begin 1900 op de achtergrond , maar hoe zijn die strepen eigenlijk ontstaan,
hetzelfde kom je tegen bij de Hollandse herder.

Moderator: moderatorteam
Het ziet er niet uit als gestreept.Rocco schreef:Ik kwam dit tegen uit het duitse herder VDH boek een plaatje van een (zilver) gestreepte duitse herder
begin 1900 op de achtergrond , maar hoe zijn die strepen eigenlijk ontstaan,
hetzelfde kom je tegen bij de Hollandse herder.
Valerie schreef:Lijkt wel merle net zoals collies kunnen hebben.
Nanna schreef:Als je googlet op merle german shepherd krijg je trouwens wel resultaat hoor, maar dat zijn mixen
T is ook gewoon blue (eigenlijk black) merle. Csiva is ook zo, die heeft niet zoals een bc ed zo'n iers patroon met veel wit. Enkel een witte borstvlek en verder is ze zwart met merle vlekken. Ik vind het mooi, merle met veel zwart. Maar smaken verschillenlaeken schreef:Die van Nanna ziet er niet uit als een kruising moet ik zeggen. Grijstijger heet die kleur in dongen. Dat krijg je door merle op effen zwart te fokken. Dus enkel merle op effen zwart.
Daarom vind ik dat nestje waar Mojo van Suzanne uit komt ook zo tof. Gewoon 2 goede rashonden mixen omdat je net wat anders zoekt. Ik hou ervan als mensen dat gewoon doenlaeken schreef:Dus ik snap dat iemand de hond wil fokken die Nanna post. En de rug zal er vast wat knapper op worden omdat collies mooie ruglijnen hebben. Karakter technisch is een korthaar collie ook geen drama. Leuk idee dus om wat kleur in de Dh te fokken en zo de ruggen en.bloedlijnen wat te verversen. Tenminste in de niet geregistreerde fokkerij dan.
Wel met de nodige commentaren en verwensingen of bedreigingen vanuit de rasfokkers die het zo goed doen.Machie schreef:Daarom vind ik dat nestje waar Mojo van Suzanne uit komt ook zo tof. Gewoon 2 goede rashonden mixen omdat je net wat anders zoekt. Ik hou ervan als mensen dat gewoon doenlaeken schreef:Dus ik snap dat iemand de hond wil fokken die Nanna post. En de rug zal er vast wat knapper op worden omdat collies mooie ruglijnen hebben. Karakter technisch is een korthaar collie ook geen drama. Leuk idee dus om wat kleur in de Dh te fokken en zo de ruggen en.bloedlijnen wat te verversen. Tenminste in de niet geregistreerde fokkerij dan.
Belachelijk. Ik begrijp t hondenfokwereldje soms echt niet.bouvierpoedel schreef: Wel met de nodige commentaren en verwensingen of bedreigingen vanuit de rasfokkers die het zo goed doen.
Precies. Dan zijn het eens rondom geteste honden die door mensen met een IQ hoger dan een kumquat op elkaar zijn gezet, is het nog niet goed. Als mijn honden binnen een (hopelijk hele lange) tijd het loodje leggen wil ik ook op zoek naar een leuke kruising. Ik hoop dat er tegen dan nog een stuk meer fokkers zijn die het lef hebben op een verantwoordelijke manier kruisingen te fokkenMachie schreef:Belachelijk. Ik begrijp t hondenfokwereldje soms echt niet.bouvierpoedel schreef: Wel met de nodige commentaren en verwensingen of bedreigingen vanuit de rasfokkers die het zo goed doen.
Wat is er nu mis met een kruising van 2 honden waar gewoon goed over nagedacht is?
Niks, vind ik dan. Heb er ook geen minuut spijt van dat ik dit keer voor een dergelijke kruising gegaan ben, hoewel ik zelf ook al een en ander aan verwijten om mijn oren geslingerd gekregen heb.Machie schreef:Belachelijk. Ik begrijp t hondenfokwereldje soms echt niet.bouvierpoedel schreef: Wel met de nodige commentaren en verwensingen of bedreigingen vanuit de rasfokkers die het zo goed doen.
Wat is er nu mis met een kruising van 2 honden waar gewoon goed over nagedacht is?
Echt kansloos dat. Heel sneu.LongFields schreef:
Niks, vind ik dan. Heb er ook geen minuut spijt van dat ik dit keer voor een dergelijke kruising gegaan ben, hoewel ik zelf ook al een en ander aan verwijten om mijn oren geslingerd gekregen heb.
Vraag maar aan de tegenstanders van de outcross bij de wetters wat daar mis mee isMachie schreef:Belachelijk. Ik begrijp t hondenfokwereldje soms echt niet.bouvierpoedel schreef: Wel met de nodige commentaren en verwensingen of bedreigingen vanuit de rasfokkers die het zo goed doen.
Machie schreef:Ik weet t al, rasverloedering
Waarom krijg je dan verwijtenLongFields schreef:Niks, vind ik dan. Heb er ook geen minuut spijt van dat ik dit keer voor een dergelijke kruising gegaan ben, hoewel ik zelf ook al een en ander aan verwijten om mijn oren geslingerd gekregen heb.Machie schreef:Belachelijk. Ik begrijp t hondenfokwereldje soms echt niet.bouvierpoedel schreef: Wel met de nodige commentaren en verwensingen of bedreigingen vanuit de rasfokkers die het zo goed doen.