Dit is de goden verzoeken waarschijnlijk,
Vanaf het moment dat ik op verzenden heb gedrukt zal het wel weer veranderen, haha.
Jade doet het zo ontzettend goed op het moment!
En we zijn niet druk aan het trainen, ze krijgt niet meer of minder aandacht, eigenlijk gewoon hetzelfde als anders, maar dan beter.
Ze luistert zoals ze nog niet eerder luisterde. Zou ze dan toch eindelijk volwassen gaan worden, zo vlak voor haar 4e verjaardag?
Als ze los loopt komt ze netjes hier als ik roep, ze loopt (los) braaf naast me, en blijft zelfs rustig zitten als ik dat zeg, mét aandacht voor mij. Sowieso luistert ze beter buiten, zowel los als aangelijnd. Als er water in de buurt is vind ze het nog wel heel erg moeilijk, en gaat het nog niet altijd zoals ik graag zou willen, maar dit is al heel wat.
Ze is binnenshuis met een balletje af te leiden als er een andere hond voor het raam langsloopt, of mensen die soms toch eigenlijk aangeblaft moeten worden. En soms kan ze het zelfs zonder balletje.
Het uitvallen naar andere honden gaat ook ineens een stuk beter. Vaak is een 'nee, gewoon doorlopen' genoeg. Waar ik voorheen nog weleens vol in de ankers moest, gaat ook dat een stuk beter. Áls ze al reageert dan is het minder heftig. De andere hond moet natuurlijk nog niet te dicht langs lopen, maar het is een stuk beter te controleren. Ze heeft na het passeren ook niet meer zoveel spanning in haar lijf, en gaat gewoon verder met wat ze aan het doen was. Soms heeft ze zelfs aandacht voor me zo kort na het passeren van iets spannends.
O, en nog iets, nu we toch bezig zijn.
Wat er nu precies is veranderd weet ik niet, maar als dit zo blijft dan teken ik daarvoor!
Ik ben trots op die smurf!