Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een *&^%#@ asiel!!! en meerdere ervaringen gezocht.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Wat een *&^%#@ asiel!!! en meerdere ervaringen gezocht.

Ongelezen bericht door Jacq »

Het asiel in overijssel (in DH en de naam begint met een C) waar ik het over wil hebben is al eens eerder voorbijgekomen hier maar ik wil mijn ervaringen met jullie delen. Ik wil de naam van het asiel niet noemen omdat het dan in de zoekmachine van Google terechtkomt en de eigenaar stuurt zijn advocaat af op iedereen die slecht spreekt over dit asiel. Wat je ook noemt, noem dus alsjeblieft niet de naam van het asiel of de plaats. wil je weten welk asiel ik bedoel, stuur dan een pb.

Ik ben 2 maanden geleden als vrijwilliger begonnen bij dit asiel om honden uit te laten. Toen ik er kwam bleek dat de honden helemaal
niet uitgelaten worden. :80: Ze hebben een binnen en buitenkennel en dat is het. Er is wel een klein buitenstukje wat bestaat uit zand met gemeentehekken eromheen maar daar zit af en toe een hond op zonder begeleiding. Ik werd er triest van.
Ik vind het vreselijk en niet kunnen dat honden niet hun beweging krijgen. bij andere asiels komen honden wel meerdere keren per dag buiten, in ieder geval 1x per dag zou toch moeten? In ieder geval kwam ik 1x per week om een aantal honden uit te laten. Hun ontlasting zag er altijd slecht uit. brijachtig of diarree en geen normale kleur. maar wat waren ze blij om buiten te zijn!

1 hond heb ik meegenomen. een oudje (waar ik 130 euro voor betaalde, niet gecastreerd, afgesleten tanden en missende tanden, staar). Ik nam hem mee omdat hij vermagerde en natuurlijk ook omdat ik vond dat hij bij ons roedeltje paste want dat is ook belangrijk. Bij mijn dierenarts bleek dat hij nog oorontstekingen had en een ontstoken piemel waar hij last van had. De oorontstekingen waren wel behandeld in het asiel werd mij verteld maar blijkbaar niet vaker gecontroleerd want het zag er goed zwart uit in zijn oortjes. Dat heb ik genoemd in het asiel om er voortaan beter op te letten.

De ontlasting van mijn hond werd echter niet beter en ik heb het laten testen op Giardia. Hij bleek dus Giardia meegenomen te hebben uit het asiel. Ik heb dit aangegeven aan het asiel maar zij en hun dierenarts vonden het niet nodig om het asiel te behandelen daartegen. een tijd terug hadden ze 2 honden getest en die hadden het niet. Ook kostte het teveel geld om te doen. De medewerkers werken er veel meer uur dan ze betaald krijgen. er zijn maar 2 betaalde krachten waarvan 1 er 10 uur betaald krijgt. Zij kunnen er niks aan doen dat de eigenaar niet meer geld uitgeeft aan de dieren. De eigenaar krijgt subsidies van alle gemeenten waar hij een contract mee heeft.

Op de vraag waarom ze fokken met honden in een asiel (met hun eigen honden) kwam het antwoord dat die inkomsten naar het asiel toegingen om de dieren te helpen. De eigen fokhonden verblijven overigens gewoon ook in het asiel en komen dus ook hun hok niet uit.

Ik heb veel gezien daar maar afgelopen woensdag was voor mij de maat vol. ik kwam in 1 van de schuren en zag om 10.30 dat er nog niet schoongemaakt was en dat de dieren dus ook nog geen water en voer hadden. het asiel was de vorige dag rond 14.00 gesloten dus het was bijna 24 uur later. 1 hond had erge diarree gehad en zat daar dus (weet niet hoelang) tussen. Toen ben ik naar de medewerkers gegaan en heb gezegd dat dit zo niet kon. ik kon m'n mond niet meer houden. Ik eiste de eigenaar te spreken over mijn hond die ik gekocht had en over het beleid van het asiel. maar de eigenaar zag het nut niet in van een gesprek met mij kreeg ik te horen. Toen was ik er klaar mee.

Dit was een beknopt verslag van mijn ervaringen. Een waarschuwing voor iedereen niet met dit asiel in zee te gaan. het is overigens ook een pension en er worden fokhonden aangeboden.

Mocht iemand soortgelijke of andere ervaringen hebben over dit asiel wil je mij dan een pb'tje sturen? Ook als je wil weten over welk asiel dit gaat mag je mij een pb sturen.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Wat een *&^%#@ asiel!!! en meerdere ervaringen gezocht.

Ongelezen bericht door Kit »

Ga er maar voor zitten, genoeg ervaringen hoor met dat volk :ugh:
Jacq
Zeer actief

:tongue: ik zit.... laat maar komen.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wiebel »

Bekend, genoeg zooi over dit asiel gehoord. Zelf nooit geweest, zou er heel naar van worden.
Is het niet zo dat eigenaar het asiel wil 'verkopen'??
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Dan ben ik toch echt heel trots op het asiel waar ik voor werk (vrijwillig).
Is dit geen zaak voor 144?
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hier in de buurt zit ook zo'n asiel waar honden niet worden uitgelaten, sterker nog: er wordt redelijk moeilijk gedaan als je een hond wil wandelen. Slechts de helft van de honden heeft zowel een binnen als buitenkennel (van beton), de rest moet plassen en poepen in hun kennel. In de zomer staan de buitenkennels pal in de zon, geen schaduwnetten of afdak.
Ironisch genoeg werken ze samen met een erg bekende organisatie voor Dierenwelzijn hier in België.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

vreemd; mijn herder komt hier vandaan en ik heb alleen maar positieve ervaringen. ze had een blaasprobleem en mocht daarom voor minder geld mee (heb wel gewoon het hele bedrag betaald hoor) en kreeg ook medicijnen mee. toen deze AB nare bijwerkingen hadden, kreeg ik nieuwe thuisgestuurd.
mijn hond heeft hier 4 maanden gezeten en zag er goed uit; ik had ook de indruk dat er met haar gewandeld was. communicatie voorafgaande aan de adoptie was ook altijd goed.
hoe dan ook heb ik er werkelijk een tophond aan (maar dat ligt niet aan het asiel natuurlijk)
Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Lijkt mij inderdaad een 144 gevalletje..

Aangezien ik ook vlakbij die regio woon ben ik wel benieuwd om welk asiel het gaat.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik heb geen idee over welk asiel je het hebt maar zoiets mag toch helemaal niet? Ik weet dat er in de regels staat dat asielhonden een bepaald aantal tijd per dag naar buiten moeten en sowieso moeten dieren altijd beschikken over water. Maar als iedereen weet hoe erg het daar is dan zou er toch allang iets aan gedaan moeten zijn? :ugh:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik ken dit asiel en heb er goede ervaringen mee, vijf jaar geleden. Ik heb daar een in beslag genomen broodfokteefje vandaan. Ik was erg te spreken over de gang van zaken, twee heel betrokken medewerkers waar ik ook later nog af en toe contact mee had. Altijd kreeg ik antwoord op mijn mails en gestuurde foto's en toen mijn hondje doodging leefden ze mee.

Helaas kon ik niet zien wat er nog meer speelde. Daar hoorde ik later over. Zelfs heb ik tweemaal een flinke donatie gedaan :( Nu weet ik dat het waar is, wat hier wordt beweerd. Ik weet niet of die aardige medewerkers er nog zijn, dat scheelt natuurlijk een boel, want daar heb je mee te maken. Maar werkelijk waar, ik heb lang gedacht met een topasiel van doen te hebben.
Jacq
Zeer actief

Klopt. Lor1_184
En die ophef is niet alleen van de laatste tijd. die is er altijd al geweest.
Alleen is het tot nu toe niet gelukt om er iets aan te doen.
We verzamelen nu zoveel mogelijk ervaringen.
Alles wat ik verteld heb is de waarheid en dan heb ik nog niet eens alles verteld.
De 2 medewerkers zijn inderdaad erg aardig maar daar hebben de dieren niks aan natuurlijk
als ze de zorg niet aankunnen.
En dat de fokhonden ook in het asiel gepropt zitten is ook belachelijk natuurlijk.
ze weten het mooi te brengen maar als je er vaker komt zie je steeds meer wat niet kan en niet zou mogen kunnen.
ik heb het met eigen ogen gezien helaas en ben er goed ziek van geweest.
Jacq
Zeer actief

wolf: weet je zeker dat het een in beslag genomen fokteefje was en niet 1 van henzelf?
want die verkopen ze ook via het asiel als ze uitgefokt zijn.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Ik heb bij twee asiels gewerkt. Het huidige asiel laat de honden minstens 3 maal per dag uit. Korte rondjes meestal, soms langere.

Het vorige asiel werden de honden alleen op zaterdagmiddag en zondag uitgelaten (mocht alleen als het asiel gesloten was). Er werden op die dagen lange wandelingen gemaakt.
De andere dagen waren de honden geloof ik 3 maal per dag 45 minuten op ruime velden. In principe vaak ook "onbeheerd" want er stond niet constant iemand naar te kijken. De honden waren helemaal te tevreden. Als er tijd was gingen de vrijwilligers spelen met de honden.
Ik kan niet zeggen dat de honden uit het asiel waar de honden maar beperkt uitgelaten werden het slechter hadden. Maar dan moeten er natuurlijk wel een plek zijn waar de honden meerdere keren per dag hun behoeftes kunnen doen en een beetje energie kwijt kunnen.
Ik haal uit jouw verhaal dat dat niet het geval is bij dit asiel?
Jacq
Zeer actief

klopt, de honden komen niet buiten. sommige heel af en toe op de "speelweide" een klein stukje omheind zand.
maar niet dagelijks of om de dag.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Jacq schreef:wolf: weet je zeker dat het een in beslag genomen fokteefje was en niet 1 van henzelf?
want die verkopen ze ook via het asiel als ze uitgefokt zijn.
Eigenlijk heb ik nooit aan dat verhaal getwijfeld. Er waren toen een heleboel dogachtigen in beslag genomen bij een broodfokker, waarvan een deel het niet had gered. De hondjes waren eerst een maand opgevangen door de LID en toen in het asiel in kwestie geplaatst. Ze zagen er daardoor heel goed uit, goed doorvoed enzo (ze waren graatmager toen ze in de schuur werden aangetroffen).

Zoals ik zei had ik geen reden om daarover te twijfelen, nog steeds niet. Ik geloof dat ik dit verhaal destijds zelfs nog heb gegoogeld en een berichtje heb gevonden over de inbeslagname.
Jacq
Zeer actief

ok, daar ben ik blij om.

Natuurlijk zijn er ook positieve ervaringen. Dat moet ook wel.
Waar het mij om gaat is dat de verzorging niet in orde is.
Mochten er nog mensen zijn die hun ervaringen willen delen hoor ik het graag. mag via pb.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb 6 jaar lang met dit asiel te maken gehad en ik heb er geen goed woord voor over :kotz: :kotz: :kotz:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Wat vinden de subsidiegevers er eigenlijk van? Kan me voorstellen dat ze hun geld wel beter besteed willen zien?
Jacq
Zeer actief

Ze zijn het goedkoopst! :ugh:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Jacq schreef:Ze zijn het goedkoopst! :ugh:
Oh, wat een domper. En de dierenbescherming?
Jacq
Zeer actief

Is ingeschakeld.
Ik was benieuwd of meerdere mensen slechte ervaringen hadden met dit asiel.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een triest verhaal is dit. Geen idee over welk asiel het gaat.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Jacq schreef:Is ingeschakeld.
Ik was benieuwd of meerdere mensen slechte ervaringen hadden met dit asiel.
Er is al zoveel over geschreven op dit forum , gebruik de zoekfunctie maar :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Jacq
Zeer actief

oh ja ik zie het nu! ik kon me herinneren dat ik eens iets gelezen had, maar wat handig die zoekfunctie.
en ik ben niet eens blond....pfff...
Kirra
Zeer actief

Gaat het ondertussen weer beter met jouw oude hondje?

Ik weet niet hoe duidelijk het was dat giardia uit het asiel kwam? Niet dat ik dat in twijfel trek, maar of dat duidelijk was voor het asiel?
Ik denk dat de meeste asiels de behandeling van giardia zullen vergoeden als duidelijk is dat de hond het al had voor plaatsing.
Dat zal hier ook wel niet het geval zijn?

edit: plus ontstekingen...
Jacq
Zeer actief

Ik kon het geld van de adoptie terugkrijgen. Daar kwamen ze al snel mee.
Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat mij erom dat de hond al in het asiel ziek zat met ontstekingen
en Giardia. Ik heb liever dat ze dat geld voor de zorg van de honden gebruiken. Ik hoop het zelfs.
Ja, het is zeker dat de Giardia daar vandaan komt. Ik heb het meteen laten testen.
Wat ik heel erg vind is dat mijn andere oude hondje nu ook besmet is.
Zij heeft al weinig weerstand en nu dit er weer bij. Het asiel vroeg zich ook af of het daar
vandaan kwam. 100% zeker weten.
Kirra
Zeer actief

Ja duidelijk.
Ik hoop dat het allemaal snel goed gaat met jouw honden. Wat vreselijk zuur dat jouw oudje ook nog besmet is geraakt. :ugh:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

:cry: vreselijk zeg, die verhalen! en dan nog zelf honden fokken ook, bah
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Mijn zus heeft daar ook gewerkt en die kan je een heleboel verhalen vertellen over de misstanden daar. Klote asiel :ugh:
Afbeelding
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Mijn eerste hond Boris kwam hier vandaan! Lang geleden, 2000/2001.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”