Bluf wil nog wel eens jolig mee gaan doen die lijkt er weinig van te hebben.
Finn moest er weinig van hebben, die ging in standje alert. En heb het 1x zo meegemaakt zoals jij. En dat was ook, "ben niet bang voor honden, aaiaaiaai, kom dan.." En dat was een pas te dichtbij, ondanks dat ik de man al had gezegd het niet te doen. Het werd een aanblaf salvo en face van de man. Die was bijna direct weer nuchter. Het was ook klaar daarna, de man hield afstand en wij gingen verder ons ding doen. Ik lag er niet echt wakker van, Finn was aan de lijn, ik had de man meerdere malen gezegd niet de hond te komen aaien. Finn viel nooit uit naar mensen. En deze keer vond ik het wel geoorloofd eerlijk gezegd. Zeker ook omdat hij er niet in bleef hangen vond ik het verder prima. Punt gemaakt en weer door, klaar.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dronken
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Raika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basset Artesien Normand en Berner sennen
- Aantal honden: 3
Re: Dronken
Mijn kruising herder die ik gehad heb was echt link met dronken mensen. Ze moesten niet te dichtbij komen want dan was het hap. De Basset vind normaal gesproken alle mensen lief maar dronken volk moet ook hij niks van hebben. Hij reageert daar ook heel alert op en gaat flink tekeer. Verder denk ik dat het daar wel bij blijft. De Berner reageert er nauwelijks op.

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ik denk dat Kita op de loop gaat, Guapa hangt er in als ik te laat ben
, de andere 3 geen idee, Zena is over het algemeen wat gereserveerd naar mensen en durft ook te grommen, geen idee wat ze zou doen naar dronken mensen die achter haar aan gaan, waarschijnlijk haar klep open zetten. Darko en Jänta zijn gewoon sociaal en vinden iedereen leuk, maar als het begint te schemeren (en ik niets meer zie) zijn ze sowieso al veel alerter als overdag, maar of ze ook effectief iets zouden doen, geen idee.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Precies dat ja.Valerie schreef:Jigzy gaat bij alcoholisten op schoot zitten. Erg lastig in Amsterdam.
Met het laatste rondje kom ik af en toe nog wel eens een dronkaard tegen, zo op de vrijdag of zaterdag avond. Gaia loopt altijd op het grasveld en als je er niet op berekend bent, zul je haar niet snel zien. Het ligt een beetje aan de dronkaard wat er gebeurd. Gewoon voorbij zwalken wordt genegeerd. Daar houdt ze zicht niet mee bezig. Het is pas dat als de baas toe geroepen wordt dat ze zich er ook mee moet komen bemoeien.
Overigens niet in de beschermende zin. Nadat ze heeft geconstateerd dat het hier om een mens gaat en niet iets wat bejaagd kan worden is het tijd om te schooien om aandacht. Donker, licht, schemerig, het maakt haar niets uit. Dronken mensen zijn leuk. Die geven namelijk aandacht in overvloed. Of ze rennen heel hard weg. Wat ook leuk is.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Balou wordt bang en gaat achter m'n benen staan met haar staart naar beneden. Beer denkt als klein hondje altijd dat hij een ontzettend stoere grote hond is en zal imponerend gaan blaffen en grommen. Dino gromt, blaft en bijt eventueel maar wel uit angst. En Buck zal aanvallend zijn en ook al komt die man niet echt in de buurt hij is alert, en als hij dichterbij komt dan valt hij uit en zal zeker bijten als hij de kans krijgt.
Dit alles als ik zelf niks zou doen en ze niet onder controle zou houden. Meestal als ik zeg dat ze niet mogen blaffen en rustig mee moeten lopen doen ze dat onder binnensmonds protest. En op Buck moet ik wel letten dat hij niet binnen bijtafstand komt.
Dit alles als ik zelf niks zou doen en ze niet onder controle zou houden. Meestal als ik zeg dat ze niet mogen blaffen en rustig mee moeten lopen doen ze dat onder binnensmonds protest. En op Buck moet ik wel letten dat hij niet binnen bijtafstand komt.