Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een roemeen erbij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

een roemeen erbij

Ongelezen bericht door lunaquinty »

gisteren werd me gevraagd door "all dogs count", of ik 1 van hun jonge honden op wil vangen.
zij is afgelopen woensdag naar nederland gekomen vanuit roemenië, samen met haar zusje. ze heet camelia(wat heel snel veranderd gaat worden), is 9 maanden, heeft baknijd omdat ze veel te mager was toen ze werd gevonden, is niet zindelijk en heeft geen bijtrem.
geen makkelijk hondje dus, maar om de een of andere reden dacht annabel meteen aan mij.
ze zit op het moment in de opvang in uithuizen, maar daar is te weinig tijd om met haar aan de gang te gaan.
dit wordt voor mij de eerste buitenlandse opvanger, en deze week komt ze naar mij.
hier kun je foto's zien van haar. ze is blijkbaar een ongeleid projectiel, en haar ogen staan net zo hyper als die van phoenix. :LOL:
http://www.alldogscount.nl/index.php?page=honden&hid=7" onclick="window.open(this.href);return false;
ik vind haar kop veel lijken op een anatolische herder, maar camelia is maar 40 cm hoog en weegt 11 kilo.
ik verheug me er al op :cheer:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: een roemeen erbij

Ongelezen bericht door runninggirl »

lunaquinty schreef: ik vind haar kop veel lijken op een anatolische herder, maar camelia is maar 40 cm hoog en weegt 11 kilo.
Is ze ondertussen niet een stuk groter en zwaarder? Die foto's lijken me namelijk nog van augustus, en niet van een hond van 9 maand. ;)

Typisch Roemeens straatmixje, ik zie er zelf niks van Anatolische herder in wat jij noemt.
lunaquinty
Zeer actief

runninggirl schreef:
lunaquinty schreef: ik vind haar kop veel lijken op een anatolische herder, maar camelia is maar 40 cm hoog en weegt 11 kilo.
Is ze ondertussen niet een stuk groter en zwaarder? Die foto's lijken me namelijk nog van augustus, en niet van een hond van 9 maand. ;)

Typisch Roemeens straatmixje, ik zie er zelf niks van Anatolische herder in wat jij noemt.
woensdagnacht was ze nog 40 cm en woog 11 kilo, maar op de foto's was ze idd nog een stuk jonger.
vooral op deze foto zie ik anatolische herder in haar http://www.alldogscount.nl/index.php?page=honden&hid=7" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: blijkbaar kan ik niet naar 1 foto linken, het is de 16de foto.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

runninggirl schreef:
Ik ook niet ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
runninggirl
Zeer actief

Ja de foto's heb ik gezien, maar ik zie het echt niet er in. Heb best wel wat Roemeentjes gezien ondertussen en ze hebben vaak zo'n uiterlijk. Die werden allemaal uiteindelijk zo'n 25 kilo max.
Maar 11 kilo nu, dan is ze later juist te mager geworden denk ik? Want op de foto's ziet ze er prima uit. En 11 kilo lijkt me dan wat weinig maar ik kan het verkeerd hebben hoor.
Heb je ook recente foto's gekregen?
lunaquinty
Zeer actief

runninggirl schreef:Ja de foto's heb ik gezien, maar ik zie het echt niet er in. Heb best wel wat Roemeentjes gezien ondertussen en ze hebben vaak zo'n uiterlijk. Die werden allemaal uiteindelijk zo'n 25 kilo max.
Maar 11 kilo nu, dan is ze later juist te mager geworden denk ik? Want op de foto's ziet ze er prima uit. En 11 kilo lijkt me dan wat weinig maar ik kan het verkeerd hebben hoor.
ja, 1 van woensdagnacht. even uploaden, dus dat duurt even.
lunaquinty
Zeer actief

Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

ik denk dat het meer haar is dan hond :LOL: want zo klein is ze niet, dus 11 kilo lijkt weinig.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

runninggirl schreef:Ja de foto's heb ik gezien, maar ik zie het echt niet er in. Heb best wel wat Roemeentjes gezien ondertussen en ze hebben vaak zo'n uiterlijk. Die werden allemaal uiteindelijk zo'n 25 kilo max.

:wink: Ik zie ook gewoon het standaard herder husky mixje.

Op de foto's ziet ze er inderdaad goed uit. Tibbe lijkt op foto's veel groter, maar is maar 14 kilo.
lunaquinty
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:wink: Ik zie ook gewoon het standaard herder husky mixje.

Op de foto's ziet ze er inderdaad goed uit. Tibbe lijkt op foto's veel groter, maar is maar 14 kilo.
ik denk dat vooral de stand van haar oren me doet denken aan een turkse herder.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

spannend! Leuk je eerste opvangertje, heel veel succes ermee :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Leuke hond en fijn dat hij in opvang zit bij jullie.
Wij hebben ons opgegeven om na de feestdagen weer eens een opvanger te nemen.
Rond de feestdagen hebben wij vakantie maar wat uitjes gepland dus minder tijd maar daarna weer wel.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
lunaquinty
Zeer actief

in de vakantie gaan we naar peter in zeeland, en ook daar zijn we de hele dag met de honden bezig. hier hebben ze het bos en de hei, en in zeeland natuurlijk het strand en de mega-tuin. ik ben druk aan het studeren om mijn vakbekwaamheid besluit houders van dieren te halen, want onze droom is om zelf een opvang te beginnen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

lunaquinty schreef:in de vakantie gaan we naar peter in zeeland, en ook daar zijn we de hele dag met de honden bezig. hier hebben ze het bos en de hei, en in zeeland natuurlijk het strand en de mega-tuin. ik ben druk aan het studeren om mijn vakbekwaamheid besluit houders van dieren te halen, want onze droom is om zelf een opvang te beginnen.

Lekker dan toch dan is de tijd ervoor om het te doen :ok:
Ons ontbreekt het daar rond die dagen echt aan vandaar onze keuze het pas daarna te doen :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Roemeentjes zijn zo leuk, verleden jaar hadden wij er 1 onder de kerstboom liggen.
Afbeelding
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

Tara schreef:
lunaquinty schreef:is 9 maanden, heeft baknijd omdat ze veel te mager was toen ze werd gevonden
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dát nou een reden is om baknijd te ontwikkelen.
Een hond denkt heus niet:"Oh gut, er mogen wel wat kilootjes bij, ik ga mijn bak voer eens met hand en tand verdedigen".
Als ze op straat geleefd heeft zal ze sowieso misschien wel hebben moeten knokken voor haar eten, en dat ze geen bijtrem heeft vind ik daardoor ook helemaal niet vreemd.
het is algemeen bekend dat honden die honger hebben geleden vaak voernijd ontwikkelen. dat jij daar anders over denkt verbaast me niet, net als over chemisch castreren en spoelwormen :engel:
lunaquinty
Zeer actief

Ingrid48 schreef:spannend! Leuk je eerste opvangertje, heel veel succes ermee :ok:
niet de eerste, wel de eerste "buitenlander". het aparte is dat ik me nooit heb opgegeven als opvang, maar dat ze toch op de een of andere manier meteen aan mij moest denken bij deze hond, terwijl ze 3 gastgezinnen heeft voor de wat moeilijkere hondjes.
lunaquinty
Zeer actief

Tara schreef:
lunaquinty schreef:
Tara schreef:
lunaquinty schreef:is 9 maanden, heeft baknijd omdat ze veel te mager was toen ze werd gevonden
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dát nou een reden is om baknijd te ontwikkelen.
Een hond denkt heus niet:"Oh gut, er mogen wel wat kilootjes bij, ik ga mijn bak voer eens met hand en tand verdedigen".
Als ze op straat geleefd heeft zal ze sowieso misschien wel hebben moeten knokken voor haar eten, en dat ze geen bijtrem heeft vind ik daardoor ook helemaal niet vreemd.
het is algemeen bekend dat honden die honger hebben geleden vaak voernijd ontwikkelen. dat jij daar anders over denkt verbaast me niet, net als over chemisch castreren en spoelwormen :engel:
Och guttegut... :roll:
Als je nu gewoon even zou lezen wat ik precies schrijf, dan had je jezelf deze reactie kunnen besparen.
Het hebben van ondergewicht is geen reden om baknijd te ontwikkelen, het feit dat ze mogelijk heeft moeten knokken voor haar voedsel is dat wel.
Maar goed, je weet het allemaal zelf het beste, dus veel succes met je dwerganatool. :zwaai
je spreekt jezelf weer eens tegen. een hond met ondergewicht krijgt dat niet van teveel eten, dus is het logisch dat ze honger hebben geleden. :piew:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Te magere honden hebben inderdaad vaak wel even moeite als anderen te dicht bij hun voerbak komen. Ik noem dat nog geen voerbaknijd, dat is pas als het gedrag zou blijven. Ik heb het bij veel opvangers gehad en bij de meeste gaat het gewoon over als ze in een normaal ritme zitten. Voerbaknijd is gedrag dat je eruit moet trainen omdat het niet vanzelf zou verbeteren en mijn ervaring is dat dat in 90 % van de gevallen gewoonweg niet hoeft. Is dus kwestie van gewenning en geen ongewenst gedrag of blijvend gedrag.

De redenatie van ze heeft te weinig eten gehad, dus ontwikkeld zich dit en dit gedrag vind ik altijd meteen zieligmakerij over zwerfhonden en daar krijg ik de kriebels van. Schijnbaar moeten zulke honden zielig gevonden worden (terwijl ze dat vaak helemaal niet zijn). Knokken voor eten in steden met zoveel zwerfhondenproblematiek blijkt in de praktijk ook niet vaak voor te komen, daar je dat wel zou verwachten. Een hond die niet te mager is geweest, niet zelf naar voedsel heeft hoeven te zoeken maakt vaak in nieuwe huis zelfde riedeltje door. Dus hond is ondervoed geweest. Hond vertoond op dit moment agressie bij voerbak: dát zou er moeten staan, maar dat lokt schijnbaar niet: 1 grote commercie die zwerfhonden uit het buitenland, de grootste reden voor ons om het dus niet te doen. Mijn man krijgt daar nog meer de kriebels van als mij (net zoals stukjes in verkoop die uit naam van de hond geschreven zijn.....bbrrr) Gewoon feitelijk hou ik van. Dit, dit en dit. Invulling mag je aan mijzelf overlaten

Maar wel een leuk pupje! Veel plezier met haar!
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

gyanty schreef:Te magere honden hebben inderdaad vaak wel even moeite als anderen te dicht bij hun voerbak komen. Ik noem dat nog geen voerbaknijd, dat is pas als het gedrag zou blijven. Ik heb het bij veel opvangers gehad en bij de meeste gaat het gewoon over als ze in een normaal ritme zitten. Voerbaknijd is gedrag dat je eruit moet trainen omdat het niet vanzelf zou verbeteren en mijn ervaring is dat dat in 90 % van de gevallen gewoonweg niet hoeft. Is dus kwestie van gewenning en geen ongewenst gedrag of blijvend gedrag.

De redenatie van ze heeft te weinig eten gehad, dus ontwikkeld zich dit en dit gedrag vind ik altijd meteen zieligmakerij over zwerfhonden en daar krijg ik de kriebels van. Schijnbaar moeten zulke honden zielig gevonden worden (terwijl ze dat vaak helemaal niet zijn). Knokken voor eten in steden met zoveel zwerfhondenproblematiek blijkt in de praktijk ook niet vaak voor te komen, daar je dat wel zou verwachten. Een hond die niet te mager is geweest, niet zelf naar voedsel heeft hoeven te zoeken maakt vaak in nieuwe huis zelfde riedeltje door. Dus hond is ondervoed geweest. Hond vertoond op dit moment agressie bij voerbak: dát zou er moeten staan, maar dat lokt schijnbaar niet: 1 grote commercie die zwerfhonden uit het buitenland, de grootste reden voor ons om het dus niet te doen. Mijn man krijgt daar nog meer de kriebels van als mij (net zoals stukjes in verkoop die uit naam van de hond geschreven zijn.....bbrrr) Gewoon feitelijk hou ik van. Dit, dit en dit. Invulling mag je aan mijzelf overlaten

Maar wel een leuk pupje! Veel plezier met haar!
dat is zo, ik vind het ook aparte stukjes tekst op mp zie je ook teksten dat je denkt.. tja... maar daar kunnen die honden niks aan doen die schrijven het stukje niet :D
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

lunaquinty schreef: een hond met ondergewicht krijgt dat niet van teveel eten, dus is het logisch dat ze honger hebben geleden. :piew:
Dat kan kloppen :ok:
En dan is die baknijd dus omdat ze honger heeft geleden, niet omdat ze mager is :tongue: :lol1:

Veel succes met je opvangertje :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Succes. Er loopt hier bijna een kopie rond, ook uit Roemenië.
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Leuk hondje, veel succes.

Zoals qyanty al zegt hoeft het niet echt baknijd te zijn maar gewoon wat aanpassen. Dat has onze buitenlander ook, ze heeft nooit gebeten of een uitval gedaan maar ze had wel wat problemen met eten als je te dicht bij haar stod. Nadat het een gewoonte werd was er geen enkel probleem meer.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Wat een leuke kleine hondjes staan er op deze site!
Ik kende deze site nog niet.

Succes met je opvangertje!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
lunaquinty
Zeer actief

zoe2710 schreef:Leuk hondje, veel succes.

Zoals qyanty al zegt hoeft het niet echt baknijd te zijn maar gewoon wat aanpassen. Dat has onze buitenlander ook, ze heeft nooit gebeten of een uitval gedaan maar ze had wel wat problemen met eten als je te dicht bij haar stod. Nadat het een gewoonte werd was er geen enkel probleem meer.
blijkbaar eet ze grommend en valt uit als je in de buurt komt, dus ik hoop heel erg dat dat vanzelf bijtrekt. maar aan haar ogen te zien, moet ze heel dringend haar energie flink kwijt, en dat scheelt dan misschien ook al een hoop.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Wat een sscheeet, ik heb haar donderdagavond ontmoet, en zie nu al op als ze geplaatst kan worden.
Dit is echt niets voor mij ik hecht te snel.
Ze kwam lekker bij me op schoot liggen na eerst kennisgemaakt te hebben in bos met mij en Dinos.
Dit was geen probleem wat ik ook zeker niet had verwacht.
Straks lekker met alle hondjes over de heide, en wie weet kan ze los.
Er is geen agressie naar honden of mensen, dus als ze netjes loopt aan uitloop en terugkomt is de kans groot dat ze ook even mag racen. :lol1:

Ik ben wel een beetje verliefd op hondje en zal snel (straks foto's ) maken .
runninggirl
Zeer actief

Ik zou haar zeker niet los laten lopen nu met kans op vuurwerk en dat ze nog helemaal niet 'thuis' is bij jullie. Ze kan van alles wel schrikken, niet alleen van vuurwerk, en dan is het weer het zoveelste buitenlandse hondje dat 1 dag na plaatsing bij een pleeggezin de benen neemt...

Beter nog hou je haar dubbel gezekerd zodat ze zeker niet op de vlucht kan, ook niet als je per ongeluk de lijn of de flexi laat vallen waar ze ook van kan schrikken...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

runninggirl schreef:Ik zou haar zeker niet los laten lopen nu met kans op vuurwerk en dat ze nog helemaal niet 'thuis' is bij jullie. Ze kan van alles wel schrikken, niet alleen van vuurwerk, en dan is het weer het zoveelste buitenlandse hondje dat 1 dag na plaatsing bij een pleeggezin de benen neemt...

Beter nog hou je haar dubbel gezekerd zodat ze zeker niet op de vlucht kan, ook niet als je per ongeluk de lijn of de flexi laat vallen waar ze ook van kan schrikken...
Dat dus.
Verder heel veel plezier met je Roemeen. :ok:
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

thom schreef:
runninggirl schreef:Ik zou haar zeker niet los laten lopen nu met kans op vuurwerk en dat ze nog helemaal niet 'thuis' is bij jullie. Ze kan van alles wel schrikken, niet alleen van vuurwerk, en dan is het weer het zoveelste buitenlandse hondje dat 1 dag na plaatsing bij een pleeggezin de benen neemt...

Dat dus.
Verder heel veel plezier met je Roemeen. :ok:
Ik zeg ook niet dat het gebeurd zullen straks zien hoe ze het doet, op de heide loopt nu bijna niemand, en is zeker geen vuurwerk.
Ook al zullen we haar daar niet van ontzien, het hoort er allemaal bij op termijn .
Het is niet dat ze los moet we zullen het wel aflezen aan haar.
En als ze pas over 4 weken los kan is dat ook geen probleem.
runninggirl
Zeer actief

Weet je, je weet gewoon nog echt nog niet waar die hond op kan reageren met angst. Dat zie je niet in één wandeling. Hou haar alsjeblieft nog een tijdlang aan de lijn. Elke goede stichting drukt dit de pleeggezinnen en nieuwe baasjes ook op het hart...

Ik zal er nu verder over op houden hoor, hoop dat jullie veel plezier met elkaar hebben. :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”