Bij deze, mijn hond staat wel degelijk wél onder appèl. Ik kan haar op de hondenweide (natuurlijk niet in situatie als omschreven in openingspost) maar wel als haar gemoedstoestand gekalmeerd is, gerust bij me roepen, 1x, 3x, zelfs 20x als het moet... Als er een hond aankomt en ze heeft hem al gezien, kan ik haar ook nog steeds bereiken/laten hierkomen. Het is pas als de fixatie is gekomen dat ze onbereikbaar wordt. Ik hecht als zijnde 'gedrag' geen waarde aan truucjes en commando's, maar goed, om een voorbeeld te geven, ze kan ook gerust écht werken tussen andere honden in, zonder uit te vallen naar een van die honden.Lemuria schreef:Dit is precies wat IngeO en anderen je nu geven, een ander oogpuntNudityAndTheBeast schreef: Als dat niet werkt, wordt het gedragstherapeut, iemand met een frisse kijk die het echt vanaf een ander oogpunt kan zien dan 'hondje pijn, hondje boos'...Dat het niet is wat je wil horen is wat anders, maar dit is wat wij al buitenstaanders tussen de regels dénken te lezen. We kunnen er naast zitten hoor, maar veeg het nou niet gelijk van tafel.
Het is pas als die hond plots rakelings langs haar passeert (alhoewel ik dat probeer te voorkomen blijf je dat soms toch hebben) dat ze onbereikbaar wordt.
Dus nee, het idee 'die hond staat gewoon nooit onder appèl, dat is alles', veeg ik bij deze wel gewoon van tafel.