Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daar sta je dan met je hond in je armen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Daar sta je dan met je hond in je armen...

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy is loops, heel erg loops. Meestal fiets ik dan wat vaker omdat ik een lange wandeling met Izzy aangelijnd niet leuk vind, om weinig loslopende honden tegen te komen zal ik dan door de wijken in het dorp moeten gaan lopen en dat vinden wij stom. Fietsen in het donker door de wijken is wel grappig. Alles goed, totdat we een intacte Duitse herder reu tegenkomen :schrik: Stond ik daar met mijn fiets tussen m'n benen en Izzy die vastgegrepen werd om eens flink genomen te worden. Ik kon duwen, roepen enz maar dat werkt natuurlijk niet als er hormonen in het spel zijn. Baasje roepen maar nee hoor, meneer kwam niet. Dus toen hop Izzy maar de lucht in, mijn armen in en hoog houden. Nou ja, dat was op IBH :tongue: Baasje uit de scoot en hond gehaald waarop we beide onze weg weer konden vervolgen met ietwat opgefokte honden :F:

Mijn tante heeft een keer met haar vorige bouvier d'r hand tussen haar teef en een reu gestaan om de boel te blokkeren.

Dit soort dingen kun je soms gewoon niet voorkomen met een loopse teef maar ik kneep 'm wel even. Jullie grappige dingen meegemaakt met loopse teven?
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Re: Daar sta je dan met je hond in je armen...

Ongelezen bericht door yodi »

Hahaha, die trut van mij ging altijd zitten als er een reu aankwam, daar kon geen reu wat mee beginnen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

yodi schreef:Hahaha, die trut van mij ging altijd zitten als er een reu aankwam, daar kon geen reu wat mee beginnen.
Als ik lopend ben duw ik haar ook altijd naar beneden maar met fiets en al is dat niet te doen als je snel moet zijn haha. En ze wilde nu zelf ook maar al te graag :mann:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rebble schreef:
yodi schreef:Hahaha, die trut van mij ging altijd zitten als er een reu aankwam, daar kon geen reu wat mee beginnen.
Als ik lopend ben duw ik haar ook altijd naar beneden maar met fiets en al is dat niet te doen als je snel moet zijn haha. En ze wilde nu zelf ook maar al te graag :mann:
:mrgreen: Arme meid. Volgende keer al je lelijkste smoel trekken als ze ook maar je kant op durven kijken, tip van Charlie.
Wat denken die geilaards wel niet :pffff:
Rebble
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Rebble schreef:
:mrgreen: Arme meid. Volgende keer al je lelijkste smoel trekken als ze ook maar je kant op durven kijken, tip van Charlie.
Wat denken die geilaards wel niet :pffff:
Ja nou dat hoeft ze niet te leren zeg maar :o maar ja...geil he:D
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Toen Bijou gedekt werd voor haar tweede nest was ze helemaal gek van de reu.
Nadat de dekking plaats had gevonden en wij koffie aan het drinken waren, verleidde ze de reu tot nog een dekking.
Toen die achter de rug was wilde ze nog een keer de reu ging toen onder de tuinbank liggen die had er wel tabak van.
We zijn toen maar snel weg gegaan voordat ze hem toch kon overhalen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Rebble
Zeer actief

Inge O schreef:
Rebble schreef:Jullie grappige dingen meegemaakt met loopse teven?
ja, dat je graag wil dat je teef gedekt wordt en je teef ook maar dat je de reu er juist zou moeten ópzetten in plaats van hem er vanaf te trekken - dat is dus nog stommer :oeps: .
Ja dat is nog stommer :shock: ach, wat zul je dan balen.
Afbeelding
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Ik kwam Dana's Grote Liefde tegen, nét toen ze hoogloops was. Grote Liefde is een kruising(?) greyhound reu die met z'n kop al makkelijk tot mijn borst komt als hij normaal staat, lekker aan de maat dus. Hij loopt ook. Altijd. Los. Baas ergens minuten achter hem, in ieder geval ruim uit zicht. Dus midden in de nacht liep ik tussen de huizen voor de laatste ronde, Dana uiteraard aan de lijn, en daar staat Grote Liefde ineens voor ons. Dana denkt 'halleluja' en was natuurlijk plotsklaps doof voor alle vormen van commando's. Reu bij zijn halsband kunnen pakken, Dana kort aan de riem achter me. Toen had ik twee honden aan de uiteinden van beide armen die heel graag naar mekaar toewilden, wat resulteerde in een aantal niet-zo-sierlijke pirouettes. Met één hand, een voet en een hoop binnenmonds gevloek Dana aan een lantaarnpaal gebonden waar de kleine etterbak aan het uiteinde van de lijn ging liggen kwispelen, ondertussen klagelijk piepend. Meneer reu kon ik toen met 2 handen vasthouden, tot de baas na een aantal minuten aan kwam lopen en zijn kwijlende, klappertandende en trillende hond kon aanlijnen. Nou ja, ik heb wel goed geslapen daarna :engel: en ik moet nog steeds grinniken als ik eraan terugdenk :P
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

IBH :mrgreen: En dat blokkeerde jij? Baasje van niets, gun dat beest ook eens een lolletje... :8):
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jigzy wordt erg boos van honden die rechtstreeks op haar afrennen :mrgreen: Helaas schrikt dat niet altijd die hormonale kerels af :oeps:
Rebble
Zeer actief

Lemuria schreef:IBH :mrgreen: En dat blokkeerde jij? Baasje van niets, gun dat beest ook eens een lolletje... :8):
Nee daar krijg je geen puppy's van dus hij ging zijn goddelijke gang maar even. Hield m ook even bezig, ik was nl bang dat hij ook omhoog zou komen en het allemaal nog grappiger zou worden en ik onder gespoten zou worden of op de grond zou belanden onder mn fiets en ze alsnog hun gang konden gaan :P
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Rebble schreef: Nee daar krijg je geen puppy's van dus hij ging zijn goddelijke gang maar even. Hield m ook even bezig, ik was nl bang dat hij ook omhoog zou komen en het allemaal nog grappiger zou worden en ik onder gespoten zou worden of op de grond zou belanden onder mn fiets en ze alsnog hun gang konden gaan :P
:LOL: :LOL: :LOL:
Ik spuugde m'n thee bijna uit, heb er he-le-maal beeld bij.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Vorige loopsheid was ik ook aan het fietsen met Tallie, op het fietspad met Tal rechts naast. Verderop aan de linkerkant liep een vrouw met een Franse Bull reu. Aan een flex. En die Bull zag ons ook. Mevrouw niet :roll: Die hond steekt dus het fietspad over, voor mijn wiel langs en duikt op Tal terwijl ik ongeveer op m'n plaat ga. Mevrouw wist niet meer hoe haar flex werkte en doet verwoede pogingen om haar hond binnen te hengelen, wat niet echt lukt. Ik was best boos :mann: Gelukkig geen Bullpies aan overgehouden.

Erg grappig was het verder niet :mrgreen:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hahaha o god ik zie het voor me :LOL: :LOL:

Ik heb eens met hoogloopse Kaya in het bos gestaan en een bonk van een Labradorreu kwam aanrennen zonder baas :schrik:
Twee zéér gewillige honden van beide zo rond de 40 kilo uit elkaar houden, dat was ook geen pretje :oeps: en dat zo'n
10 minuten lang totdat er eindelijk een baas in het zicht kwam.

Maar het is gelukt, er zijn geen kruising Lab/Rotties geboren :F: alhoewel dat best schattig was geweest en ik er nu achteraf
heel wat voor over zou hebben om een nakomeling van Kaya te hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik heb ooit mijn Bulldogreu moeten beschermen tegen een hoogloopse Border Collie dame. Normaal mocht Lucky niet naar haar kijken, maar toen mevrouw hoogloops was hij ineens favoriet! Hij zag het helemaal niet zitten en kwam achter me staan. Toen een paar weken haar zusje loops was, was het een heel ander verhaal!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik wilde nee zeggen, maar 1x net na de loopsheid een kruising herder bovenop Bluf gehad. Toen besefte ik hoe snel het eigenlijk kan gaan :80:. Hij bleek net een half jaar gecastreerd, want dat wilde ik toch wel even weten, want stel dat :o
En een keer een kleine hond die er niet bij kwam, maar die had haar geroken toen hij met de baasjes park in ging. Voor mij ook een vreemd park en ik stond vrij afgelegen, bewust al, en toen kwam die kleine aandenderen. Bluf vond hem wel érg gezellig, maar ik was blij dat hij écht te klein was, dus toen de bazen eenmaal aan kwamen kon ik hem terug begeleiden naar ze, want luisteren zat er niet meer in :engel:
Verder eigenlijk nooit zo gek veel gedoe gehad tijdens de loopsheid, maar dat was meer denk omdat ik er een intacte reu naast had lopen :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Okee, ik kan er niet meer tegen: wat bedoel je met IBH :boos: ! Ik heb het opgezocht, maar de meest logische betekenis die ik kon vinden was nog Intermediate Block Home :vaag: .
FFS.
Rebble
Zeer actief

Zie je, ik ben niet de enige :cheer:

IBH? Ideale Bef Hoogte :engel:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Rebble schreef:Zie je, ik ben niet de enige :cheer:

IBH? Ideale Bef Hoogte :engel:
Ja, daar ging de thee :blauwoog: . Ik wou dat ik het niet gevraagd had :jank: . Kutforum.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Járen geleden met Eva (Orpa's oma). Die had een grote liefde, een BC die Sjefke heette.
Ik liep in een volslagen verlaten gebied en had ze dus los en opeens verschijnt Sjefke daar aan de einder, pakweg 500 meter verderop.
Eva zag hem en hij was echt de énige waarbij ze totaal niets meer hoorde op zag. Ze holden nog net niet met uitgestrekte pootjes op elkaar af en ik holde ook zo achter Eva aan.
En over de heuvel zie ik baasje van Sjefke in precies dezelfde houding achter Sjefke aanhollen :LOL: Het was enorm wederzijds, Eva was de enige waarvoor hij hem smeerde.
We hadden ze te pakken tien meter voor ze bij elkaar waren :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rebble
Zeer actief

Marjoleine schreef:Járen geleden met Eva (Orpa's oma). Die had een grote liefde, een BC die Sjefke heette.
Ik liep in een volslagen verlaten gebied en had ze dus los en opeens verschijnt Sjefke daar aan de einder, pakweg 500 meter verderop.
Eva zag hem en hij was echt de énige waarbij ze totaal niets meer hoorde op zag. Ze holden nog net niet met uitgestrekte pootjes op elkaar af en ik holde ook zo achter Eva aan.
En over de heuvel zie ik baasje van Sjefke in precies dezelfde houding achter Sjefke aanhollen :LOL: Het was enorm wederzijds, Eva was de enige waarvoor hij hem smeerde.
We hadden ze te pakken tien meter voor ze bij elkaar waren :mrgreen:

:LOL: :LOL: Met jullie geroep als zoet muziekje op de achtergrond zeker :LOL:

Zo heb ik ook wel eens gerend. Hierboven op de stationsoverkapping is een 'park' aangelegd, enorm overzichtelijk omdat het rechttoe rechtaan is en weinig begroeiing dus Izzy los op het eind bij het grasveld, komt daar opeens Boomer aangesneld. Boomer komt tot mijn enkels ongeveer dus over het hoofd gezien, zijn baas liep nog thv het station zo'n kilometer verderop. Maar die gingen dus rondjes achter elkaar aanrennen als voorspel en ik daar maar weer als een dolle achteraan al 'nee' en 'hier' roepend :oeps: God, wat voelde ik me toen een tekenfilmfiguur.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik liep eigenlijk altijd probleemloos door het bos. Bij Saar kwam geen reu op de gedachte (of ze was niet aantrekkelijk) en Miep moest gewoon zitten en dan ging ik er bovenop zitten. Saar ging dan die reu wel afleiden. Geen probleem.

Tot we een keer met Kiefer en Jessica gingen wandelen. Het was echt wel 4 of 5 weken na haar eerste drupje bloed. Saar dus. Die geen enkele reu in haar nabijheid dulde, en allang niet meer vruchtbaar was.
Ik ben na een kwartier ofzo maar omgedraaid, want ze vonden elkaar een beetje te leuk :ugh:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb een keer een worstelpartij gehad met een kalf van een herder zonder baas erbij. Na een hoop geworstel kwam iemand me helpen. We hebben met de riem van Mayke de reu aan een boom gebonden en ik heb Mayke bij me gehouden. Na lang wachten kwam er iemand langs die wist waar de reu thuis hoorde en die is hem naar huis gaan brengen. Later hoorde ik dat hij over een schutting was gesprongen. Gevalletje "doet is anders nooit!"

Inmiddels is ze gecastreerd. Nouja, dit ga ik niet missen :ugh:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

99% van de reuen is volstrekt kansloos bij Suske.
Allemaal wegwezen :S: :zweep:
Bertje, JR van dik 10 maakt wel kans :LOL:

En ik denk dat Cayuga ook kans maakt :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik kan beter dit topic nog even niet lezen. :schrik: Hopelijk heb ik er straks niet zo'n last van, haha!
Rebble
Zeer actief

_Leonie schreef:Ik kan beter dit topic nog even niet lezen. :schrik: Hopelijk heb ik er straks niet zo'n last van, haha!
Last valt wel mee hoor ;) ik heb nog nooit echte problemen gehad tijdens de loopsheid. Het is alleen wel eens lastig als je een licht ontvlambare teef gewend bent die altijd erg duidelijk is dat ze geen drukte om zich heen wil dat ze ineens erg welwillend is :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”