Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Engelse Cocker Spaniel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

NiN
Actief
Aantal honden: 1

Re: Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door NiN »

Jansjepansjekevertje schreef:Hopelijk lukt het uploaden nu wel... Mijn fotocamera is sowieso slecht. Bewegend beeld lukt niet, dus als ze met haar koppie beweegt is het al vaag. Maar deze in haar mand zijn aardig gelukt.

Verliefd!!! :-)

Afbeelding
Afbeelding
Och wat een plaaaatje! :I:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat een mooi hoofdje :I: :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nanna schreef:Broodfoktype, meteen het type waar ik ook voor zou gaan als ik een Cocker wilde. Ik bedoel dat dus niet lullig :wink:
Wat een schattig koppie :I:
ik ook, ik ben jaloers op de vacht :I:
Afbeelding
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dana, Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Jansjepansjekevertje »

Bedankt voor jullie lieve reacties!

En Nanna, daar was haar baasje ook heel bang voor, dat ze bij een broodfokker terecht zou komen. Hij heeft na mij ook nog behoorlijk wat mailtjes gehad en hij vond daar zelf ook wel dubieuze bij zitten. Gelukkig voelde het met ons goed. Ik heb 'm inmiddels ook een update gestuurd, mèt foto's. Geloof dat ie wel in de gaten heeft dat ze goed is terecht gekomen.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

En Hutsje, jouw cocker (een amerikaanse, volgens mij?) heeft ook een supermooie vacht toch, met die krulletjes! Wat een mooie foto's heb jij zeg! Die gezichtsuitdrukking van je Basset; GE-WEL-DIG!!!
Hutsje
Zeer actief

Jansjepansjekevertje schreef:En Hutsje, jouw cocker (een amerikaanse, volgens mij?) heeft ook een supermooie vacht toch, met die krulletjes! Wat een mooie foto's heb jij zeg! Die gezichtsuitdrukking van je Basset; GE-WEL-DIG!!!
nee hoor, het is een engelse ;). met een belachelijk volle vacht. wel mooi hoor, maar niet praktisch aangezien hij elke dag mee naar het bos gaat en zwemt. gelukkig ben ikj er onderhand al aangewend.

hier is hij 5 weken geleden nog naar de trimmer geweest, je zou het niet zeggen. en zij trimt hem zo kort mogelijk .

Afbeelding

dit is dan weer wat minder grappig

Afbeelding
Afbeelding
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Woahahaha... vandáár "Moddercocker" Eh... da's ietsje minder grappig idd. Om schoon te maken tenminste.
Dacht het inderdaad door de volle krullende vacht die ik zie op de foto's in je onderschrift. Wel echt heel mooi. Maar zal veel onderhoud vergen.

Sinds gisteravond loopt Dana los op de plekken waar het kan. Doet ze prima. Af en toe ff een bosje in omdat ze een konijntje ofzo ruikt. Maar als ik haar roep komt ze meteen terug. Apporteren vindt ze heerlijk! Alles voor de bal. Blijven terwijl ik verder loop doet ze ook goed. Zelfs wanneer er andere honden voorbij lopen. Vind ik best knap. Ze is toch nog best jong en in een compleet nieuwe situatie. Maar ze is ook wel voorzichtig met honden en onbekenden. Ze wacht tot ik het heb 'goedgekeurd' merk ik. Dan kan er gesnuffeld worden en een beetje gespeeld. Maar wil ik weer verder dan gaat ze ook gelijk mee. Heb voor de voorzichtigheid wat snoeperij voor d'r meegenomen maar 't blijkt niet nodig.

Vanmiddag heeft ze voor het eerst met ons gezwommen. Of nou ja met de kids. Vond ze geweldig. Het is dus een echt waterratje. Leuk om te zien! Apporteren en lekker spelen in het water. En klaar is ook klaar bij d'r . Dan gaat ze gewoon mee.

Misschien verandert het allemaal nog als ze wat meer ingeburgerd is geraakt. Hoewel ik me verbaas over hoe vrij ze is hier in huis. Ze lijkt het echt allemaal dikke prima te vinden. Ze sloopt niks. Ik wilde haar eigenlijk in de gang of in de keuken laten wanneer ik ga werken. Maar ik overweeg haar gewoon vrij in de huiskamer te laten. Ik denk dat ze dat wel kan zonder dat ze gaat slopen. T enige is dat ze niet op de bank mag. Maar ja... als ik er niet ben dan gaat ze er geheid op. Vraag me af of dat een probleem gaat vormen. En zou ze ook meer gaan blaffen dan? Omdat ik er dan niet ben om haar te corrigeren? Qua bank; dat vind ik op zich helemaal niet erg, maar ik weet dat het beter is wanneer zij dat niet mag en de kinderen wel. Weet iemand misschien of dat werkelijk een issue is of hoef ik me daar niet druk om te maken zolang ze dat dan maar niet mag wanneer wij erbij zijn?
NiN
Actief

Wat heerlijk dat het zo goed gaat!
Wij hebben vroeger, toen onze kinderen nog klein waren, de hond geleerd dat hij alleen op de bank mocht als wij dat zeiden.
Hij ging nooit uit zichzelf op de bank liggen, kwam het altijd netjes ''vragen''
Behalve als wij niet thuis waren dan lag hij er vast wel op denk ik. :wink:
Hutsje
Zeer actief

Nanna schreef:Gewoon op de bank laten, gezellig juist. Mijn honden zitten allemaal op de bank :engel:
zou ik ook doen. en als je het niet wilt eraf sturen. hier is ook niet altijd plek op de bank en dan mag het dus niet. maar meestal wel en ook als ik weg ben mogen ze overal komen.
Afbeelding
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

dubbel
Laatst gewijzigd door Jansjepansjekevertje op 07 sep 2014 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

dubbel
Laatst gewijzigd door Jansjepansjekevertje op 07 sep 2014 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Ik overweeg haar voorlopig overdag toch nog even in haar bench te laten. Dat klinkt sneu, maar zij is dat gewend. En ik heb gemerkt dat ze gebaat is bij structuur en dat ik haar ook moet helpen haar rust te vinden. Het streven is uiteindelijk zonder bench, maar ik denk dat ik ook dat gewoon even in etappes ga doen.

Dit is niet omdat ik haar niet vertrouw. Ze heeft zich de afgelopen dagen gepresenteerd als goudeerlijk. Dit houdt in dat ze heel duidelijk laat zien waar ze wel en niet van gediend is. Ze is superlief, maar klaar is ook gewoon klaar bij haar. Ik merkte dat al en vanmorgen zag ik het ook heel duidelijk toen een hond (ridgeback x labrador) zo eigenwijs was om haar niet te respecteren. Hij wilde spelen, zij niet. En hij ging maar door en door. Telkens weer die lompe poot op haar kop. Tot ze een snauw gaf. Nah ja... toen ging hij nog door, maar heb ik haar zelf uit de situatie gehaald om het niet te laten escaleren. Wat kunnen sommige mensen toch dom zijn. Ik vroeg notabene nog aan de baas of ik met haar in het omheinde uitlaatterrein kon komen. Geen probleem... Nou wel dus. Hij had zijn hond totaal niet onder controle.

Ook haar laatste baas blijkt niet de slimste. Ik vond hem op Facebook. Hij post alles openbaar en zo kon ik zien dat hij haar welgeteld een week gehad heeft. Hij krijgt idd een andere baan. Maar Dana blijkt ook één van zijn katten te hebben gebeten. Niet ernstig, maar toch. En daar kan ik me wat bij voorstellen. Dana is niet overal van gediend. Ik zie een situatie als hierboven. Ik denk dat hij gewoon totaal niet heeft geweten wat hij met een Cocker in huis haalde. Dana heeft een berg energie en daar moet wat mee. En daarnaast heeft ze enorm veel behoefte aan een strakke hand. Ze heeft gewoon echt begeleiding nodig. Vandaar dat ik haar ook nog even niet los in huis ga laten als ik er niet ben. Ik weet gewoon nog niet of ze dat aankan. Dat ga ik wel proberen, maar in etappes.

Ook over haar verleden weet ik inmiddels meer. Ik heb haar fokker opgezocht en dat blijkt een beruchte Belgische broodfokker. Niet dat dat voor mij nu nog heel belangrijk is, al geeft broodfok natuurlijk altijd meer kans op ziektes. Maar ze is al bijna een jaar en ze toont zich als een gezonde jonge hond. Wel wil ik graag weten of ze tekenen heeft vertoont van het Rode Cocker Syndroom. Ik zie daar nu totaal niks van terug, maar je weet het niet natuurlijk. Dus als haar laatste baas het niet weet ga ik contact opnemen met degene die haar voor hem heeft gehad (recht van de fokker). Ik had er gewoon echt geen erg in dat hij haar nog maar zo kort heeft gehad dus ik heb niet gevraagd waarom Dana door degene voor het laatste baasje is weggedaan. Ik vermoed omdat het gewoon een èchte rooie is. Eigenwijs, maar lief en ze heeft energie te over. Daar moet wel wat mee gedaan kunnen worden...
Laatst gewijzigd door Jansjepansjekevertje op 07 sep 2014 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief

hoe lang zit ze dan overdag in de bench? ik snap de reden niet trouwens hoor, als het goed gaat, waarom dan opsluiten? je kunt het deurtje ook nog open laten, trouwens. dat ze het gewend is vind ik geen argument. asielhonden zijn het ook gewend op opgesloten te zijn. bijvoorbeeld.
en hja, cockers hebben heel veel energie. ik heb gister 15 km met peer gelopen en hij zeker het dubbele of het driedubbele. en dan heeft hij ook nog veel gezwommen. hij draait er zijn poot echt niet voor om.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:Broodfoktype, meteen het type waar ik ook voor zou gaan als ik een Cocker wilde. Ik bedoel dat dus niet lullig :wink:
Wat een schattig koppie :I:
x 2 :I: !
en dat klopte dus :D
Afbeelding
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Hahaha jup! Dat klopte! Helaas :-(

Maarreh... een hond die gewend is in een bench te gaan vindt daar ook zijn rust. Als je een hond die het gewend is in zo'n veilig holletje te zitten opeens continu alleen in huis laat, dan kan dat een beetje vreemd voelen. Ik heb die fout gemaakt met mijn vorige hond. Punt is dat die dacht dat ie dus gelijk ook maar het hele huis moest gaan bewaken. En dat was frustrerend voor 'm. Die fout wil ik met haar niet gaan maken. Dus nee, ik ga haar niet opeens een paar uur alleen in huis laten. Dat ga ik opbouwen. En dat lijkt de omgekeerde wereld. Dat is het eigenlijk ook, maar het is wat het is.

Ze zal zo'n vijf uur tot zes uur in haar bench zitten. En ja, dat is heel lang. Maar zij is gewend om er acht tot negen uur (ja, ècht!) in te zitten ondertussen. Dat is niet wat ik voor haar wil. Vandaar dat ik het af ga bouwen. Maar niet in één keer. Merk toch al dat ze aan prikkels moet wennen. Dus liever gedoseerd.
Hutsje
Zeer actief

en zit ze dan 's nachts ook in de bench?
Afbeelding
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Ja, 's nachts ook. Van 23.00/23.30 - 6.30. En dan vanaf 8.30 weer als ik moet gaan werken. Maar ik werk onregelmatig. Kan soms ook maar 3 uurtjes zijn. Heb nu ook nog niet hoeven werken. Ben gestart met fietsen met haar en speurspelletjes. Dat ga ik voor en na mijn werk met haar doen. En een hond kan geen klok kijken. Die weet niet of ik 4 of 6 uur weg ben geweest.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Ik doe haar overigens op dit moment óók in de bench als ik niet weg ga overdag af en toe. Voor de continuïteit en voor haar eigen rust. Anders blijft ze me achterna lopen terwijl ze eigenlijk heel moe is. Ik moet haar echt haar rust ook gunnen en dat gaat heel goed zo. Als ik tijd heb om te zitten gaat ze in haar mand rusten. Als ik dat niet heb gaat ze in de bench.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Jansjepansjekevertje schreef:Ik doe haar overigens op dit moment óók in de bench als ik niet weg ga overdag af en toe. Voor de continuïteit en voor haar eigen rust. Anders blijft ze me achterna lopen terwijl ze eigenlijk heel moe is. Ik moet haar echt haar rust ook gunnen en dat gaat heel goed zo. Als ik tijd heb om te zitten gaat ze in haar mand rusten. Als ik dat niet heb gaat ze in de bench.
Laat haar toch lekker achter je aan lopen, ze moet toch nog wennen? Rust nemen komt vanzelf wel.
Afbeelding
NiN
Actief

Ik zou haar ook achter je aan laten hobbelen hoor. Het is geen pupje meer die zoveel rust nodig heeft. En misschien wil ze wel gewoon ff kijken wat jij allemaal zoal op een dag doet :mrgreen: en gaat ze straks vanzelf wel liggen als het voor haar verder niks interessants is.
renee-uk
Zeer actief

ze is er nog geen week en van herplaatsing naar herplaatsing gegaan?
geen wonder dat ze achter je aan loopt, ze heeft geen idee wat er allemaal met haar gebeurt en jij bent nu de stabiele factor in haar leven.
ik zou haar lekker achter me aan laten lopen, dat gaat vanzelf wel over als ze gewend is aan haar nieuwe leventje.
en een hondje dat al zo vreselijk veel in een bench moet zitten ga je toch niet nog vaker in die bench stoppen, dan zit ze meer in de bench dan dat ze er uit is.
kan me niet voorstellen dat je daarom een hond genomen hebt :?

heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je even weggaat en ze zit niet in die bench?
je kunt altijd het deurtje openlaten, dan kan ze zelf kiezen of ze er in wil of niet, maar dan kan ze er ook weer uit als ze dat wil.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Dana zit absoluut niet meer in de bench dan ze eruit is en ik merk dat dit op deze manier zo doen haar rust geeft. Als zij telkens denkt dat ze mij achterna moet lopen krijgt ze die rust niet, heb ik gemerkt. En dáár wordt ze dus wèl onrustig van. Niet ìk, maar die bench is haar stabiele factor. Dat is haar plekje. Als de kids te druk doen gaat ze er ook in liggen. Maar zo gauw als ik wegloop, loopt zij ook weg. Om dan onrustig om me heen te drentelen. Terwijl ze als ik haar in haar bench doe (met het deurtje dicht zodat ze er niet uit kan) rustig gaat liggen slapen. Net zoals ze dat doet in haar mand als ik wèl de tijd heb om te gaan zitten.

Ik begrijp eerlijk gezegd echt niet dat jullie er blijkbaar nog nooit van hebben gehoord dat je je hond (en vooral een jonge of een hond in een nieuwe situatie, ook al is het geen pup meer) soms moet 'dwingen' rust te nemen omdat het echt nodig is. Voor de hond is het veel frustrerender en veel onrustiger om continu achter me aan te moeten. En dan bedoel ik niet het lekker achter me aan lopen zoals een cocker dat gewoon graag doet.

Wat grappig dat jullie allemaal zo goed weten hoe het moet en hoe het hoort bij mij thuis. Niemand kent mij, mijn hond of de situatie, maar iedereen weet beter wat te doen dan ik zelf. En ook zo grappig... een baby wordt met grote regelmaat in de box gezet wanneer mama bezig is met andere dingen. Terwijl een baby ook het liefst bij je is of achter je aankruipt. Maar dàt vinden we wel allemaal normaal. Maar een bench is zielig? Een bench geeft in veel gevallen rust aan een hond die anders gefrustreerd raakt. Waarom zou ik mijn hond dàt aandoen? Omdat ìk dat zielig vind? Het gaat helemaal niet om mij...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jansjepansjekevertje schreef: Ik begrijp eerlijk gezegd echt niet dat jullie er blijkbaar nog nooit van hebben gehoord dat je je hond (en vooral een jonge of een hond in een nieuwe situatie, ook al is het geen pup meer) soms moet 'dwingen' rust te nemen omdat het echt nodig is. Voor de hond is het veel frustrerender en veel onrustiger om continu achter me aan te moeten. En dan bedoel ik niet het lekker achter me aan lopen zoals een cocker dat gewoon graag doet.

Wat grappig dat jullie allemaal zo goed weten hoe het moet en hoe het hoort bij mij thuis. Niemand kent mij, mijn hond of de situatie, maar iedereen weet beter wat te doen dan ik zelf.

Zelf neem je ook maar aan waar anderen wel of niet van "gehoord" hebben.
En ja, heb ook honden die het nodig hebben om apart te liggen. Maar zeker geen 14 op 24 uur.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Let wel... mijn doel is om Dana uiteindelijk gewoon altijd de ruimte te laten hebben. Maar mij lijkt het niet handig om haar opeens maar in het diepe te gooien en haar uren achter elkaar alleen op 'groter terrein' te laten. Eventjes doet ze helemaal prima. Ik laat haar los als ik boven bezig ben (want dan is de deur dicht en kan ze me ook niet achterna lopen) en dan gaat ze lekker ergens liggen. Als ik echter weg ga staat ze continu voor het raam. Daar lijkt ze echt onrustig van te zijn. Snap ik ook. En daarom laat ik 'r gewoon eventjes op d'r veilige plekje als ik langer weg ben, zodat ze niet continu onrustig hoeft te zijn.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Dat is ook niet mijn streven Dagmar. Ze zat eerst nog veel langer vast. Ik ben dat al af aan het bouwen. Maar haar opeens in het diepe gooien lijkt mij niet heel handig. Met mijn vorige hond is dat juist het gene wat fout is gegaan en dat ga ik nu dus niet meer zo doen.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Wat ik gewoon raar vind is dat ik merk dat de hond het super goed doet. Maar volgens menigeen hier pak ik het dus helemaal verkeerd aan? Dat rijmt in mijn ogen niet echt bij elkaar nee. Heel bijzonder vind ik dat.
renee-uk
Zeer actief

ja dat klopt wel, het merendeel van de mensen hier heeft nog nooit een herplaatser gehad natuurlijk.
persoonlijk zou ik het heel erg vinden als een bench de stabiele factor in het leven van mijn hond was, maar toe maar, wat weet ik er ook van :U:
Afbeelding

Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Ja inderdaad. Dat ìs ook al erg genoeg, dat ze die bench beter kent dan mij. Maar het gaat goed zoals het gaat nu. Dus lijkt me niet dat ik dat moet gaan veranderen. Rustig afbouwen lijkt mij veel beter. En wat weet jij ervan René? Zoveel en zo ver als jouw ervaring rijkt. En dat is niet tot bij mij thuis binnen. En als ik dadelijk onverhoopt tòch met een gefrustreerde hond zit omdat ik naar mensen hier luister i.p.v. naar mijn eigen hond te kijken en mijn eigen gevoel te volgen dan zal jij daar ook weinig weet van hebben...

Wat me opvalt hier en waar ik ondertussen ook al voor gewaarschuwd ben is dat hier nogal een moraal heerst van 'gelijk willen halen' en monologen voeren i.p.v. discussiëren. En da's niet zo mijn ding eerlijk gezegd. Blijkbaar ook dat van menig ander niet want ik krijg ondertussen pb's van mensen die vinden dat ik het goed aanpak met Dana. Maar die durven blijkbaar dus hier niet meer voor hun eigen mening uit te komen...

Geeft toch te denken lijkt me.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jansjepansjekevertje schreef:Wat ik gewoon raar vind is dat ik merk dat de hond het super goed doet. Maar volgens menigeen hier pak ik het dus helemaal verkeerd aan? Dat rijmt in mijn ogen niet echt bij elkaar nee. Heel bijzonder vind ik dat.

Mijn honden zitten nu meer apart dan normaal, omdat de benedenverdieping tijdelijk buiten gebruik is. En niet apart, dan wel op een erg klein oppervlak.
Dat lijkt voor een buitenstaander ook prima te gaan. Ze hebben zich er bij neergelegd, meer is het niet en meer kunnen ze niet :U:
Zo lang in de bench is extreem en valt bij alle honden, pup, herplaatser of al 8 jaar bij dezelfde baas onder benchmisbruik in plaats van gebruik.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:ja dat klopt wel, het merendeel van de mensen hier heeft nog nooit een herplaatser gehad natuurlijk.
persoonlijk zou ik het heel erg vinden als een bench de stabiele factor in het leven van mijn hond was, maar toe maar, wat weet ik er ook van :U:
En alle herplaatsers zijn natuurlijk hetzelfde en hebben hetzelfde nodig...

Waar is hier de 'facepalm' -emoticon... Ik heb 'm ff nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”