Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wederom wat vragen (Tosa, Boerboel, Mastiff e.d.)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

JBK

Re: Wederom wat vragen (Tosa, Boerboel, Mastiff e.d.)

Ongelezen bericht door JBK »

Kaki schreef:Wat een onzin ook weer allemaal dat ik een 'zo groot en stoer mogelijke' hond zou willen, hou toch op. Dat ik van een bepaald type hond hou (en een bepaald slag mensen ook) wil nog niet zeggen dat ik op zoek ben naar een penisverlenger, ben aardig blij met mijn eigen maat, haha. Ik denk ook niet dat ik ergens heb gezegd dat ik bang ben dat ik een dergelijke niet onder controle zou kunnen krijgen, ik vroeg alleen wat de beste manier zou zijn om bepaalde situaties op te lossen mocht het zover komen en ik zei dat echte agressie (niet dominantie) minder dan ideaal zou zijn, niet iets waar ik niet mee kan werken.

En ja, uiterlijk is belangrijk voor mij. Als je het daar niet mee eens bent, prima. Ik lees me al wat langer in, en ga gesprekken aan met mensen die dit soort honden hebben. Wat rest is dan een fokker vinden met honden die mij aanspreken, het karakter van die honden kom ik daar wel achter, maar als ik het lelijke honden vind, neem ik die stap niet en zoek ik door.

Niet allemaal, ik snapte je :wink:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Sanchis schreef:
toots schreef: Er zijn zoveel honden rassen. Die wel dat stoere uiterlijk hebben maar een veel makkelijker karakter.
Op welke rassen doel je dan ?
Ik ken niet zoveel molossers.
Ik ben nog steeds wel benieuwd welke rassen je in gedachten had.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Weet niet waar je woont maar zondag is er een bullmastiff ( en bull terrier) wandeling in de buurt van eindhoven.
Misschien leuk om verschillende typen bij elkaar te zien en raskenners te spreken van de bull mastiff (als dat 1 van de rassen is die je aanspreekt)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kaki schreef:Wat een onzin ook weer allemaal dat ik een 'zo groot en stoer mogelijke' hond zou willen, hou toch op. Dat ik van een bepaald type hond hou (en een bepaald slag mensen ook) wil nog niet zeggen dat ik op zoek ben naar een penisverlenger, ben aardig blij met mijn eigen maat, haha. Ik denk ook niet dat ik ergens heb gezegd dat ik bang ben dat ik een dergelijke niet onder controle zou kunnen krijgen, ik vroeg alleen wat de beste manier zou zijn om bepaalde situaties op te lossen mocht het zover komen en ik zei dat echte agressie (niet dominantie) minder dan ideaal zou zijn, niet iets waar ik niet mee kan werken.

En ja, uiterlijk is belangrijk voor mij. Als je het daar niet mee eens bent, prima. Ik lees me al wat langer in, en ga gesprekken aan met mensen die dit soort honden hebben. Wat rest is dan een fokker vinden met honden die mij aanspreken, het karakter van die honden kom ik daar wel achter, maar als ik het lelijke honden vind, neem ik die stap niet en zoek ik door.
:ok:
Sanchis schreef:
Sanchis schreef:
toots schreef: Er zijn zoveel honden rassen. Die wel dat stoere uiterlijk hebben maar een veel makkelijker karakter.
Op welke rassen doel je dan ?
Ik ken niet zoveel molossers.
Ik ben nog steeds wel benieuwd welke rassen je in gedachten had.
:mrgreen: Ik ook ja.
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

Kaki ik heb alleen ervaring met Tosa's want ik heb ze zelf.
Het zijn rustige honden maar met een erg dominant karakter, als je daar mee weet om te gaan dan is het geen probleem.
Mijn honden zijn gek op kleinere hondjes maar van grotere honden willen ze niks weten.
Ik ken wel iemand met een boerboel die is ook vrij dominant van karakter.
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT

Ongelezen bericht door shinobi »

Hier zal je rekening mee moeten houden, dit kan met andere rassen ook natuurlijk geboren maar om een Tosa in bedwang te houden moet je wel wat spierkracht hebben.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”