sky2014 schreef:
Wat als straks weer één of andere wetenschapper roept dat je een hond moet laten janken en huilen en moet negeren om zo ongewenst gedrag af te leren, gaan we dan weer tegen elkaar katten als iemand het wel op de zachte manier doet?
die zijn er nog zat, kijk maar naar die da en gt in het andere topic.
ik ben niet van klakkeloos volgen wat er mode is, ik hou het op gezond verstand.
en mijn gezonde verstand zegt me dat je een hond die er net is geen veiligheid biedt -en met diezelfde hond geen vertrouwensband opbouwt- door hem in zijn sop te laten gaarkoken als het beest zich doodellendig voelt.
en aangezien die vertrouwensband tussen hond en mij nou precies is wat ik wel wil, zal ik dat nooit doen.
zo makkelijk is het gewoon als je inderdaad gezond verstand hebt en het ook gebruikt.
overigens zou ik best mijn pup één keer door de plas halen als ik daarmee bewerkstelligde dat de blaas op miraculeuze wijze zou groeien en hij daardoor ook meteen die blaas onder controle zou hebben.
maar helaas is dat niet zo en verwijs ik opmerkingen als ' Maar dat was gewoon de manier
om voor eens en altijd af te rekenen met ongelukjes' naar het rijk der fabelen!
edit: rare zin verbeterd