Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag pup bij oppas

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Gedrag pup bij oppas

Ongelezen bericht door Judith »

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Dux moet af en toe naar de oppas, en dat zijn of mijn ouders of mijn schoonouders. Mijn ouders hebben hiervoor 1 hond gehad en dat was een volwassen herplaatser zonder problemen. Mijn schoonouders hebben een labrador teef van 2 en hiervoor een KNGF hond in opleiding gehad. Dus niet extreem veel honden ervaring.

Dux kan af en toe vervelend zijn, dit uit zich in dingen willen slopen. En dan met name de tuin (bij beide ouders). Hij gaat dan aan de riem/ketting zodat hij dit niet kan doen. Prima denk je dan.
Maar soms kan hij verder ook vervelend zijn, hij trekt dan af en toe aan de riem of springt op enz.
Wij doen hard ons best om Dux een goed opgevoede en leuke hond te laten worden. Hij doet het al best aardig, maar je moet consequent zijn. Iedere dag weer opnieuw het riedeltje dat hij bepaalde dingen mag en bepaalde dingen niet (hij blijft het proberen :roll: )

Nu vind het ik het soms best wel vervelend dat hij zich soms misdraagt bij mijn (schoon)ouders. Er is duidelijk gemaakt dat ze consequent moeten zijn en streng (bij trekken aan de lijn stilstaan enz.) . Maar toch doet hij af en toe dingen die niet mogen (vandaag heeft hij namelijk het katten luikje gesloopt bij mijn ouders :hmmm: )
Ik voel me hier soms best wel schuldig over, ondanks dat mijn (schoon)ouders dan zeggen, ach valt wel mee enz.

Hoe hebben jullie dit gedaan qua opvoeding/gedrag. Hebben jullie speciale afspraken gemaakt.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Re: Gedrag pup bij oppas

Ongelezen bericht door Paisley »

Voel je je onzeker in de relatie met je (schoon)ouders? Want bij mijzelf weet ik heel goed dat die hun grenzen goed aangeven - en als ze zeggen dat ze het niet vervelend vinden, dan is dat gewoon zo en hoef ik daar niet meer over te twijfelen. We hebben dingen voor elkaar over en er is vaak genoeg sprake van wedendiensten.

Mijn hond is een druktemaker en kan de boel aardig op stelten zetten bij mijn moeder thuis. Echter, wat kan ik eraan doen? Ik ben er immers niet en het blijft een jonge hond.
Maar ze helpt me graag als dat nodig is. En als mijn hond weer eens de kat de boom in heeft gejaagd, gaten heeft gegraven in het bloementuintje etc, vind ik dat heel jammer maar niet meer dan dat.
Ze red zich er wel mee.
Als mijn hond iets kapot zou maken, zou ik aanbieden dat te vergoeden. Dus, nieuw kattenluikje erin en we hebben het er niet meer over ;)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof dat je bij dit typje niet alles op een positieve manier kunt opvoeden. Denk dat hij af en toe even een pijnprikkel nodig heet , heel eerlijk zou ik niet gaan staan wachten tot hij het initiatief neemt om positief gedrag te laten zien want dat doet hij namelijk niet.
Ik zou er een slipketting omgooien .Hondje is een paars treden te machtig voor jullie lieve aanpak , dus even ook een paar treden hoger gaan staan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Onze honden gaan in de regel bij de kinderen ,verdeeld over twee of bij goede vrienden.
Abra had laatst ook wat gesloopt bij mijn zoon, maar gelukkig heeft mijn kleindochter hier ook weleens iets uit haar handen laten vallen als ik moest oppassen :mrgreen: dus dat was geen probleem.

Als hun dat ook aangeven zou ik zelf niet zo'n probleem mee hebben als het om kleine dingen gaat uiteraard.
Een mooie bos bloemen of een fles goede wijn doen wonderen in zo'n geval :wink:
Anders aanbieden de schade te vergoeden zou ik zeggen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

bouvierpoedel schreef:Geloof dat je bij dit typje niet alles op een positieve manier kunt opvoeden. Denk dat hij af en toe even een pijnprikkel nodig heet , heel eerlijk zou ik niet gaan staan wachten tot hij het initiatief neemt om positief gedrag te laten zien want dat doet hij namelijk niet.
Ik zou er een slipketting omgooien .Hondje is een paars treden te machtig voor jullie lieve aanpak , dus even ook een paar treden hoger gaan staan.
Bij mij krijgt hij al de nodige correcties hoor :wink:
Ik had al vrij snel door dat dit geen Dana is die je met een paar koekjes om kan toveren tot een bart smit hondje :mrgreen:
Hij heeft de halfcheck van Dana om, want met een halsband vind hij het leuk om te trekken.
Ik accepteer een hoop gedrag dan ook niet en pak hem dan ook niet lief aan. Ik laat wel even merken dat ik er NIET van gediend ben.

Mijn ouders daarin tegen zij nwel wat liever. Mijn moeder heb ik inmiddels wel duidelijk gemaakt dat dat gedrag niet getollereerd mag worden. Zij sprak hem dan net ook erg goed aan en hij luisterde ook naar wat ze zei.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:Onze honden gaan in de regel bij de kinderen ,verdeeld over twee of bij goede vrienden.
Abra had laatst ook wat gesloopt bij mijn zoon, maar gelukkig heeft mijn kleindochter hier ook weleens iets uit haar handen laten vallen als ik moest oppassen :mrgreen: dus dat was geen probleem.

Als hun dat ook aangeven zou ik zelf niet zo'n probleem mee hebben als het om kleine dingen gaat uiteraard.
Soot van wraakactie waarbij je de hond hebt opgestookt om iets van gelijke waarden te slopen wat je kleindochter bij jou had gesloopt. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Judith schreef:
bouvierpoedel schreef:Geloof dat je bij dit typje niet alles op een positieve manier kunt opvoeden. Denk dat hij af en toe even een pijnprikkel nodig heet , heel eerlijk zou ik niet gaan staan wachten tot hij het initiatief neemt om positief gedrag te laten zien want dat doet hij namelijk niet.
Bij mij krijgt hij al de nodige correcties hoor :wink:
Ik had al vrij snel door dat dit geen Dana is die je met een paar koekjes om kan toveren tot een bart smit hondje :mrgreen:
Hij heeft de halfcheck van Dana om, want met een halsband vind hij het leuk om te trekken.
Ik accepteer een hoop gedrag dan ook niet en pak hem dan ook niet lief aan. Ik laat wel even merken dat ik er NIET van gediend ben.

Mijn ouders daarin tegen zij nwel wat liever. Mijn moeder heb ik inmiddels wel duidelijk gemaakt dat dat gedrag niet getollereerd mag worden. Zij sprak hem dan net ook erg goed aan en hij luisterde ook naar wat ze zei.
Kind ik word gewoon bang van je :schrik: , dacht altijd zo'n lief meissje te zien. :80:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:
Tineke schreef:Onze honden gaan in de regel bij de kinderen ,verdeeld over twee of bij goede vrienden.

Soot van wraakactie waarbij je de hond hebt opgestookt om iets van gelijke waarden te slopen wat je kleindochter bij jou had gesloopt. :engel:
Nee hoor ,maar qua oppas doen de kinderen zelden tevergeefs een beroep op ons en ze vinden het eigenlijk ook wel leuk om op deze wijze iets terug te kunnen doen, zeker gezien wij dat zelden vragen en best vaak op de kinderen passen.
Maar goed het zijn ook mijn kinderen dus dan liggen dat soort zaken nooit zo moeilijk bij ons :wink:
Mijn dochter stuurt leuke foto's zodat we gerust zijn en weten dat het goed gaat , vind ik wel lief van haar.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Semmy ging/gaat ook wel eens naar mijn (schoon)ouders. Nu was hij een super makkelijke pup, was niet sloperig o.i.d. dus wat dat betreft zijn er eigenlijk nooit problemen geweest. Maar mocht hij wat stukmaken dan zou ik sowieso aanbieden dat te vergoeden. Verder heb ik wel altijd aan (schoon)ouders vertelt wat Semmy wel/niet van ons mag. Maar ik weet ook heel goed dat dat soms wat 'vergeten' wordt. :engel: Tegen mijn schoonvader hebben we al héééél vaak gezegd dat Sem echt genoeg heeft aan zijn eigen eten en lekkers maar schoonpa kan Semmy niet weerstaan en blijft hem kaas en worst enz voeren. :19: Nu is het bij Semmy niet zo'n probleem als er wat makkelijker met hem wordt omgegaan maar als bij Dux is dit misschien iets minder handig. Dus ja, daar zou ik dan heel duidelijke afspraken over maken.

Verder is het op zich fijn dat het je (schoon)ouders zijn. Dan is het meestal niet zo'n drama als er eens wat sneuvelt, ze doen het graag, toch? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”