Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chinese naakthond pupjes

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

NudityAndTheBeast
Actief
Mijn ras(sen): 5 Chinese naakthonden
1 Franse bulldog
Aantal honden: 6

Chinese naakthond pupjes

Ongelezen bericht door NudityAndTheBeast »

21 augustus is hier mijn eerste nestje Chinese naakthonden geboren. De ouderdieren zijn beide honden van mij,
Hot-Legs Van't Schapershof als mama en Happy Dancing Quiz Question als papa. :) Ouders zijn getest op PRA-prcd, PLL, PL en ECVO

De bevalling was spannend... Het was mijn eerste keer en toen ik niet meer wist of de duur (2.5 uur tussen de eerste en de tweede pup) normaal was, er ook achter gekomen dat mijn dierenarts dus écht niet goed is in iemand gerust te stellen...
Op al mijn vragen antwoorden als 'ah dat zie je wel' 'ik heb hier nu geen tijd voor' 'kom anders is in mijn cursus kijken' etc... Op een gegeven moment zelfs 'ik ben nog nooit bij een bevalling geweest dus ik zou het niet weten'
Al bij al een erg nare ervaring geweest dus... Gelukkig is het na drie traag komende pupjes allemaal goed verlopen en is ze uiteindelijk om half vijf begonnen en was ze om 1 uur klaar...

Zeven pupjes werden er geboren, 3 naakte reutjes, 2 naakte teefjes en 2 powderpuff teefjes.
Helaas heeft 1 naakt reutje het niet gehaald, bleef erg achter qua groei en is uiteindelijk overleden in de handen van mijn vriend...

De overige pups doen het super, ze zijn nu twee weken oud en zijn allemaal ruimschoots verdubbeld in gewicht. De eerste oogjes zijn al open en ze zijn nu reeds enorm actief...

Ik vind niet hoe ik foto's van facebook hierzo kan krijgen helaas...
Taff, Sora, Lobke, Stavros
Sleep tight and forever walk with us

Afbeelding
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Chinese naakthond pupjes

Ongelezen bericht door Pino01 »

Gefeliciteerd met de pupjes.
Ik zou denk ik een andere DA zoeken eentje die wel de tijd neemt voor je
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Gefeliciteerd.
Ik zou even de fokker van teef of reu (vooral reu in jouw geval) hebben gebeld.
Aan dierenartsen heb je meestal niks voor bevallingen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

Ik heb uiteindelijk een fokker hier in België gebeld en die heeft me wel gekalmeerd hoor, Nadat de derde er dan uiteindelijk was en ik weer gerust was, is het héél vlotjes gegaan... Niet naar de fokker van de reu omdat dat toch de grens over is en als ik dan in België raad kan krijgen is dat voor haar geen extra kost (niet dat ze dat erg zou vinden hoor), ze heeft me wel wat begeleid via de chat gelukkig. :)
nu weet ik het ook voor een volgende bevalling wat normaal is en wanneer je aan de alarmbel moet trekken ;)

Hoe goed je ook voorbereid bent, als je plots niet op je dierenarts kan rekenen is het wel even 'paniek'...

Bij mijn praktijk zijn twee dierenartsen actief...
De ene vertrouw ik 100% maar die was dus op reis... De andere heb ik geen greintje vertrouwen in en nu nog minder... Ben sowieso geen held met dierenartsen (rauw vlees, niet onnodig ontwormen etc, past niet in hun karretje)

Maandag na de bevalling is dus de juiste dierenarts (haha) langsgekomen om eens naar de pups te komen kijken en die heeft me helemaal gekalmeerd... Alleen toen ik belde wat ik nog kon doen voor de pup die overleden is, zei hij 'als je tegen de dood niet kan moet je stoppen met fokken', dat vond ik een beetje een vreemde uitspraak... Ik zou het net raar vinden als een fokker het maar oké vindt als er een pup sterft...

In elk geval, de overige zes doen het super.. Ben ik ook héél blij mee... nu wachten tot ze echt pup worden en het plezier (en ook het echte harde werk, al was week 1 heel pittig met bijvoeren) kan beginnen! :D

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik begrijp die uitspraak van je dierenarts wel. Het is onvermijdelijk dat je als je fokt wel eens te maken krijgt met dode of niet levensvatbare pups. Natuurlijk doet dat je wel wat en het blijft verdrietig, maar je kunt dit helaas niet voorkomen. Als je daar niet tegen kunt of mee kunt leren omgaan, dan is het beter om het fokken te laten voor wat het is.

Gefeliciteerd met je pups en ik hoop dat het je snel lukt foto's te plaatsen. Heb je al eens in dit topic gekeken, hier staat een duidelijke uitleg: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=232740

Vanaf Facebook kun je de foto's ook doorlinken door met je rechtermuisknop te klikken en de url van de afbeelding te kopiëren. Weet niet of dat met een tablet ook gaat maar via een laptop of desktop in ieder geval wel.
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

LongFields schreef:Ik begrijp die uitspraak van je dierenarts wel. Het is onvermijdelijk dat je als je fokt wel eens te maken krijgt met dode of niet levensvatbare pups. Natuurlijk doet dat je wel wat en het blijft verdrietig, maar je kunt dit helaas niet voorkomen. Als je daar niet tegen kunt of mee kunt leren omgaan, dan is het beter om het fokken te laten voor wat het is.

Gefeliciteerd met je pups en ik hoop dat het je snel lukt foto's te plaatsen. Heb je al eens in dit topic gekeken, hier staat een duidelijke uitleg: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=232740

Vanaf Facebook kun je de foto's ook doorlinken door met je rechtermuisknop te klikken en de url van de afbeelding te kopiëren. Weet niet of dat met een tablet ook gaat maar via een laptop of desktop in ieder geval wel.
Ben ik het ook zeker mee eens en ik ben in dat opzicht echt heel nuchter... Als een pup het niet redt ondanks bijvoeren is het voor mij ook einde verhaal... In dit geval was het eerder niet goed weten, natuur zijn gang laten gaan, toch nog iets proberen te ondernemen of inslapen... Was niet helemaal duidelijk, dat zie ik nu ook wel...

Dierenarts wilde overigens nog proberen met een maagsonde, maar dat zag ik zelf niet zitten... Dan ga je in mijn ogen toch de dingen heel erg 'forceren'...

Nuja, voor alles is een eerste keer en iedere fokker heeft ooit een eerste nestje gehad. Ik ben héél gelukkig met de 6 overgebleven pups en die doen het dan ook super. Echte hondjes zijn 't al aan het worden.

Hier zijn ze dan:

Traumtänz Nearly Neverland 'Peter'
Naakte reu

Afbeelding

Traumtänz Nearly Complete 'Complete' Helaas overleden...
Naakt reutje
Afbeelding

Traumtänz Nearly A Jewel 'Jewel'
Naakte teef

Afbeelding

Traumtänz Nearly Explosive 'Nitro'
Naakte reu, en indien hij goed uitgroeit, ook mijn blijvertje!
Afbeelding

Traumtänz Nearly The Dream 'Dreamy'
Powderpuff teefje

Afbeelding

Traumtänz Nearly A Fairytale 'Fairy'
Naakt teefje

Afbeelding

Traumtänz Nearly NanuNanu 'Nanu'
Powderpuff teefje
Afbeelding

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Fijn dat het verder goed is gegaan, maar zo'n dierenarts zou ik niet meer hoeven. Kun je geen back-up DA regelen als je weer een nestje verwacht en die dierenarts dan weg is? En wat vond hij van het gedrag van z'n collega :-)?

Wat een prachtige hondjes, die sproetenneusjes... :I:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Marjoleine schreef:Gefeliciteerd.
Dat zou ik ook gedaan hebben vooral gezien de ervaring van de reu eigenaar ;)
Afbeelding
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

Lizzie. schreef:
Hej, jou herinner ik me nog, van op de poedelgroep toch? :)
Uiteindelijk toch niet doorgegaan met een puffje van daarzo?

Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Gefeliciteerd met je nest.Je naakte hondjes zijn best behoorlijk harig.Dat worden dan Hairy hairless?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

NudityAndTheBeast schreef:
Lizzie. schreef:
Hej, jou herinner ik me nog, van op de poedelgroep toch? :)
Uiteindelijk toch niet doorgegaan met een puffje van daarzo?
klopt helemaal ;)
Afbeelding
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

beatje schreef:Gefeliciteerd met je nest.Je naakte hondjes zijn best behoorlijk harig.Dat worden dan Hairy hairless?
De twee reutjes zijn écht wel naakt, Nitro nog meer dan Peter,
Maar de teefjes hebben inderdaad wat beharing. Fairy is een ruime Medium, Jewel is een rasechte HHL :D Moet je weten dat die naar het gezin gaat waar ze écht serieus niet anders wilden dan een true hairless teefje... Verliefdheid doet wat met 'n mens ... ;) Ik heb serieus van alles was, van extra naakt naar powderpuff en alles er tussenin.

Afbeelding

Hier een overzichtje ;)

Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Och heerlijk!!!! Vooral veel foto's blijven plaatsen!!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ze zijn echt schattig.
Mijn vriendin heeft een nest gehad daar heb ik er van.Maar dat waar 2 pp en 3 nakerts maar dan ook echt naakt,ze waren nog rose ook.Ik heb zelfs gevraagd of het geen biggetjes waren.Wel grappig,want nu zijn ze zwart van huidskleur en hebben een wit kuifje.
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

beatje schreef:Ze zijn echt schattig.
Mijn vriendin heeft een nest gehad daar heb ik er van.Maar dat waar 2 pp en 3 nakerts maar dan ook echt naakt,ze waren nog rose ook.Ik heb zelfs gevraagd of het geen biggetjes waren.Wel grappig,want nu zijn ze zwart van huidskleur en hebben een wit kuifje.
Ja, het zijn echte toverballen... Diegene die wit geboren worden kunnen zomaar even alle kleuren krijgen... Puffjes ook, soms worden ze zwart geboren en worden ze spierwit, soms worden ze dan weer bruin of creme... Je weet nooit wat je gaat krijgen! :D

Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Wat lief zeg :I: :I: :I:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Schattig :I:
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Zijn die pupkopers al geweest nu dat ze al een keuze hebben gemaakt? Of gaat dat puur vanaf foto?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

Bons schreef:Zijn die pupkopers al geweest nu dat ze al een keuze hebben gemaakt? Of gaat dat puur vanaf foto?
Ja hoor, ze komen eerst kijken en dan pas keuze maken. :) Helaas kan ik binnen mijn ras niet echt 'plaatsen op karakter' alhoewel ik natuurlijk wél kijk of de karakters van de pups met 6 weken passen bij het gezin wat ze wil.
Namelijk, bij bv labradors is het ofwel keuze voor een reu, of voor een teef. En dan kan je kijken welke teef het best bij welk gezin past. Als ik hier een aanvraag heb voor een naakte teef bijvoorbeeld, kan ik niet gaan zeggen, nee hoor, de puff teef, die moet je nemen want die past qua karakter veel beter. Wel kan ik met 6 weken een beeld scheppen van het karakter en dat met de toekomstige eigenaars overleggen. :) Maar er wordt niet via foto gekozen, wel eventueel een voorkeur uitgesproken.

Tot nu toe zijn er twee 'vergeven', woensdag komt het volgende puppenbezoek.
Op dit moment heb ik nog zeker 1 powderpuff teefje en een naakt teefje beschikbaar.

Afbeelding
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

Afbeelding

En deze... gaat helemaal nergens heen alsie goed uitgroeit <3

Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Enig!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Bons schreef:Zijn die pupkopers al geweest nu dat ze al een keuze hebben gemaakt? Of gaat dat puur vanaf foto?
Ja hoor, ze komen eerst kijken en dan pas keuze maken. :) Helaas kan ik binnen mijn ras niet echt 'plaatsen op karakter' alhoewel ik natuurlijk wél kijk of de karakters van de pups met 6 weken passen bij het gezin wat ze wil.
Namelijk, bij bv labradors is het ofwel keuze voor een reu, of voor een teef. En dan kan je kijken welke teef het best bij welk gezin past. Als ik hier een aanvraag heb voor een naakte teef bijvoorbeeld, kan ik niet gaan zeggen, nee hoor, de puff teef, die moet je nemen want die past qua karakter veel beter. Wel kan ik met 6 weken een beeld scheppen van het karakter en dat met de toekomstige eigenaars overleggen. :) Maar er wordt niet via foto gekozen, wel eventueel een voorkeur uitgesproken.

Op dit moment heb ik nog zeker 1 powderpuff teefje en een naakt teefje beschikbaar.
Waarom kun je dat binnen dit rass niet, plaatsen op karakter?
Ik heb bij een nest weleens meegemaakt dat de pup waar mensen hun voorkeur voor hadden, met 6-7 weken het karakter niet bij dàt huishouden paste , en ze toen voor een andere pup gekozen hebben.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

MonaToetje schreef:

Waarom kun je dat binnen dit rass niet, plaatsen op karakter?
Ik heb bij een nest weleens meegemaakt dat de pup waar mensen hun voorkeur voor hadden, met 6-7 weken het karakter niet bij dàt huishouden paste , en ze toen voor een andere pup gekozen hebben.
Die vraag beantwoordt zichzelf eigenlijk als je gaat teruglezen;

"En dan kan je kijken welke teef het best bij welk gezin past. Als ik hier een aanvraag heb voor een naakte teef bijvoorbeeld, kan ik niet gaan zeggen, nee hoor, de puff teef, die moet je nemen want die past qua karakter veel beter. Wel kan ik met 6 weken een beeld scheppen van het karakter en dat met de toekomstige eigenaars overleggen. :) "

Maw, als het karakter dan totaal niet past, kunnen beide partijen nog overeen komen om de pup toch niet te plaatsen in dat huis waar het normaal de bedoeling was...
Aangezien ik een gezelschapshonden ras heb, en ik goed kijk naar wat voor karakters ik met elkaar combineer, verwacht ik in principe gewoon allemaal sociale, baasgerichte hondjes. Verder gaat bij mij de keuze voor baasje altijd naar een actief gezin, alhoewel geen werkras heb. :) Dus er moeten al echte uitschieters in karakter zijn als die hondjes dan niet bij de baasjes passen...

Daarbij heb je op 8 weken nooit zekerheid over hoe de pup later gaat worden. Als het dan al zo'n extreem gevalletje is dat het absoluut niet zou passen, zou ik daar inderdaad wel naar handelen. Maar voor hetzelfde geld wordt die rustige, relaxte pup met 16 weken plots een opdonder van jewelste :D

Afbeelding
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

Célie schreef:
beatje schreef:Gefeliciteerd met je nest.Je naakte hondjes zijn best behoorlijk harig.Dat worden dan Hairy hairless?
Dat viel mij ook al op, dacht dat ze net zo naakt als peruanen zouden zijn met alleen op de kop wat haar.
Ik heb hier boven een foto gepost van allemaal bij de moeder ;) ik heb er maar eentje waar je best moet kijken of t nu naakt of puff is, dus dat valt op zich goed mee. twee THL heb ik, een MHL en eentje echt hairy. :)

Afbeelding
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

Célie schreef:ik zie in mijn ogen maar 2 naakte, de rest zijn allemaal harig moet je die minder naakte met haren nou dan telkens scheren ?
De twee witte zijn beide écht wel duidelijk naakt, en dan de donkere met de 'rosse' kuif, daar staat bijna geen sprietje op. Alleen de donkere naakte teef , die is echt hairy.

Ja klopt, die moeten regelmatig bijgeschoren worden. Ik heb hier een hairy hairless (eentje met veel lichaamsbeharing) en een medium hairless (eentje met beharing die wel tevoorschijn komt, maar die toch aardig naakt blijft). Op zich valt dat scheren wel mee. eens om de twee weken als ze dan toch in bad gaan, is een kwartiertje werk. :) Ik scheer alleen écht naakt bij mijn Hairy Hairless als we op show gaan.

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik begrijp dat hele scheren niet, eigenlijk fok je een hond met een vreemde haargroei, delen zijn kaal en sommige half kaal, en dan ga je
omdat het hoort maar de boel kaal scheren, en dan wordt het ook nog naakt genoemd. :denken: Ik heb me daar al eerder over verbaasd bij de chineesjes.

Maar, los daarvan, zien ze er schattig uit :ok: gefeliciteerd
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, bij de wetters heb je vier kleuren maar daar kun je ook prima op karakter plaatsen hoor.
Ze kunnen nou wel bruinbont willen maar als helemaal zwart beter past gaan we daar echt over praten.
Ik vind dat een nadeel van dit soort dingen, daar wil ik liever ook niet teveel variatie in een nest.
Kiezen op kleur of op vacht vind ik eigenlijk nogal verkeerd :19:

Maar goed, ze zijn wel erg leuk en hoe jij plaatst is natuurlijk jouw zaak ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
NudityAndTheBeast
Actief
1 Franse bulldog

Marjoleine schreef:Nou, bij de wetters heb je vier kleuren maar daar kun je ook prima op karakter plaatsen hoor.
Ze kunnen nou wel bruinbont willen maar als helemaal zwart beter past gaan we daar echt over praten.
Ik vind dat een nadeel van dit soort dingen, daar wil ik liever ook niet teveel variatie in een nest.
Kiezen op kleur of op vacht vind ik eigenlijk nogal verkeerd :19:

Maar goed, ze zijn wel erg leuk en hoe jij plaatst is natuurlijk jouw zaak ;)
Ik weet sowieso dat mijn ouderdieren honden zijn die graag met vier poten op de grond staan dus zoek ik steevast families waar de pups dat ook gaan mogen ;) Voorkeur gaat bij mij ALTIJD uit naar een sportief baasje wat er ook vrede mee kan nemen als de pup niet graag mee gaat hardlopen. Dus aangezien ik geen hondje plaats bij een gezin wat het vooral wil 'omdat je naakt zo leuk kan aankleden en omdat ze zo leuk op de arm en bij de zetel passen'... ;)

Verder hangt er in mijn ogen nog altijd héél veel af van de socialisatie en de manier waarop er met de pup wordt omgegaan... Als ik nu écht extremen in 't nest heb... Zal ik de mensen die die pup hebben uitgekozen ook verwittigen of zeggen dat ik het niet vind passen... Totnogtoe een thuis met twee loebassen, en een thuis waar de pup terechtkomt bij een chihuahua en een dalmaat. :) (dat zijn de thuisjes die ik al toegezegd heb, de rest meot nog een keer op gesprek komen en kijken hoe de klik er is). Beide vinden het prima als de hond sportief is, en zullen er dan ook mee sporten... In elk geval valt elke thuis waarvan ik denk dat ze niet voldoende mentale uitdaging gaan krijgen steevast af.

Ik vind het bij een chinese naakthond gewoon een héél anders iets dan bij een werkhond in al zijn variaties... Retrievers, herders, etc ... Daar ga je toch echt kiezen op werkdrift... Sommigen willen wat meer werkdrift en een wat steviger karakter, sommigen willen juist een rustige hond waar wel eens een lesje mee kan gevolgd worden maar niet per sé elke dag...

Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Tja je ziet het ook bij de Peruanen. Als je een naakte wilt dan gaan je niet voor een peludo. En kijk je als het karakter niet bij je past bij een andere fokker lijkt mij. :19:
Afbeelding
gevni havanezers
Percy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): chinese naakthond

Ongelezen bericht door Percy »

blacky schreef:Tja je ziet het ook bij de Peruanen. Als je een naakte wilt dan gaan je niet voor een peludo. En kijk je als het karakter niet bij je past bij een andere fokker lijkt mij. :19:
Dit dus...

Er is al een aantal jaar een boterberg aan chineesjes gefokt , en de pupzoeker is spekkoper daarin bevalt vacht/kleur/karakter etc etc je niet bij de 1 , ga je lekker naar een ander :wink:

Gefeliciteerd met je nestje trouwens !
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”