Maar dat is toch helemaal niet zeker dat ze dat doen.S@ndr@ schreef:Ik heb in ieder geval als elders gelezen dat ook heel wat mensen op een terras gaan zitten met hun hond, t maakt t voor die bange kinderen niet eenvoudiger, als ze ze overal tegen komen, dus ik blijf erbij, aanpakken die angst voor t kind zelf en zeker ook als ze later zelf kinderen krijgen, t is toch niet nodig dat je die angst doorgeeft aan je kinderen
Mijn zus is als de dood voor honden maar haar dochter ,mijn nichtje ,heeft vaak zat in het verleden toen ze nog jonger was bij ons gelogeerd.
De angst die mijn zus heeft dat gaat niet meer weg maar daar moet zij zelf mee leven.
En als iedereen zijn hond op de daarvoor bestemde plekken bij zich hield of onder controle kon houden was dat voor haar ook zeker wel goed te doen, want drukke hondenlosloopgebieden bezoekt zij niet.
Haar angst speelt enkel op wanneer mensen menen dat zij niet bang moet zijn van hun hond omdat die niets doet.
En zo werkt het dus eenvoudigweg niet voor haar, en dus doet zij zelf haar best om sommige plekken te mijden wat ik op zich wel verstandig vind.
Zij verwacht helemaal niet dat iedereen zijn hond voor haar vast houd op plekken waar dat niet hoeft want daar komt zij niet.
Neemt niet weg dat ze toch vaak zat te maken heeft met een loslopend ongeleid projectiel en dat vind ze dus beangstigend en daar mag ook best rekening mee worden gehouden ben ik van mening.