Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een roemeen erbij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Re: een roemeen erbij

Ongelezen bericht door Zoie »

wat een leukerd zo te zien, veel plezier met haar :ok:
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ze kijkt wel heel verliefd naar je hoor.
:zweep:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het niet loslaten heel erg afhankelijk van de hond. Podenco en galgo laat je natuurlijk niet zomaar los. Deze hond lijkt uit de beschrijving heel makkelijk, er zijn andere honden bij en ze lijkt niet zenuwachtig. Dan zie ik het probleem niet zo op een overzichtelijke plek bij mensen met veel hondenervaring. Wij hebben Bas ook binnen een dag los gelaten en sindsdien loopt ze permanent los eigenlijk. Ik zag dat dat kon. Hondje was blij met ons, vol vertrouwen en niet zenuwachtig. Ik ga er hier wel vanuit dat ze weten wat ze doen. Dit zijn geen mensen bezig met de eerste pup.

Dit soort honden zijn ook geen windhonden of echte volwassen straathonden. Dit is een jong beestje dat blijkbaar vol vertrouwen zit en niets liever wil dan in deze roedel opgenomen worden en haar nieuwe baasjes niet kwijt raken. Als je de gemiddelde straathond op deze leeftijd een frikadel geeft kom je er al niet meer vanaf. Die lopen daarna voor de rest van de dag achter je aan. Je kan prima aan de hond zien wat voor vlees je in de kuip hebt. De gemiddelde collie met vuurwerkangst rent ook weg. Dat gaat niet over na 3 weken.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

lunaquinty schreef:
zoe2710 schreef:Leuk hondje, veel succes.

Zoals qyanty al zegt hoeft het niet echt baknijd te zijn maar gewoon wat aanpassen. Dat has onze buitenlander ook, ze heeft nooit gebeten of een uitval gedaan maar ze had wel wat problemen met eten als je te dicht bij haar stod. Nadat het een gewoonte werd was er geen enkel probleem meer.
blijkbaar eet ze grommend en valt uit als je in de buurt komt, dus ik hoop heel erg dat dat vanzelf bijtrekt. maar aan haar ogen te zien, moet ze heel dringend haar energie flink kwijt, en dat scheelt dan misschien ook al een hoop.
Zodra ze merkt dat er altijd genoeg te eten is voor haar gaat dat gedrag afnemen. Overigens wel een heel leuk hondje hoor !
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door christina »

Wat een heerlijke hond om te zien. Wij waren ook vrij snel met het loslaten van onze Griek, toen vijf maanden. Nu zijn we daar wat voorzichtiger in omdat hij, nadat hij een jaar werd , toch wat jachtinstinct liet zien. Het los volgen gaat prima. Als we in een bos of op de heide lopen dan gaat er een lange biothane sleeplijn aan. Dat is een prima alternatief en blijft nergens achter steken, ook niet als hij speelt met andere honden. Geniet lekker van hem.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat een gedoe over dat loslopen. Ik snap uberhaupt niet waarom mensen er soms zo'n issue van maken, buitelandse of nederlandse hond.
Ik heb tot nu toe mijn opvangertjes ook vanaf dag 1 los gehad en de eigenaar van de stichting doet dat ook, indien het vertrouwen er is.

Mijn ervaring is dat buitenlandse hondjes heel erg snel binden, omdat je in hun onzekere wereld al gauw de stabiele factor bent. Ik heb met mijn opvangertje naast de voet naar mijn eigen hond staan toeteren en dr vervloekt - "die buitenlanse asiel hond komt wel en jij niet, na je hele rits cursussen op de hondenschool..." Maar buitenlandse honden ontwikkelen pas later die zelfstandigheid en plakken de eerste tijd onwijs aan hun verzorger.

Het is een genot om die honden, die in een kennel van enkele vierkante meters hebben geleefd, voor het eerst hun poten te zien strekken.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Cindy52 schreef:
lunaquinty schreef:
zoe2710 schreef:Leuk hondje, veel succes.

Zoals qyanty al zegt hoeft het niet echt baknijd te zijn maar gewoon wat aanpassen. Dat has onze buitenlander ook, ze heeft nooit gebeten of een uitval gedaan maar ze had wel wat problemen met eten als je te dicht bij haar stod. Nadat het een gewoonte werd was er geen enkel probleem meer.
blijkbaar eet ze grommend en valt uit als je in de buurt komt, dus ik hoop heel erg dat dat vanzelf bijtrekt. maar aan haar ogen te zien, moet ze heel dringend haar energie flink kwijt, en dat scheelt dan misschien ook al een hoop.
Zodra ze merkt dat er altijd genoeg te eten is voor haar gaat dat gedrag afnemen. Overigens wel een heel leuk hondje hoor !
nog sterker, hier in huis laat ze dat gedrag helemaal niet zien. de eerste dagen at ze in een reisbench aan de andere kant van kamer, en er kwam geen geluid uit. peter en ik hebben met onze handen in haar bak gezeten, geen kik. vandaag heb ik haar in een draadkooi in de keuken laten eten naast luna, ook geen probleem. het enige wat een punt is, merk ik, zijn kleinere honden. ze kan het absoluut niet vinden met onze chi. daar wil ze persé boven staan, en dat pikt tommy niet.
laeken
Zeer actief

Denk dat het een heel primair hondje is. Baknijd indien nodig. Kan best zijn dat dat weer een keer komt als ze wat lekkers vindt en dat wordt afgepakt.
Ik merk zelfs aan mijn hondje soms nog trekjes van voedselschaarste ooit. Want het is een uiterst meegaand hondje maar als ze iets lekkers heeft wil ze het houden. Bv iets vies van straat. Dan zeg ik Bas, los. En dan rent ze weg. Staart tussen de benen en wegwezen. Wel snel opkauwen en inslikken. Eenmaal op komt ze snel. Ja jaa, ben er al.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

laeken schreef:Denk dat het een heel primair hondje is. Baknijd indien nodig. Kan best zijn dat dat weer een keer komt als ze wat lekkers vindt en dat wordt afgepakt.
Ik merk zelfs aan mijn hondje soms nog trekjes van voedselschaarste ooit. Want het is een uiterst meegaand hondje maar als ze iets lekkers heeft wil ze het houden. Bv iets vies van straat. Dan zeg ik Bas, los. En dan rent ze weg. Staart tussen de benen en wegwezen. Wel snel opkauwen en inslikken. Eenmaal op komt ze snel. Ja jaa, ben er al.
Mijn hond is een gepamperde hollandse trut maar die doet precies het zelfde. Er wordt teveel beredeneerd in buitenlandsehondenland
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maar misschien heb jij dingen afgepakt? Bij Bas zat het er al in voordat ik haar had. Zodra ze iets te eten heeft en ik richt me tot haar rent ze weg. Ze denkt dat ik het af pak maar dat heb ik nog nooit gedaan. Met buitenlandse hond zijn heeft dat misschien weinig te maken maar ze had dat gedrag dus al vanaf de eerste dag.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En ze rent ook weg met eten als er een hond in de buurt is. Misschien inderdaad iets van haar vorige baas als ze die al heeft gehad. Logischer misschien uit het asiel waarvan ik zeker weet dat ze er een jaar tussen de honden heeft geleefd. En ik weet ook zeker dat ze broodmager was toen ze in Nederland kwam en ik weet ook zeker dat het asiel het daar erg moeilijk had op dat moment. Dus dat ze honger heeft gehad is een feit. Ze ziet er totaal anders uit van bouw nu. Bonkig en stevig bespierd tov heel erg iel en magertjes toen ze kwam.
Laatst gewijzigd door laeken op 09 dec 2014 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ex - collega, overigens zeer ervaren, liep hier al op zondag los met een uit Rusland gehaalde ex- straathond, zaterdag aangekomen. Oke, met hekken omgeven bos, maar je kunt domweg soms aan alles zien dat de hond stabiel is, en niet gaat weglopen. Het nieuwe leven is daarvoor te mooi :ok:

Kan je je vergissen, maar dat kan altijd, ook met een hond die je als pup al had.

Toch, ontzettend oppassen voor: jachtinstinct, en, vooral, vluchtgevaar. Een hond die vlucht, kan erg ver gaan.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

laeken schreef:Maar misschien heb jij dingen afgepakt? Bij Bas zat het er al in voordat ik haar had. Zodra ze iets te eten heeft en ik richt me tot haar rent ze weg. Ze denkt dat ik het af pak maar dat heb ik nog nooit gedaan. Met buitenlandse hond zijn heeft dat misschien weinig te maken maar ze had dat gedrag dus al vanaf de eerste dag.
Niet als het niet nodig is, maar als je aangeeft dat je hond moet lossen, weet je hond al dat hij het risico loopt dat het wordt afgepakt. Je laat je hond namelijk geen kippenbotje wat door iemand op straat is gegooid oppeuzelen, omdat het splintert. Ze doet het niet bij dingen die ik haar geef zoals botjes of voer, maar alleen bij de dingen die ze zelf gevonden heeft.
Naar mijn inziens is het gewoon honds gedrag om iets speciaals voor jezelf te willen houden, waar je hond ook vandaan komt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”