wordt weer herplaatst, dat voel je nu al aankomen. Als hij voordien niet verscheurd is tenminste.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”