Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beagles

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Beagles

Ongelezen bericht door Machie »

Het is gewoon net welk doel je hebt. Csiva kan ook rustig uren naast me lopen loeren op de bal. Ik vind het ideaal dat ze er zo gek op is :) Heb ik zelf gedaan nl :F:
Ik wil een hond die werken wil, niet eentje die als zn pet goed staat eens iets wil doen :F:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De meeste beagles zijn eigenzinnig en lopen daarom altijd aangelijnd. En ze kunnen niet goed tegen alleen zijn en zijn moeilijk zindelijk te krijgen. Dit is waar ze om bekend staan. En toch zie ik er wel eens een die gewoon los loopt en komt als hij geroepen wordt. Je hebt altijd uitzonderingen en het hangt ook een beetje van jezelf af. Ik vind het heel erg mooie hondjes. Ik val op die grote flaporen.

Heb je hier eigenlijk al eens gekeken?
http://www.shhh.nl/s/index.php
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb niet hele topic gelezen (heb niet zoveel met beagles :F: ) maar op de KC in Hoogeveen loopt een erg leuke beagle, doet het super in de behendigheid en ze loopt er ook wedstrijden mee.
Beestje luistert super goed en is rete fanatiek :lol1:

De andere beagles die ik ken (naast Beau) vind ik ongelooflijke clowns, weten hun baasjes goed op te voeden en zijn heerlijk eigenwijs.
Vind het leuke hondjes om te zien, maar het karakter wat ze over het algemeen hebben, zou mij doen besluiten er geen 1 te nemen.

Maar Hilde het is zeker een uitdaging om er 1 wel aan het luisteren te krijgen :engel:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Of een Australische herder? Ik ken er drie (natuurlijk niet representatief voor het ras) maar die vind ik een stuk stabieler overkomen dan de border die ik ken.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:
Paisley schreef:Of een Australische herder? Ik ken er drie (natuurlijk niet representatief voor het ras) maar die vind ik een stuk stabieler overkomen dan de border die ik ken.
Die missen net als de BC humor. En humor moet aanwezig zijn in een hond, anders vind ik er geen reet aan.
Haha, nu ik een hond heb met humor weet ik pas hoe serieus border collies eigenlijk zijn.
Ik kan het wel appreciëren, dat serieuze. Maar geef me toch wat meer humor, inderdaad.
Nét genoeg om me te doen lachen maar nog wel gewoon luisteren naar wat ik zeg :mrgreen:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Paisley schreef:Of een Australische herder? Ik ken er drie (natuurlijk niet representatief voor het ras) maar die vind ik een stuk stabieler overkomen dan de border die ik ken.
Die zijn vaak weer wantrouwend naar vreemde EN niet altijd even sociaal met andere honden. Ik vind ze de overtreffende trap van de BC qua werklust. Je moet wel echt wat met ze doen denk ik zo. Hoewel ik er eentje ken waar 0 werk karakter in zit, dat zou ik dan ook weer niet leuk vinden.
Perry en Noah

Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Machie schreef:Het is gewoon net welk doel je hebt. Csiva kan ook rustig uren naast me lopen loeren op de bal. Ik vind het ideaal dat ze er zo gek op is :) Heb ik zelf gedaan nl :F:
Ik wil een hond die werken wil, niet eentje die als zn pet goed staat eens iets wil doen :F:
Ja, ik dus ook. Maar dan wel een hond die je een uitknop kan leren.

Kelpies heb ik ook wel eens over nagedacht, prachtige honden om te zien. Eigenlijk te weinig over gelezen om echt iets over te zeggen, kan me daar zeker in verdiepen. Shelties vind ik vaak van die keffers. Voor de rest spreken ze me wel aan.

En ja, iones! Wie weet haal ik daar er een vandaan als ik er een tweede hond bij wil.
Ik denk, zoals Nanna zegt, dat een gematigde maar wel redelijk fanatieke hond (herder?) bij me zou passen. Ik zou gewoon wat meer ervaring op moeten doen met verschillende rassen.

En Wendy, als ik weer een uitdaging zoek zal ik zeker een beagle nemen :mrgreen:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Oh en aussies spreken me niet aan. Leuke honden om te zien, maar vind ze in gedrag behoorlijk heftig en als ik iets met die mate werklust wil zou ik eerder een BC kiezen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Csiv heeft ondertussen een uitknop. Maar voor we die goed geinstalleerd hadden waren we wel een jaartje verder :F:
Nu ook, ruim 11 km gelopen waarbij ze ook nog heeft gezwommen en ze ligt nu een bot te knagen. In huis vermaakt ze zichzelf gelukkig, anders was ik er al snel gek van geworden :Q:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

als je een hond wilt met humor moet je een witte nemen :Q: :Q:

amos was best serieus maar buster , een grotere clown moet nog geboren worden :cheer:

en werken voor de baas wil hij ook heel graag. hoewel....zelf denken is ook leuk natuurlijk , zo niet leuker :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Maat als je echt leuk behendigheid wil doen is ene witte herder minder geschikt. Ik vind ze wat aan de grote kant...
fenneke
Zeer actief

ja dat is wel zo maar ik ben ook niet zo snel :engel:

Afbeelding
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Machie
Zeer actief

fenneke schreef:ja dat is wel zo maar ik ben ook niet zo snel :engel:

Afbeelding
gave foto!
Een geschikt ras vinden is trouwens een lastig iets :) Ik heb een shortlist van een ras of 8, en geen idee welke van die 8 rassen hier in de toekomst bij komt :LOL:
fenneke
Zeer actief

was op de doedag :mrgreen:

ik heb ook wel wensen voor een hond na buster ooit.. wel kleiner dan de witte maar wel een die ik nog met mijn knie op zij kan schuiven zeg maar :mrgreen:
en actief en goed met kinderen enz ....

maar nooit weer een met zoveel haar als buster heeft :O:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Machie schreef:gave foto!
Een geschikt ras vinden is trouwens een lastig iets :)
Och daar had ik totaal geen problemen mee. Ik keek gewoon naar mensen wiens levensstijl op die van mij leken, en keek wat voor honden daarbij liepen.
OK, een stabij moest t worden.

Als je je tot in de tandjes gaat verdiepen, wordt er het voor mij alleen maar lastiger op ;) Bovendien vond ik die keuzestress erg vervelend, dus toen ik de knoop doorgehakt had (had ik een paar dagen voor nodig) had ik er ineens heel veel zin in.

Ik verdiep me nu ook graag in honden, simpelweg omdat ik veel te veel zin heb ik een tweede hond die er nu nog niet bij kan komen. Maar zodra ik die ruimte wel heb, weet ik zeker dat ik waarschijnlijk weer met een impulsief gekozen hond thuis kom :mrgreen:
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Ik zoek een hond die sociaal is, liefst niet verharend, snel, will to please, enorme werklust en niet te groot. Geen sheltie ed, te veel haar. Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe Csiva over 5 jaar, maar dan eentje die wel goed sociaal is :)
Hilde
Zeer actief

Machie schreef:Ik zoek een hond die sociaal is, liefst niet verharend, snel, will to please, enorme werklust en niet te groot. Geen sheltie ed, te veel haar. Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe Csiva over 5 jaar, maar dan eentje die wel goed sociaal is :)
Ja, ik ook. Alleen maakt verharen en lengte/hoeveelheid van het haar me niet uit en de grootte ook niet echt. Al wil ik gezondheidstechnisch icm behendigheid liever een kleinere hond.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Is een Kelpie niks voor jou?
Als je een beetje de GG kant op wil zou een corgi ook prima bij je passen.
Behendigheid en flyball kunnen ze overigens ook prima, maar zullen qua snelheid toch vaak achterblijven.
Hilde
Zeer actief

Ja, een kelpie past misschien wel. Daar moet ik nog wat meer over lezen :)
Corgi's vind ik ook heel leuk, maar ik vind hun ruggen een minpunt. En ik vind vooral behendigheid heel leuk, maar als mijn toekomstige hond dat niets vind dan kies ik een andere sport en dat kan dan van alles zijn. Mijn probleem is altijd dat ik alles leuk vind, zowel qua rassen als qua sporten met de hond, haha.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

En een markiesje dan Hilde? Lopen een aantal heel leuk in de sport (waaronder mijn oud trainer Peter Smit met Jens, net naar WAC geweest)

Kay is een border met humor. Met hem kan ik echt lachen. Naast toch wel typisch border gedrag hoor, maar het is goed te doen bij hem. Bij behendigheid is hij zo gek als een deur. Medetrainingsgenoten geloven niet dat hij in huis eigenlijk alleen maar slaapt en wil knuffelen. Gek doen op de moment dat het mag, buiten, maar ook dat is inmiddels toch wel aardig rustig met zijn 5 jaar. Ik vind het prachtige om het enorm harden rennen prachtig te zien. Het atletische lichaam waar ik jaloers op ben. Adembenemend. Ontzettend braaf, maar toch ook weer niet. Soms negeert hij mij als hij niet in de sloot mag (omdat er visite ofzo komt), kijkt eerst om zich heen waarom hij moet komen als ik hem roep, maar wel eigenlijk heel betrouwbaar. Oefeningen aanleren was peanuts, maar met een dosis humor. Saai volgwerk is niet aan hem besteed. Maffe kunstjes net nog even wat maffer uitvoeren.
Norah is zo'n typische neuroot, waar de alleen wij last van hebben. In huis is ze druk, ben ik met haar aan het sporten is ze de rust zelve. Met bezoek is ze dan ook weer heel braaf. Erg obsessief. Naar Kay, met de bal, naar mij (in die volgorde ook). Neurotisch en bloedserieus. Nooit eens ontspannen spel, ze wil altijd sneller of sterker zijn. Niet sociaal met andere dieren.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hilde schreef:Ja, een kelpie past misschien wel. Daar moet ik nog wat meer over lezen :)
Corgi's vind ik ook heel leuk, maar ik vind hun ruggen een minpunt. En ik vind vooral behendigheid heel leuk, maar als mijn toekomstige hond dat niets vind dan kies ik een andere sport en dat kan dan van alles zijn. Mijn probleem is altijd dat ik alles leuk vind, zowel qua rassen als qua sporten met de hond, haha.
Dat is een luxeprobleem :P
Ik denk ook dat er best veel rassen zouden passen en dat je daar ook prima mee uit de voeten zou kunnen. Als behendigheid je het meeste trekt, zou ik daar in eerste instantie naar kijken. Mocht de toekomstige hond dat dan toch minder leuk blijken te vinden dan een andere sport, dan is het alleen maar fijn dat jij ook verder wilt kijken. :ok:

Als de Schotse herder je ook wel trekt, is de sheltie misschien toch ook een optie (als je liever een maatje kleiner wilt). Die zijn vaak fanatieker dan de collie. Het zijn meestal wel vocale hondjes ja, maar dat is met training wel in goede banen te leiden. Ik vind het voor behendigheid vaak heel leuke hondjes en ze werken over het algemeen erg graag voor de baas, ook in andere takken van hondensport. Maar het is niet makkelijk om een volwassen herplaatser te vinden; ik kom in ieder geval niet zo vaak shelties ter herplaatsing tegen.
Hilde
Zeer actief

Markiesje? Nee. Die valt af want er is al amper aan een pup te komen, laat staan herplaatser.
Zijn veel rassen waarin weinig 'normale' herplaatsers te vinden zijn helaas :(
Afbeelding
Machie
Zeer actief

BC's, herplaatsers te over ;)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hilde schreef:
Machie schreef:Ik zoek een hond die sociaal is, liefst niet verharend, snel, will to please, enorme werklust en niet te groot. Geen sheltie ed, te veel haar. Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe Csiva over 5 jaar, maar dan eentje die wel goed sociaal is :)
Ja, ik ook. Alleen maakt verharen en lengte/hoeveelheid van het haar me niet uit en de grootte ook niet echt. Al wil ik gezondheidstechnisch icm behendigheid liever een kleinere hond.
Als je waterhonden leuk vindt zou je op een behendigheidswedstrijd bent ook eens naar de poedels kunnen kijken. Daar lopen ook een flink aantal fanatiekelingen. Over het algemeen hebben ze wat meer humor dan de borders, maar zijn ze wel heel gedreven (niet alle poedels, maar wel als je in de juiste hoek zoekt).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Hilde schreef:Markiesje? Nee. Die valt af want er is al amper aan een pup te komen, laat staan herplaatser.
Zijn veel rassen waarin weinig 'normale' herplaatsers te vinden zijn helaas :(
En daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Er zijn een hoop leuk schotse collie herplaatsers. Wij hebben er nu een aantal gehad en eigenlijk nagenoeg probleemloze honden! Daar zijn altijd leuke herplaatsers in!
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien is een leuke Belg wat voor je? De meeste hebben genoeg werklust (de meeste, Biry is een uitzondering :mrgreen: ) en ze kunnen aardig meedraaien in de sport. Sommige zijn wel wat nerveus, maar ken er ook die een stuk relaxter zijn. Biry haar vader was een echte knuffelbeer ook voor vreemden. De laekense vind ik over het algemeen iets relaxter dan de tervuerener of groenendaeler. In de toekomst komt er hier ook een Belg, hun karakter past gewoon goed en bovendien zijn ze zo mooi! :I:

Markiesje zou ik ook niet snel doen. Nadeel vind ik dat je bijna geen fokker kan uitkiezen en ook moet je een beetje geluk hebben met een sportief hondje. Er zijn er wel een aantal die het leuk doen in de sport, maar dat zijn er niet veel.
Sassy
moderator

Ongelezen bericht door Sassy »

Machie schreef:BC's, herplaatsers te over ;)
Omdat helaas zich nogal wat mensen vergissen in dit ras.

Ik heb er 5 uit pure werklijn (deels uit de UK, of met direkt engelse bloedlijnen erachter idd, wat iemand eerder ook al schreef, die zijn een stuk stabieler, vind ik zelf ook)
Dat zijn geen neurootjes, ook als ze een paar weken eens niet werken.
Ik zou nooit meer iets anders willen.

Maar dat zijn geen honden die de meesten doorsnee als border herkennen :engel:
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Als schapendoesliefhebber vind ik een does ook prima passend in jouw verhaal :D

Een echt herdertje, met behoorlijk wat werklust, maar absoluut geen slaafse types. Ik zeg er ook vaak bij dat je voor een does gevoel voor humor moet hebben, en dat is voor een BC of Australian Sheperd toch minder nodig. Die zijn wat serieuzer.

De Beagles die ik ken zijn vaak erg druk en aanwezig. Ik ken er ook een aantal die niet te beroerd zijn om met hun tanden hun mening duidelijk te maken als het er op aan komt. Ze blijven dan wel weer speels tot op hoge leeftijd!
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”