Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou het?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Zou het?

Ongelezen bericht door moosje »

Even een stuiterberichtje. :jump1:

Dit is de goden verzoeken waarschijnlijk, :engel: maar ik plaats het toch. :lekkerpuh:
Vanaf het moment dat ik op verzenden heb gedrukt zal het wel weer veranderen, haha.

Jade doet het zo ontzettend goed op het moment! :80: :cheer: :I:
En we zijn niet druk aan het trainen, ze krijgt niet meer of minder aandacht, eigenlijk gewoon hetzelfde als anders, maar dan beter. :mrgreen:

Ze luistert zoals ze nog niet eerder luisterde. Zou ze dan toch eindelijk volwassen gaan worden, zo vlak voor haar 4e verjaardag? :tongue:

Als ze los loopt komt ze netjes hier als ik roep, ze loopt (los) braaf naast me, en blijft zelfs rustig zitten als ik dat zeg, mét aandacht voor mij. Sowieso luistert ze beter buiten, zowel los als aangelijnd. Als er water in de buurt is vind ze het nog wel heel erg moeilijk, en gaat het nog niet altijd zoals ik graag zou willen, maar dit is al heel wat. :ok:

Ze is binnenshuis met een balletje af te leiden als er een andere hond voor het raam langsloopt, of mensen die soms toch eigenlijk aangeblaft moeten worden. En soms kan ze het zelfs zonder balletje. :lol1: Zelfs als Bleza zit te mopperen en ze eigenlijk heel graag mee wil doen komt ze nu 9 van de 10 keer toch netjes naar mij, vaak zelfs zonder waarschuwing, en gewoon in 1 keer als ik het zeg. Als ze toch meent te moeten blaffen is ze ook veel makkelijker terug te roepen. Nu scheelt het ook dat ze haar balletjes die ze al erg leuk vond nu nóg veel leuker is gaan vinden. Meestal ligt er wel een bal naast me op de bank of zo, en kan ze dus ook meteen haar bal als beloning krijgen. Eerder wilde ze dat niet, dan was de spanning te hoog. Buiten wil ze nog steeds niks aanpakken, maar wie weet komt dat nog.

Het uitvallen naar andere honden gaat ook ineens een stuk beter. Vaak is een 'nee, gewoon doorlopen' genoeg. Waar ik voorheen nog weleens vol in de ankers moest, gaat ook dat een stuk beter. Áls ze al reageert dan is het minder heftig. De andere hond moet natuurlijk nog niet te dicht langs lopen, maar het is een stuk beter te controleren. Ze heeft na het passeren ook niet meer zoveel spanning in haar lijf, en gaat gewoon verder met wat ze aan het doen was. Soms heeft ze zelfs aandacht voor me zo kort na het passeren van iets spannends. :80: :ok: Dat was een paar weken/ maanden geleden nog niet denkbaar. Niet af te leiden, niet met voer, maar ook niet met speeltjes, stem, gek doen etc. En nu dit. :cheer:

O, en nog iets, nu we toch bezig zijn. :LOL: Gisteren duurde het voor het eerst niet een half uur voordat ze aan haar zalmkop begon. Normaal gesproken loopt ze eerst een half uur te draaien en te zeuren, en pas als het erop lijkt dat Bleza haar zalm op gaat eten dan vind ze toch dat dat niet mag en gaat ze zelf eten. :mann: Erg lekker vind ze het niet, maar Bleza mag het natuurlijk ook niet. :engel:

Wat er nu precies is veranderd weet ik niet, maar als dit zo blijft dan teken ik daarvoor! :E:

Ik ben trots op die smurf! :I:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Re: Zou het?

Ongelezen bericht door Dee »

Ik help het je hopen :ok:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Lekker! :) Hier zitten we ook in zo'n nieuwe fase waarbij alles ineens makkelijker gaat en ze meer in balans lijkt dus ik voel helemaal met je mee!
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ayronna »

Fijn! Ik hoop voor je dat ze zo blijft. Hier eentje die nu na bijna 3 jaar wat rustiger word in zn kop, ik hoop dat het ook hier zo blijft ;)
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Fijn voor Jade, en voor jou!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Slimme Jade! :cheer:

Sommige zaken hebben gewoon tijd nodig, al moet ik zeggen dat ik hier ook al de moed buiten mijn schoenen heb moeten zoeken om weer opnieuw te beginnen. :engel:

Geniet er maar lekker van.
...; We will never surrender Winston Churchill
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat fijn zeg, hopelijk is het blijvend!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”