S@ndr@ schreef:Tineke schreef:S@ndr@ schreef:Hoe weet je dat nou, misschien klapt ze wel helemaal dicht als er boze verwijten rondvliegen en komt er daarom niets meer uit. ( ik doe maar een gok hoor, zou het me best kunnen voorstellen- ik zou t vreselijk vinden als t mijn hond zou zin die t had gedaan ik zou t liefst onder de grond kruipen dan, niet dat t helpt maar toch)
Als je er echt zo over denkt zorg je denk ik wel dat het je niet nog een keer gebeurt.
Op zich kan het ons allemaal overkomen dat een hond iets doet wat je niet verwacht ,ook iets minder leuks.
Maar als je dat drie keer op rij overkomt neem je de reacties erop blijkbaar toch niet helemaal serieus imo.
Want dan doe je wel een beetje beter je best om die reacties te voorkomen.
Ik wil dat ook helemaal niet verdedigen hoor, maar flink tekeer gaan helpt ook niet.
de hond is een maatje te groot, letterlijk en figuurlijk en dat is al erg genoeg in deze situatie.
t beest zou ergens anders heen moeten, maar t gesprek aan gaan kan zeker tijdelijk in ieder geval werken, tot er een andere plek is of zo
en Ja ik heb " bijna" in die situatie gezeten, Hans liep met DuCain en die kreeg bij hem de kans Buuf te bijten
gelukkig was buuf nog wel nuchter genoeg om t gesprek aan te gaan( dat scheelde alles) en hebben we t op kunnen lossen naar ieders tevredenheid.
Orson heeft daadwerkelijk iemand gebeten, goed ik had haar enkele malen gevraagd om van hem af te blijven en hem al aangelijnd maar toch moest zij zich bij het weglopen omdraaien en mij van achteren benaderen waar orson zat en hem op zijn hoofd tikken.
Omdat zij goed was met honden
Maar gezien hij slecht was met mensen zei hij hap, niets eens heel erg boos ,hij stond er nog geeneens voor op,het was gewoon hap opzouten jij.
Ondanks dat ik wel degelijk vond dat zij er medeschuldig aan was zijn wij toch met een grote bos bloemen langs gegaan en hebben aangeboden alle kosten op ons te nemen.
Want hoe dan ook vonden wij het vreselijk rot dat het was gebeurt.
Dat hoefde niet van haar, zij vond dat ze zelf ook wel degelijk dit had kunnen voorkomen.
Maar toch voor ons ook een signaal dat hij dus daadwerkelijk zijn tanden erin zou zetten onder bepaalde omstandigheden.
En dus lag daar voor ons een schone taak om ter zorgen dat die omstandigheden zich niet nogmaals meer zouden voordoen.
Simpelweg omdat we het wilde voorkomen ,ja vreemde moeten van je hond afblijven als jij dat duidelijk aangeeft, maar van toen af aan heb ik dat wel wat duidelijker aangegeven ,lees minder vriendelijk

en heeft hij ook weleens met muilkorf omgelopen.