Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vetbulten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Vetbulten

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas is inmiddels 11 jaar geworden en voor zover we kunnen beoordelen kerngezond en energiek. Hij krijgt alleen steeds meer grote vetbulten en die groeien maar door.
Blijven die dingen oneindig groeien en komt mijn botoxhond straks vel te kort? :ugh: Hij heeft ze in zijn nek, op zijn buik, op de achterpoten, op zijn borst...
Ik heb er met eigen honden geen ervaring mee en zolang hij zo gezond lijkt gaan we niet naar de dierenarts maar misschien weet iemand hier er iets meer over te vertellen.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Vetbulten

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Marie-Josée schreef:Tomas is inmiddels 11 jaar geworden en voor zover we kunnen beoordelen kerngezond en energiek. Hij krijgt alleen steeds meer grote vetbulten en die groeien maar door.
Blijven die dingen oneindig groeien en komt mijn botoxhond straks vel te kort? :ugh: Hij heeft ze in zijn nek, op zijn buik, op de achterpoten, op zijn borst...
Ik heb er met eigen honden geen ervaring mee en zolang hij zo gezond lijkt gaan we niet naar de dierenarts maar misschien weet iemand hier er iets meer over te vertellen.
Jack had er eentje op zijn borst die nooit veel groter is geworden dan het formaat van een bitterbal. Lilo heeft er al jaren twee, ook op haar borst / ribben, en een daarvan is wel ietsjes gegroeid, maar al met al nog steeds niet groter dan zeg een halve bitterbal waar je dan weer een balletje van hebt gedraaid. Lilo is ook 11.

Ik heb het wel heel extreem gezien bij een hondje van 16, daar hingen echt hele oliebollen aan zeg maar. Zo erg dat ik me afvroeg of dat hondje er geen last van had. Ik denk dat het heel erg van hond tot hond verschilt hoe groot die dingen worden. Op een akelige plek waardoor een hond echt beperkt wordt in beweging of last heeft tijdens liggen zou ik zeker overwegen weg te laten halen, maar zolang een hond erg geen last van heeft, gewoon lekker laten zitten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Mijn Teun heeft ze ook, ik laat ze lekker zitten en doe er niks mee. Ook mijn dierenarts laat ze met rust.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn vorige honden kregen op latere leeftijd ook vetbulten. Ik heb daar ook nooit iets aan laten doen. Wel na laten kijken maar geen puncties of iets dergelijks. Ze zijn er wel stokoud mee geworden gelukkig (16 en 17 jaar).
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Vetbulten kunnen jarenlang hetzelfde blijven, maar ze kunnen ook gaan groeien en dan kunnen ze enorm worden. Ik heb eens een bouvier gezien met een vetbult in zijn nek, die was even groot als zijn kop. Naast de grootte is de locatie van belang, een vetbult in de oksel bijvoorbeeld, kan tussen de ribben en de poot gaan groeien en de poot naar buiten drukken, waardoor deze abnormaal geplaatst wordt en daardoor overbelast raakt.
Misschien is het toch handig om met je da te overleggen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds heeft er ook enkele.
enkel die op haar borstkas hou ik in de gaten, dat zijn er 2 aan elkaar gegroeid precies, en indien die zouden groeien, kan ze wel eens miserie met liggen gaan hebben.

maar voorlopig blijf ik overal vanaf, ook enkele ontstoken talgklieren denk ik, maar die mogen ook blijven zitten waar ze zitten zolang ze zich koest houden.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Oké, dan zal ik me niet ongerust maken. Hij heeft nergens last van en rent en speelt als een jonge hond :I:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”