Ik wil een hond die werken wil, niet eentje die als zn pet goed staat eens iets wil doen

Moderator: moderatorteam
Haha, nu ik een hond heb met humor weet ik pas hoe serieus border collies eigenlijk zijn.Nanna schreef:Die missen net als de BC humor. En humor moet aanwezig zijn in een hond, anders vind ik er geen reet aan.Paisley schreef:Of een Australische herder? Ik ken er drie (natuurlijk niet representatief voor het ras) maar die vind ik een stuk stabieler overkomen dan de border die ik ken.
Die zijn vaak weer wantrouwend naar vreemde EN niet altijd even sociaal met andere honden. Ik vind ze de overtreffende trap van de BC qua werklust. Je moet wel echt wat met ze doen denk ik zo. Hoewel ik er eentje ken waar 0 werk karakter in zit, dat zou ik dan ook weer niet leuk vinden.Paisley schreef:Of een Australische herder? Ik ken er drie (natuurlijk niet representatief voor het ras) maar die vind ik een stuk stabieler overkomen dan de border die ik ken.
Ja, ik dus ook. Maar dan wel een hond die je een uitknop kan leren.Machie schreef:Het is gewoon net welk doel je hebt. Csiva kan ook rustig uren naast me lopen loeren op de bal. Ik vind het ideaal dat ze er zo gek op isHeb ik zelf gedaan nl
Ik wil een hond die werken wil, niet eentje die als zn pet goed staat eens iets wil doen
gave foto!
Och daar had ik totaal geen problemen mee. Ik keek gewoon naar mensen wiens levensstijl op die van mij leken, en keek wat voor honden daarbij liepen.Machie schreef:gave foto!
Een geschikt ras vinden is trouwens een lastig iets![]()
Ja, ik ook. Alleen maakt verharen en lengte/hoeveelheid van het haar me niet uit en de grootte ook niet echt. Al wil ik gezondheidstechnisch icm behendigheid liever een kleinere hond.Machie schreef:Ik zoek een hond die sociaal is, liefst niet verharend, snel, will to please, enorme werklust en niet te groot. Geen sheltie ed, te veel haar. Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe Csiva over 5 jaar, maar dan eentje die wel goed sociaal is
Dat is een luxeprobleemHilde schreef:Ja, een kelpie past misschien wel. Daar moet ik nog wat meer over lezen
Corgi's vind ik ook heel leuk, maar ik vind hun ruggen een minpunt. En ik vind vooral behendigheid heel leuk, maar als mijn toekomstige hond dat niets vind dan kies ik een andere sport en dat kan dan van alles zijn. Mijn probleem is altijd dat ik alles leuk vind, zowel qua rassen als qua sporten met de hond, haha.
Als je waterhonden leuk vindt zou je op een behendigheidswedstrijd bent ook eens naar de poedels kunnen kijken. Daar lopen ook een flink aantal fanatiekelingen. Over het algemeen hebben ze wat meer humor dan de borders, maar zijn ze wel heel gedreven (niet alle poedels, maar wel als je in de juiste hoek zoekt).Hilde schreef:Ja, ik ook. Alleen maakt verharen en lengte/hoeveelheid van het haar me niet uit en de grootte ook niet echt. Al wil ik gezondheidstechnisch icm behendigheid liever een kleinere hond.Machie schreef:Ik zoek een hond die sociaal is, liefst niet verharend, snel, will to please, enorme werklust en niet te groot. Geen sheltie ed, te veel haar. Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe Csiva over 5 jaar, maar dan eentje die wel goed sociaal is
En daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Er zijn een hoop leuk schotse collie herplaatsers. Wij hebben er nu een aantal gehad en eigenlijk nagenoeg probleemloze honden! Daar zijn altijd leuke herplaatsers in!Hilde schreef:Markiesje? Nee. Die valt af want er is al amper aan een pup te komen, laat staan herplaatser.
Zijn veel rassen waarin weinig 'normale' herplaatsers te vinden zijn helaas
Omdat helaas zich nogal wat mensen vergissen in dit ras.Machie schreef:BC's, herplaatsers te over