Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
over 2 weken een alaskan malamute erbij, advies gevraagd...
Moderator: moderatorteam
- nathaliek18
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): pekinees teckel x boomer
Alaska malamute - Aantal honden: 2
over 2 weken een alaskan malamute erbij, advies gevraagd...
Hallo allemaal,
over 2 weken krijg ik als het allemaal goed zit een alaskan malamute, Ik heb deze honden al eerder gehad en weet dat het hele lieve honden zijn met een eigen karakter haha, maar nu heb ik een vraag , het is een gecastreerde reu van 4 jaar, heel lief met kinderen en zoiezo gek op mensen. ook katten is geen probleem. Nou is hij 3 x aangevallen door een andere hond ( vraag me niet hoe ) dus de eigenaar is bang dat hij niet goed is met andere honden zij vermijd het liever. Met teefjes zal het geen probleem zijn zegt ze. Nu heb ik een boomertje van iets meer dan een half jaar en ze is een meisje, ze vraagt me of ik haar mee wil nemen om kennis te maken, Morgen gaan we zelf eerst kijken samen met mijn dochter, en ik was van plan om zondag dan alleen met mijn hondje te gaan. Hoe kan ik dit het best aan pakken?
groetjes
over 2 weken krijg ik als het allemaal goed zit een alaskan malamute, Ik heb deze honden al eerder gehad en weet dat het hele lieve honden zijn met een eigen karakter haha, maar nu heb ik een vraag , het is een gecastreerde reu van 4 jaar, heel lief met kinderen en zoiezo gek op mensen. ook katten is geen probleem. Nou is hij 3 x aangevallen door een andere hond ( vraag me niet hoe ) dus de eigenaar is bang dat hij niet goed is met andere honden zij vermijd het liever. Met teefjes zal het geen probleem zijn zegt ze. Nu heb ik een boomertje van iets meer dan een half jaar en ze is een meisje, ze vraagt me of ik haar mee wil nemen om kennis te maken, Morgen gaan we zelf eerst kijken samen met mijn dochter, en ik was van plan om zondag dan alleen met mijn hondje te gaan. Hoe kan ik dit het best aan pakken?
groetjes
-
Dinos
Re: over 2 weken een alaskan malamute erbij, advies gevraagd
Ik zou de kennismaking met jouw hondje op neutraal terrein doen. En niet bij malamute thuis.
-
Lemuria
^ Wat zij zegt.
Lijkt me ook apart dat die hond 3x aangevallen is en dus raar zou reageren op reuen. Niet op teven, maar alleen reuen.
En ik ben wel degelijk benieuwd naar het 'hoe' van die aanvallen, want dat kan ook veel zeggen over de hond.
Lijkt me ook apart dat die hond 3x aangevallen is en dus raar zou reageren op reuen. Niet op teven, maar alleen reuen.
En ik ben wel degelijk benieuwd naar het 'hoe' van die aanvallen, want dat kan ook veel zeggen over de hond.
- nathaliek18
- Vaste gebruiker
Ik denk dat dat wel meevalt, de mensen zijn namelijk echt wel gek op de hond en doen hem niet zo maar weg en dit is ook niet de reden, heb al 2 dagen intensief contact met en morgen zie ik hem dan, ook kwamen ze zelf met het idee dat ik buiten een wandeling zal maken met hem zodat ik ook kan zien hoe hij buiten is, ik denk dus dat dat wel meevalt, maargoed ik vraag dus advies over hoe dit het best aan te pakken...Nanna schreef:Ik zou sowieso een proefperiode bedingen.nathaliek18 schreef:Nou is hij 3 x aangevallen door een andere hond ( vraag me niet hoe ) dus de eigenaar is bang dat hij niet goed is met andere honden zij vermijd het liever.
Ik krijg een beetje het gevoel dat ie behoorlijk hondagressief is en dat het vorig baasje dat wat afzwakt omdat ze hem anders niet slijt.
Of dat het juist de reden is dat hij weg moet.
Vraag dus een proefperiode! Als dat niet kan, laat die hond dan maar zitten.
-
Lemuria
Op neutraal terrein dus, wat Dinos al zei. En niet over een maand zuchten dat de hond alles op straat aanvalt en hoe je dat niet zag aankomen
Nee, nou ik hoop dat het een leuke hond is
Succes.
- nathaliek18
- Vaste gebruiker
dat op neutraal terrein snap ik inderdaad, alleen zijn ze wel allebei aangelijnd, is dat een probleem ? dat lijkt mij eerder namelijk
-
Dinos
Probeer zelf het heft in handen te nemen bij wandeling en niet de voorgestelde route te volgen ,maar jouw route grote kans dat malamute op niet bekend terrein komt en je hem zo het beste kan beoordelen.
Geweldige honden trouwens hoop voor je dat de klik er is.
Geweldige honden trouwens hoop voor je dat de klik er is.
-
Dinos
Laat maar gewoon kennis maken aan de riem, denk niet dat reu agressief is naar kleine teefjes.
Zou meer alert zijn op vreemde reuen en dan heel goed kijken hoe hij reageert.
Zou meer alert zijn op vreemde reuen en dan heel goed kijken hoe hij reageert.
- nathaliek18
- Vaste gebruiker
bij alle 3 de incidenten was hij niet fout, alleen wat te enthousiast, hij moet niet agressief zijn,, maargoed ik ga morgen zelf even lekker met hem aan de wandel en dan maar hopen dat ik een hond tegen kom, de eigenaar is er toch bij , maar dan kan ik wel kijken hoe hij reageert, wat ik begrijp is ze eerder bang dat hem wat gebeurt
Laatst gewijzigd door nathaliek18 op 08 dec 2014 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lemuria
Ik zou de hond individueel meenemen en ergens op overzichtelijk terrein iemand te laten wachten met jouw teefje. Dan kun je het eerste stuk van de wandeling zien hoe de hond zonder andere honden is (eventueel andere honden onderweg) en naar z'n gedrag kijken als hij jouw teefje in het oog krijgt. Als ze ontspannen genoeg ogen, kun je ze los laten (mits die hond kán loslopen). Anders een 10 meter lijn aan hem hangen, kun je 'm gelijk terugtrekken als hij iets probeert te flikken.
-
Dinos
Ik zou open kaart spelen en vragen of jullie dorp of stad even in kunnen omdat je gewoon wilt weten hoe hij op reuen regeert.
Ook al reageert hij daar heftig op wil niet zeggen dat het een slechte hond is, maar geeft wel stof tot nadenken.
Ook al reageert hij daar heftig op wil niet zeggen dat het een slechte hond is, maar geeft wel stof tot nadenken.
- nathaliek18
- Vaste gebruiker
goede tip daar kan ik wel wat meeLemuria schreef:Ik zou de hond individueel meenemen en ergens op overzichtelijk terrein iemand te laten wachten met jouw teefje. Dan kun je het eerste stuk van de wandeling zien hoe de hond zonder andere honden is (eventueel andere honden onderweg) en naar z'n gedrag kijken als hij jouw teefje in het oog krijgt. Als ze ontspannen genoeg ogen, kun je ze los laten (mits die hond kán loslopen). Anders een 10 meter lijn aan hem hangen, kun je 'm gelijk terugtrekken als hij iets probeert te flikken.
nou nemen we mijn hondje pas zondag mee, morgen gaan we eerst zelf even rustig kijken en wandelen
-
Dinos
99% zeker dat hij jouw teefje normaal begroet! ik zie daar echt het probleem niet in.
- nathaliek18
- Vaste gebruiker
hij is niet agressief, alleen zelf 3 x aangevallen en ik heb de redenen gehoordt en denk serieus niet dat het de schuld van de hond is, de reden voor herplaatsing is een scheiding en door lichamelijke oorzaken kan ze zelf niet veel met hem doen, maargoed ik ben benieuwd, we zullen het morgen wel zienNanna schreef:Het is helemaal niet erg als hij daar heftig op reageert. Maar als dat niet is wat je zoekt zou ik niet tot overname overgaan.Dinos schreef:Ik zou open kaart spelen en vragen of jullie dorp of stad even in kunnen omdat je gewoon wilt weten hoe hij op reuen regeert.
Een reu hoeft gerust geen doetje te zijn maar echt agressief reageren op andere honden, wát volgens de eigenaar de oorzaak ook is, zou voor mij een beletsel zijn.
- nathaliek18
- Vaste gebruiker
en mijn vorige alaskan malamute was ook echt niet de makkelijkste hoor haha
-
Dinos
Nogmaals hoop voor je dat de klik er is spannend hoor.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kennismaken idd op neutraal terrein. Ik zou mijn reu voor 100% met een boomer vertrouwen. Teefje al helemaal. Maar die heeft zijn ballen nog en houd ik zeker niet weg bij andere honden. Als een malamute reu kwaad wil heb je er echt geen leuke hond aan, dus echt goed op letten en zo'n voorbehoud als een proefperiode afspreken..
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Over je teefje van 6 maanden zou ik me weinig zorgen maken. Wel snap ik niet waarom je er een malamute bij gaat nemen? Malamutes hebben nogal wat meer nodig dan een boomertje. Ga je alles apart doen met je honden? Apart wandelen, apart laten omgaan met andere honden, apart buiten laten? Ik heb ook een soort boomer en het laatste dat ik erbij zet is een poolhond. We zouden 1 keer per dag samen een uur kunnen lopen. De rest van beweging etc moet dan apart. Een boomer heeft schat ik 10 keer minder beweging, spel met heel ander sort honden en een totaal andere opvoeding nodig.
Hoe was je van plan beide honden een passend leven aan te bieden? Die malamute zal wel vrij pittig zijn zo te lezen. Dus vanwaar een malamute?
Hoe was je van plan beide honden een passend leven aan te bieden? Die malamute zal wel vrij pittig zijn zo te lezen. Dus vanwaar een malamute?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Er staat dat TS al eerder een Malamute (zelfs meerdere?) heeft gehad dus ze zal wel weten wat die honden nodig hebben.nathaliek18 schreef:Hallo allemaal,
groetjes
Ik ben benieuwd hoe die hond zich gedraagt.
Een kennis van mij kreeg zelfs van de DA het advies om zijn Malamute niet te castreren omdat dat tot flinke narigheid zou kunnen leiden.
(misschien weten de Malamute kenners daar meer over?)
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ik weet dat niet. Een vriendin van mijn dochter had thuis ook een malamute omdat haar moeder die zo mooi vond. Verschillende fokkers wilden er geen aan hen verkopen maar het is ze via, via toch gelukt. De arme hond heeft haar hele leven in een kennel in de tuin gesleten. 3x per dag mocht ze er uit voor rondje blok. De vader van deze vriendin liep elke avond hard maar geen haar op zijn hoofd die er aan dacht de hond op de tochten mee te nemen. Ook deze mensen kunnen zeggen dat ze al eerder een malamute gehad hebben. vraag alleen niet hoe.ranetje schreef:Er staat dat TS al eerder een Malamute (zelfs meerdere?) heeft gehad dus ze zal wel weten wat die honden nodig hebben.nathaliek18 schreef:Hallo allemaal,
groetjes
Ik ben benieuwd hoe die hond zich gedraagt.
Een kennis van mij kreeg zelfs van de DA het advies om zijn Malamute niet te castreren omdat dat tot flinke narigheid zou kunnen leiden.
(misschien weten de Malamute kenners daar meer over?)
Dood zielig was het.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hoe kan je nou aannemen dat boomertjes niet langer dan een uur kunnen lopen? Natuurlijk is een malamute wel een andere categorie, maar als je een gezonde boomer hebt, maak je die ook heust blij met een langere wandeling.laeken schreef:Over je teefje van 6 maanden zou ik me weinig zorgen maken. Wel snap ik niet waarom je er een malamute bij gaat nemen? Malamutes hebben nogal wat meer nodig dan een boomertje. Ga je alles apart doen met je honden? Apart wandelen, apart laten omgaan met andere honden, apart buiten laten? Ik heb ook een soort boomer en het laatste dat ik erbij zet is een poolhond. We zouden 1 keer per dag samen een uur kunnen lopen. De rest van beweging etc moet dan apart. Een boomer heeft schat ik 10 keer minder beweging, spel met heel ander sort honden en een totaal andere opvoeding nodig.
Mijn ouders hebben twee havanezers gehad en mijn moeder ging 1x per dag 30-45min en 1x per dag 1,5u wandelen. Ze vonden dat heerlijk en dat zijn toch ook gewoon kleine hondjes. Zo ken ik nog meer kleine boomerachtigen die prima mee komen met lange tochten.
Ben erg benieuwd of de kennismaking goed is verlopen, keep us posted!
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk niet dat boomers geen 3 uur kunnen lopen maar neem van mij aan dat een malamute niet hetzelfde kan en wil als een boomer van 6 maanden. Ik heb zelf een boomer en daar wandel ik flink mee. Maar daar kan ik geen twee uur mee fietsen in het bos. Pootjes zijn immers maar 10 cm lang.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik zie het probleem niet, hup boomer in de fietsmand en lekker fietsen met je malamute! Dan fiets je naar het bos, daar wandel je een halfuurtje met de jonge hond erbij en weer op de fiets teruglaeken schreef:Ik denk niet dat boomers geen 3 uur kunnen lopen maar neem van mij aan dat een malamute niet hetzelfde kan en wil als een boomer van 6 maanden. Ik heb zelf een boomer en daar wandel ik flink mee. Maar daar kan ik geen twee uur mee fietsen in het bos. Pootjes zijn immers maar 10 cm lang.
-
Lemuria
Denk in oplossingen, niet in problemenlaeken schreef:Ik denk niet dat boomers geen 3 uur kunnen lopen maar neem van mij aan dat een malamute niet hetzelfde kan en wil als een boomer van 6 maanden. Ik heb zelf een boomer en daar wandel ik flink mee. Maar daar kan ik geen twee uur mee fietsen in het bos. Pootjes zijn immers maar 10 cm lang.
-
laeken
- Zeer actief
Ik zie het probleem wel. Denk dat dat ook niet zo vreemd is aangezien ik vind dat de meeste poolhonden te weinig beweging krijgen.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
De ene poolhond is de andere ook niet. Daar zit echt grote variatie in. Het verschil tussen een op de sport gefokte husky en een htk Malamute is vrij groot. In formaat, maar ook in behoeftes.laeken schreef:Ik zie het probleem wel. Denk dat dat ook niet zo vreemd is aangezien ik vind dat de meeste poolhonden te weinig beweging krijgen.
Maar je kan toch een Boomer hebben om lekker mee te kneuteren en een malamute om sportief mee te doen? Het een vult het ander aan en Malamutes kunnen best leuk meekneuteren.
-
laeken
- Zeer actief
Klopt. Misschien heb je wel gelijk. Ik blijf het geen combinatie vinden maar misschien is dat persoonlijk.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
nou ik ben het ergens wel met je eens. Maar ik denk dan vooral vanuit mijn eigen positie. Ik zou geen tijd hebben om beide honden de aandacht te geven die ze verdienen.laeken schreef:Klopt. Misschien heb je wel gelijk. Ik blijf het geen combinatie vinden maar misschien is dat persoonlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Lief schreef:De ene poolhond is de andere ook niet. Daar zit echt grote variatie in. Het verschil tussen een op de sport gefokte husky en een htk Malamute is vrij groot. In formaat, maar ook in behoeftes.laeken schreef:Ik zie het probleem wel. Denk dat dat ook niet zo vreemd is aangezien ik vind dat de meeste poolhonden te weinig beweging krijgen.
Maar je kan toch een Boomer hebben om lekker mee te kneuteren en een malamute om sportief mee te doen? Het een vult het ander aan en Malamutes kunnen best leuk meekneuteren.
Nu valt er gelukkig ook een hoop te combineren. Boomertje kan toch gewoon mee met poep en plas rondjes en een grotere wandeling waar het lekker los kan lopen. Dan is de ander er om sportieve dingen mee te doen.
-
Tiny
- Zeer actief
En dan gaan ze zelf wel wat verzinnen om bezig te blijvenlaeken schreef:Ik zie het probleem wel. Denk dat dat ook niet zo vreemd is aangezien ik vind dat de meeste poolhonden te weinig beweging krijgen.
Ik had Beau in een hondenbuggy, lekker naar het strand of bos en hij kon scharrelen en Kier lekker rennen. Ook met de rondes in de wijk nam ik de buggy mee, Beau had, zeker op het laatst, genoeg aan tien minuten lopen en een Husky heeft echt meer nodig.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso