Dux moet af en toe naar de oppas, en dat zijn of mijn ouders of mijn schoonouders. Mijn ouders hebben hiervoor 1 hond gehad en dat was een volwassen herplaatser zonder problemen. Mijn schoonouders hebben een labrador teef van 2 en hiervoor een KNGF hond in opleiding gehad. Dus niet extreem veel honden ervaring.
Dux kan af en toe vervelend zijn, dit uit zich in dingen willen slopen. En dan met name de tuin (bij beide ouders). Hij gaat dan aan de riem/ketting zodat hij dit niet kan doen. Prima denk je dan.
Maar soms kan hij verder ook vervelend zijn, hij trekt dan af en toe aan de riem of springt op enz.
Wij doen hard ons best om Dux een goed opgevoede en leuke hond te laten worden. Hij doet het al best aardig, maar je moet consequent zijn. Iedere dag weer opnieuw het riedeltje dat hij bepaalde dingen mag en bepaalde dingen niet (hij blijft het proberen
Nu vind het ik het soms best wel vervelend dat hij zich soms misdraagt bij mijn (schoon)ouders. Er is duidelijk gemaakt dat ze consequent moeten zijn en streng (bij trekken aan de lijn stilstaan enz.) . Maar toch doet hij af en toe dingen die niet mogen (vandaag heeft hij namelijk het katten luikje gesloopt bij mijn ouders
Ik voel me hier soms best wel schuldig over, ondanks dat mijn (schoon)ouders dan zeggen, ach valt wel mee enz.
Hoe hebben jullie dit gedaan qua opvoeding/gedrag. Hebben jullie speciale afspraken gemaakt.