En jij bent gewoon..."speciaal"Marco88 schreef:wielrenners zijn de klapkaken van de fiets gebruikers
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ontmoeting met een klapkaak
Moderator: moderatorteam
-
Lemuria
Re: Ontmoeting met een klapkaak
-
Mieke-Bo
Lees echt overal drama over klapkaken, ik heb die ervaring gelukkig niet! De zogenoemde enge klapkaken die hier in de buurt wonen worden keurig getraind en zijn netjes opgevoede huishonden. Enkele spelen zelfs erg leuk met mijn honden!
Hier in mijn wijk gelukkig geen ontspoorde klapkaken.
Hier in mijn wijk gelukkig geen ontspoorde klapkaken.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
lang niet zo ''speciaal'' als jij dat bentLemuria schreef:En jij bent gewoon..."speciaal"Marco88 schreef:wielrenners zijn de klapkaken van de fiets gebruikers
maar in alles heb je sociale en aso's, in sporten, werk, hondenrassen, mensen etc.
-
Lemuria
Hou bij, hou bij, stooktrol.Marco88 schreef:
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Écht wel, dit uit de woorden van nanna lezen heeft een hele grote meerwaardeDinos schreef:Juist of dit nu een klapkaak is heeft geen meerwaarde.
(sorry bedoel het niet slecht
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Tot nu toe heb ik hier nog niet anders meegemaakt. Niet van klapkaakeigenaren en niet van wielrenners en bergfietsers. Soms gaat dat voortdurende "dank je wel" en "Danke schön" bijna irriteren
Ik ga immers ook aan de kant omdat ik mijn honden niet wil laten aanrijden
Maar het is wel lief 
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Mijn 'klapkaak' en 'maligator' roep ik ook keurig naast me met passeren maar ik lijn ze niet aan(want ze luisteren). Dat zie je eerst die blikken van brrrrr help en vervolgens krijg je een bedankje omdat ze andere honden/wandelaars/ fietsers/ ruiters enz volledig links laten liggen. Mooiste is nog: zó die luisteren goed
.
Wel zo netjes dat je even voor een ander aan de kant gaat, klapkaak of niet. Ik snap heel goed dat mensen mijn honden eng kunnen vinden. Veel irritanter is van die mensen met veelal kleine hondjes aan een flexilijn die dan de lijn laten vieren op t moment van passeren. Wat bezielt die mensen
?
Wel zo netjes dat je even voor een ander aan de kant gaat, klapkaak of niet. Ik snap heel goed dat mensen mijn honden eng kunnen vinden. Veel irritanter is van die mensen met veelal kleine hondjes aan een flexilijn die dan de lijn laten vieren op t moment van passeren. Wat bezielt die mensen
-
Lemuria
Daar kan ik me ook aan ergeren. Hou je express je hond bij je, laten ze hun hond er alsnog op afdenderenHippo schreef:Wel zo netjes dat je even voor een ander aan de kant gaat, klapkaak of niet. Ik snap heel goed dat mensen mijn honden eng kunnen vinden. Veel irritanter is van die mensen met veelal kleine hondjes aan een flexilijn die dan de lijn laten vieren op t moment van passeren. Wat bezielt die mensen?
-
Gijsstabij
"Ze mag ook wel een koekje" hoe brutaal zeg :O
Eigenlijk moet je er dan 1 geven en daarna tegen de baas, twee euro aub, haha
-
Lemuria
Ja, geen grapje! Alsof ik er om sta te springen om elke loslopende hond een kluif te gaan gevenGijsstabij schreef:"Ze mag ook wel een koekje" hoe brutaal zeg :O
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ervaringen met paard, honden en auto's, hardlopers en wielrenners heb ik genoeg. Automobilisten die terecht op een kleine straat staan te wachten omdat er iets voor hen blokkeert, steek ik mijn duim of vinger op (dankjewel) als we elkaar passeren. Andersom gebeurt het zelden
Met paard over de weg, automobilisten die langzaam passeren krijgen hetzelfde gebaar van mij, evenals vrachtwagenchauffeurs.
Het bos achter paleis Soestdijk heeft Staatsbosbeheer? achterlijk gemaakt. Veel kruisingen tussen ruiterpaden en mountainbikers-paden
Kan je eindelijk galopperen, moet je bijna bij iedere kruising weer in stap. Ben 1 keer van mijn paard gelazerd omdat hij schrok van piepende remmen. Ik zat te keuvelen met een vriendin die ook te paard was en de mijne schrok zo, dat hij een rare sprong maakte. Pols gebroken. Arme mountainbiker voelde zich schuldig maar kon er ook niets aan doen.
Van wielrenners heb ik nog nooit meegemaakt dat ze inhielden onder wat voor omstandigheden dan ook
Er zit geen bel op, geroeptoeter wel
Op commanderende toon vlak achter je: "Pas op!" Maar dan zijn ze al voorbij. Vaak zijn het juist groepjes en niet een eenling.
Ik kan mij wel heel goed voorstellen dat als je in een losloopgebied voor honden, jogd, je wild ergert aan loslopende honden die achter je aan rennen. Terecht een boze blik omdat men de hond(en) niet kennen dus ook niet weten of het benenbijters zijn waardoor ze een stuk moeten lopen.
Met paard over de weg, automobilisten die langzaam passeren krijgen hetzelfde gebaar van mij, evenals vrachtwagenchauffeurs.
Het bos achter paleis Soestdijk heeft Staatsbosbeheer? achterlijk gemaakt. Veel kruisingen tussen ruiterpaden en mountainbikers-paden
Van wielrenners heb ik nog nooit meegemaakt dat ze inhielden onder wat voor omstandigheden dan ook
Ik kan mij wel heel goed voorstellen dat als je in een losloopgebied voor honden, jogd, je wild ergert aan loslopende honden die achter je aan rennen. Terecht een boze blik omdat men de hond(en) niet kennen dus ook niet weten of het benenbijters zijn waardoor ze een stuk moeten lopen.
- Liesbeth
- Zeer actief
Tja, ik ben daar heel simpel in. Als je te maken hebt met dieren of kinderen in het verkeer dan pas je je snelheid aan
.
Maakt niet uit of je op de stoep loopt, in een uitlaatgebeuren, het bos of op de openbare weg. Ook maakt het voor mij niet uit of je wandelaar, jogger, fietser, motorrijder, crosser, (vracht)auto- of trekkerbestuurder of wat dan ook voor deelnemer aan het verkeer bent.
Gewoon een beetje anticiperen is zo makkelijk en voorkomt een heleboel ergernis en leed.
Maakt niet uit of je op de stoep loopt, in een uitlaatgebeuren, het bos of op de openbare weg. Ook maakt het voor mij niet uit of je wandelaar, jogger, fietser, motorrijder, crosser, (vracht)auto- of trekkerbestuurder of wat dan ook voor deelnemer aan het verkeer bent.
Gewoon een beetje anticiperen is zo makkelijk en voorkomt een heleboel ergernis en leed.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Ήυs
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Wat interessant. Zou ik ook 10 x per dag op een forum beschreven worden?
Wil ik best voor je doen hoor
- Ήυs
- Zeer actief
En hoe weet gij da?Dinos schreef:Ik kan mij zelf verplaatsen in off the road rijders en neem ze het echt niet kwalijk want het is gewoon een geweldig gebied.Mirri schreef:Met paarden ben ik ook altijd voorzichtig als ik auto rij.Paisley schreef:Ikzelf rij ook offroad, en wij rijden stapvoets langs honden, en zetten de motor uit bij paarden. Asovolk en mensen die rekening houden met anderen vindt je in alle sportenDinos schreef: Het enigste waar ik mij aan stoor is die %}*#+^%{ cross motoren.
En ja aso volk komt in elke sport en bevolkingslaag voor.
Zelfs in hockey wereld waar dingen gebeuren die niet eens in een free fight dojo plaats vinden.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zolang hij niet op de fiets zit. Net als veel mensen achter het stuur in ene randdebielen worden.Lemuria schreef:Mijn moeder geeft momenteel kraamzorg in een gezin waarvan de man wielrenner is, en geloof het of niet...hij is ménselijk en gezellig
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Ήυs
- Zeer actief
Voor mij zijn veel mensen al snel een randdebiel zodra ze achter het stuur kruipen.bouvierpoedel schreef:Zolang hij niet op de fiets zit. Net als veel mensen achter het stuur in ene randdebielen worden.Lemuria schreef:Mijn moeder geeft momenteel kraamzorg in een gezin waarvan de man wielrenner is, en geloof het of niet...hij is ménselijk en gezellig
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Ooit had de gemeente voor mijn ouders huis, een soort sluis gemaakt (nu drempel). Echter stond er niet bij wie van welke kant voorrang had voor automobilisten
Op een gegeven moment 2 heetgebakerde ventjes die beiden voorrang wilden. Eindigde met 1 messteek en een bewusteloze jongen die in de voortuin van mijn ouders lag. Geslagen met een loden pijp. Beide trieste figuren dus.
Laatst reed ik in een klein straatje in Hilversum. Een smartbestuurder en ik raakten elkaar met de buitenspiegels. Ik kreeg een vuist op mijn auto. Had geen idee wie en hoeveel mensen in die Smart zaten. Ik reed door, Smart keihard in zijn achteruit achter mij aan. Ben als een gek naar het politiebureau gereden met Smart in mijn kielzog. Nogmaals, ik wist niet wat voor persoon/personen? in die auto zaten.
Ik ren het politiebureau in, met de smartrijder achter mij aan.
Bleek een redelijke normale man te zijn. Geen schade aan zijn buitenspiegel. Ik ook niet.
Al met al een.heel gedoe op bureau met die jongeman. Hij had toch ook mijn kenteken kunnen noteren? (had hij ook gedaan) En het verder af laten hangen, indien schade, laten uitvechten door de verzekerinningen?
Of is dat een hele rare gedachte? Ik heb liever geen mes in mijn buik oid.
Op een gegeven moment 2 heetgebakerde ventjes die beiden voorrang wilden. Eindigde met 1 messteek en een bewusteloze jongen die in de voortuin van mijn ouders lag. Geslagen met een loden pijp. Beide trieste figuren dus.
Laatst reed ik in een klein straatje in Hilversum. Een smartbestuurder en ik raakten elkaar met de buitenspiegels. Ik kreeg een vuist op mijn auto. Had geen idee wie en hoeveel mensen in die Smart zaten. Ik reed door, Smart keihard in zijn achteruit achter mij aan. Ben als een gek naar het politiebureau gereden met Smart in mijn kielzog. Nogmaals, ik wist niet wat voor persoon/personen? in die auto zaten.
Ik ren het politiebureau in, met de smartrijder achter mij aan.
Bleek een redelijke normale man te zijn. Geen schade aan zijn buitenspiegel. Ik ook niet.
Al met al een.heel gedoe op bureau met die jongeman. Hij had toch ook mijn kenteken kunnen noteren? (had hij ook gedaan) En het verder af laten hangen, indien schade, laten uitvechten door de verzekerinningen?
Of is dat een hele rare gedachte? Ik heb liever geen mes in mijn buik oid.
-
beatje
Ik heb er gisteren één twee flex lijnen tegen zijn kop gemieterd.bouvierpoedel schreef:Zolang hij niet op de fiets zit. Net als veel mensen achter het stuur in ene randdebielen worden.Lemuria schreef:Mijn moeder geeft momenteel kraamzorg in een gezin waarvan de man wielrenner is, en geloof het of niet...hij is ménselijk en gezellig
Ik was al lichtelijk geirriteerd door een wielrenner die riep :Dat is toch veels te veel 4 honden.
Ik dacht nog;niet reageren.... gedraag je.Mijn honden liepen wel eens waar aan een flex maar helemaal kort strak tegen mijn been ik moest ook een paar meter verder een drukke weg oversteken.
Dan loop ik het zandpad op wat naar mijn huis en naar mijn paardenwei leid.Het is een smal zandpaadje en als ik fietsers of wandelaars tegen kom ga ik helemaal in de bosjes staan zodat ze rustig kunnen passeren waarop ook meestal een bedankje volgt.Dus ik zie twee mountenbikers aan komen ga op zei staan alleen de kleintjes liepn los en 1 gaat naast me zitten en 1 blijft voor me staan hoofd na mij toe.Moet je niet denken dat die fietsers afremmen,nee hij rijd zo tegen hem aan
Op zich was nog wel rappig,hij stopt draait zich om waarop ik gelijk van leer begon te trekken en mijn duitser dacht schelden?... dan doe ik gezellig mee,waarop de fietser ineens heel rap op zijn fiets zat en hard kon fietsen.
- Ήυs
- Zeer actief
beatje schreef:Ik heb er gisteren één twee flex lijnen tegen zijn kop gemieterd.bouvierpoedel schreef:Zolang hij niet op de fiets zit. Net als veel mensen achter het stuur in ene randdebielen worden.Lemuria schreef:Mijn moeder geeft momenteel kraamzorg in een gezin waarvan de man wielrenner is, en geloof het of niet...hij is ménselijk en gezellig
Ik was al lichtelijk geirriteerd door een wielrenner die riep :Dat is toch veels te veel 4 honden.
Ik dacht nog;niet reageren.... gedraag je.Mijn honden liepen wel eens waar aan een flex maar helemaal kort strak tegen mijn been ik moest ook een paar meter verder een drukke weg oversteken.
Dan loop ik het zandpad op wat naar mijn huis en naar mijn paardenwei leid.Het is een smal zandpaadje en als ik fietsers of wandelaars tegen kom ga ik helemaal in de bosjes staan zodat ze rustig kunnen passeren waarop ook meestal een bedankje volgt.Dus ik zie twee mountenbikers aan komen ga op zei staan alleen de kleintjes liepn los en 1 gaat naast me zitten en 1 blijft voor me staan hoofd na mij toe.Moet je niet denken dat die fietsers afremmen,nee hij rijd zo tegen hem aan.Het ding weegt begot 5 kilo,het is haast knap dat je hem raakt.In een reflex heb ik mijn lijnen tegen zijn kop gegooid,hij had mazzel dat hij een helm op had.
Op zich was nog wel rappig,hij stopt draait zich om waarop ik gelijk van leer begon te trekken en mijn duitser dacht schelden?... dan doe ik gezellig mee,waarop de fietser ineens heel rap op zijn fiets zat en hard kon fietsen.
Wat?
-
beatje
Normaal gezien ben ik best aardig hoor Fafo,en moeten mensen hun best doen mij kwaad te krijgen,maar je moet niet aan mijn dieren zitten.
En die aso's worden steeds erger.Ik heb al eens moeten afstappen op de staart van mijn paard uit zijn fietswiel te prutsen zo dicht passeerde hij.
Een maand geleden fietste er één zo dicht langs mij dat de zak van mijn bodywarmer aan zijn stuur bleef hangen .Aan mijn rekbare geduld zit dus een eind.
En die aso's worden steeds erger.Ik heb al eens moeten afstappen op de staart van mijn paard uit zijn fietswiel te prutsen zo dicht passeerde hij.
Een maand geleden fietste er één zo dicht langs mij dat de zak van mijn bodywarmer aan zijn stuur bleef hangen .Aan mijn rekbare geduld zit dus een eind.
- Ήυs
- Zeer actief
Het ging er meer om dat ik het niet echt leesbaar vindtbeatje schreef:Normaal gezien ben ik best aardig hoor Fafo,en moeten mensen hun best doen mij kwaad te krijgen,maar je moet niet aan mijn dieren zitten.
-
Dinos
En hoe weet gij da?Fafo schreef:
Ik kan mij zelf verplaatsen in off the road rijders en neem ze het echt niet kwalijk want het is gewoon een geweldig gebied.
Zelfs in hockey wereld waar dingen gebeuren die niet eens in een free fight dojo plaats vinden.
Omdat straatmentaliteit veel opener is ,en als die de fout in gaan gaan ze geen kindertjes filmen, dat is mentaliteit die echt niet geaccepteerd wordt.
-
beatje
Moet ik het vertalenFafo schreef:Het ging er meer om dat ik het niet echt leesbaar vindtbeatje schreef:Normaal gezien ben ik best aardig hoor Fafo,en moeten mensen hun best doen mij kwaad te krijgen,maar je moet niet aan mijn dieren zitten.
- Ήυs
- Zeer actief
Omdat straatmentaliteit veel opener is ,en als die de fout in gaan gaan ze geen kindertjes filmen, dat is mentaliteit die echt niet geaccepteerd wordt.[/quote]Dinos schreef:En hoe weet gij da?Fafo schreef:
Ik kan mij zelf verplaatsen in off the road rijders en neem ze het echt niet kwalijk want het is gewoon een geweldig gebied.
Whut? Ik had het over de hockey.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Whut? Ik had het over de hockey.[/quote]Fafo schreef:Omdat straatmentaliteit veel opener is ,en als die de fout in gaan gaan ze geen kindertjes filmen, dat is mentaliteit die echt niet geaccepteerd wordt.Dinos schreef:En hoe weet gij da?Fafo schreef:
in wassenaar is een man op gepakt die vrijwilliger was bij een hockeyclub, hij had kinderen in de kleedkamer gefilmd.
ellen
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Hm, ik heb een klapkaak en doe in mijn vrije tijd aan wielrennen. Ik hou zelfs rekening met andere mensen en honden, heb mijn klapkaak netjes aan de lijn en er zit een bel en een rem op mijn fiets! Wauw, ik ben best goed bezig...
-
Lemuria
Nee, dit is een contradictio in terminis. Ditkannie.SuzieC1970 schreef:Hm, ik heb een klapkaak en doe in mijn vrije tijd aan wielrennen. Ik hou zelfs rekening met andere mensen en honden, heb mijn klapkaak netjes aan de lijn en er zit een bel en een rem op mijn fiets! Wauw, ik ben best goed bezig...
Goed bezig
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Rotgeintjes om mensen zo in verwarring te brengen. Kun je niet net als ieder ander een beetje normaal doen.SuzieC1970 schreef:Hm, ik heb een klapkaak en doe in mijn vrije tijd aan wielrennen. Ik hou zelfs rekening met andere mensen en honden, heb mijn klapkaak netjes aan de lijn en er zit een bel en een rem op mijn fiets! Wauw, ik ben best goed bezig...
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Nee.bouvierpoedel schreef:Rotgeintjes om mensen zo in verwarring te brengen. Kun je niet net als ieder ander een beetje normaal doen.SuzieC1970 schreef:Hm, ik heb een klapkaak en doe in mijn vrije tijd aan wielrennen. Ik hou zelfs rekening met andere mensen en honden, heb mijn klapkaak netjes aan de lijn en er zit een bel en een rem op mijn fiets! Wauw, ik ben best goed bezig...