Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sofietje is er al!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Re: Yorkshire Terrier gezocht! Update...

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Je kan best een hondje verkopen aan een ouder iemand.
Maar het is wel handig om iets achter de hand te hebben als degene overlijd.

Soms hebben mensen iets geregeld, en als het dan zover is dan kan het ineens niet meer.
Ik ken zoiets.
Een man en vrouw hadden een hondje, en als hun op vakantie wilden dan kon het hondje wel bij de zoon terecht.
Nou toen het moment was aangebroken dus niet, en gewoon omdat hij er geen zin in had :roll:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Ja zou kunnen inderdaad. Maar ik heb ook nog twee buurvrouwen en een vriendin die op zou willen passen, die doet dat regelmatig al bij andere honden omdat ze het leuk vind om een hond in huis te hebben maar beter vind dat ze niet zelf een hond heeft ivm kosten die ze niet zou kunnen betalen.ze leeft van een minimum inkomen.
Plus nog een heel goed pension in de buurt. Je kunt inderdaad beter meerdere opties hebben.

En heel mooi dat een hond terug kan naar de fokker zoals bij Kells. Verzekerd van een goed thuis voor de betreffende hond.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

*Wolf* schreef:
Marjoleine schreef: Maar mocht dat gebeuren, dat komt dat hondje gewoon naar mij terug. Zo is de afspraak.
Marjoleine, je reageert weer onnodig fel. Waarom doe je dat? Ik geef toch gewoon mijn mening? En volgens mij zeg je hierboven precies wat ik in elk van mijn reacties in dit topic zeg. Dus relax maar joh :lol1:
Aan deze reactie is niets fels, dat is gewoon een gegeven. Maar ik reageer wel met de dingen die ik zeg omdat jij idioot redeneert.

Ik fok al ruim 25 jaar en heb nog nooit problemen gehad met oudere mensen. Wel met jongere: die willen van alles namelijk en die hond moet zich maar voegen.
Jongere mensen hebben honderdduizend eisen ten opzichte van hun leven en van hun hond. En ze zijn even kwetsbaar als oudere mensen.
En door hun eisenpakket aan het leven (wat natuurlijk niet opgaat maar dat gelooft nooit iemand als ie jong is) is de hond relatief vaker de dupe.

Ik kan me werkelijk ontzettend boos maken om de volslagen stupiditeit van mensen die oudere mensen ongeschikt vinden.
Oudere mensen zijn gemiddeld genomen vele malen geschikter namelijk. Al was het maar doordat die over het algemeen heel wat minder egoïstisch zijn in hun eisenpakket dankzij domweg ervaring.
Trouwens, hebben alle jongere mensen een achtervang? Ik weet wel zeker van niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marjoleine schreef: Ik kan me werkelijk ontzettend boos maken om de volslagen stupiditeit van mensen die oudere mensen ongeschikt vinden.
Oudere mensen zijn gemiddeld genomen vele malen geschikter namelijk. Al was het maar doordat die over het algemeen heel wat minder egoïstisch zijn in hun eisenpakket dankzij domweg ervaring.
Trouwens, hebben alle jongere mensen een achtervang? Ik weet wel zeker van niet.
Ik snap je ergernis want ik heb die ook. Ook erger ik mij in het dwingende wat jonge mensen aan de dag weten te leggen als ze praten over wat een ouder iemand wel of niet zou moeten doen. Een oudere persoon moet ineens een achtervang hebben. Gut gut. En waar is de achtervang bij alle duizend herplaatsers op MP waar toch het overgrote deel van een jonger persoon was die dan toch besluit de hond te dumpen. In mijn omgeving dumpt een pensionada nooit zijn of haar hond. Werkelijk nooit meegemaakt. De vriendinnen van mijn zus dumpen hun hondjes stuk voor stuk al begonnen ze er met alle goede bedoelingen aan. Ik durf haast niet meer mee te denken als er weer eens iemand in mijn omgeving beslist om een hondje te nemen. Denk je aan je werk? Denk je aan het feit dat je niet zomaar meer een weekend weg kan? Denk je eraan dat je zelfs iets moet regelen als je een dagje naar de efteling wil en daarna het pannekoekenhuis? Ja jaaaa. Komt goed. Niet dus. Boomer staat daarna gewoon ter herplaatsing en er was geen achtervang voor Boomer. Echt aan de lopende band.

Ik ken ook oudere mensen die aan honden beginnen. Toevallig hebben 2 gepensioneerde vrienden van ons vorig jaar een Ierse setter genomen. Elke dag gaan ze naar het bos. Elke dag wordt de hond de hele dag door gezelschap gehouden. Hij mag mee, hij gaat mee op vakantie en ik steek mijn hand er voor in het vuur dat de hond nooit meer weg zal gaan.

De ergernis van mij zit hem in het feit dat als een ouder iemand een hondje neemt er meteen eisen als achtervang, uitlaathulp en opvang bij overlijden gesteld worden. Alsof oudere mensen op het punt staan om dood te gaan of invalide te worden met 70 jaar....

En verder gaat het hier om een extreem leuk Yorkmiksje. Geef maar aan mij hoor als het niet meer gaat. Meen het ook nog. Ik heb dit hondje zelf willen hebben, enig en werkelijk extreem leuk diertje..... :I: Achtervang is nergens voor nodig. Er is ook nog eens een stichting die haar terug zal nemen en opnieuw goed zal plaatsen. Wat wil je nog meer?

Dus ik erger me enorm aan de opmerkingen en de eisen die mensen stellen als een ouder iemand een hondje wil. Er zijn zelfs families waarin oma verboden wordt een hondje te nemen. Stel dat oma komt te overlijden. Dan moeten wij dat hondje nemen. Nee, oma mag geen hondje meer. Mijn oma wilde dolgraag een hondje op haar 70e. Notabene een York. Maar ze mocht niet van haar zoons. Want niemand wilde de York als er iets met oma zou gebeuren. Zoons zelf namen wel honden. Een van de zoons heeft er 2 gedumpt als oud vuil. Hondje liep weg en moest dus weg. Andere hondje was te druk. Dus weg ermee. Ingeslapen notabene onder de valse beschuldiging dat de hond zou bijten naar de kinderen.

Had oma maar een York genomen. Ze is 87 geworden en heeft tot haar 86e prima gelopen en woonde tot de laatste 2 maanden zelfstandig. Triest dat oudere mensen zo betuttelend behandeld worden door soms zelfs hun eigen kinderen. Als er iemand recht heeft op een hondje is het wel een oudere dame die de hele dag met haar hondje op zal trekken. Daar zijn honden toch voor? Voor gezelschap? Oma wilde geen afghaan maar gewoon een klein schoothondje. Ik had haar dat echt gegund.
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik zei dat oudere mensen een achtervang moeten hebben, maar jonge mensen moeten dat ook :wink:
In je drukke leventje met kinderen, werk enz worden de honden vaak na een paar weken/maanden weer gedumpt.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
laeken
Zeer actief

kaatje888 schreef:Ik zei dat oudere mensen een achtervang moeten hebben, maar jonge mensen moeten dat ook :wink:
In je drukke leventje met kinderen, werk enz worden de honden vaak na een paar weken/maanden weer gedumpt.
Inderdaad. En al heb je geen achtervang. Dan zoek je toch gewoon een goed adres voor de hond? Het lijkt nu net alsof in NL honden over de straat zwerven nadat hun oude baas dood ging of hun jonge baas zich toch verkeken heeft. Ik heb echt geen achtervang voor Bas hoor. Denk dat mijn familie haar zo neemt en anders wel iemand anders. Ik maak me totaal geen zorgen dat Bas geen huisje meer heeft als wij ons tegen een boom rijden. Er komt vast en zeker iemand op de proppen die haar net zo zal waarderen als ik.

Had ik een stafford met een agressieve inslag dan had ik meer verantwoordelijkheid. Maar de gemiddelde leuke lieve hond is zo geplaatst als dat nodig is. Achtervang is dan dus nergens voor nodig. Zeker niet voor een lief klein Yorkmiksje. En die heeft al achtervang van een stichting. Net als Bas overigens. Dus ik heb toch achtervang :oohja:
Afbeelding
Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

laeken schreef:Ik denk dat er meer hondjes tot de dood bij hun baasjes zitten als ze door mensen met pensioen aangeschaft worden dan wanneer ze door jonge mensen worden aangeschaft. Die gaan ineens werken, krijgen babies en hondje kan weg. Ik zie zelden honden op MP ivm overlijden. Ik zie er tientallen ivm kinderen, drukte, scheiding, werk etc. Ik geef Bas liever mee aan een pensionada dan aan een jong meisje van 20 dat net getrouwd is. :engel:

Ben ik het meeens :lol1:
Mijn moeder had een hondje van 8 jaar uit het asiel gehaald met de afspraak met ons (haar dochters) dat ze nooit meer terug hoefde naar het asiel ...
Toen mijn moeder 3 jaar later is overleden heeft de hond nog tot haar 17e bij mijn zus gewoond :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Had ik een stafford met een agressieve inslag dan had ik meer verantwoordelijkheid. Maar de gemiddelde leuke lieve hond is zo geplaatst als dat nodig is. Achtervang is dan dus nergens voor nodig. Zeker niet voor een lief klein Yorkmiksje. En die heeft al achtervang van een stichting. Net als Bas overigens. Dus ik heb toch achtervang :oohja:

Kun je ook goede afspraken over maken; al zijn die misschien minder leuk.
Mocht ik de pijp uit gaan, dan ligt charlie voor mijn uitvaart in de oven.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

*Wolf* schreef:
Marjoleine schreef: edit: jij bent er zo een die oude heren omschrijft als "de oude baas".
Van mij kon je een paar meppen krijgen als je iets in die geest zou zeggen.
Wat een felle reactie, zeg. Had geen idee dat getypte woorden zo diep konden doordringen bij de anonieme forummens :ugh: . En had zelfs geen idee meer dat ik dat gezegd heb (even terugzoeken hoor).

Duurde even maar nu zie ik het. Ik bedoel hier natuurlijk niet oud in de zin van hoogbejaard maar oud in de zin van eerste/vorige/oorspronkelijke baas. 'Wat als de (rijpere) heer/dame die desalniettemin voldoende fit en jong genoeg van geest is/was om de hond een plezierige tijd te geven, zou overlijden'. Is dat beter :wink:
Toen mijn schoonmoeder van in de 70 een aantal jaar geleden een hondje uit het asiel haalde, kwam ook de vraag vanuit het asiel, gezien uw leeftijd, wat gebeurt er met het hondje als......die komt dan naar mij zei ik en dat meen ik ook, toen was het prima!

Ik vind het opzich niet zo raar dat er op zo'n leeftijd een achtervang aanwezig is.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

@Marjoleine: ik ben gestopt bij dat ik idioot zou redeneren. Waarom nou iemand om z'n mening beldedigen? Ik vraag me dan altijd af wat iemands werkelijke drijfveren zijn :19: (oké, zag in de gauwigheid ook nog iets staan over eindeloze jaren ervaring maar daar ben ik nooit erg van onder de indruk :wink: )

@laeken: goed onderbouwd verhaal. Kan me daar ook heus in vinden hoor :ok:
Pom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatiër, Terriër, Chihuahua
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pom »

Mijn oma is toen ze 78 was ook nog begonnen aan een pup. Al meteen met de afspraak dat ze bij ons zou komen als ze zou overlijden, op dat moment was ze nog gezond. Wij zijn ook een paar keer mee geweest naar de fokker om bij de pups te kijken. Mijn oma is ziek geworden toen Nikki 4 jaar oud was, Nikki mocht mee naar het hospice en is bij mijn oma gebleven tot haar overlijden, daarna is Nikki met ons mee naar huis gegaan. Mijn oma had zoveel steun aan Nikki, dat ik zo blij ben dat we het zo hebben kunnen regelen. Kan alleen maar hopen dat dat later voor mij ook zal kunnen :-).
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

succes vandaag

hoop dat het allemaal positief uitdraaid
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

leuk :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Wat fijn!

Ik (23) en vriend (28) hebben 1 hond en 2 katten. Die waren van mij toen ik bij mijn vader woonde. Had ze ook daar kunnen laten maar dit was mijn enigste eis voor samenwonen. Mijn dieren gaan mee. En nu wonen we met z'n 5e in zijn huis. Vriendlief moet wennen maar hij draait vannacht zijn nachtdienst en als hij dan om 6 uur thuis komt laat hij de hond uit en dan laat ik hem om 12 uur weer uit ofzo.
Ik ben gewend dat we rekening moesten houden met mijn beesten en ik zeg het ook gewoon als we ergens zijn. 'De hond zit alleen dus we blijven niet lang/gaan naar huis'. Soms kijken mensen raar maar dat boeit me helemaal niks.
Als er daalk een kindje is gaan mijn beesten ook absoluut niet weg. Ik heb ze al hun hele leven en omdat ik kies voor een kindje wil dat niet zeggen dat mijn beesten opeens weggaan. Moet er niet aan denken :80:
Hondje kan wel een dag naar mijn paps of mams. Of zelfs naar zijn vader als we weggaan. Maar dat doe ik liever niet als het niet hoeft.
In Februari gaat zijn werk naar Disney en wij staan op het lijstje om mee te gaan. Onder voorbehoud. Mijn kat is nierpatiënt en mocht het daar niet goed mee gaan dan gaan we niet. Of mocht er onverhoopt iets anders zijn met de andere 2.

Vriend zijn opa en oma hebben een oudere franse bull. Mochten ze ooit nog een pup nemen bieden wij aan om de hond in huis te nemen als het niet meer mocht gaan. Wel onder de voorwaarde dat het een vrouwtje wordt want mijn hond gaat niet zo goed met mannetjeshonden. Zou niet weten waarom we ze moeten gaan verbieden om geen hond te nemen. Ze lopen dagelijks over de maasboulevard met de hond. Soms een half uur, meestal een uur en dan 2/3x per dag een kleine ronde op de maasboulevard. Hondje heeft het goed.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hoeraaaaahh :cheer: gefeliciteerd voor je ouders, leuk zeg dat ze al zo'n voorpret hebben.
Ik hoop dat het gaat klikken met Sofietje, als ze net zo leuk is als ze er uit ziet dan gaat dat zeker lukken.
Leuke naam trouwens, ben benieuwd of ze die gaan aanhouden.
Mooi man, :cheer:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

laeken schreef:
kaatje888 schreef:Ik zei dat oudere mensen een achtervang moeten hebben, maar jonge mensen moeten dat ook :wink:
Inderdaad. En al heb je geen achtervang. Dan zoek je toch gewoon een goed adres voor de hond? Het lijkt nu net alsof in NL honden over de straat zwerven nadat hun oude baas dood ging of hun jonge baas zich toch verkeken heeft. Ik heb echt geen achtervang voor Bas hoor. Denk dat mijn familie haar zo neemt en anders wel iemand anders. Ik maak me totaal geen zorgen dat Bas geen huisje meer heeft als wij ons tegen een boom rijden. Er komt vast en zeker iemand op de proppen die haar net zo zal waarderen als ik.

Had ik een stafford met een agressieve inslag dan had ik meer verantwoordelijkheid. Maar de gemiddelde leuke lieve hond is zo geplaatst als dat nodig is. Achtervang is dan dus nergens voor nodig. Zeker niet voor een lief klein Yorkmiksje. En die heeft al achtervang van een stichting. Net als Bas overigens. Dus ik heb toch achtervang :oohja:

Nou wij hebben ook geen achtervang, geen mens die onze honden willen hebben. Haha.
Alleen Jarah die zou wel bij mijn hondentrainster mogen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik hoop dat je ouders een klik hebben met het hondje, maar zo te lezen zit dat wel goed.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief

Leuk leuk leuk! Ik wilde Sofie al hebben toen ze nog in Spanje zat. Ze is denk ik echt een leuke combi met Bas. Veel drukker en speelser dan Bas dus een leuke aanvulling op elkaar. Maar het mocht niet en ik moet dat ook niet willen. Bas is zo ontzettend heerlijk in de omgang, gaat overal mee naartoe en geniet zo enorm van aandacht. Ze negeert andere honden volledig bij ons in huis en bij vrienden. Dus we laten haar ons prinsesje zijn maar dan is het dus wel heel leuk om te zien dat Sofie nu ook die kans krijgt. Ze zal als ze ook maar enigszins op een york lijkt je ouders zo om haar pootjes binden denk ik. En dat koppie! :I: Die ruwharige koppies zijn gewoon om op te vreten.

Ik was echt van de grote honden, komt er vast en zeker nog wel een keer eentje, maar vanaf nu altijd een klein yorkmiksje erbij. Slim, leergierig en ontzettend innemende hondjes zijn dat. :ok: Ook wat ik om me heen zien. Echt een vergeten ras op het moment. Gelukkig ook maar. Mensen zien die strikjes met gordijnvacht maar als je ze mikst worden het de leukste vagebondjes. :E:
Afbeelding
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

:cheer: Wat leuk voor Sofietje. En je ouders natuurlijk.
Ze was ons ook al opgevallen tijdens onze zoektocht naar een herplaatser.
Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

Leuk!!
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat een leuk einde :cheer:

Gefeliciteerd voor jullie
Fenneke en Baloe
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Wat een fijne update en wens je ouders heel veel geluk met Sophie!
Feather__
Zeer actief

Re: Sofietje is er al!

Ongelezen bericht door Feather__ »

:cheer: :balon:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Jeej wat een leuk hondje!!!!!!!!!!!
Dat je ouders maar veel plezier van haar mogen hebben.
Afbeelding
gevni havanezers
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat een superleuk Sofietje. :I:
Hopelijk hebben je ouders en zij een heel mooie toekomst en veel plezier samen. :D
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

O, wat is ze leuk! :I:

Heel veel geluk en plezier voor je ouders met hun nieuwe aanwinst Sophie!
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat een snoeppie :I:
Ik hoop dat je ouders heel veel plezier gaan beleven van Sofietje, maar dat zit ongetwijfeld wel goed :ok:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
laeken
Zeer actief

Ze lijkt op Bas. Zelfde bouw en zelfde voorpootjes. Zelfde haar. Echt een super leuk hondje om te zien!
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een heerlijk verhaal met een goede afloop :D
Hoop dat je ouders en Sofietje nog vel leuke jaren samen zullen hebben :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat leuk dat je ouders Sofietje gelijk mee mochten nemen.
Deze kleine meid gaat natuurlijk grondig verwend worden, ze is echt zó leuk.
Van harte gefeliciteerd ouders van Astrid
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”