Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn bull en haar 'aanval is de beste verdediging'
Moderator: moderatorteam
- NudityAndTheBeast
- Actief
- Mijn ras(sen): 5 Chinese naakthonden
1 Franse bulldog - Aantal honden: 6
Telefoontje met mijn vriendin gehad...
Die zegt ook de piste pijnmedicatie. Als ze dan nog feller wordt, dan weten we dat het niet door pijn komt. Maar dan hebben we het wel geprobeerd.
Heb ook de piste herplaatsing besproken met haar, en ze is meer dan bereid Pebbles van me over te nemen. Maar , alleen er al aan denken doet teveel pijn. Dus dit is echt de aller aller aller laatste mogelijkheid. Als niets anders baat heeft. En dan ook in haar voordeel...
Nu even naar de dierenarts bellen...
Nogmaals bedankt allemaal...
Die zegt ook de piste pijnmedicatie. Als ze dan nog feller wordt, dan weten we dat het niet door pijn komt. Maar dan hebben we het wel geprobeerd.
Heb ook de piste herplaatsing besproken met haar, en ze is meer dan bereid Pebbles van me over te nemen. Maar , alleen er al aan denken doet teveel pijn. Dus dit is echt de aller aller aller laatste mogelijkheid. Als niets anders baat heeft. En dan ook in haar voordeel...
Nu even naar de dierenarts bellen...
Nogmaals bedankt allemaal...
- NudityAndTheBeast
- Actief
Re: Mijn bull en haar 'aanval is de beste verdediging'
Vandaag gaan we beginnen met voor 2 weken de cortisone te verhogen.
Over twee weken ook eens bekijken of het de moeite is om bloed te nemen... Haar leverwaardes waren al verhoogd door vergiftiging, daar die cortisone bovenop is ook niet alles.
Dierenarts is het ook eens met mijn stelling dat er mogelijks nog wat anders loopt te borrelen, dat gaat ook onderzocht worden.
Ik merk aan haar dat er iéts is. Iéts, maar wat kan ik de vinger niet op leggen...
Mogelijks is het niets hoor, maar Pebbles is zo'n taaie dat ik het gewoon echt niet durf uitsluiten. Sowieso heeft ze een verminderde weerstand, dus wie weet... zit er binnenin nog iets te borrelen wat haar last en ongemak geeft. Die piste gaan we onderzoeken, eerlijk gezegd met de hoop dat er niets uit komt.
Is dat allemaal niets, dan gaan we een gedragsdeskundige laten komen, een die wordt aangeraden door mijn dierenarts en die werkt met positieve methodes, maar ook niet met 'koekjes en alles komt goed', beetje kalmerende signalen maar ook beetje roedelmethode. Ik geloof namelijk niet (zoals ze op een ander forum beweren) dat dominantie achterhaald is en niet bestaat. Ik geloof in een mix van beide. Dus niet de Cesaer Milan techniek (om maar een extreem te noemen) maar ook niet de Turid Rugaas manier.
Aller laatste piste is herplaatsing, maar dan wil ik eerst uit de mond van een gedragsdeskundige horen dat dat de beste oplossing is, en zelfs dan weet ik niet of ik het ga kunnen....
Over twee weken ook eens bekijken of het de moeite is om bloed te nemen... Haar leverwaardes waren al verhoogd door vergiftiging, daar die cortisone bovenop is ook niet alles.
Dierenarts is het ook eens met mijn stelling dat er mogelijks nog wat anders loopt te borrelen, dat gaat ook onderzocht worden.
Ik merk aan haar dat er iéts is. Iéts, maar wat kan ik de vinger niet op leggen...
Mogelijks is het niets hoor, maar Pebbles is zo'n taaie dat ik het gewoon echt niet durf uitsluiten. Sowieso heeft ze een verminderde weerstand, dus wie weet... zit er binnenin nog iets te borrelen wat haar last en ongemak geeft. Die piste gaan we onderzoeken, eerlijk gezegd met de hoop dat er niets uit komt.
Is dat allemaal niets, dan gaan we een gedragsdeskundige laten komen, een die wordt aangeraden door mijn dierenarts en die werkt met positieve methodes, maar ook niet met 'koekjes en alles komt goed', beetje kalmerende signalen maar ook beetje roedelmethode. Ik geloof namelijk niet (zoals ze op een ander forum beweren) dat dominantie achterhaald is en niet bestaat. Ik geloof in een mix van beide. Dus niet de Cesaer Milan techniek (om maar een extreem te noemen) maar ook niet de Turid Rugaas manier.
Aller laatste piste is herplaatsing, maar dan wil ik eerst uit de mond van een gedragsdeskundige horen dat dat de beste oplossing is, en zelfs dan weet ik niet of ik het ga kunnen....
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Succes de komende tijd!!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Als ik alles hier zo door lees, lees ik het verhaal van een persoon die zelf op is. Iemand die constant aan het zoeken is naar problemen die kunnen ontstaan. ( logisch ook, dat is menselijk. Je wilt voorkomen dat het nog eens gebeurt)
Maar door dat jij nerveus bent, breng je dit ook over op je roedel. En dit kan net de prikkel zijn die te veel is. Waardoor iets escaleert.
Is pebbles zo veranderd na haar logeerpartij bij je moeder? Of is het eerst wel goed gegaan, en is dit pas na enige weken ontstaan?
Anders zou je kunnen overwegen haar tijdelijk aar je vriendin te laten gaan. Zodat zij ( als ze er verstand van heeft) kan trainen met haar. Zodat ze op straat al leert honden te negeren etc. En haar dan later weer rustig in de roedel introduceren, of als het super gaat zo, haar toch daar te laten, en af en toe samen te gaan wandelen.
Maar door dat jij nerveus bent, breng je dit ook over op je roedel. En dit kan net de prikkel zijn die te veel is. Waardoor iets escaleert.
Is pebbles zo veranderd na haar logeerpartij bij je moeder? Of is het eerst wel goed gegaan, en is dit pas na enige weken ontstaan?
Anders zou je kunnen overwegen haar tijdelijk aar je vriendin te laten gaan. Zodat zij ( als ze er verstand van heeft) kan trainen met haar. Zodat ze op straat al leert honden te negeren etc. En haar dan later weer rustig in de roedel introduceren, of als het super gaat zo, haar toch daar te laten, en af en toe samen te gaan wandelen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Sorry, verkeerd gelezen.NudityAndTheBeast schreef:Overigens schreef iemand dat ik van het idee moet afstappen dat Pebbles geniet van de pijn?? Ik zeg nergens genieten van pijn... Ik twijfel of ze nu feller is als haar pijn minder is, of net feller als ze meer pijn heeft... Ik ga alleszins eens met mijn dierenarts overleggen... Ga zometeen telefoneren om te horen hoe en wat ik kan ondernemen om haar op zwaardere pijnmedicatie te zetten...
Ik zou verwachten dat ze feller is als ze meer pijn heeft.
Maar dat kan je alleen uittesten als je haar goede pijnstilling kunt geven.
Iets om te overleggen met de DA
En dat heb je dus kennelijk ook al gedaan
Aangezien je niets ziet in de "koekjes en alles komt goed" methode (die methode behelst bepaald wel iets anders dan wat je er nu van maakt
Als ze maar goed is
-
Lemuria
Dat komt hoogstwaarschijnlijk door mijn krakkemikkige uitlegranetje schreef: Aangezien je niets ziet in de "koekjes en alles komt goed" methode (die methode behelst bepaald wel iets anders dan wat je er nu van maakt) is het uiteraard prima om een gedragsdeskundige met een andere techniek te zoeken.
- NudityAndTheBeast
- Actief
Haha neeneenee !Lemuria schreef:Dat komt hoogstwaarschijnlijk door mijn krakkemikkige uitlegranetje schreef: Aangezien je niets ziet in de "koekjes en alles komt goed" methode (die methode behelst bepaald wel iets anders dan wat je er nu van maakt) is het uiteraard prima om een gedragsdeskundige met een andere techniek te zoeken.
Misschien kun jij (of iemand anders) het beter uitleggen?
Het forum waar ik hierheen opzat, daar probeerden ze letterlijk alles op te lossen met een kaasje.
Je hond probeert een andere hond op te vreten.. ?? Oooh maar met een kaasje los je dat zo meteen op... Daar geloof ik gewoon niet in...
Op dat forum denken ze ook serieus dat er geen rangorde is in een roedel en dat dominantie in zijn geheel achterhaald is... Dus élke hond die lastig doet doet dat vanuit onzekrheid en angst en oooh die arme hond, haal die toch uit de situatie en overlaad die met koekjes, dan komt het vanzelf wel goed...
Daar doelde ik dus op... In dat soort gevallen geloof ik niet..
Oepsie, helemaal verkeerd uitgedrukt alweer...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Mijn ervaring is dat honden ook opgefokter kunnen worden van corticosteroïden dus hoop niet dat het erger wordt nu de dosering verhoogd is.

- NudityAndTheBeast
- Actief
Nou, sorry, maar dit komt ook een beetje lullig over... Ik vraag tips, krijg van enkelen, probeer verhoging pijnmedicatie, en ipv dat jij dan gewoon zegt dat jij daar slechte ervaringen mee hebt en het dus niet zou doen, kom je hier zo'n berichtje plaatsen 'ik hoop dan mar dat het niet erger is nu de dosering verhoogd is'Pemba schreef:Mijn ervaring is dat honden ook opgefokter kunnen worden van corticosteroïden dus hoop niet dat het erger wordt nu de dosering verhoogd is.
Misschien pak ik het weer te persoonlijk en te bot op hoor, maar het komt bij mij gewoon heel lullig over... Verder geen woord in dit topic, maar wel 'ha, je hebt wat gevonden, ga k dat nu ff afkraken zonder onderbouwing'
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik vind dat je wel erg opgefokt reageert. Ik zie dit gewoon als goed bedoelde waarschuwing.NudityAndTheBeast schreef:Nou, sorry, maar dit komt ook een beetje lullig over... Ik vraag tips, krijg van enkelen, probeer verhoging pijnmedicatie, en ipv dat jij dan gewoon zegt dat jij daar slechte ervaringen mee hebt en het dus niet zou doen, kom je hier zo'n berichtje plaatsen 'ik hoop dan mar dat het niet erger is nu de dosering verhoogd is'Pemba schreef:Mijn ervaring is dat honden ook opgefokter kunnen worden van corticosteroïden dus hoop niet dat het erger wordt nu de dosering verhoogd is.
Misschien pak ik het weer te persoonlijk en te bot op hoor, maar het komt bij mij gewoon heel lullig over... Verder geen woord in dit topic, maar wel 'ha, je hebt wat gevonden, ga k dat nu ff afkraken zonder onderbouwing'

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je zegt dat Pebbles niet meer mag dan de rest van je roedel. Misschien moet Pebbles wel juist mínder mogen dan de rest van de roedel, misschien moeten de touwtjes bij haar strakker dan bij de rest.
Vergeet niet dat al jouw zorgen en speciale (medisch gerelateerde) aandacht wel degelijk veel invloed kan hebben op haar.
Je schrijft telkens dat het sinds de hernia is, maar dat viel natuurlijk ook samen met de geboorte van je zoontje. Dus daar zou ik ook eens naar kijken: ben je nu minder consequent bijv., mis je meer signalen doordat je aandacht verdeeld is, etc.? Daarom ben ik ook benieuwd naar het antwoord is op Ranetjes vraag (of haar gedrag direct bij thuiskomst zo was of pas na enkele weken).
Zijn er verder nog veranderingen in die periode geweest (hond erbij/weg)? Ik lees namelijk dat Pebbles je eerste hond is en nu 4 jaar is. Dan zijn dus de andere 5 er allemaal in 4 jaar aan toegevoegd begrijp ik? Plus dat je er in die tijd nog twee herplaatst hebt en 1 hebt moeten inslapen? Dat klinkt wel als heel erg veel onrust/wisselingen. Kan het zijn dat dat haar gewoon te onrustig is?
Vergeet niet dat al jouw zorgen en speciale (medisch gerelateerde) aandacht wel degelijk veel invloed kan hebben op haar.
Je schrijft telkens dat het sinds de hernia is, maar dat viel natuurlijk ook samen met de geboorte van je zoontje. Dus daar zou ik ook eens naar kijken: ben je nu minder consequent bijv., mis je meer signalen doordat je aandacht verdeeld is, etc.? Daarom ben ik ook benieuwd naar het antwoord is op Ranetjes vraag (of haar gedrag direct bij thuiskomst zo was of pas na enkele weken).
Zijn er verder nog veranderingen in die periode geweest (hond erbij/weg)? Ik lees namelijk dat Pebbles je eerste hond is en nu 4 jaar is. Dan zijn dus de andere 5 er allemaal in 4 jaar aan toegevoegd begrijp ik? Plus dat je er in die tijd nog twee herplaatst hebt en 1 hebt moeten inslapen? Dat klinkt wel als heel erg veel onrust/wisselingen. Kan het zijn dat dat haar gewoon te onrustig is?
- NudityAndTheBeast
- Actief
Het gedrag is onmiddellijk omgeslagen na haar thuiskomst. Met mijn zoontje is ze twee handen (of een hand en een poot) op 1 buik, die twee zijn de beste maatjes. Ze is altijd gek geweest van kinderen en dat is nu niet anders.Zamunda schreef:Je zegt dat Pebbles niet meer mag dan de rest van je roedel. Misschien moet Pebbles wel juist mínder mogen dan de rest van de roedel, misschien moeten de touwtjes bij haar strakker dan bij de rest.
Klopt, inderdaad, die andere zijn er bijgekomen in een tijdspanne van ruim 2 jaar. Kan inderdaad heel goed wat je zegt onrust... In de tussentijd heb ik er ook nog een hele boel opgevangen als 'tussenstation'...
De hond die is ingeslapen geweest was verre van haar beste maatje.. Niet dat dat er wat mee te maken heeft, maar toch...
De laatste toevoeging is nu 4 weken oud... Dat is weer een reutje en daar is ze ook enorm enthousiast en rustig mee... Naar mijn andere reu toe is ze ook fantastisch, naar twee van m'n teven ook, het is enkel Kissy waarmee ze wel eens een zwaarder incident heeft...
Buiten de roedel heeft ze het het felst op Border collies, labradors en staffordachtigen. Meestal... tja, teven ook :/
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Welnee johLemuria schreef:Dat komt hoogstwaarschijnlijk door mijn krakkemikkige uitlegranetje schreef: Aangezien je niets ziet in de "koekjes en alles komt goed" methode (die methode behelst bepaald wel iets anders dan wat je er nu van maakt) is het uiteraard prima om een gedragsdeskundige met een andere techniek te zoeken.
Misschien kun jij (of iemand anders) het beter uitleggen?
TS kan gewoon dit topic lezen over counter conditioning KLIK
Denk dat het daar aardig duidelijk omschreven staat.
Het is het veranderen van emotie.
Dus niet direct het belonen van goed gedrag maar de emotie van de hond veranderen door lekkers te blijven geven zodat uitvallen of bang zijn wordt omgebogen tot "hé leuk" en de reden om uit te vallen of bang te zijn dus vervalt.
Overigens een methode waarbij je wel enig inzicht moet hebben in wat je doet
- NudityAndTheBeast
- Actief
In mijn openingspost...Inge O schreef:hoe hard ik ook mijn best doe, ik zie eigenlijk niks maar dan ook NIKS aan probleemgedrag, enkel dat jij dingen een probleem vindt.
is het raar dat een hond een konijn of een kip doodbijt? nee, het zou eerder raar als ze het niet eens zouden proberen.
is het raar dat er binnen een roedel soms spanningen zijn tov. sexegenoten? nee, het zou eerder raar zijn als dat nooit zo zou zijn.
ik snap dus echt niet wat het probleem is hier en waarom er zou moeten gedacht worden in termen van herplaatsing, laat staan inslapen. wat heb ik over het hoofd gezien, wat is nu eigenlijk het echte probleem?
Of is het normaal dat een hond constant fixeert, een andere hond bespringt en daarna volledig doof en gevoelloos is voor elke verbale correctie én ook fysieke aanrakingen??
Voor mij namelijk niet. En hier vraag ik dus ook concrete tips voor.
Ik ben er absoluut niet over aan het denken om mijn hond te laten inslapen. Ik zei, moest ze ooit een van mijn andere honden grijpen op de manier dat ze mijn kip gisteren te grazen had, dan zou het voor mij toch echt wel einde verhaal zijn... Grijpen om te doden is dat dan.
Als ik morgen besluit om haar in te slapen zal dat zijn om haar belabberde gezondheid (darmproblemen, huidproblemen, blijkbaar een allergie, waaraan is ons een mysterie, constant ontstoken anaalklieren, hernia waardoor ze elke dag pijn heeft en elke moment verlamd kan door raken...), niet omdat ze een van mijn kippen doodbijt...
Ik krijg bijna het gevoel dat ik moet juichen dat ze mijn kippen dood wil...
- NudityAndTheBeast
- Actief
Dat herplaatsen is trouwens niet mijn idee.. Daar zijn anderen hier mee af gekomen, en zoals eerder beschreven is dat de ALLER laatste piste waar ik aan wil denken. Word al ziek als ik het nog maar in m'n hoofd PROBEER te halen...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Wat een bijzondere reactieNudityAndTheBeast schreef:Nou, sorry, maar dit komt ook een beetje lullig over... Ik vraag tips, krijg van enkelen, probeer verhoging pijnmedicatie, en ipv dat jij dan gewoon zegt dat jij daar slechte ervaringen mee hebt en het dus niet zou doen, kom je hier zo'n berichtje plaatsen 'ik hoop dan mar dat het niet erger is nu de dosering verhoogd is'Pemba schreef:Mijn ervaring is dat honden ook opgefokter kunnen worden van corticosteroïden dus hoop niet dat het erger wordt nu de dosering verhoogd is.
Maar succes verder.

- NudityAndTheBeast
- Actief
Het was gewoon de manier waarop die mij lullig overkwam, en inderdaad heb ik het veel botter opgepakt dan waarschijnlijk bedoeld was... Ik verhoog sowieso al niet graag dat soort medicatie...Pemba schreef:Wat een bijzondere reactieNudityAndTheBeast schreef:Nou, sorry, maar dit komt ook een beetje lullig over... Ik vraag tips, krijg van enkelen, probeer verhoging pijnmedicatie, en ipv dat jij dan gewoon zegt dat jij daar slechte ervaringen mee hebt en het dus niet zou doen, kom je hier zo'n berichtje plaatsen 'ik hoop dan mar dat het niet erger is nu de dosering verhoogd is'Pemba schreef:Mijn ervaring is dat honden ook opgefokter kunnen worden van corticosteroïden dus hoop niet dat het erger wordt nu de dosering verhoogd is.
Misschien pak ik het weer te persoonlijk en te bot op hoor, maar het komt bij mij gewoon heel lullig over... Verder geen woord in dit topic, maar wel 'ha, je hebt wat gevonden, ga k dat nu ff afkraken zonder onderbouwing'1 van mijn honden kreeg er een heel kort lontje van en mocht jouw bull ook feller worden dan wilde ik je waarschuwen waar het aan kán liggen.
Maar succes verder.
Dus excuus voor mijn reactie en bedankt voor je input.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik zie met als Inge en Laeken alles behalve abnormaal gedrag. Ja hier hebben ze ook weleens een konijn te pakken gehad (heb geen kippen en dat is maar goed ook die zouden geen lang leven beschoren zijn denk ik) buiten, hebben ze ook weleens knok gehad de mannen onder elkaar, proberen ze hun grenzen ook weleens te verleggen. Compleet normaal gedrag.NudityAndTheBeast schreef:In mijn openingspost...Inge O schreef:hoe hard ik ook mijn best doe, ik zie eigenlijk niks maar dan ook NIKS aan probleemgedrag, enkel dat jij dingen een probleem vindt.
is het raar dat een hond een konijn of een kip doodbijt? nee, het zou eerder raar als ze het niet eens zouden proberen.
is het raar dat er binnen een roedel soms spanningen zijn tov. sexegenoten? nee, het zou eerder raar zijn als dat nooit zo zou zijn.
ik snap dus echt niet wat het probleem is hier en waarom er zou moeten gedacht worden in termen van herplaatsing, laat staan inslapen. wat heb ik over het hoofd gezien, wat is nu eigenlijk het echte probleem?
Of is het normaal dat een hond constant fixeert, een andere hond bespringt en daarna volledig doof en gevoelloos is voor elke verbale correctie én ook fysieke aanrakingen??
Ik ben er absoluut niet over aan het denken om mijn hond te laten inslapen. Ik zei, moest ze ooit een van mijn andere honden grijpen op de manier dat ze mijn kip gisteren te grazen had, dan zou het voor mij toch echt wel einde verhaal zijn... Grijpen om te doden is dat dan.
Als ik morgen besluit om haar in te slapen zal dat zijn om haar belabberde gezondheid (darmproblemen, huidproblemen, blijkbaar een allergie, waaraan is ons een mysterie, constant ontstoken anaalklieren, hernia waardoor ze elke dag pijn heeft en elke moment verlamd kan door raken...), niet omdat ze een van mijn kippen doodbijt...
Ik krijg bijna het gevoel dat ik moet juichen dat ze mijn kippen dood wil...
En ja ik heb ook een keer een hond moeten herplaatsen, een reu die letterlijk over muren en panelen ging om mn andere honden te vermoorden. Een kanjer van een hond voor mezelf hij ging door t vuur voor me maar ik was dan niet zo egoistisch om te denken dat ik de enige was die hem een thuis kon bieden. Hij moest een baasje waar hii enig hond kon zijn dat dat kon ik hem nooit bieden. Waar hij nu al ruim 4 jaar zit kan dat wel en hij heeft t daar geweldig. Ja ik vind t nog steeds erg dat ik die keuze moest maken maar voor h is t de beste keus geweest!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en dat kan best gebeuren als je het escaleert tussen je twee teven.NudityAndTheBeast schreef: Ik ben er absoluut niet over aan het denken om mijn hond te laten inslapen. Ik zei, moest ze ooit een van mijn andere honden grijpen op de manier dat ze mijn kip gisteren te grazen had, dan zou het voor mij toch echt wel einde verhaal zijn... Grijpen om te doden is dat dan.
teven uit een roedel waarbij de vlam in de pan slaat nadat je dat al een tijd hebt kunnen zien aankomen gaan doorgaans voor de kill en als het de eerste keer niet lukt omdat er van buitenaf ingegrepen wordt gaan ze het een volgende keer leuk weer proberen.
ik zou er bovenop zitten als ik jou was, met ogen van voor, van achteren en van opzij en tussen de twee dames helemaal niks toestaan dat ook maar lijkt op uitdagen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
lets have fun
NudityAndTheBeast schreef:Ik krijg bijna het gevoel dat ik moet juichen dat ze mijn kippen dood wil...
Gewoon acsepteren dat dit normaal hondengedrag is. Misschien is je hondje wel als een kindje voor je maar het blijft natuurlijk een hond met hondse gedragingen. Niet meteen denken dat je een probleemhond hebt. Of had je echt verwacht dat je hondje altijd met alles en iedereen zou kunnen? Want dan zit daar het probleem: jouw verwachtingen zijn niet realistisch.
-
Neeltje
En jij bent degene die ervoor kan zorgen dat je hond het beste leven krijgt dat hij kan hebben, en als dat betekent herplaatsen, is dat het beste wat je kunt doen voor je hond. Je hond houden is dan erg egoïstisch.NudityAndTheBeast schreef::
IK ben diegene die Pebbles bij de woefkesranch heeft gekocht en daarmee de grootste fout heeft gemaakt die ik kon maken.
IK ben diegene die achteraf daar een hele roedel teven aan heeft toegevoegd.
IK ben diegene die dat nu moet gaan oplossen...
Een Franse Bulldog is gewoonweg niet een makkelijk schoothondje zoals ze tegenwoordig worden verkocht. Het is een bulldog in klein formaat, alleen in het koppie vinden ze zich niet zo klein en zit er een behoorlijk karakter achter. Een Franse Bulldog teef die gaat vechten met andere teven in huis, dat wil je niet hebben. De kans dat dat verkeerd zou kunnen aflopen, daar wil je niet aan denken. Wij hebben vroeger zo'n bulldog gehad, een van de pups aangehouden. Met een half jaar is de pup toch verkocht, want het was niet echt leuk meer.
Denk aan de hond, niet aan jezelf.
-
Neeltje
Ze zijn niet zo groot nee, maar ze wegen heel wat. Tirsa was een klein bulletje maar woog toch nog zo'n 14 kg. En het is gewoon dood gewicht. Het haar wel een keer een stuk moeten dragen toen het leek dat er iets was met een voetje (bleek een stuk walnootschaal tussen te zitten, maar kon ik in het donker niet zien), nu die paar honderd meter naar huis is toch met heel wat stops gegaan.lieke schreef:Ik ben geen gedragsdeskundige, maar het jagen/doden van konijnen en kippen vind ik niet zo vreemd voor een hond. Het zijn namelijk natuurlijke proodieren.
En daarbij komt dat prednison eetlustopwekkend is. Dus ze kan jouw kleinvee als een aardige aanvulling op haar dieet zien.![]()
Wat betreft het uitvallen naar andere honden, ook daar kan gewoon de gedachte 'als ik ze eerst pak, dan kunnen ze mij niet pakken' achter zitten.
Gewoon dus een kwestie van zorgen dat het niet meer gebeurt en situaties waarin het fout kan gaan voorkomen. Counter conditioning is een mooie training maar er zit nogal een kop op bij buldoggen. Wat er eenmaal inzit, krijg je er niet zo makkelijk weer uit.
Ik zou dan eerder kiezen voor voorkomen om frustraties aan beide kanten te voorkomen. Zelfs al betekent dit dat je bij elke wandeling 15 maal een andere weg moet inslaan of moet omdraaien om andere honden te vermijden.
Of hond onder de arm nemen en wegmarcheren. Tenslotte is een frans bulldogje niet zo groot dat je ze niet kunt oppakken.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik kan me wel voorstellen dat je schrikt van gedrag wat je hond nooit eerder heeft laten zien.
En of dat nou wel of niet normaal hondengedrag is, het is niet wenselijk.
Dus wat kan je er mee? Hetgeen het uitlokt weghalen (de kip/konijn) en in een degelijk hok stoppen, of
je hond weg doen. Maar je kan niet meer verwachten dat ze nog normaal omgaat met deze dieren.
Punt twee, dat er onrust is, ook dat kan ik me voorstellen dat het minder is.
Apple was voor haar 3e ook overdreven sociaal met alle honden, tegenwoordig heeft ze haar voorkeuren, en moet ze aan veel honden eerst wennen. Voor die tijd snauwt ze ze weg. Ook in huis was vroeger nooit enige introductie nodig van andere honden, iets wat tegenwoordig toch wel iets gevoeliger ligt. Zo is ze nou eenmaal, het is een onzekere maar felle tante.
Bulletjes staan er nou niet echt om bekend dat ze zo graag delen, en zo ongelofelijk tolerant zijn.
Dus dan moet je je afvragen, in hoeverre ontstaat de onrust door haar, hoe vreemd is die onrust in een roedel, en in hoeverre kan je daar wat in betekenen.
Kan je dat niet, dan moet je de onrust wegnemen, dus één van beide voor zijn of haar eigen welzijn, herplaatsen.
(en nee niet inslapen
)
Zo te lezen ben je wel goed op weg door pijn uit te sluiten (honden kunnen daar vrij ongemerkt heel erg anders door worden) en mits geen verandering een GT in te schakelen
Succes
En of dat nou wel of niet normaal hondengedrag is, het is niet wenselijk.
Dus wat kan je er mee? Hetgeen het uitlokt weghalen (de kip/konijn) en in een degelijk hok stoppen, of
je hond weg doen. Maar je kan niet meer verwachten dat ze nog normaal omgaat met deze dieren.
Punt twee, dat er onrust is, ook dat kan ik me voorstellen dat het minder is.
Apple was voor haar 3e ook overdreven sociaal met alle honden, tegenwoordig heeft ze haar voorkeuren, en moet ze aan veel honden eerst wennen. Voor die tijd snauwt ze ze weg. Ook in huis was vroeger nooit enige introductie nodig van andere honden, iets wat tegenwoordig toch wel iets gevoeliger ligt. Zo is ze nou eenmaal, het is een onzekere maar felle tante.
Bulletjes staan er nou niet echt om bekend dat ze zo graag delen, en zo ongelofelijk tolerant zijn.
Dus dan moet je je afvragen, in hoeverre ontstaat de onrust door haar, hoe vreemd is die onrust in een roedel, en in hoeverre kan je daar wat in betekenen.
Kan je dat niet, dan moet je de onrust wegnemen, dus één van beide voor zijn of haar eigen welzijn, herplaatsen.
(en nee niet inslapen
Zo te lezen ben je wel goed op weg door pijn uit te sluiten (honden kunnen daar vrij ongemerkt heel erg anders door worden) en mits geen verandering een GT in te schakelen
Succes
- NudityAndTheBeast
- Actief
Cortisone is vanavond verhoogd... Volgende week donderdag moet ik toch naar de dierenarts dus neem ik haar mee, tegen dan hebben we er ook al min of meer zicht op of de verhoogde cortisone zal aanslaan... Dan wordt er bloed geprikt en eventueel vraag ik ook een echo aan. Dat kan bij haar perfect zonder narcose (bij alle honden denk ik???) dus moest er dan echt wat enorms mis zijn zien we dat meteen...
Als dat niet werkt, wordt het gedragstherapeut, iemand met een frisse kijk die het echt vanaf een ander oogpunt kan zien dan 'hondje pijn, hondje boos'...
Pebbles is er altijd voor mij geweest dus moet ik er nu ook voor haar zijn, althans dat vind ik. Dat voel ik...
Nogmaals enorm bedankt voor de reacties... Het doet me goed en heeft me vandaag ook de kans gegeven om extra diep na te denken zonder een doemsdaykop...
Als dat niet werkt, wordt het gedragstherapeut, iemand met een frisse kijk die het echt vanaf een ander oogpunt kan zien dan 'hondje pijn, hondje boos'...
Pebbles is er altijd voor mij geweest dus moet ik er nu ook voor haar zijn, althans dat vind ik. Dat voel ik...
Nogmaals enorm bedankt voor de reacties... Het doet me goed en heeft me vandaag ook de kans gegeven om extra diep na te denken zonder een doemsdaykop...
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Pik even deze zin eruit omdat ik dat zo'n mooie vind.Ik zou er zelf voor kiezen om smorgens na de koffie je opperhoofdhoed op te zetten en je honden uit hun respectievelijke slaapplaatsen te halen (bull in de bench want interactie zonder sturing gaat niet goed) en dan de dag te beginnen. Geen vrije interactie. Nul. Fouten moet je namelijk de taboestatus geven. Mag Niet! En daar bedoel ik niet mee dat je moet corrigeren. Je moet het voorkomen. Ik bedoel ook niet dat ze niet mogen spelen maar wel alleen wanneer en hoe jij het wil hebben.
Ik heb dus een kattenkiller in de vorm van Bonnie in huis. Toen zij kwam wist ik dat niet en had al een bejaarde kat. Vanaf het begin heb ik daar boven op gezeten in de zin van 'als je al naar haar kijkt, heb je een serieus probleem'. En dat ging heel erg goed, Bonnie is altijd heel lief voor Isis geweest. Ook al omdat Isis een verschrikkelijke haai was die als het nodig was flink kon uithalen.
Toen ging Isis dood en ik besloot geen kat meer te nemen. Te veel gedoe.
Maar afijn, dingen lopen soms anders en een paar maanden geleden kwam er een 19-jarige kat bij. Half doof, half blind, halve kaak... dus absoluut geen partij voor een hond die kwaad wil.
Ik heb haar binnen gezet en alle drie de honden, en vooral Bonnie, heel duidelijk gemaakt dat Mo ábsoluut taboe is. Ze mogen er niet er niet eens naar kijken. Mo is van MIJ. Mijn honden mogen van van alles, maar dit is een absolute no-go.
Als Mo nu beneden komt, gaan de honden vol respect aan de kant voor haar.
Als ik trouwens naar mijn werk ga, maak ik me geen zorgen omdat Mo alleen maar beneden komt als ik er ben, anders had ik wel de kamerdeur dicht gedaan.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja voor een Bulldog is dat behoorlijk normaal zelfs, dat doof en blind worden voor pijn, correctie, de omgeving, geluid of voor welke prikkel dan ook, dat is een beetje echt dus bulldogs, en dat is ook iets dat je zult moeten meenemen als je een bull aangschaftNudityAndTheBeast schreef:
In mijn openingspost...
- NudityAndTheBeast
- Actief
Sowieso is dit de eerste en laatste keer... En dan niet ivm het karakter, maar wel ivm de gezondheidsproblemen.S@ndr@ schreef:Ja voor een Bulldog is dat behoorlijk normaal zelfs, dat doof en blind worden voor pijn, correctie, de omgeving, geluid of voor welke prikkel dan ook, dat is een beetje echt dus bulldogs, en dat is ook iets dat je zult moeten meenemen als je een bull aangschaftNudityAndTheBeast schreef:
In mijn openingspost...
- NudityAndTheBeast
- Actief
Wel eh... er staat wel degelijk appèl op m'n hond...Inge O schreef:dat is niet alleen bulleneigen hoor - dat zogenaamde doof en blind blijft natuurlijk een heel relatief gegeven, nogal wat mensen vinden zoiets van hun hond terwijl er eigenlijk geen echt appèl op staat en de hond alleen maar luistert als er nul afleiding/interessante prikkel is, tja, dan lijk je in wat moeilijker situaties al snel doof en blind hèS@ndr@ schreef:Ja voor een Bulldog is dat behoorlijk normaal zelfs, dat doof en blind worden voor pijn, correctie, de omgeving, geluid of voor welke prikkel dan ook, dat is een beetje echt dus bulldogs, en dat is ook iets dat je zult moeten meenemen als je een bull aangschaftNudityAndTheBeast schreef:
In mijn openingspost...
.
Uit jouw berichten lees ik eigenlijk alleen maar 'kleine hondjes, ze kent er geen bal vanaf en haar honden zijn gewoon onopgevoed...'
Laat duidelijk dat dit niet zo is, en dat dat soort input eigenlijk ook compleet geen meerwaarde geeft of hulp biedt...
-
Lemuria
Dit is precies wat IngeO en anderen je nu geven, een ander oogpuntNudityAndTheBeast schreef: Als dat niet werkt, wordt het gedragstherapeut, iemand met een frisse kijk die het echt vanaf een ander oogpunt kan zien dan 'hondje pijn, hondje boos'...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Lemuria schreef:Dit is precies wat IngeO en anderen je nu geven, een ander oogpuntNudityAndTheBeast schreef: Als dat niet werkt, wordt het gedragstherapeut, iemand met een frisse kijk die het echt vanaf een ander oogpunt kan zien dan 'hondje pijn, hondje boos'...Dat het niet is wat je wil horen is wat anders, maar dit is wat wij al buitenstaanders tussen de regels dénken te lezen. We kunnen er naast zitten hoor, maar veeg het nou niet gelijk van tafel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi