Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezeik over hondenstront

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Gezeik over hondenstront

Ongelezen bericht door [Sandra] »

:gvd: :gvd: :gvd:

Ik had een fijn ochtendwandelingetje met de honden. Niet al te lang, P&P, maar doorgaans alleen piesen en 's middags in het bos (waar het dan lekker rustig is) poepen.
Een stuk van dat ochtendwandelingetje leidt langs een straatje met aan de ene kant seniorenwoningen en aan de andere kant een groenstrook. Daar lopen veel mensen met hun honden langs.

Otto poept een heel enkele keer onder de bomen/struiken aan het begin van dat straatje, maar meestal is het hier snuffelen en een enkele plas, het is een stukje van nog geen honderd meter.

Een keer sprak de bewoonster van zo'n seniorenwoning me aan: Ik liet mijn honden toch niet op die groenstrook poepen hè?
Ik heb toen gezegd dat mijn honden overal mogen poepen en dat ik het opruim waar dat nodig is en dat ze op dit stukje nooit poepen, maar dat ze dat dus 's middags in het bos doen.

Jaja, dat zeggen ze allemaal.
Toen ging de discussie dus de kant op dat ik met een zakje met daarin een poedeldrol stond te zwaaien om mijn onschuld te bewijzen en heb ik haar gezegd dat dit wel erg de omgekeerde wereld is: We zijn in dit land immers onschuldig tot het tegendeel bewezen is en als ze iets wil doen, ze dan goed in de gaten moet houden welke honden hier wel en niet poepen en welke baasjes dat wel of niet opruimen, en díe moet ze dan aanspreken.

Ja, nou, dát ga ik niet doen hoor.
Ik ben doorgelopen. Zoek het uit, achterlijk mens.
En zo in de tussentijd heeft ze me nog een enkele keer aangesproken, of stond ze nogal overdreven het stukje voor haar huis met haar keurig aangeharkte tuintje te vegen.

En vanmorgen, hetzelfde wandelingetje, stond ze weer, stoepje vegen, met iemand anders kletsen en op het moment dat ik voorbij liep - en echt duidelijk mijn kant op - een opmerking over dat ze dat strenger gaan controleren, die hondenstront.
De stoom kwam uit mijn oren, ik heb niks gedaan, niks gezegd, ben gewoon rustig doorgelopen.

Nu denk ik er dus aan om speciaal voor die [scheldkanonnade] 's morgens maar ergens anders langs te wandelen. En aan de andere kant: Gewoon geen zin in. Mijn honden, mijn ochtendrondje, flikker op. Ik heb ook geen zin om er mee in discussie te gaan. Dan ga ik haar toch maar hardop zeggen hoe ik over haar denk.

Wat doe jij met dit soort gezeik over hondenstront? Wat doe je als iemand jou aanspreekt op het asociale gedrag van andere hondenbezitters? Is het vechten tegen de bierkaai of onderga je het schouderophalend?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Re: Gezeik over hondenstront

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb het nog nooit gedaan hoor maar het lijkt me zo heerlijk eens een volle zak met verse drol naar iemands hoofd te gooien. Per ongeluk natuurlijk, terwijl ik struikel om mijn zakje te laten zien ofzo. Ik ruim het op hoor! Oeps sorry! :mann: :F:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ga eigenlijk zelden een dialoog aan :wink:
"Oh" ligt mij in de mond bestorven, want vaak is er niet meer te zeggen dan dat. Ik wil rustig even bevestigen dat hondenstront op de stoep een ergernis is, want dat is het ook, maar dan ben ik er weer wel weer over uitgesproken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Ach als er hier "iets is" zijn de mensen in de seniorenwoningen er ook altijd als de kippen bij. Die mensen hebben verder niks te doen dus zoeken ze wel wat om op te zeuren.
Tuurlijk maakt ze zich druk om al die stront daar, waar moet ze zich anders druk om maken?
Misschien kun je haar eens zo'n zakje met vlaggetjes geven.. Kan ze die in de drollen steken. Leeft ze zich ook eens lekker uit :lol1:
Afbeelding
Afbeelding
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

Ik vind het zelf ook zo ranzig dat andere mensen de stront van hun hond maar overal laten liggen. :kotz: Wat is nou de moeite om het even op te ruimen met een zakje. In deze gemeente worden er zelfs gratis van die kartonnen opruimzakjes weggegeven. Ik vind het dus zelf helemaal terecht dat mensen klagen, want ik doe het wel, maar ik wil wedden dan 90% van de hondenbezitters in mijn gemeente geen poot uitsteken om de poep op te ruimen. Ik heb ook al een aantal keren een opmerking gekregen of ik wel de poep ging opruimen als Woezel op de stoep ging 'zitten', maar vaak hem ik dan al een zakje om mijn hand en zwaai ik even naar ze :mann: en dan is het goed.

Ik kan wel begrijpen dat je er zat van wordt als je er telkens op wordt aangesproken terwijl jij je boeltje netjes opruimt, maar ik kan het van beide kanten dus wel begrijpen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik vind het wel vervelend omdat ik er een hekel aan heb om te worden aangekeken op die bulten hondenstront.
Ik zou liever zo'n hondeneigenaar die z'n hond overal maar laat schijten met z'n harses door de stront rossen dan die ouwe zeurkous.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben oost-Indisch doof. Dus ik reageer to-taal niet, dat vinden ze vaak nog frustrerender. Ja sorry, ik zoek het niet om met zo'n oude zuurpruim in discussie te gaan :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Jaap* schreef:Ik vind het wel vervelend omdat ik er een hekel aan heb om te worden aangekeken op die bulten hondenstront.
Ik zou liever zo'n hondeneigenaar die z'n hond overal maar laat schijten met z'n harses door de stront rossen dan die ouwe zeurkous.
Ja dat zou ik ook wel willen maar helaas hoort er hier bij de enorme hopen van enorme honden ook een enorme eigenaar. Ik denk dat ik dat maar 1 keer doe dan :LOL:
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Hier zeggen ze er niets van, het ligt ook overal vol. Ik ruim het altijd op tenzij het echt ergens onder een struik ofzo ligt.

Mijn vriend heeft wel eens commentaar gekregen van iemand dat we onze hond binnen moesten leren plassen omdat dat toch niet hygienisch was dat de hond op straat plaste. :hmmm:
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

zoe2710 schreef:Mijn vriend heeft wel eens commentaar gekregen van iemand dat we onze hond binnen moesten leren plassen omdat dat toch niet hygienisch was dat de hond op straat plaste. :hmmm:
Mijn vriend is ook een keer iemand tegengekomen die zei dat hij plas van de hond maar met een keukenrol van de straat moest opdeppen :LOL:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Jaap* schreef:Ik ga eigenlijk zelden een dialoog aan :wink:
"Oh" ligt mij in de mond bestorven, want vaak is er niet meer te zeggen dan dat. Ik wil rustig even bevestigen dat hondenstront op de stoep een ergernis is, want dat is het ook, maar dan ben ik er weer wel weer over uitgesproken.
Zo doe ik het ook.
Ik vind er ook niet zoveel van dat mensen mij aanspreken op iets waar ik niks aan kan doen. Beetje raar van die mensen, maar iedereen heeft recht op zijn of haar gekte.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lemuria

Woezel schreef:
zoe2710 schreef:Mijn vriend heeft wel eens commentaar gekregen van iemand dat we onze hond binnen moesten leren plassen omdat dat toch niet hygienisch was dat de hond op straat plaste. :hmmm:
Mijn vriend is ook een keer iemand tegengekomen die zei dat hij plas van de hond maar met een keukenrol van de straat moest opdeppen :LOL:
Ja zie je, en daarom luister ik bij voorbaat al niet en loop stug door :mrgreen:
zoe2710
Actief
Mijn ras(sen): Podenco

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Haha. Ik zie me daar al staan met een keukenrol en dan maar deppen elke Malena een plas doet. Gaat een lange wandeling worden :LOL:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik krijg alleen maar 'commentaar' van mensen dat ik het ook opruim op een uitlaatveld waar het niet verplicht is. Verder nooit gedoe over.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zou gewoon de zelfde weg volgen als anders en haar vriendelijk ook een goede morgen wensen, lekker weertje he , dan stug doorlopen
Afbeelding
Lemuria

zoe2710 schreef:Haha. Ik zie me daar al staan met een keukenrol en dan maar deppen elke Malena een plas doet. Gaat een lange wandeling worden :LOL:
Ik zie mezelf uiteindelijk al met een emmer met sop en schrobber lopen bij elke wandeling als die lui hun zin krijgen. Ammehoela.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Iemand vond het eens nodig om een gemeentefolder waar de hondenpoepstroken die we toen nog hadden op aangegeven stonden in de brievenbus te stoppen (zogenaamd anoniem natuurlijk) nadat ze me een paar keer had aangesproken over het uitlaten van mijn honden langs de grasstrook die hier achter het huis loopt.
Ik had toen nog 2 honden waar ik net als met Kiki dagelijks mee naar het bos ging zodat ze op die grasstrook alleen maar plasten en dat had ik haar ook al een paar keer gezegd. Ze kijkt notabene zo vanuit haar huiskamer op het pad daar zodat ze had kunnen zien dat het niet mijn honden waren die de boel bevuilden maar wel de overal loslopende buurtkatten.
En toen kwam die folder dus in de bus.
En die is bijna linea recta net zo anoniem in haar brievenbus gestopt. Nooit meer iets gehoord :mrgreen:
Ik mag natuurlijk best aangesproken worden op zoiets maar dan moet het wel hout snijden en dat deed en doet het niet omdat ook ik opruimzakjes bij me heb die als het nodig is gebruikt worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou ik snap het wel dat mensen soms pissig worden, hier lag gisteren weer een hondenvlaai in de hal, snap echt niet dat mensen dat niet even opruimen, gaat natuurlijk wel moeilijk die zachte strond maar dan gebruik je maar keukenpapier en doe je het daarna even opdweilen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hier ook regelmatig op de dijk, een drol middenop het pad. Daar snap ik niets van, het is verdorie gewoon een pad van asfalt. Welke hond gaat daar nou op zitten schijten met aan 2 kanten lekker gras? Nou ja, das nog tot daaraan toe, maar ruim het dan ff op / gooi het in de kant.

Ik ehb het ook weleens gehad, Pom zat op een grasveld even te plassen.. staan er 2 van die bejaarden op wandeltocht aan de overkant van de weg te roepen dat ik het moet opruimen en dat ik een zakje bij MOET hebben en er spelen daar ook kinderen hoorrrrr! Ik zeg: ze zit te plassen. "Ik zie toch dat ze poept!" Okee mevrouw, wat u wilt, dahaag.. ik ga echt niet discussieren over een al dan niet bestaande hondendrol :D
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb een jaszak vol met plastic tassen en die laat ik dan demonstratief zien
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

S@ndr@ schreef:Ik heb een jaszak vol met plastic tassen en die laat ik dan demonstratief zien
heb en doe ik ook.
als ik zie dat iemand de hondenstront op de stoep laat liggen vraag ik of ze een zak willen om het op te ruimen en blijkbaar kijk ik dan zo streng dat ze dan ja zeggen en het inderdaad doen :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

gonnie schreef:Nou ik snap het wel dat mensen soms pissig worden, hier lag gisteren weer een hondenvlaai in de hal, snap echt niet dat mensen dat niet even opruimen, gaat natuurlijk wel moeilijk die zachte strond maar dan gebruik je maar keukenpapier en doe je het daarna even opdweilen.
Dat is ook wel heel vies. In de flat waar ik ooit woonde vond de huismeester trouwens ooit een dode hond in een vuilniszak in de lift.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ben één keer kwaad geworden, dat was toen Kaya zat te poepen en een man aan de overkant zei
'je ruimt het toch wel op hè of moet ik soms de politie bellen'

:80: Ja rot even op zeg! Kan dat niet op een normale manier? Wat ik vervolgens ook terug brulde.
Maar goed, ik stond al klaar met zakje en al en toen de man naar zijn auto liep waarvan maar één achterlicht het
deed, kon ik niet nalaten te roepen 'zeg je maakt dat achterlicht toch wel in orde hè of moet ik soms de politie bellen'.

Flauw natuurlijk, maar even ging mijn bloed koken op dat moment. Meteen dreigen en als de politie al hiervoor moet
komen, dan kunnen de inbrekers en verkrachters helemaal hun goddelijke gang gaan :piew:

Verder negeer ik het hele enkele commentaar omdat ik het altijd opruim, behalve dan als het diep in de bosjes ligt
of in de polder. Op straat/stoep poepen gebeurt eigenlijk nooit.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:Ik geef ze meestal zó ostentatief gelijk dat ze er onzeker van worden ;-)
Dit dus, dat doe ik ook altijd, als reactie mompelen ze wat terug :F:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Oh, dank jullie wel voor de bijval :flower:
Gollum schreef:
Jaap* schreef:Ik vind het wel vervelend omdat ik er een hekel aan heb om te worden aangekeken op die bulten hondenstront.
Ja dat zou ik ook wel willen maar helaas hoort er hier bij de enorme hopen van enorme honden ook een enorme eigenaar. Ik denk dat ik dat maar 1 keer doe dan :LOL:
De volgende keer zeg ik tegen haar dat ze dat met mij mag doen, als ze *ziet* dat ik de poep van mijn honden, die daar nooit poepen, niet opruim :S:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

sbientje schreef:hier ook regelmatig op de dijk, een drol middenop het pad. Daar snap ik niets van, het is verdorie gewoon een pad van asfalt.
Ik heb ooit eens twee venten zien weglopen nadat hun aangeklede chihuahua in het midden van de Antwerpse Meir had gescheten.
Gevalletje extreme angst voor poepzakjes :roll:
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Ik zou ook een beetje pissig worden van die mevrouw.

Toch snap ik de frustratie van sommige mensen wel, want voor een deel heb ik dat ook.
Drollen midden op de stoep, voor een winkel, voor een voordeur. Snap daar helemaal niets van.
In de poep staan is verschrikkelijk en dan kan ik ook even flink vloeken op de anonieme persoon die de drol niet heeft opgeruimd.
Ik wil trouwens Vita haar zintuigen, want zonder enige moeite staat zij nooit in de viezigheid. :lekkerpuh: :roll:

Ik vind preventief waarschuwen dat je het wel moet opruimen heel onzinnig.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:Ik geef ze meestal zó ostentatief gelijk dat ze er onzeker van worden ;-)
Ik ook, want ik irriteer mij er ook aan, én ik ruim zelf wel op.
(heeft me tot 2x toe gered van een boete omdat ik 1 hond los meehad :engel:, dat terzijde)
Klagende mensen snap ik wel. Anderzijds is het ook wel leuk als je eens gecomplimenteerd wordt voor het opruimen. Een meneer sprak mijn vriend er eens op aan dat hij het zo fijn vond dat hij en zijn vrouw altijd zo netjes de poep opruimden. Eigenlijk ook apart, want het zou normaal moeten zijn dat mensen het opruimen, vind ik.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik geef ze gelijk.
Dat is verstandig want anders ga ik kijven. En dat wil niemand :engel:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”