Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dosa

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Dosa

Ongelezen bericht door dagmar88 »

shinobi schreef:Dagmar88 in Nederland zijn inderdaad de meeste fokkers aan het fokken om een show Tosa te krijgen maar dat is niet in ieder Europees land het geval en gelukkig maar.
En de Nederlandse fokker die dat heeft geschreven ik weet 100% zeker als hij de kans heeft om een Tosa uit Japan te importeren dan grijpt hij die kans maar al te graag aan.

Nee, je zou maar een hond fokken die te houden is in het land waar je fokt, het idee zeg.

Dat lijkt me wel een gezonde insteek, mits ook op karakter geselecteerd wordt.
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

dagmar88 schreef:
shinobi schreef:Dagmar88 in Nederland zijn inderdaad de meeste fokkers aan het fokken om een show Tosa te krijgen maar dat is niet in ieder Europees land het geval en gelukkig maar.
En de Nederlandse fokker die dat heeft geschreven ik weet 100% zeker als hij de kans heeft om een Tosa uit Japan te importeren dan grijpt hij die kans maar al te graag aan.

Nee, je zou maar een hond fokken die te houden is in het land waar je fokt, het idee zeg.

Een Tosa uit Japan of Korea is ook in NL te houden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Eigenlijk vind ik het fokken naar een sociale Tosa ook een beetje gek. Dat maakt het ras veel diverser in zijn gedrag en uit eindelijk is de Tosa gewoon bedoeld als rotzak en niet als sociale huishond. Net als de border collie die niet drijft, de stabij die niet omkijkt naar ongedierte, een labrador die niet apporteert.
Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Paisley schreef:Eigenlijk vind ik het fokken naar een sociale Tosa ook een beetje gek. Dat maakt het ras veel diverser in zijn gedrag en uit eindelijk is de Tosa gewoon bedoeld als rotzak en niet als sociale huishond. Net als de border collie die niet drijft, de stabij die niet omkijkt naar ongedierte, een labrador die niet apporteert.
Jij snapt het Paisley.
En uiteindelijk die fokkers die zo zoetsappig praten importeren ook wel eens Tosa's van de Balkan bij fokkers die om het Tosa karakter fokken en zo nu en dan een Tosa uit Japan of Korea importeren.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Paisley schreef:Eigenlijk vind ik het fokken naar een sociale Tosa ook een beetje gek. Dat maakt het ras veel diverser in zijn gedrag en uit eindelijk is de Tosa gewoon bedoeld als rotzak en niet als sociale huishond. Net als de border collie die niet drijft, de stabij die niet omkijkt naar ongedierte, een labrador die niet apporteert.
Ja dat is waar maar mijn c.c is geen mafia hond, en eerder ik ga met mijn c.c niet op zwijnen jacht of nog eerder ik trek niet ten strijde met mijn c.c
Dus dat er veranderingen in duizend jaar zijn is niet geheel vreemd.
Dat je karakter eigenschappen van type hond kan gebruiken in volgende 300 jaar maakt dat er toch veranderingen zijn in karakter als waar ze oorspronkelijk voor gefokt zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

shinobi schreef:
dagmar88 schreef:

Ja. Je kunt er alleen geen simpel volg oefeningetje mee doen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

shinobi schreef:
Jij snapt het Paisley.
En uiteindelijk die fokkers die zo zoetsappig praten importeren ook wel eens Tosa's van de Balkan bij fokkers die om het Tosa karakter fokken en zo nu en dan een Tosa uit Japan of Korea importeren.
Ja daar kun je misschien vraagtekens bijzetten maar je hebt toch vers bloed nodig 1 of je moet een mongolenzooitje aan ingeteeld nageslacht over willen houden.

Dat gelt ook voor het ras wat geliefder en houdbaarder houden voor een groter publiek wil je het kunnen behouden.
Je kunt het wel houden als kleine groep met nog geen handvol fokkers maar je moet kunnen verkopen om te kunnen fokken .
En je hebt genoeg fokhonden nodig om te kunnen blijven fokken op een verantwoorde manier zonder vast te lopen op een handjevol fokdieren die teveel/dicht verwant zijn aan elkaar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
shinobi
Zeer actief

dagmar88 schreef:
shinobi schreef:
dagmar88 schreef:

Ja. Je kunt er alleen geen simpel volg oefeningetje mee doen.
Je bedoeld los en als er andere honden omheen zitten naar aanleiding van mijn uithoudingsvermogen test topic?
Daar hebben veel Tosa's geboren in Europa ook "last" van en is verder niet van belang of een hond in NL houdbaar is, ieder ras is houdbaar in NL.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Dinos schreef:
Ja dat is waar maar mijn c.c is geen mafia hond, en eerder ik ga met mijn c.c niet op zwijnen jacht of nog eerder ik trek niet ten strijde met mijn c.c
Dat je karakter eigenschappen van type hond kan gebruiken in volgende 300 jaar maakt dat er toch veranderingen zijn in karakter als waar ze oorspronkelijk voor gefokt zijn.
De vraag is dan waarom men zou willen kiezen voor een tosa terwijl ze geen scherpe hond willen?
Of gaat het uit eindelijk alleen maar om exterieur en wordt ieder ras zo langzamerhand naar de couchpotato gefokt? Ik heb een hekel aan hondagressieve rassen, begrijp me niet verkeerd, maar bij mij voelt het niet goed om een ras naar de wensen van de pupkopers te fokken, ipv dat pupkopers een ras kiezen die bij hun wensen past. Te meer omdat onder de sociale tosa's ook regelmatig de roots van de rotzak de kop op komen steken en dan zit je dus thuis met een vechthond op de bank van je appartementje die in de gallerij het malthezertje van de buren wil slopen.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Paisley schreef:
Dinos schreef:
De vraag is dan waarom men zou willen kiezen voor een tosa terwijl ze geen scherpe hond willen?
Of gaat het uit eindelijk alleen maar om exterieur en wordt ieder ras zo langzamerhand naar de couchpotato gefokt? Ik heb een hekel aan hondagressieve rassen, begrijp me niet verkeerd, maar bij mij voelt het niet goed om een ras naar de wensen van de pupkopers te fokken, ipv dat pupkopers een ras kiezen die bij hun wensen past. Te meer omdat onder de sociale tosa's ook regelmatig de roots van de rotzak de kop op komen steken en dan zit je dus thuis met een vechthond op de bank van je appartementje die in de gallerij het malthezertje van de buren wil slopen.
Nee dat moet je ook niet willen er zal scherp randje aan blijven ook na 200 jaar, wil je dit niet zal je voor andere rasgroep moeten kiezen.
Wel is het de vraag wat uiteindelijk bepaald wat er gefokt wordt, kijk maar naar klein voorbeeld van kleur.
Om in eigen ras te blijven als de vraag er zou zijn om witte C.C te hebben wordt dit er uiteindelijk ingefokt b.v met argentino.
Je moet je dan af vragen wat dit genetisch gaat inhouden.
Een fokker van b.v tekkels die alleen de vraag krijgt van hoge tekkels zal waarschijnlijk zorgen dat zijn tekkels groter worden, anders is hij/zij uitgefokt of moet echt voor de enkele liefhebber die overblijft van lage tekkels doorfokken die dan steeds minder worden of zelf alle nestjes houden.
shinobi
Zeer actief

Paisley in ieder ras kunnen honden zitten die hond agressief zijn bij het ene ras natuurlijk meer dan de ander.
Maar over schoothondjes gesproken, bij mijn Tosa heeft nog een keer een kwade Chihuahua zo'n 10 sekonden aan zijn ballen gehangen, mijn Tosa keek hem alleen maar aan van wat doe jij nou en hij gaf een harde grom en weg was de chihuahua :mrgreen:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef:

World's best and biggest. Welja.
Biggest tragedy zullen ze bedoelen.
Nou inderdaad, hartverscheurend gewoon.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb nog niet eerder op een topic van jou gereageerd, wel gelezen maar alle mensen wat hou jij er rare ideeën op na zeg, om al maar te zwijgen over je voorkeuren voor de meest bizarre gedrochten en uhh "sporten" :oeps:

Ik mag toch echt serieus hopen dat je 1 of andere trol bent en dat je heus wel ziet dat dit soort honden gewoon zielig zijn, mismaakt gewoon, diep en diep triest :(:
shinobi
Zeer actief

Angelique. schreef:Ik heb nog niet eerder op een topic van jou gereageerd, wel gelezen maar alle mensen wat hou jij er rare ideeën op na zeg, om al maar te zwijgen over je voorkeuren voor de meest bizarre gedrochten en uhh "sporten" :oeps:

Ik mag toch echt serieus hopen dat je 1 of andere trol bent en dat je heus wel ziet dat dit soort honden gewoon zielig zijn, mismaakt gewoon, diep en diep triest :(:
Wie zegt dat ik een voorkeur voor een Dosa heb? Denk je dat omdat ik er een topic over open? Ga eerst lezen en dan reageren.
Angelique.

shinobi schreef:
Angelique. schreef:Ik heb nog niet eerder op een topic van jou gereageerd, wel gelezen maar alle mensen wat hou jij er rare ideeën op na zeg, om al maar te zwijgen over je voorkeuren voor de meest bizarre gedrochten en uhh "sporten" :oeps:

Wie zegt dat ik een voorkeur voor een Dosa heb? Denk je dat omdat ik er een topic over open? Ga eerst lezen en dan reageren.

Oh ja, dit heb ik ook al meer gelezen van jou idd, sterk.

Maar afijn, waarom open je er dan een topic over ? in deze vorm dan ?
Jij vind het geen gedrochten, dan kan ik toch echt maar 1 conclusie trekken :19:
shinobi
Zeer actief

Angelique. schreef:
shinobi schreef:

Jij vind het geen gedrochten, dan kan ik toch echt maar 1 conclusie trekken :19:
Omdat ik me afvroeg of er iemand er 1 had?
Ik noem geen 1 ras een gedrocht, de mensen die het zo fokken zijn gedrochten.
Je trekt dus veel te snel conclusies en gedraagt je dus zelf hier als een trol.
Angelique.

Succes verder maar weer :ok:
shinobi
Zeer actief

Angelique. schreef:Succes verder maar weer :ok:
Tot ziens u bent de zwakste schakel :ok:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

:pop:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Angelique, wil je dat arme menneke niet zo opstoken? Trol! :mann: :Q:
Angelique.

Lemuria schreef:

Sorry, ik zal het noooooit meer doen :roos:
Maar dan alleen omdat het toch kansloos is hoor :mrgreen:
Kimputai

Ongelezen bericht door Kimputai »

Ik had een kennis in Canada die eigenlijk de eerste was die Dosa's uit Korea ging importeren. Snap nog steeds niet waarom, het is gewoon een doorgezakte Koreaanse Mastiff, je kan er bijna niets mee. Leuke decoratie, meer niet.
Maar goed, aangezien ze in Korea ook hondenvlees eten is het eigenlijk ook niet verwonderlijk dat ze een groot stuk vlees hebben gefokt voor de familie BBQ.
Lemuria

Angelique. schreef:
Lemuria schreef:

Sorry, ik zal het noooooit meer doen :roos:
Maar dan alleen omdat het toch kansloos is hoor :mrgreen:
Braaf mensje :lief:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef:

Shit zeg .......... :ugh:
:zweep:
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

wat een overdreven hond!!! nooit van gehoord de Dosa.

Nu vind ik veel show varianten van de Fila ook vaak TE overdreven in vel zitten en gewicht zo zwaar mogelijk.............
Mojuan
Zeer actief

shinobi schreef:
Angelique. schreef:
shinobi schreef:

Omdat ik me afvroeg of er iemand er 1 had?
Ik noem geen 1 ras een gedrocht, de mensen die het zo fokken zijn gedrochten.
Je trekt dus veel te snel conclusies en gedraagt je dus zelf hier als een trol.
Misschien omdat jij een andere definitie plakt aan het woord 'gedrocht'.
Wij bedoelen daarmee, dat het dier er mismaakt uitziet in een zeer ernstige vorm, wie dat heeft veroorzaakt doet er niet toe.
Mijn gevoel is dat jij er iets heel anders mee bedoelt, jij ziet het meer als een scheldwoord dat negatief bedoeld is naar de persoon/het dier tegen wie dit wordt gezegd (die zo wordt genoemd).

Ik denk dat ik het dus met iedereen eens ben, zowel met degene die de honden gedrochten noemen met de betekenis dat het arme dier zo ernstig mismaakt gefokt is dat het geen normaal leven meer kan leiden, als met jou, met de betekenis die jij aan het woord gedrocht hangt.

En ik weet zeker, dat met deze uitleg, jij het ook alleen maar eens kan zijn met alle partijen.

Want wees nou eens eerlijk, denk jij dat zo'n hond nog een leuk, gelukkig en blij leven kan hebben?
Lekker eten zonder hinder, rennen zonder hinder, spelen met andere honden zonder hinder, stokjes pakken zonder hinder... nou je snapt het idee wel.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:

:kotz: mensen en hun wensen, dat t beest nog kan kwispelen
shinobi
Zeer actief

Mojuan ik ben het eens met je en de andere.
Dat heb ik ook al gezegd, maar daarbij heb ik ook gezegd dat er minder extreme exemplaren rondlopen.
Het is een beetje hetzelfde als een plaatje plaatsen van een Duitse herdershond die bijna op zijn hielen loopt die ze prachtig vinden op een show en dan alle Duitse herders "gedrochten" noemen.
Lemuria

shinobi schreef: Dat heb ik ook al gezegd, maar daarbij heb ik ook gezegd dat er minder extreme exemplaren rondlopen.
...en daar heb ik 9 pagina's verder nog geen enkel bewijs van gezien, dat er ook minder extreme exemplaren rondlopen. Die kunnen joggen met hun baas.
Mojuan
Zeer actief

Lemuria schreef:
shinobi schreef: Dat heb ik ook al gezegd, maar daarbij heb ik ook gezegd dat er minder extreme exemplaren rondlopen.
...en daar heb ik 9 pagina's verder nog geen enkel bewijs van gezien, dat er ook minder extreme exemplaren rondlopen. Die kunnen joggen met hun baas.
Ja precies, daar wacht ik ook op.
En wat maakt een ras ineens geen gedrocht als er 'enkele exemplaren' van rondlopen die niet zo misfokt zijn?
Die enkele exemplaren (die niet eens te vinden zijn met een vergrootglas schijnbaar) zijn juist 'foutjes' want ze 'horen' eruit te zien als gedrochten. Trieste wereld :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”