Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen jullie aan jullie voeten in de herfst/winter?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Re: Wat doen jullie aan jullie voeten in de herfst/winter?

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik heb net deze besteld:

Afbeelding

voor als de wintertrainingen weer beginnen :cheer: , water en sneeuwdicht en met veters, zodat ik er met mijn hoge wreefjes makkelijker inkom.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb eigenlijk altijd mijn dubarry's of sebago's aan, die vind ik warm zat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Dubarry's!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kells schreef:
mito schreef:Ik heb altijd met Lowa Goretex wandelboots gelopen, maar in de tweede jaar gaan ze steevast lekken. Ik heb nu voor de trainingen op het veld Dunlop gevoerde kaplaarzen gekocht, niet om echt mee te wandelen, maar gewoon warm en droog voor 29 euro en nu hoop ik dat mijn nieuwe Lowa's weer wat langer mee gaan nu ze minder door nat gras gaan :)
En vanwege mijn kuiten, passen de meeste andere laarsen net niet. Dus voor nu blij met mijn dunlops
Mijn Lowa's zijn na een jaar ook zo lek als een mandje! Een vriendin van mij had het ook met 2 dezelfde setjes schoenen, bovenwerk is prima, maar de zolen scheuren. Ik heb vandaag een klacht ingediend en ben benieuwd naar de reactie. Voorlopig doe ik het maar met mijn gevoerde laarzen van de Aldi.
echt?
ik heb mijn lowa's al zeker 9 jaar en helemaal waterdicht zijn ze niet meer, maar in vochtig gras hou ik nog wel droge voeten ;)
heb ook een paar nieuwe, maar ik vind het zo zonde om die aan te doen, dus loop ik nog steeds op die ouwe :piew:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 29 nov 2014 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Olang-snowboots. Heel erg warm en goede kwaliteit :) Denk dat ik ze al zeker 3-4 jaar heb.

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hoge Beaufort Cantalaise laarzen.
Daar kun je mee door sloten en modder baggeren.
Onder de kraan schoonspoelen met een borsteltje is een fluitje van een cent.
Zijn echt waterdicht.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

renee-uk schreef:
Kells schreef:
mito schreef:Ik heb altijd met Lowa Goretex wandelboots gelopen, maar in de tweede jaar gaan ze steevast lekken. Ik heb nu voor de trainingen op het veld Dunlop gevoerde kaplaarzen gekocht, niet om echt mee te wandelen, maar gewoon warm en droog voor 29 euro en nu hoop ik dat mijn nieuwe Lowa's weer wat langer mee gaan nu ze minder door nat gras gaan :)
En vanwege mijn kuiten, passen de meeste andere laarsen net niet. Dus voor nu blij met mijn dunlops
Mijn Lowa's zijn na een jaar ook zo lek als een mandje! Een vriendin van mij had het ook met 2 dezelfde setjes schoenen, bovenwerk is prima, maar de zolen scheuren. Ik heb vandaag een klacht ingediend en ben benieuwd naar de reactie. Voorlopig doe ik het maar met mijn gevoerde laarzen van de Aldi.
echt?
ik heb mijn lowa's al zeker 9 jaar en helemaal waterdicht zijn ze niet meer, maar in vochtig gras hou ik nog wel droge voeten ;)
heb ook een paar nieuwe, maar ik vind het zo zonde om die aan te doen, dus loop ik nog steeds op die ouwe :piew:
9 jaar? Echt waar?
Ik heb de Lowa Albula GTX en na 2 jaar zijn ze lek en na 3 jaar echt versleten. Maar ik loop er ook heel veel op en veel door nat hoog gras. Geen scheurende zolen trouwens, maar wel afgesleten en afgedragen ;) Maar ze lopen wel heel fijn, dus het volgende paar staat al weer klaar.
Afbeelding
ElPerroFantástico
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz

Ongelezen bericht door ElPerroFantástico »

Mijn Nokian Finnjagd laarzen of mijn Grisport Dartmoor schoenen met thermo sokken.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ElPerroFantástico op 29 nov 2014 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

Kells schreef:
renee-uk schreef:
Kells schreef:
echt?
Ja, het is helaas geen grapje! Het schijnt iets van de laatste generaties schoenen te zijn. Ik baal er wel van want ze zitten goddelijk. Het gaat om model Renegade GTX Mid. Wees maar zuinig op je oudjes! :wink:
die heb ik ook dus: oud en nieuw
moet ik van ellende toch de nieuwe gaan proberen denk ik ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

mito schreef:
renee-uk schreef:
Kells schreef:
echt?
9 jaar? Echt waar?
Ik heb de Lowa Albula GTX en na 2 jaar zijn ze lek en na 3 jaar echt versleten. Maar ik loop er ook heel veel op en veel door nat hoog gras. Geen scheurende zolen trouwens, maar wel afgesleten en afgedragen ;) Maar ze lopen wel heel fijn, dus het volgende paar staat al weer klaar.
ja echt waar.
ze zien er ook al jaren niet meer uit hoor, maar ze doen het nog steeds al zijn ze niet meer helemaal waterdicht.
Afbeelding

*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Niks. Blote voeten. Ook in de tuin.
Niet zelf verzonnen, het was een advies van een neuroloog.
Als ik in het het openbaar moet dan doe ik wel mooie laarzen of hakken aan.
Het merk Mustang heeft fijne schoenzooi. Vind ik. Zeker voor de wat bredere voet.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

ranetje schreef:Deze laarzen (zijn gevoerd) zijn trouwens ook prima warm, alleen gaan ze bij mij niet erg lang mee :mrgreen:
Welkoop heeft ze in de aanbieding
Die waren bij mij ook zo stuk, de voering dan.. En dat loopt echt niet lekker. Wel jammer, zijn prima laarzen verder!

Ik heb nu deze:

Afbeelding

Lopen lekker, zijn warm en niet te zwaar. Tis alleen wel leer en dat is bij mij nu al niet mooi meer. Maarja ik ben dan ook echt niet zuinig op laarzen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik loop op ANWB laarzen:

Afbeelding

Net weer voor 65 euro een paar nieuwe gescoord (50 procent afgeprijsd). Ik koop elk jaar een nieuw paar, hoewel ze rustig 2 jaar mee gaan, maar al is het maar om de heb :mrgreen: ... En voor dat geld laat ik ze niet liggen.

Verder heb ik Meindl's voor als ik echt verwacht door de drek te moeten:

Afbeelding

Niet de charmantste schoenen, maar heerlijk stevig en goed warm!

En als je ooit deze MuckBoots in de winkel krijgt... geef me dan een gil!!!
Ik ben verliefd :I:

Afbeelding
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz!
Zeer actief

ranetje schreef:Deze laarzen (zijn gevoerd) zijn trouwens ook prima warm, alleen gaan ze bij mij niet erg lang mee :mrgreen:
Welkoop heeft ze in de aanbieding
Dank voor de tip :mrgreen: Maandag even naar de welkoop dus :-)
Zoiets moet ik er inderdaad nog bij hebben, zolang ik mijn roze muckboots nog niet kan vinden... :engel:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

josefientje schreef:Ik heb net deze besteld:

Afbeelding

voor als de wintertrainingen weer beginnen :cheer: , water en sneeuwdicht en met veters, zodat ik er met mijn hoge wreefjes makkelijker inkom.
Ik wordt hebberig van dit topic! Wat een leuke laarssss!!!
dayake
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua

Ongelezen bericht door dayake »

Ik draag al 2 jaar m'n Hunter laarzen, altijd waterdicht en lopen heerlijk. In de winter draag ik er simpele thermo sokken in. Ik weet dat je die ook kan kopen van Hunter zelf, maar dat vind ik eigenlijk niet nodig. Kan overal in banjeren, toen ik Daya leerde zwemmen stond ik er zelfs mee in de zee, nooit natte sokken gekregen! Ideaal :mrgreen:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik heb er van Keen, de Snow Rover. Niet meteen elegant maar ik stap geregeld vier uur lang in de modder, sneeuw en waterplassen en als ik thuis kom zijn mijn sokken nog heerlijk droog :cheer:
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Er komen hier prachtige laarzen voorbij zeg :D
Maar heb genoeg aan de Meindl bergschoenen, die zijn multi-functioneel.

Als ik al laarzen zou willen moet ik wel hele goede/stevige hebben.
Met een sterke zool, niet iets wat slap/doorbuigend is.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Zoo Adventure laarzen inderdaad. Die zijn er in mooie kleuren en in verschillende breedtes qua voet en kuit. Wel zo met mij smalle voeten.
Ik vond ze te duur, maar mijn man gelukkig niet.. :I:

Ze bevallen super, alleen het inlopen was even doorzetten, maar daarna echt super.
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

De Meindl bergschoenen die ik heb:

Afbeelding

De afbeelding laat een schoen zien die nog niet ingevet is.
Zodra ze ingevet zijn worden ze donker van kleur.

Deze heb ik totaal niet in hoeven lopen.
Ze zitten super heerlijk.
Ze zijn gemaakt voor vrouwen die brede voeten hebben.
Heb zelf vrij moeilijke voeten en ben dus erg blij met deze schoenen :D

Wel een vrij duur prijskaartje, maar ze zijn hun geld echt waard.
Heb er een tijdje voor moeten sparen, maar dan heb je ook wat.
Heb ze nu enkele jaren en als je ze goed onderhoudt, kunnen ze heel lang mee.
Ik heb een speciaal soort vet ( gekocht tegelijk met de schoenen), waarmee je de schoenen moet onderhouden.
Zo nu en dan invetten en dan kunnen ze er weer even tegen aan.
En natuurlijk regelmatig het vuil even afborstelen/ de binnenzolen laten drogen.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Zoo adventure laarzen. Ze zitten heerlijk en absoluut waterdicht.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Vind deze er ook wel lekker uitzien, maar schoenen via internet kopen vind ik wel beetje spannend qua maat
http://aanbiedingen.telegraaf.nl/99-ipv ... -Landelijk" onclick="window.open(this.href);return false;
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

jome schreef:Vind deze er ook wel lekker uitzien, maar schoenen via internet kopen vind ik wel beetje spannend qua maat
http://aanbiedingen.telegraaf.nl/99-ipv ... -Landelijk" onclick="window.open(this.href);return false;
Je hebt gelijk. In de meeste gevallen is dat een grote ergernis. Gewoon omdat de maten niet kloppen. En als je te maken krijgt met inch maten uit de UK of de US is het helemaal een ramp.

Als je van een bepaald merk weet dat een bepaald model je past is het geen probleem. Bij andere merken blijft het altijd gokken.

Dat is ook de reden dat je nieuwe dure laarzen zoals Dubarry op Marktplaats voor een prikje kunt kopen. Die worden nl allemaal te klein gekocht via webwinkels. Mijn maat 46 zou volgens Dubarry UK maat 11 zijn. Dat klopt niet, het is maat 45. Te klein dus. In mijn maat moet het dus UK 12 zijn. Koop ik echter een laars van het merk Beaufort, dan is maat 46 een echte maat 46.
Als laarzen gevoerd zijn kun je beter nog een maat groter bestellen. Maar het blijft een ramp als je schoenen via internet besteld. Dat geldt trouwens ook voor het kopen van hoeden. Daar klopt ook niets van. Als ik die via internet bestel laat ik eerst de binnenkant van de hoed in centimeters meten.

De meeste mannen dragen niet gauw laarzen en al helemaal geen hoge. Ik draag voornamelijk laarzen. Als man heb je dan ook vaak mazzel bij outdoorshops als de uitverkoop begint. Zeker in mijn maat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

gewoon mijn wandelschoenen (Lowa's), heb eigenlijk nooit koude voeten. Eerder te warme voeten.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik loop op Lowa wandelschoenen of op aigle neopreen gevoerde laarzen die tot -40 kunnen hebben, dat schijnt bij iedereen te werken behalve bij mij, ik ben koudbloedig :pffff:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Lunatic schreef:Ik loop op Lowa wandelschoenen of op aigle neopreen gevoerde laarzen die tot -40 kunnen hebben, dat schijnt bij iedereen te werken behalve bij mij, ik ben koudbloedig :pffff:
Iemand die ik ken, kreeg het voor elkaar om met blauwe tenen uit die laarzen te komen.

Hier werkt ook gewoon niks.
Overweeg nu verwarmde zooltjes, eerder gehad en was super
renee-uk
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
jome schreef:Vind deze er ook wel lekker uitzien, maar schoenen via internet kopen vind ik wel beetje spannend qua maat
Je hebt gelijk. In de meeste gevallen is dat een grote ergernis. Gewoon omdat de maten niet kloppen. En als je te maken krijgt met inch maten uit de UK of de US is het helemaal een ramp.

Als je van een bepaald merk weet dat een bepaald model je past is het geen probleem. Bij andere merken blijft het altijd gokken.

Dat is ook de reden dat je nieuwe dure laarzen zoals Dubarry op Marktplaats voor een prikje kunt kopen. Die worden nl allemaal te klein gekocht via webwinkels. Mijn maat 46 zou volgens Dubarry UK maat 11 zijn. Dat klopt niet, het is maat 45. Te klein dus. In mijn maat moet het dus UK 12 zijn. Koop ik echter een laars van het merk Beaufort, dan is maat 46 een echte maat 46.
Als laarzen gevoerd zijn kun je beter nog een maat groter bestellen. Maar het blijft een ramp als je schoenen via internet besteld. Dat geldt trouwens ook voor het kopen van hoeden. Daar klopt ook niets van. Als ik die via internet bestel laat ik eerst de binnenkant van de hoed in centimeters meten.

De meeste mannen dragen niet gauw laarzen en al helemaal geen hoge. Ik draag voornamelijk laarzen. Als man heb je dan ook vaak mazzel bij outdoorshops als de uitverkoop begint. Zeker in mijn maat.
raar
ik koop haast al mijn schoenen en laarzen on line en mijn nederlandse maat 39 is precies dezelfde als de engelse maat 6 :U:
soms vallen bepaalde merken schoenen groter of kleiner, maar als je wat reviews opzoekt (en die zijn er haast van elke merk schoen of laars op amazon) kun je dat daar lezen en een maat groter of kleiner bestellen.
misschien is het bij dubarry ook wel zo dat ze kleiner vallen?

mijn on line gekochte uk maat 6 hunters, lowa's en mijn nieuwe sebago's zitten allemaal als gegoten, ik hoefde ze zelfs geen van alle in te lopen ;)
Afbeelding

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb 37 en van dubarry passen die ook gewoon. Ik koop ze altijd in 38, omdat ik in de winter die fleecesokken van hun erin aan wil;-)
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Gewoon mijn hangwag wandelschoenen. Warm tot zeker -20. Bij regen heb ik daar nog een paar regen chapes van de ANWB bij. Ook tijdens de wintersport draag ik niet anders zelfs bij sneeuwschoenwandelingen. Nooit koude voeten gehad.
De zelfde schoenen draag ik overigens in de zomer bij lange wandelingen en in de bergen.
Afbeelding
gevni havanezers
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb laarzen van Ariat, de Windermere. Heerlijk voetbed, geheel waterdicht en lekker warm.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... b5d5317787" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb 2 paar inmiddels. Het eerste paar werkte ik op en ging ik elke dag mee naar de paarden. Na 2,5 jaar werd de voet minder waterdicht dus heb er een tweede paar bijgekocht. Het eerste paar draag ik nog steeds en is inmiddels dik 5 jaar oud. Het tweede paar heb ik minder gedragen dus die zijn nog wat netter. Ik ben er heel blij mee. Door mijn scoliose loop ik scheef en heb ik na een uurtje wandelen op normale schoenen snel last van mijn lies. Met Ariat aan mijn voeten gaat het altijd goed en kan ik uren wandelen.
Deze laarzen kostten 179 euro en dat zijn ze echt meer dan waard :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”