Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herfst en puppie-vraatzucht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ikke93
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Herfst en puppie-vraatzucht

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Ik denk sowieso dat het vroeger wel heel anders was.. Mijn vader heeft onze eerste hond een hele hoop eikels gevoerd want die vond hij lekker en dan bleef hij goed in de buurt haha! Hondje is 16 geworden ;)
Onze huidige hond eet volop walnoten. Hij kraakt ze netjes en eet de binnenkant eruit. Hij glimt als een spiegel en zn poep is iets geler dan normaal maar verder doet hij het prima..

Maar ik snap wel helemaal wat je zegt over de kritiek e.d.!
Het is tegenwoordig heel moeilijk om het goed te doen en ik denk dat internet dat alleen maar meer in de hand werk. Kijk alleen maar eens hoeveel opvoed 'manieren' er zijn.. En iedereen denkt dat zijn manier de beste is (en de enige manier natuurlijk).. tja daar word het niet gezelliger op natuurlijk!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

sky2014 schreef: Voorbeeld: Mijn vader wreef de pup met de neus door het plasje dat hij had gedaan...hij wist niet beter. Ik zou dat nooit doen, het is zielig. Maar dat was gewoon de manier om voor eens en altijd af te rekenen met ongelukjes.
De pup bleef vanaf dag 1 gewoon lang alleen, het leven werd niet aangepast voor de hond (in die zin dat men ervoor thuisbleef). Hij werd gewoon genegeerd als hij huilde. Niks opbouwen, niks laten wennen, geen tanden poetsen of puppy-cursus, ik wist ook niet beter...en we hebben altijd hartstikke lieve schatten van honden gehad, helemaal niks mis mee.
Dan heb je geluk gehad :engel: Want zo ging het bij ons thuis ook (het zindelijk maken niet op die manier, maar ook geeg gelul tis een hond) en wij hebben een loeder van een York gehad, die beet. En we hadden een Rottweiler met gedragsproblemen. Dan was het gewoon een kuthond, ging ie weg en kwam er een andere.
Bij sommige honden ging het wel goed inderdaad.
Maar ik ben heel blij dat ik nu gereedschap heb om gedragsproblemen te voorkomen en aan te pakken op een manier zonder frustratie voor hond en baas :)
Afbeelding
sky2014
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador

Ongelezen bericht door sky2014 »

Maar ik ben heel blij dat ik nu gereedschap heb om gedragsproblemen te voorkomen en aan te pakken op een manier zonder frustratie voor hond en baas :)
Dat is ook wel zo, tijden en kennis veranderen, maar soms MOET je gewoon ook een beetje hard zijn denk ik. Niet iedereen kan maanden thuisblijven om de hond te laten wennen aan het alleen zijn bijvoorbeeld en het minuutje voor minuutje opbouwen. Ik denk persoonlijk dat je al heel ver komt met structuur en regelmaat. En als de pup bijvoorbeeld gerust een paar uurtjes in de bench kan zonder piepen/blaffen als je thuisbent en het even een paar minuutjes aankijkt als hij piept telkens, en je bouwt het langzaam uit, is er naar mijn mening geen enkel probleem.

Het fijne van een forum is dat je ook informatie op kunt doen, en kunt vragen als je ergens tegenaan loopt of ergens een beetje onzeker over bent. Maar ik vind het niet nodig dat je dan als hysterisch bestempeld wordt.

Wat als straks weer één of andere wetenschapper roept dat je een hond moet laten janken en huilen en moet negeren om zo ongewenst gedrag af te leren, gaan we dan weer tegen elkaar katten als iemand het wel op de zachte manier doet?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sky2014 schreef: Wat als straks weer één of andere wetenschapper roept dat je een hond moet laten janken en huilen en moet negeren om zo ongewenst gedrag af te leren, gaan we dan weer tegen elkaar katten als iemand het wel op de zachte manier doet?
die zijn er nog zat, kijk maar naar die da en gt in het andere topic.
ik ben niet van klakkeloos volgen wat er mode is, ik hou het op gezond verstand.
en mijn gezonde verstand zegt me dat je een hond die er net is geen veiligheid biedt -en met diezelfde hond geen vertrouwensband opbouwt- door hem in zijn sop te laten gaarkoken als het beest zich doodellendig voelt.
en aangezien die vertrouwensband tussen hond en mij nou precies is wat ik wel wil, zal ik dat nooit doen.
zo makkelijk is het gewoon als je inderdaad gezond verstand hebt en het ook gebruikt.

overigens zou ik best mijn pup één keer door de plas halen als ik daarmee bewerkstelligde dat de blaas op miraculeuze wijze zou groeien en hij daardoor ook meteen die blaas onder controle zou hebben.
maar helaas is dat niet zo en verwijs ik opmerkingen als ' Maar dat was gewoon de manier om voor eens en altijd af te rekenen met ongelukjes' naar het rijk der fabelen!

edit: rare zin verbeterd
Laatst gewijzigd door renee-uk op 16 okt 2014 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sky2014
Actief

verwijs ik opmerkingen als ' Maar dat was gewoon de manier om voor eens en altijd af te rekenen met ongelukjes' naar het rijk der fabelen!
AMEN!!! Ik ben het er ook mee eens hoor, zoiets doe je niet....

Gelukkig dat Sky nu al zindelijk is (ongelukjespercentage 0% haha), dat hij naar de deur/poort loopt en naar de kast waar zijn riem hangt als hij wat moet, en dat hij vlug leert..het is ook een flinkerd. Wat dat betreft hebben we het erg getroffen, en we steken er nu heel veel energie en aandacht in en hij gaat met sprongen vooruit, hij kan het best allemaal.

Misschien hebben we gewoon een gulden middenweg op dit moment en het werkt voor allemaal.... :lol1:
sky2014
Actief

Het wordt van kwaad tot erger en ik erger me er groen en geel aan, al is het normaal puppy gedrag.
Onze Sky is een hond die echt op eten, eten en nog eens eten gericht is....heel fijn om hem op die manier dingen aan te leren en hem te belonen als hij iets goed heeft gedaan. Voor een koekje of een stukje kaas doet hij alles, behalve....als ik hem van poep weg moet houden..

Gisteren heeft hij me echter tot wanhoop gedreven door in het bos een flinke paardemop op te eten, en tijdens het wandelen loopt hij al schrokkend over de weg om daar paardemest vermengd met stro weg te slokken (hij loopt echt als een stofzuiger de hompen zooi van de weg te schrapen)....Daar kan geen blokje kaas of koekje tegenop om hem af te leiden en ik erger me daar verschrikkelijk aan. De enige manier lijkt nu nog om hem een ruk aan de riem te geven en "Sky, NEE!!" te snauwen, en dat 10 keer achter elkaar... Heel af en toe lukt het me om een blaadje te ruilen tegen een koekje, of een steentje...maar stront is echt hopeloos....Hij loopt rechtop aan de riem te rukken en zichzelf al kokhalzend bijna de nek dicht te trekken om erbij te kunnen. Asjeblief vertel me dat het vanzelf over gaat??? Het gaat verder heel goed met hem en het is een schatje, maar hiervan word ik moedeloos
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie is ruim 15,5 geworden en die heeft zoveel druiven en paaseitjes op. Wisten wij toen veel :19:

Dus ik ben niet zo flauw. Ik geef ze niet meer bewust chocolade of andere giftige dingen, maar mocht er eens iets tussendoor schieten, hoeven ze niet gelijk te braken enz.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paardenmest, kattendrollen, konijnenkeutels en mensenstront is een delicatesse dat is hier iig nooit over gegaan. Beetje opletten en vooraf reageren niet als je er al bent. En zeker aan de riem moet dat toch geen probleem zijn? Hier lopen ze los en moet ik naar hun lichaamstaal kijken om er tijd op te kunnen reageren...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Voor veel honden is paardenpoep gewoon een delicatesse :cheer:
Beter opletten, te laat is te laat.
Dat rukken aan de riep en Nee roepen helpt toch niet als je het 10 keer moet doen.

Als ze hier loslopen en zich aan paardenpoep te goed doen roep ik van een afstand hé!!!!
Rennen ze een laatste hap nemend snel weg :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Idd. Een 'hey joh' of 'ey laat dat' is genoeg om ze snel weg te laten sprinten (ondertussen bek aflikkend )
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

malinois schreef:Idd. Een 'hey joh' of 'ey laat dat' is genoeg om ze snel weg te laten sprinten (ondertussen bek aflikkend )
Ik roep gewoon hun naam en komen ze snel smakkend met nog 1 laatste hap naar mij waar ik ze een koekje.bal toegooi. Tegenwoordig heb ik voorstaande honden, rennen ze naar een drol, gaan ze voor een drol staan en dan mij aankijken wachten tot ik ze roep voor een koekje/bal en eten ze bijna geen poep meer (tenzij ik te vaak niet een koekje of bal bij mij heb)

Overigens is Kay verzot op oude rotte bladeren eten. Al vanaf pup, ik heb er geen probleem mee. Eikels hebben we nu ook in onze tuin liggen, geen idee of hij ze eet. Overigens zie ik nergens wat de kritieke hoeveelheid looizuur is. Dat is net als met druiven, moet ze geloof ik een kilo van eten net als chocola ze er behoorlijk veel van moeten eten voor het kritiek wordt. Daarnaast zie ik niet ontzettend veel hits op hond en eikels en dat eikels dus giftig is voor honden. Wij kunnen ook ons dooddrinken aan water (bij een 9 liter is het kritiek), maar water is ook niet giftig. Snap je een beetje waar ik heen wil? Ze kunnen we neergooien dat iets giftigs is omdat er honden op gereageerd hebben en misschien wel aan overleden zijn, maar goed je hoeft maar net als individu ergens allergisch voor zijn. Voor iemand kan pinda's fataal zijn, terwijl ik er van geniet..... Voor mij komt er niet een duidelijk antwoord naar voren, waardoor gerede twijfel of dit feit...
Afbeelding
sky2014
Actief

Ik heb dus juist gelezen dat paarden elke 6 weken ontwormd moeten worden, en dat deze medicijnen dodelijk kunnen zijn voor (kleine) honden? Nouja...vandaag heb ik hem los laten lopen en voordat hij aan de keutel wilde ferm "nee" gezegd...en hij leek het te snappen, geen drol gegeten. Hij is niet ziek geweest van de heerlijke hap afgelopen zaterdag....we gaan stug door met consequent zijn dan maar....
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Dat klinkt al een stuk beter :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dan was Tirsa al veel eerder dood geweest, die heeft weet ik hoeveel walnoten en walnoten schaal op. Als die dingen vallen ligt het dorp bezaait met walnoten, niet alleen onder de bomen, maar de kauwen en kraaien gaan er mee aan de haal en laten ze overal vallen. Ja eikels ook. Ik probeer te voorkomen, maar als we op het voetpad voortrollen op de eikels, wordt het erg moeilijk om die dingen te vermijden. Ik ben al blij dat in al die jaren er geen een op m'n kop terecht is gekomen. Lijkt me nl. nogal pijnlijk.
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

sky2014 schreef:Ik heb dus juist gelezen dat paarden elke 6 weken ontwormd moeten worden, en dat deze medicijnen dodelijk kunnen zijn voor (kleine) honden? Nouja...vandaag heb ik hem los laten lopen en voordat hij aan de keutel wilde ferm "nee" gezegd...en hij leek het te snappen, geen drol gegeten. Hij is niet ziek geweest van de heerlijke hap afgelopen zaterdag....we gaan stug door met consequent zijn dan maar....
Ik meende dat dit enkel bij collies was.. En dat ook nog als er met een bepaald spul ontwormd werd..
Al begin ik nu te twijfelen of de australian sheperd er niet ook last van kon hebben..
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen is wel een keer heel ziek geweest van paardenpoep: kotsen en diarree. Weet niet wat ze anders gegeten zou moeten hebben die dag.
Ze eet veel minder paardenpoep dan eerder, dus het is wel enigszins over gegaan. Hoorde laatst van een jonge hond die ook elke hondendrol op at, dus dan ben ik maar blij met 'alleen' de paarden/kattenpoep.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Er zijn rassen die gevoelig zijn voor een bepaald soort ontwormingsmiddel. Ontwormingsmiddel met bestandsdeel ivermectine of aanverwanten. Hier wordt niet continue mee ontwormd. En ontworming is geloof ik enkel de eerste 24 of 48 uur na toediening aanwezig in de ontlasting. Of het iedere zes weken is, volgens mij niet hoor...... Volgens mij minder...

Rassen die gevoelig zijn voor die ontwormingsvarianten zijn rassen die grote kans hebben op een mdr1 defect. Dat zijn collies, aussie, witte herders en volgens mij nog enkele met name herders. En dan kan een hond met dat defecte gen nog dragen of leider zijn.

Ik ben dus niet van het nee zeggen. Wat ik zie zijn honden die weg rennen om het snel en stiekem te gaan doen. Meer gefocust raken op poep eten. Daarom zat ik dus naam roep als de aandachtsoefening die ik dus voor veel zaken gebruik. Mijn ervaring is dus dat de honden dichter bij je komen in plaats van weg lopen en er meer gefocust op raken. Puur een ervaring die ik al met meerdere mensen gedeeld heb en die zelfde positieve effect als ik hebben ervaren. Poep blijft lekker, maar de hond is toch makkelijker te sturen....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”