Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

over 2 weken een alaskan malamute erbij, advies gevraagd...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathaliek18
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): pekinees teckel x boomer
Alaska malamute
Aantal honden: 2

over 2 weken een alaskan malamute erbij, advies gevraagd...

Ongelezen bericht door nathaliek18 »

Hallo allemaal,

over 2 weken krijg ik als het allemaal goed zit een alaskan malamute, Ik heb deze honden al eerder gehad en weet dat het hele lieve honden zijn met een eigen karakter haha, maar nu heb ik een vraag , het is een gecastreerde reu van 4 jaar, heel lief met kinderen en zoiezo gek op mensen. ook katten is geen probleem. Nou is hij 3 x aangevallen door een andere hond ( vraag me niet hoe ) dus de eigenaar is bang dat hij niet goed is met andere honden zij vermijd het liever. Met teefjes zal het geen probleem zijn zegt ze. Nu heb ik een boomertje van iets meer dan een half jaar en ze is een meisje, ze vraagt me of ik haar mee wil nemen om kennis te maken, Morgen gaan we zelf eerst kijken samen met mijn dochter, en ik was van plan om zondag dan alleen met mijn hondje te gaan. Hoe kan ik dit het best aan pakken?

groetjes
Dinos

Re: over 2 weken een alaskan malamute erbij, advies gevraagd

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik zou de kennismaking met jouw hondje op neutraal terrein doen. En niet bij malamute thuis.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

^ Wat zij zegt.

Lijkt me ook apart dat die hond 3x aangevallen is en dus raar zou reageren op reuen. Niet op teven, maar alleen reuen.

En ik ben wel degelijk benieuwd naar het 'hoe' van die aanvallen, want dat kan ook veel zeggen over de hond.
nathaliek18
Vaste gebruiker
Alaska malamute

Nanna schreef:
nathaliek18 schreef:Nou is hij 3 x aangevallen door een andere hond ( vraag me niet hoe ) dus de eigenaar is bang dat hij niet goed is met andere honden zij vermijd het liever.
Ik zou sowieso een proefperiode bedingen.
Ik krijg een beetje het gevoel dat ie behoorlijk hondagressief is en dat het vorig baasje dat wat afzwakt omdat ze hem anders niet slijt.
Of dat het juist de reden is dat hij weg moet.
Vraag dus een proefperiode! Als dat niet kan, laat die hond dan maar zitten.
Ik denk dat dat wel meevalt, de mensen zijn namelijk echt wel gek op de hond en doen hem niet zo maar weg en dit is ook niet de reden, heb al 2 dagen intensief contact met en morgen zie ik hem dan, ook kwamen ze zelf met het idee dat ik buiten een wandeling zal maken met hem zodat ik ook kan zien hoe hij buiten is, ik denk dus dat dat wel meevalt, maargoed ik vraag dus advies over hoe dit het best aan te pakken...
Lemuria

Op neutraal terrein dus, wat Dinos al zei. En niet over een maand zuchten dat de hond alles op straat aanvalt en hoe je dat niet zag aankomen :mrgreen: Nee, nou ik hoop dat het een leuke hond is :) Succes.
nathaliek18
Vaste gebruiker
Alaska malamute

dat op neutraal terrein snap ik inderdaad, alleen zijn ze wel allebei aangelijnd, is dat een probleem ? dat lijkt mij eerder namelijk
Dinos

Probeer zelf het heft in handen te nemen bij wandeling en niet de voorgestelde route te volgen ,maar jouw route grote kans dat malamute op niet bekend terrein komt en je hem zo het beste kan beoordelen.
Geweldige honden trouwens hoop voor je dat de klik er is.
Dinos

Laat maar gewoon kennis maken aan de riem, denk niet dat reu agressief is naar kleine teefjes.
Zou meer alert zijn op vreemde reuen en dan heel goed kijken hoe hij reageert.
nathaliek18
Vaste gebruiker
Alaska malamute

bij alle 3 de incidenten was hij niet fout, alleen wat te enthousiast, hij moet niet agressief zijn,, maargoed ik ga morgen zelf even lekker met hem aan de wandel en dan maar hopen dat ik een hond tegen kom, de eigenaar is er toch bij , maar dan kan ik wel kijken hoe hij reageert, wat ik begrijp is ze eerder bang dat hem wat gebeurt
Laatst gewijzigd door nathaliek18 op 08 dec 2014 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Lemuria

Ik zou de hond individueel meenemen en ergens op overzichtelijk terrein iemand te laten wachten met jouw teefje. Dan kun je het eerste stuk van de wandeling zien hoe de hond zonder andere honden is (eventueel andere honden onderweg) en naar z'n gedrag kijken als hij jouw teefje in het oog krijgt. Als ze ontspannen genoeg ogen, kun je ze los laten (mits die hond kán loslopen). Anders een 10 meter lijn aan hem hangen, kun je 'm gelijk terugtrekken als hij iets probeert te flikken.
Dinos

Ik zou open kaart spelen en vragen of jullie dorp of stad even in kunnen omdat je gewoon wilt weten hoe hij op reuen regeert.
Ook al reageert hij daar heftig op wil niet zeggen dat het een slechte hond is, maar geeft wel stof tot nadenken.
nathaliek18
Vaste gebruiker
Alaska malamute

Lemuria schreef:Ik zou de hond individueel meenemen en ergens op overzichtelijk terrein iemand te laten wachten met jouw teefje. Dan kun je het eerste stuk van de wandeling zien hoe de hond zonder andere honden is (eventueel andere honden onderweg) en naar z'n gedrag kijken als hij jouw teefje in het oog krijgt. Als ze ontspannen genoeg ogen, kun je ze los laten (mits die hond kán loslopen). Anders een 10 meter lijn aan hem hangen, kun je 'm gelijk terugtrekken als hij iets probeert te flikken.
goede tip daar kan ik wel wat mee ;)

nou nemen we mijn hondje pas zondag mee, morgen gaan we eerst zelf even rustig kijken en wandelen
Dinos

99% zeker dat hij jouw teefje normaal begroet! ik zie daar echt het probleem niet in.
nathaliek18
Vaste gebruiker
Alaska malamute

Nanna schreef:
Dinos schreef:Ik zou open kaart spelen en vragen of jullie dorp of stad even in kunnen omdat je gewoon wilt weten hoe hij op reuen regeert.
Ook al reageert hij daar heftig op wil niet zeggen dat het een slechte hond is, maar geeft wel stof tot nadenken.
Het is helemaal niet erg als hij daar heftig op reageert. Maar als dat niet is wat je zoekt zou ik niet tot overname overgaan.
Een reu hoeft gerust geen doetje te zijn maar echt agressief reageren op andere honden, wát volgens de eigenaar de oorzaak ook is, zou voor mij een beletsel zijn.
hij is niet agressief, alleen zelf 3 x aangevallen en ik heb de redenen gehoordt en denk serieus niet dat het de schuld van de hond is, de reden voor herplaatsing is een scheiding en door lichamelijke oorzaken kan ze zelf niet veel met hem doen, maargoed ik ben benieuwd, we zullen het morgen wel zien ;)
nathaliek18
Vaste gebruiker
Alaska malamute

en mijn vorige alaskan malamute was ook echt niet de makkelijkste hoor haha
Dinos

Nogmaals hoop voor je dat de klik er is spannend hoor.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Kennismaken idd op neutraal terrein. Ik zou mijn reu voor 100% met een boomer vertrouwen. Teefje al helemaal. Maar die heeft zijn ballen nog en houd ik zeker niet weg bij andere honden. Als een malamute reu kwaad wil heb je er echt geen leuke hond aan, dus echt goed op letten en zo'n voorbehoud als een proefperiode afspreken..
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Over je teefje van 6 maanden zou ik me weinig zorgen maken. Wel snap ik niet waarom je er een malamute bij gaat nemen? Malamutes hebben nogal wat meer nodig dan een boomertje. Ga je alles apart doen met je honden? Apart wandelen, apart laten omgaan met andere honden, apart buiten laten? Ik heb ook een soort boomer en het laatste dat ik erbij zet is een poolhond. We zouden 1 keer per dag samen een uur kunnen lopen. De rest van beweging etc moet dan apart. Een boomer heeft schat ik 10 keer minder beweging, spel met heel ander sort honden en een totaal andere opvoeding nodig.

Hoe was je van plan beide honden een passend leven aan te bieden? Die malamute zal wel vrij pittig zijn zo te lezen. Dus vanwaar een malamute?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

nathaliek18 schreef:Hallo allemaal,
over 2 weken krijg ik als het allemaal goed zit een alaskan malamute, Ik heb deze honden al eerder gehad en weet dat het hele lieve honden zijn met een eigen karakter haha, maar nu heb ik een vraag , het is een gecastreerde reu van 4 jaar, heel lief met kinderen en zoiezo gek op mensen. ook katten is geen probleem. Nou is hij 3 x aangevallen door een andere hond ( vraag me niet hoe ) dus de eigenaar is bang dat hij niet goed is met andere honden zij vermijd het liever. Met teefjes zal het geen probleem zijn zegt ze. Nu heb ik een boomertje van iets meer dan een half jaar en ze is een meisje, ze vraagt me of ik haar mee wil nemen om kennis te maken, Morgen gaan we zelf eerst kijken samen met mijn dochter, en ik was van plan om zondag dan alleen met mijn hondje te gaan. Hoe kan ik dit het best aan pakken?
groetjes
Er staat dat TS al eerder een Malamute (zelfs meerdere?) heeft gehad dus ze zal wel weten wat die honden nodig hebben.

Ik ben benieuwd hoe die hond zich gedraagt.
Een kennis van mij kreeg zelfs van de DA het advies om zijn Malamute niet te castreren omdat dat tot flinke narigheid zou kunnen leiden.

(misschien weten de Malamute kenners daar meer over?)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

ranetje schreef:
nathaliek18 schreef:Hallo allemaal,
groetjes
Er staat dat TS al eerder een Malamute (zelfs meerdere?) heeft gehad dus ze zal wel weten wat die honden nodig hebben.

Ik ben benieuwd hoe die hond zich gedraagt.
Een kennis van mij kreeg zelfs van de DA het advies om zijn Malamute niet te castreren omdat dat tot flinke narigheid zou kunnen leiden.

(misschien weten de Malamute kenners daar meer over?)
Ik weet dat niet. Een vriendin van mijn dochter had thuis ook een malamute omdat haar moeder die zo mooi vond. Verschillende fokkers wilden er geen aan hen verkopen maar het is ze via, via toch gelukt. De arme hond heeft haar hele leven in een kennel in de tuin gesleten. 3x per dag mocht ze er uit voor rondje blok. De vader van deze vriendin liep elke avond hard maar geen haar op zijn hoofd die er aan dacht de hond op de tochten mee te nemen. Ook deze mensen kunnen zeggen dat ze al eerder een malamute gehad hebben. vraag alleen niet hoe.

Dood zielig was het.
Afbeelding
gevni havanezers
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

laeken schreef:Over je teefje van 6 maanden zou ik me weinig zorgen maken. Wel snap ik niet waarom je er een malamute bij gaat nemen? Malamutes hebben nogal wat meer nodig dan een boomertje. Ga je alles apart doen met je honden? Apart wandelen, apart laten omgaan met andere honden, apart buiten laten? Ik heb ook een soort boomer en het laatste dat ik erbij zet is een poolhond. We zouden 1 keer per dag samen een uur kunnen lopen. De rest van beweging etc moet dan apart. Een boomer heeft schat ik 10 keer minder beweging, spel met heel ander sort honden en een totaal andere opvoeding nodig.

Hoe was je van plan beide honden een passend leven aan te bieden? Die malamute zal wel vrij pittig zijn zo te lezen. Dus vanwaar een malamute?
Hoe kan je nou aannemen dat boomertjes niet langer dan een uur kunnen lopen? Natuurlijk is een malamute wel een andere categorie, maar als je een gezonde boomer hebt, maak je die ook heust blij met een langere wandeling.

Mijn ouders hebben twee havanezers gehad en mijn moeder ging 1x per dag 30-45min en 1x per dag 1,5u wandelen. Ze vonden dat heerlijk en dat zijn toch ook gewoon kleine hondjes. Zo ken ik nog meer kleine boomerachtigen die prima mee komen met lange tochten.

Ben erg benieuwd of de kennismaking goed is verlopen, keep us posted!
laeken
Zeer actief

Ik denk niet dat boomers geen 3 uur kunnen lopen maar neem van mij aan dat een malamute niet hetzelfde kan en wil als een boomer van 6 maanden. Ik heb zelf een boomer en daar wandel ik flink mee. Maar daar kan ik geen twee uur mee fietsen in het bos. Pootjes zijn immers maar 10 cm lang.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

laeken schreef:Ik denk niet dat boomers geen 3 uur kunnen lopen maar neem van mij aan dat een malamute niet hetzelfde kan en wil als een boomer van 6 maanden. Ik heb zelf een boomer en daar wandel ik flink mee. Maar daar kan ik geen twee uur mee fietsen in het bos. Pootjes zijn immers maar 10 cm lang.
Ik zie het probleem niet, hup boomer in de fietsmand en lekker fietsen met je malamute! Dan fiets je naar het bos, daar wandel je een halfuurtje met de jonge hond erbij en weer op de fiets terug :wink:
Lemuria

laeken schreef:Ik denk niet dat boomers geen 3 uur kunnen lopen maar neem van mij aan dat een malamute niet hetzelfde kan en wil als een boomer van 6 maanden. Ik heb zelf een boomer en daar wandel ik flink mee. Maar daar kan ik geen twee uur mee fietsen in het bos. Pootjes zijn immers maar 10 cm lang.
Denk in oplossingen, niet in problemen :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Ik zie het probleem wel. Denk dat dat ook niet zo vreemd is aangezien ik vind dat de meeste poolhonden te weinig beweging krijgen.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

laeken schreef:Ik zie het probleem wel. Denk dat dat ook niet zo vreemd is aangezien ik vind dat de meeste poolhonden te weinig beweging krijgen.
De ene poolhond is de andere ook niet. Daar zit echt grote variatie in. Het verschil tussen een op de sport gefokte husky en een htk Malamute is vrij groot. In formaat, maar ook in behoeftes.
Maar je kan toch een Boomer hebben om lekker mee te kneuteren en een malamute om sportief mee te doen? Het een vult het ander aan en Malamutes kunnen best leuk meekneuteren.
laeken
Zeer actief

Klopt. Misschien heb je wel gelijk. Ik blijf het geen combinatie vinden maar misschien is dat persoonlijk.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

laeken schreef:Klopt. Misschien heb je wel gelijk. Ik blijf het geen combinatie vinden maar misschien is dat persoonlijk.
nou ik ben het ergens wel met je eens. Maar ik denk dan vooral vanuit mijn eigen positie. Ik zou geen tijd hebben om beide honden de aandacht te geven die ze verdienen.
Afbeelding
gevni havanezers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lief schreef:
laeken schreef:Ik zie het probleem wel. Denk dat dat ook niet zo vreemd is aangezien ik vind dat de meeste poolhonden te weinig beweging krijgen.
De ene poolhond is de andere ook niet. Daar zit echt grote variatie in. Het verschil tussen een op de sport gefokte husky en een htk Malamute is vrij groot. In formaat, maar ook in behoeftes.
Maar je kan toch een Boomer hebben om lekker mee te kneuteren en een malamute om sportief mee te doen? Het een vult het ander aan en Malamutes kunnen best leuk meekneuteren.
:wink: Ik heb vier compleet verschillende honden. Een aporteerhond, overal mee naartoe/naast de fiets hond, speel/kunstjes hond en kneuterprutske dat het gelukkigst is met rondjes in de wijk.
Nu valt er gelukkig ook een hoop te combineren. Boomertje kan toch gewoon mee met poep en plas rondjes en een grotere wandeling waar het lekker los kan lopen. Dan is de ander er om sportieve dingen mee te doen.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

En dan gaan ze zelf wel wat verzinnen om bezig te blijven :engel: Ze gaan slopen, graven en ontsnappen om toch hun energie ergens kwijt te kunnen. Dat is ook vaak een reden tot herplaatsing.

Ik had Beau in een hondenbuggy, lekker naar het strand of bos en hij kon scharrelen en Kier lekker rennen. Ook met de rondes in de wijk nam ik de buggy mee, Beau had, zeker op het laatst, genoeg aan tien minuten lopen en een Husky heeft echt meer nodig.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”