Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oorlog tussen onze 2 reuen , wat te doen
Moderator: moderatorteam
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Oorlog tussen onze 2 reuen , wat te doen
Kan iemand uit het filmpje uitmaken wat de minst zelfverzekerde hond is? Ik zie aardig wat hondentaal maar ik heb er geen ervaring mee.

-
Angelique.
Inge O schreef:zonde dat die honden dat nog niet weten.semmyboy schreef:De dominantie theorie is achterhaald (http://www.hondenwijzer.com/dominantie" onclick="window.open(this.href);return false;)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je wil toch niet vertellen dat meneer hondenwijzer t beter weet dan de honden zelf?! De mijne vertellen nl iets heel anders met hun lichaamstaal dan dat meneer hondengeldhondenwijzer schrijft.semmyboy schreef:De dominantie theorie is achterhaald (http://www.hondenwijzer.com/dominantie" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wat ik zie is dat er veel spanning tussen de honden ligt, en ik denk dat dit grotendeels met de hormonen te maken heeft.
2 volle reuen en 1 intakte teef, de kans is groot dat dit inderdaad voor veel spanning leidt.
Ze willen er allebei op.
Misschien zou je kunnen kijken met een chemische chip, die zorgt er voor dat de mannelijke hormoon niet actief is in het lichaam. Dit zou mogenlijk het gedrag kunnen veranderen.
Er is geen rust nu tussen de 3 honden, en dit zorgt eigenlijk voor veel meer spanning tot het echt een keer goed mis gaat.
Één hond opsluiten is eigenlijk oneerlijk en doordat ze elkaar nog steeds zien brengt het ook veel stress.
Ik advizeer castratie niet snel, maar in deze situatie zou het een mogenlijkheid kunnen zijn.
Zo niet dan toch 1 van de honden herplaatsen, want de honden worden niet gelukkiger van de situatie die nu is!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hahaha nou idd....Inge O schreef:zonde dat die honden dat nog niet weten.semmyboy schreef:De dominantie theorie is achterhaald (http://www.hondenwijzer.com/dominantie" onclick="window.open(this.href);return false;)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
beatje
Ik heb 4 reuen en een teef.Maar mijn teef is gecastreerd.Dat houd denk ik de rust in mijn groep.
Dominantie theorie of niet,Mijn oudste reu is de baas en de rest past zich daar op aan.
Ondanks dat ze opvolgend in leeftijd zijn van 1 tot 5 jaar waar bij de teef 4 jaar is word er nooit geknokt.
Van de week was ik wandelen en er sloot een hond zonder baas zich aan bij mijn roedelan even wat gedraai en gedans kon hij mee spelen.Zo'n 2.5 km verder vonden we zijn baas en toen had ik pas door dat het een reu was van blijkbaar 1,5 jaar oud.
Zo makkelijk kan het dus gaan.
Vanuit mijn visie zeg ik vooral de teef laten helpen als de pups geboren zijn.Je woont ook nog eens in een land waar de honden opgegeten worden,eigenlijk moet je daar niet eens pups willen hebben.
Dominantie theorie of niet,Mijn oudste reu is de baas en de rest past zich daar op aan.
Ondanks dat ze opvolgend in leeftijd zijn van 1 tot 5 jaar waar bij de teef 4 jaar is word er nooit geknokt.
Van de week was ik wandelen en er sloot een hond zonder baas zich aan bij mijn roedelan even wat gedraai en gedans kon hij mee spelen.Zo'n 2.5 km verder vonden we zijn baas en toen had ik pas door dat het een reu was van blijkbaar 1,5 jaar oud.
Zo makkelijk kan het dus gaan.
Vanuit mijn visie zeg ik vooral de teef laten helpen als de pups geboren zijn.Je woont ook nog eens in een land waar de honden opgegeten worden,eigenlijk moet je daar niet eens pups willen hebben.
-
el toro blanco
- nieuw lid
Misschien wat meer uitleg geven. We zijn 6 jaar geleden begonnen met de bouw van ons huis hier, toen hadden we een thaise straathond die altijd naar de werf kwam en uiteindelijk bij ons is gebleven. We verbleven altijd maar 2 max 3 maanden in Thailand/jaar om aan de woning te laten werken , daarna terug naar Belgie om te werken. De broer van mijn vrouw zorgde voor de hond. Twee jaar geleden waren we de laatste werken aan het uitoefenen en toen is Pho Khauw er als pup bijgekomen( 1 maand oud) uit een nest van 6. Een paar maanden later zijn we dan definitief naar Thailand verhuisd en 2 maanden later stierf Dougdick , het thaise teefje aan baarmoeder kanker. Leeftijd 7 jaar. De reu Pho Khauw bleef dus alleen achter. De broer van mijn vrouw bracht toen een nieuw teefje mee als pup, doch mijn vrouw wilde geen thaise straathond maar moest een rashond hebben, meer bepaald van het Bangkaew ras. Dus ben ik op zoek gegaan op internet en vond een kennel in Pitsanulok. Er werd door mijn vrouw een reu pup gekozen en koos een teefje , niet net de bedoeling te gaan fokken alleen dat die liever zijn in de omgang. De honden groeiden samen op , speelden samen ...., alleen Pho Khauw toonde duidelijk dat hij de baas was en toont dit heden nog steeds. Dus de dominanste van de twee reuen is niet de rashond Phajoe maar de kruising Pho Khauw. Op het filmpje zie je Pho Khauw in het hok zitten , maar ze worden constant gewisseld, om de 3 uur gaat Pho Khauw de tuin in en gaan Phajoe en Sailom in het hok en zo de ganse dag door . We dachten dus om beide reuen te laten castreren , maar zullen dan maar 1 reu laten castreren zijnde de volgens mij meest dominante reu Pho Khauw en ook het teefje zullen we laten steriliseren eens ze bevallen is .
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je moet wel goed lezen. Het is de vraag of je een reu moet castreren. Beter laat je in elk geval de teef castreren want het zijn broer en zus lees ik? En wat ga je met de pups doen of heb je daar een adres voor? Kan best zijn dat de honden na de bevalling gewoon weer samen kunnen of zelfs al eerder. Gave castreren dan zal je je rashond moeten castreren. Is misschien minder leuk maar dat zal wel zorgen dat je mooie bastaard hem op termijn niet meer serieus neemt en dan zal het vechten met wat geluk wel stoppen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
De minst dominante reu castreren en de teef na de pups.
Kan je iig ook geen nest op nest krijgen en heb je geen loopsheden meer.
Kan je iig ook geen nest op nest krijgen en heb je geen loopsheden meer.
-
lets have fun
Kan natuurlijk ook dat die fokker 2 nesten had liggen. Lijkt mij anders behoorlijk achterlijk wanneer je het erop aan laat komen dat een broer zijn zus dekt.
-
el toro blanco
- nieuw lid
Neen, geen broer en zus, beide uit andere nesten met totaal andere ouders . De jongen zijn al besteld , we geven ze dan ook gratis weg omdat we zelfs geen pups meer willen .
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
heb je ook gelezen dat je niet de dominantste maar de minst dominante hond moet castreren om effect te krijgen?
je moet het verschil tussen de heren groter maken en dat doe je op die manier.
als je de dominantste hond castreert maak je het verschil kleiner en dat werkt onderling geknok juist in de hand.
als je je rashond met boom niet wil castreren kun je het zelfs beter zo laten, je dominantere kruising castreren gaat de verhouding tussen beide honden alleen maar slechter maken.
je kruising herplaatsen is dan een veel beter idee.
als je de dominantste hond castreert maak je het verschil kleiner en dat werkt onderling geknok juist in de hand.
als je je rashond met boom niet wil castreren kun je het zelfs beter zo laten, je dominantere kruising castreren gaat de verhouding tussen beide honden alleen maar slechter maken.
je kruising herplaatsen is dan een veel beter idee.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
dat is zo, maar soms is herhaling toch de kracht van de reclameInge O schreef:dat staat er nog maar 5 keer, hij moet het ook willen lezen natuurlijk.renee-uk schreef:heb je ook gelezen dat je niet de dominantste maar de minst dominante hond moet castreren om effect te krijgen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
el toro blanco
- nieuw lid
ok , de minst dominante reu castreren en het teefje nadat ze geworpen heeft . Maar hoe weet ik nu wie van de twee reuen het minst dominant is , beide zijn aan elkaar gewaagd , beide grollen op elkaar zelfs van op afstand en beide vliegen in elkaar, beide heffen hun poot op dezelfde plaatsen . Ik dacht dat Pho Khauw dominanter was maar mijn vrouw vindt dat Phajoe de iets jongere reu nu dominanter is . Hoe kan ik dit gaan bepalen ?
- renee-uk
- Zeer actief
ik zou een van de reuen herplaatsen, dat lijkt me verreweg de makkelijkste oplossing.

-
beatje
Renee,herplaatsen in thailand?De mensen gebruiken daar de honden als eten.Dit soort honden zijn ook zeer moeilijk te herplaatsen in Belgie .
Mijn vriendin heeft er 3 jaar gewoond en honden vandaar naar hier mee genomen.Dit is uitgelopen op een fiasco.
Volgens mij heeft je vrouw gelijk en is de ras reu de dominanste.Persoonlijk zou ik dat keffen bij het hok ook niet toelaten,je moet beginnen met dat te verbieden.
Als ze loslopen hebben ze niks te zoeken bij die kennel ,opzouten!
Ik denk dat je zelf wat duidelijker moet zijn naar je honden toe.
Mijn vriendin heeft er 3 jaar gewoond en honden vandaar naar hier mee genomen.Dit is uitgelopen op een fiasco.
Volgens mij heeft je vrouw gelijk en is de ras reu de dominanste.Persoonlijk zou ik dat keffen bij het hok ook niet toelaten,je moet beginnen met dat te verbieden.
Als ze loslopen hebben ze niks te zoeken bij die kennel ,opzouten!
Ik denk dat je zelf wat duidelijker moet zijn naar je honden toe.
- renee-uk
- Zeer actief
nou ik ga vanachter mijn beeldschermpje niet verklaren welke hond de dominantste is, als je het mis hebt zijn de rapen gaar.
en bovendien geloof ik niet dat -ook al blijkt dat de rasreu het minst dominant is- deze ook gecastreerd gaat worden.
maar dat is zuiver mijn interpretatie van wat ts allemaal schrijft en niet schrijft en die conclusie komt dan ook geheel en al voor mijn eigen rekening.
wat dat herplaatsen betreft: er zijn vast ook wel mensen te vinden in thailand die geen honden eten en ze als huisdier houden, ts is daar al een voorbeeld van, dus misschien gaat het niet zo makkelijk maar mogelijk lijkt het me toch wel.
en bovendien geloof ik niet dat -ook al blijkt dat de rasreu het minst dominant is- deze ook gecastreerd gaat worden.
maar dat is zuiver mijn interpretatie van wat ts allemaal schrijft en niet schrijft en die conclusie komt dan ook geheel en al voor mijn eigen rekening.
wat dat herplaatsen betreft: er zijn vast ook wel mensen te vinden in thailand die geen honden eten en ze als huisdier houden, ts is daar al een voorbeeld van, dus misschien gaat het niet zo makkelijk maar mogelijk lijkt het me toch wel.

- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef: wat dat herplaatsen betreft: er zijn vast ook wel mensen te vinden in thailand die geen honden eten en ze als huisdier houden, ts is daar al een voorbeeld van, dus misschien gaat het niet zo makkelijk maar mogelijk lijkt het me toch wel.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Weer even een vraagje (ik ben lekker op dreef
) is het niet zo dat castratie op jongere leeftijd meer effect heeft op gedrag dan bij oudere leeftijd? En dat je daarom beter de jongere reu kan castreren.
Liever voor de pubertijd dan natuurlijk, maar anderhalf is nog steeds niet volwassen?
Liever voor de pubertijd dan natuurlijk, maar anderhalf is nog steeds niet volwassen?

-
chrico
- Zeer actief
Ik zou in elk geval mijn eigen rol bekijken in dit geheel. Niet accepteren dat er zo uitgevallen word naar elkaar ook al zit er 1 opgesloten. Dat is niet nodig en draagt alleen maar bij aan een nog verminderde kans van slagen.
Hier zitten de reuen ook gescheiden maar lopen langs elkaar, zitten naast elkaar enz enz zonder dit soort fratsen. Daarbij is er aardig wat zinnigs gemeld al dus ga ik niet herhalen
Hier zitten de reuen ook gescheiden maar lopen langs elkaar, zitten naast elkaar enz enz zonder dit soort fratsen. Daarbij is er aardig wat zinnigs gemeld al dus ga ik niet herhalen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan