Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het zou toch prettig zijn

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Het zou toch prettig zijn

Ongelezen bericht door Nerazi »

als de volgende vondeling niet weer een joekel van een reu is :engel:

Ik had Enzi vanmorgen alleen meegenomen en had op de planning staan om lekker wat kilometers in het bos te maken.
Terwijl ik de parkeerplaats op rij zie ik een hond aan komen lopen en hij keek wat paniekerig om zich heen. Draaide om een geparkeerde auto heen en bleef daar zielig staan. Baas kwijt, dat is duidelijk.
Ik uit uitgestapt, hond gelokt en de zijpaden vd parkeerplaats ingelopen om te kijken of de eigenaar niet 100mtr verder op liep. Niet dus...

Hm.. wat nu? Enzi in de auto, kan hem daar niet inlaten en gaan zoeken wat dan flipt hij helemaal. Ik de andere reu, ik denk dat het een huskyxherder is geweest en niet de kleinste, maar aan een boom gebonden en Enzi uit de auto gehaald. Ik heb mijn innerlijke alfa even streng toegesproken en daar gaan we dan. Vreemde reu losgemaakt en hem meegenomen naar Enzi. Beetje borstelen, maar so far, so good.
Dat ging wel goedkomen. Dus ik op pad met de twee mannen. Eens kijken of ik een verloren eigenaar kan vinden.
Half uur gezocht en toch maar de dierenambulance opgebeld, ik kan hem niet mee naar huis nemen. Enzi wordt gék als ik hem in de auto had gepropt. Die vond ik nu al uiterst tolerant dat hij het wel oke vond dat deze meneer met ons meeliep.
Terug naar de parkeerplaats gelopen om de dierenambu op te wachten en wie weet was de eigenaar inmiddels wel gearriveerd, en ja hoor, ik had een groep hardlopers gevraagd of zij hun ogen los konden houden en mijn nummer gegeven en werd gebeld dat de eigenaar onderweg naar de parkeerplaats was. Gelukkig maar.

Ik heb mijn goede daad voor vandaag weer verricht maar het zou fijn zijn dat de volgende vondeling een teefje is en niet zo'n joekel ;-)
Dat scheelt mij weer een paar stressmomentjes, want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om die hond dan maar te laten lopen..

Maar, ben wel héél trots op mijn eigen joekel dat hij zo braaf deed, wat borstelen en grommen en dat was het.
Terwijl ik weet dat hij het allerliefst die hond even tegen de grond had willen beuken.
Mijn schatje :I:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Het zou toch prettig zijn

Ongelezen bericht door ranetje »

Trots op je eigen joekel en ook wel een beetje trots op jezelf denk ik? :tongue: :wink:
Per slot heb jij hem zo ver gekregen dat hij de vondeling niet tegen de grond werkte :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Goede actie van jou! En van je kanjer! :E:

Ik kom ook weleens een verdwaald hondje tegen. En dat gebeurt natuurlijk altijd op een moment dat je haast hebt en eigenlijk wilde gaan. :gvd:
Nerazi
Zeer actief

ranetje schreef:Trots op je eigen joekel en ook wel een beetje trots op jezelf denk ik? :tongue: :wink:
Per slot heb jij hem zo ver gekregen dat hij de vondeling niet tegen de grond werkte :mrgreen:
Dat is natuurlijk ook wel zo, daar zijn heel wat uurtjes in gaan zitten, maar als zoiets als dit dan goed gaat... dan is dat het zo waard! :lol1:
moniek&bo schreef:Goede actie van jou! En van je kanjer! :E:

Ik kom ook weleens een verdwaald hondje tegen. En dat gebeurt natuurlijk altijd op een moment dat je haast hebt en eigenlijk wilde gaan. :gvd:
Ja de kilometers hebben we uiteindelijk niet meer gemaakt maar die haal ik wel weer in.
Ik ben ook altijd alleen als ik een vondeling tref, het gebeurd niet vaak maar de vorige keer was het ook al zo'n knoeperd :hmmm:
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Om deze reden heeft Dinos buiten om zijn chip een naam tag rond zijn band met 06 nr erop.
Nu loopt die niet ver weg en luistert maar je weet nooit in welke situatie je komt.
Ik denk dat veel mensen Dinos vanwege zijn uiterlijk niet snel in auto zouden laden of benaderen helaas want dit zou geen probleem opleveren, ik zou het al super vinden als iemand 06 nr zou bellen.
Ik denk dat veel mensen niet de moeite nemen of nr ambulance niet weten en na even te hebben gekeken helaas doorlopen.
Top van je, maar je ziet hoe makkelijk een tag om nek zou zijn.
Nerazi
Zeer actief

Dinos schreef:Om deze reden heeft Dinos buiten om zijn chip een naam tag rond zijn band met 06 nr erop.
Nu loopt die niet ver weg en luistert maar je weet nooit in welke situatie je komt.
Ik denk dat veel mensen Dinos vanwege zijn uiterlijk niet snel in auto zouden laden of benaderen helaas want dit zou geen probleem opleveren, ik zou het al super vinden als iemand 06 nr zou bellen.
Ik denk dat veel mensen niet de moeite nemen of nr ambulance niet weten en na even te hebben gekeken helaas doorlopen.
Daar dacht ik ook nog aan, hoor! Dat het wel erg handig zou zijn als hij dat zou hebben, dan had ik gelijk de eigenaren in kunnen lichten. Scheelt voor de hond ook een hele hoop stress denk ik zo. Hij is al van de wap omdat hij zijn baasje kwijt is en dan ook nog door de dierenambulance opgehaald worden. Enzi zou je kunnen afvoeren, die kan dat niet handelen :schrik:

Ik ga ook maar eens nieuwe bestellen voor Nila en Enzi. Je weet maar nooit wat er gebeurd..

Vind het trouwens wel verwonderlijk hoeveel hondeneigenaren hun schouders ophalen en gewoon doorlopen.
Toen ik aan het rondvragen was reageerde iedereen ook zo nonchalant :19:
Dan denk ik als het je eigen hond geweest was, zou je toch ook willen dat iemand zijn best doet om te zorgen dat het dier niks overkomt of nog verder wegloopt.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Nerazi schreef:
Dinos schreef:Om deze reden heeft Dinos buiten om zijn chip een naam tag rond zijn band met 06 nr erop.
Daar dacht ik ook nog aan, hoor! Dat het wel erg handig zou zijn als hij dat zou hebben, dan had ik gelijk de eigenaren in kunnen lichten. Scheelt voor de hond ook een hele hoop stress denk ik zo. Hij is al van de wap omdat hij zijn baasje kwijt is en dan ook nog door de dierenambulance opgehaald worden. Enzi zou je kunnen afvoeren, die kan dat niet handelen :schrik:

Ik ga ook maar eens nieuwe bestellen voor Nila en Enzi. Je weet maar nooit wat er gebeurd..

Vind het trouwens wel verwonderlijk hoeveel hondeneigenaren hun schouders ophalen en gewoon doorlopen.
Toen ik aan het rondvragen was reageerde iedereen ook zo nonchalant :19:
Dan denk ik als het je eigen hond geweest was, zou je toch ook willen dat iemand zijn best doet om te zorgen dat het dier niks overkomt of nog verder wegloopt.
Ja dat is heel vreemd en schrijnend, helaas wordt de maatschappij ikke ikke ikke, en even tijd aan medemens of onbaatzuchtig hulp bieden is er vaak niet meer bij, immers straks begint onderweg naar morgen of voetbal of what ever.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Gelukkig weer herenigd met baasje dus. Wees maar trots op jouw boef en jezelf hoor !
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat goed dat jullie het baasje weer hebben gevonden :ok:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Knap van je kanjer en ook een pluim voor jou :E:
Ik snap de nonchalance ook niet hoor van veel mensen. Je zou zelf toch dolblij zijn als iemand even de tijd neemt voor jouw hond als dat nodig is. Ik kan het ook echt niet - een hond in z'n uppie laten lopen en dan weg gaan :ugh: Dus loop ik hier in de buurt ook geregeld met vreemde honden te leuren :wink:
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Goed gedaan jou én je knappe viervoeter!
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat goed en dapper van jullie beide :E:
Dat was vast erg spannend
Afbeelding
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Knap van jullie allebei. Kiki heeft ook om deze reden een hangertje aan haar halsband. Ik heb daar ook op laten zetten dat ze gechipt is en bij welke databank men kan kijken om ons z.s.m. te herenigen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”