Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond vastgebonden aan boom.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Hond vastgebonden aan boom.

Ongelezen bericht door Feather__ »

Vanmiddag reden we langs een flat waar een hond aan een boom was gebonden. We gingen eten halen en 10 minuten later reden we terug, nog steeds niemand te zien. De hond had een hotspot op zijn voorpoot en er lag een tas bij.
We hebben vlakbij geparkeerd en ik zag twee jochies naar de hond lopen, ze keken in het tasje en toen ze langs liepen vroeg ik wat het was, hun antwoord: "hondenbrokken." Ik vroeg ze of ze de hond al eerder hadden gezien, dat hadden ze. Ze wisten niet precies hoe lang de hond er al zat maar wel heel erg lang. (Paar uur dachten ze)

Ik had ondertussen na een half uur nog niemand te zien 144 gebeld, die verbond me weer door met de politie van onze regio. En die verbond me weer door met de dierenambulance. Ondertussen hing ik alweer 10 minuten aan de telefoon.
Blijkbaar had mevrouw me zien praten met de kindjes én ik was aan de telefoon, toen kwam ze naar beneden.
Ik liep op haar af.
"Mevrouw, is dit uw hond?"
"Ja, hoezo?"
"Nou, ja.. Omdat hij vastgebonden zat aan een boom..."
"Ja, normaal zit er iemand bij." Op dit moment keek ze me bijna aan alsof ik gek was en waar ik me in godsnaam mee bemoeide. :19:
"Oké, nou dan is het goed. Tot ziens."
Ze liep het flat in en de mevrouw van de dierenambulance vond het ook maar erg raar.

En toch krijg ik het niet ui mijn hoofd, waarom zou je je hond voor je flat neerleggen? Alleen én dan ook nog met een tasje met hondenbrokken erbij. :piew:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Re: Hond vastgebonden aan boom.

Ongelezen bericht door Sanner »

Daar kan ik ook geen antwoord op verzinnen.. ja, dat het niet haar hond is?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heel erg vreemd!
Zo kwam ik een x een stokoud cairntje tegen op een plantsoen.
Helemaal alleen en liep ook op dooie gemakje de weg op voor auto.
Ik aangebeld bij rijtjeshuis, bleek het de hond van de buren te zijn, ja die leggen ze daar neer omdat de hond zo houdt van gras :piew: die mensen hadden Nota Bene een achtertuin
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

En toen? Zit die hond nou nog steeds aan de boom? Met d'r hotspot? Of heeft die vrouw 'm meegenomen?
Feather__
Zeer actief

Lemuria schreef:En toen? Zit die hond nou nog steeds aan de boom? Met d'r hotspot? Of heeft die vrouw 'm meegenomen?
Die vrouw nam de hond mee naar binnen het flat in, anders was natuurlijk niet weggegaan. Zo'n jongetje wilde z'n oma al halen om te vragen of de hond daar kon wachten op de dierenambulance. Ze had een spoedgeval en moest eerst met een kat naar de da. Ik zelf heb een hond die niet met mannetjeshonden overweg kan en dit was een mannetje, dus ik kon hem niet meenemen.
Ik hoop alleen dat ze de hond niet weer heeft vastgebonden aan de boom toen ik weg was. :ugh:
Maar dat denk ik niet want ze keek me echt heel erg achterdochtig aan en greep die riem echt vast alsof ik hem uit d'r handen ging grissen. :roll:
Afbeelding
Lemuria

Ze had d'r beter een bordje bij kunnen zetten "Ik ben aan het zonnen, lamemet rust"

Ach ja, zolang het beestje schaduw en water heeft en in de gaten gehouden wordt door de eigenaar...Dan zal-ie niet doodgaan aan een beetje buiten liggen toch?
Feather__
Zeer actief

Lemuria schreef:Ze had d'r beter een bordje bij kunnen zetten "Ik ben aan het zonnen, lamemet rust"

Ach ja, zolang het beestje schaduw en water heeft en in de gaten gehouden wordt door de eigenaar...Dan zal-ie niet doodgaan aan een beetje buiten liggen toch?
Hij lag in de schaduw, maar hij had geen water. Had haar wel al op balkon zien staan kijken maar toen ging ze weer naar binnen en dacht ik eigenlijk dat hij niet bij haar hoorde.
Als ik hoorde dat hij er al een paar uur lag, zonder water. Het is 25 graden hier..
Maarja, goed ik hoop dat het idd was dat ze hem in het gras liet liggen ipv in het flat. Maar toch vind ik het raar.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Buiten liggen oke (alhoewel ik het vreemd vind dat je een hond vastlegt terwijl je er geen controle en/of toezicht op hebt). Maar dat er een zakje hondenbrokken naast lag? Dat doet me meer denken aan.. neem maar mee, hondenvoer krijg je erbij.
Afbeelding
Lemuria

Roompie schreef:Buiten liggen oke (alhoewel ik het vreemd vind dat je een hond vastlegt terwijl je er geen controle en/of toezicht op hebt). Maar dat er een zakje hondenbrokken naast lag? Dat doet me meer denken aan.. neem maar mee, hondenvoer krijg je erbij.
Dat dacht ik bij de openingspost ook :wink:

Geen water vind ik trouwens wel erg kwalijk. Het was vandaag echt te warm voor een hond om uren buiten te liggen, ook al ligt deze in de schaduw...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

stom ook, je hond onbeheerd ergens vast binden. Je weet niet of iemand hem meeneemt, al dan niet uit goede of kwade wil. Of dat er kinderen `hem gaan uitproberen` en vervolgens gebeten worden...
Want je bent dan wel aansprakelijk.

Domme, domme vrouw om zoiets te doen!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik bedenk maar even een scenario he - je bent met je hond weg, hebt net brokken gekocht, en je wordt even door een bekende naar binnen genomen. Heeft katten en hond kan niet mee, dus die laat je even achter op een plek waar je toezicht houdt vanuit de woning.

Ik zou het nooit zo doen omdat ik bang ben dat mensen of loslopende honden zich met mijn hond zouden bemoeien, maar ik kan me wel voorstellen dat minder betrokken hondeneigenaren het wel zo zouden kunnen doen,
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Paisley schreef:Ik bedenk maar even een scenario he - je bent met je hond weg, hebt net brokken gekocht, en je wordt even door een bekende naar binnen genomen. Heeft katten en hond kan niet mee, dus die laat je even achter op een plek waar je toezicht houdt vanuit de woning.

Ik zou het nooit zo doen omdat ik bang ben dat mensen of loslopende honden zich met mijn hond zouden bemoeien, maar ik kan me wel voorstellen dat minder betrokken hondeneigenaren het wel zo zouden kunnen doen,
Nee, het was een tasje met een boterhamzakje met hondenbrokken. Dus niet net gekocht. En daarom dacht ik ook ik blijf even kijken, als iemand even snel naar binnen is..
Afbeelding
iones
Zeer actief

Paisley schreef:maar ik kan me wel voorstellen dat minder betrokken hondeneigenaren het wel zo zouden kunnen doen,
Minder betrokken is een juiste omschrijving.
Maar zou je wel een hond moeten willen hebben als je `minder betrokken` bent?
Want plaats je dan in je onwetendheid - die vaak ontstaat bij gevolg aan minder betrokkenheid - de hond dan niet in minder geschikte situaties, die gevaar voor hem zelf of voor anderen op kunnen leveren?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

iones schreef:
Paisley schreef:maar ik kan me wel voorstellen dat minder betrokken hondeneigenaren het wel zo zouden kunnen doen,
Minder betrokken is een juiste omschrijving.
Maar zou je wel een hond moeten willen hebben als je `minder betrokken` bent?
Want plaats je dan in je onwetendheid - die vaak ontstaat bij gevolg aan minder betrokkenheid - de hond dan niet in minder geschikte situaties, die gevaar voor hem zelf of voor anderen op kunnen leveren?
Als we in nederland alles gaan verbieden wat potentieel een gevaar oplevert, ga ik gauw emigreren denk ik. :engel:
Mensen kiezen voor zichzelf of ze een hond nemen en wat ze ermee gaan doen en voor veel mensen staat de hond in stukken minder hoog aanzien dan bij ons hondenforummers, omdat wij veel tijd besteden aan het lezen en discussiëren over honden.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Paisley schreef: Als we in nederland alles gaan verbieden wat potentieel een gevaar oplevert, ga ik gauw emigreren denk ik. :engel:
Mensen kiezen voor zichzelf of ze een hond nemen en wat ze ermee gaan doen en voor veel mensen staat de hond in stukken minder hoog aanzien dan bij ons hondenforummers, omdat wij veel tijd besteden aan het lezen en discussiëren over honden.
Zal best maar dan moet men ook niet vervolgens gaan klagen dat honden allemaal gevaarlijk zijn en potentiele kindermoordenaars.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Paisley schreef:Ik bedenk maar even een scenario he - je bent met je hond weg, hebt net brokken gekocht, en je wordt even door een bekende naar binnen genomen. Heeft katten en hond kan niet mee, dus die laat je even achter op een plek waar je toezicht houdt vanuit de woning.

Ik kan me er niks bij voorstellen om mijn hond voor aan een boom vast te binden , als ik bij iemand bij op bezoek ga die boven in een flat woont.
Ik zou dat veel te link vinden en mijn hond eerst naar huis brengen of vragen of ik ze desnoods op het balkon mag doen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”