Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help wie heeft er andere optie's (geen pillen)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Help wie heeft er andere optie's (geen pillen)

Ongelezen bericht door Dinos »

Dinos moet zijn spieren en conditie weer gaan opbouwen, dus zijn we gaan fietsen iets wat we geen van tweeën leuk vinden.
Normaal lopen we over strand of bos of heide en zwemt hij ook , dit vindt hij en ik leuk, maar heb het idee dat spieropbouw met fietsen sneller gaat?
Heeft iemand nog andere optie's ?
Pillen zijn hier niet aan de orde moet geen muscle hond worden, maar gezond en fit.
Hier een foto van lopen voor de fiets wat voor geen van tweeën geweldig is.

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Help wie heeft er andere optie's (geen pillen)

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Volgens mij ben je zo goed bezig.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Waarom moet het snel? En als je fietsen niet leuk vindt, waarom dan geen flinke wandelingen? Gewoon verstand op 0 en wandelen, voor jou misschien beetje snel wandelen :LOL: maar dan bouw je de spieren toch ook op?
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Hydrotraining... spieropbouw door zwemmen tegen jets of werken op de loopband in het water.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Met fietsen gaat het wel sneller ja, maar waarom niet gewoon doen wat je leuk vindt? Van flinke wandelingen en wat zwemmen en apporteren krijgt een hond ook prima bespiering.
Dinos

@perle Ik weet niet of dat in Zeeland is hydro training honden ik zal eens kijken.
@ maeve en neeltje . Weet dat hij door de draad van normale routine weer op te pakken weer in conditie komt.
Maar wil dat hij snel weer in shape is daar dit blessure's kan voorkomen, weet dat ik het rustig moet opbouwen, maar weet ook dat spieren veel kunnen opvangen.
Maar misschien hebben je gelijk en wil ik te snel.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

wees blij dat hij weer naast de fiets kan en mag lopen. :pffff:
zoals dinos eerst was, was het helemaal 3x niks.
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

Mijn vorige hond, oude Jack Russel kreeg anabolen injecties omdat zijn achterhand spieren erg zwak waren. Hij was te oud voor lange wandelingen, fietsen etc. Op advies dierenarts hebben we hydrotherapie gedaan en na een keer of 10 waren zijn spieren ze aangesterkt dat hij geen anabolen injecties meer nodig had. Het is prijzig, maar ik kan het iedereen aanbevelen.
Dinos

lunaquinty schreef:wees blij dat hij weer naast de fiets kan en mag lopen. :pffff:
Natuurlijk ben ik heel blij dat hij bijna alles weer mag, maar zijn klachten zijn zo geleidelijk gegaan ,en daar hij pas op het laatst pijn aan gaf helaas toen pas gereageerd , ik ga hem nu met haviks ogen in de gaten houden.
Je denkt dat je hond ouder en rustiger wordt terwijl er wat anders speelt, een hele wijze les voor mij.
Ik hoop dat mensen hier ook wat aan hebben , en niet als ik denken oké iets minder actief wel flinke wandelingen en zwemmen etc. Maar het minder enthousiastsme koppelen aan ouder worden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dinos schreef:
lunaquinty schreef:wees blij dat hij weer naast de fiets kan en mag lopen. :pffff:
Natuurlijk ben ik heel blij dat hij bijna alles weer mag, maar zijn klachten zijn zo geleidelijk gegaan ,en daar hij pas op het laatst pijn aan gaf helaas toen pas gereageerd , ik ga hem nu met haviks ogen in de gaten houden.
Je denkt dat je hond ouder en rustiger wordt terwijl er wat anders speelt, een hele wijze les voor mij.
Ik hoop dat mensen hier ook wat aan hebben , en niet als ik denken oké iets minder actief wel flinke wandelingen en zwemmen etc. Maar het minder enthousiastsme koppelen aan ouder worden.
Dat is toch normaal? En een dier zal pas pijn aangeven als het gigantisch pijn doet (tenzij je een miep hebt als Lotje, die piept al als dat oorkijkding in een gezond oor wordt gestoken). Aangeven van pijn is zwakte en dat kan een dier niet tonen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik zou even contact opnemen met een dierenfysiotherapeut. Overigens hoef je niet ver te fietsen voor flinke spieropbouw. 2 x daags 10 minuten was het advies bij spierbehoud bij 1 van mijn honden. Zwemmen (en voor oudere of revaliderende hond is dat beter in verwarmd water) is goed al zal een fysiotherapeute die een aquatrainer hebben een nog grotere voorkeur hebben.
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

gyanty schreef:Ik zou even contact opnemen met een dierenfysiotherapeut. Overigens hoef je niet ver te fietsen voor flinke spieropbouw. 2 x daags 10 minuten was het advies bij spierbehoud bij 1 van mijn honden. Zwemmen (en voor oudere of revaliderende hond is dat beter in verwarmd water) is goed al zal een fysiotherapeute die een aquatrainer hebben een nog grotere voorkeur hebben.
Dus dan rustig fietsen naar een geweldig (los)loopgebied, dan lekker samen rustig struinen en weer op de fiets terug. 10 min kan makkelijk een kilometer zijn, is goed voor de spieropbouw, terwijl je je wandelgebied vergroot hebt. Als je dan ook nog in de buurt bent van een water waar hij kan zwemmen.....
Ik zie mogelijkheden ;) alleen ff dat water verwarmen :hmmm:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Spier support van de groene OS, ik heb dat tijden gebruikt voor Baco, en t werkt als een tierelier, :ok:
Baco was ook nogal gemankeerd en dit heeft er echt toe bijgedragen dat hij er langer is geweest.
te bestellen bij bijvoorbeeld de Dursy dog, je kunt ook de paarden variant bestellen is t zelfde ( volgens mij) alleen t BTW tarief is lager.
het is een soort van groen poeder, wat je door t eten kunt doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”