In ons dagelijks leven merk ik eigenlijk niet zoveel geks qua angsten van Lola, maar ik weet wel dat ze veel banger is dan een gemiddelde hond. Blijkbaar zijn we gewoon een goed team, want doorgaans komen we probleemloos de dag door. Geen vuiltje aan de lucht, als we maar een beetje samenwerken. Als ik rinkel met borden en bestek of sleutels in m'n handen heb, gaat Lola even een stapje opzij. Als ons een trekker achterop komt racen, stappen we samen even een oprit op zodat zij zich niet achteruit uit halsband/tuig hoeft te wurmen en Lola's tuig aantrekken gebeurt alleen terwijl ze strak tegen de muur aan hangt en ik op de grond geknield zit. Voor anderen is Lola een hond met een giga gebruiksaanwijzing door dit soort dingen. Voor mij is het gewoon een soort way of life.
Maar soms snijdt het door m'n ziel om de angsthaas in Lola op te merken.
Zojuist boog ik over haar helft van de bank heen met een zak chips in m'n handen voor manlief aan de andere kant van de bank. Dacht ik niet over na, maar dat was dus heeeuuulll eng. Zo eng, dat man dacht dat Lola een soort epileptische aanval had. Ik boog weer terug, keek naar Lola en daar lag ze. Ineengedoken in een hoekje en kokhalzend met dr oortjes plat in de nek. Awwww
Dat zijn van die momenten dat ik dr even een aai over dr bol geef en weg moet lopen want o, o, o wat zou ik dr graag uit willen leggen dat we haar écht niks zullen doen en dat ze bij ons veilig is.