Tsja, ik wil mijn hond dus niet laten jagen. Niet voor het wild, maar nog meer niet voor haar en mijzelf. Ik sta doodsangsten uit en zij kan zich vastlopen in prikkeldraad, voor een auto lopen etc moet er echt niet aan denken
Ik heb het afgelopen jaar hard getraind aan de lange lijn (10-20 meter) met hondenfluitje en daar reageert ze nu 100% op ook bij zeer veel afleiding. Ook in kleine omheinde losloopveldjes en bij de Hondenhut luistert ze perfect. De volgende stap is dus echt los, liefst omheind zoals het leesten en dan voor de controllfreak in me ook nog eens met GPS, tsja wat zal ik zeggen....ik zie nogal eens beren op de weg

. GPS is voor mij dus echt puur als extra zekerheid om in eerste instantie in omheind gebied te kunnen zien waar ze uithangt mocht ze um er tussenuit peren. Uitgangspunt is voor mij echter dat ze wel bij me blijft (ik loop niet voor niks met een heuptas vol KVV, frikandel en pensstaafjes

) maar just to be sure dus de GPS. Als blijkt dat ze los van de lijn wel gaat hetzen, dan is het weer aande lijn en van voren af aan beginnen. Ik ga eens kijken naar Garmin. Als dat bij die inmense gebieden in Frankrijk werkt moet dat hier ook wel afdoende zijn lijkt me

.