Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe start met Juma
Moderator: moderatorteam
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Re: Nieuwe start met Juma
Veel plezier met Juma, maar zo te lezen gaat dat wel lukken!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
Achi
- Actief
- Aantal honden: 3
Wat leuk dat Juma bij jou is komen wonen
Ik vond haar al zo leuk op de foto's die DeDiana had geplaatst dus ik hoop haar hier nog regelmatig voorbij te zien komen.
Super dat het ook zo goed gaat met je andere hond en je dochter, klinkt helemaal goed
Ik vond haar al zo leuk op de foto's die DeDiana had geplaatst dus ik hoop haar hier nog regelmatig voorbij te zien komen.
Super dat het ook zo goed gaat met je andere hond en je dochter, klinkt helemaal goed

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Gefeliciteerd
Ik vind Juma echt een dotje en zo te zien is het met jullie en Boomer een match made in heaven 

- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
Wat een leuk hondje
daar zou ik ook voor gevallen kunnen zijn. Veel plezier allemaal samen.

- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Wat fijn dat het zo goed gaat!!
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat leuk dat Juma nu bij jou woont! Klinkt echt als een perfecte match. Heel veel plezier en geluk met z'n allen 
- sternentänzerin
- Zeer actief
Wat een trio zeg, prachtig dat ze elkaar allemaal gevonden hebben, het is je gegund om daar heerlijk van te genieten.
...; We will never surrender Winston Churchill
- Maartje
- Zeer actief
Fefeliciteerd. Ik vind het een geweldig hondje om te zien!
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Zo te zien zit dat wel goed tussen jullie allemaal
Heel erg veel geluk met elkaar
Heel erg veel geluk met elkaar
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanavond heb ik haar even helemaal los gedaan op een in mijn ogen veilig veldje.. Wat doet ze; ze plonst gelijk de sloot in om achter een zeemeeuw aan te zwemmen
Eenmaal uit de sloot bleef ze rondjes rennen achter een vogel in de lucht en toen ze weer gefixeerd was op een eend en aan de slootkant stond, heb ik haar gevangen, want luisteren vond ze niet zo nodig... Voorlopig nog maar even aan de flex en samen rennen
Of toch nog een tijdje met een riem erachteraan
Eenmaal uit de sloot bleef ze rondjes rennen achter een vogel in de lucht en toen ze weer gefixeerd was op een eend en aan de slootkant stond, heb ik haar gevangen, want luisteren vond ze niet zo nodig... Voorlopig nog maar even aan de flex en samen rennen
Of toch nog een tijdje met een riem erachteraan
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zo te lezen is ze dus dol op vogels.
Even aan de lange lijn trainen lijkt me verstandig.
Maar dat ga je ongetwijfeld oplossen zodat ze over een poosje lekker los kan.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor, komt helemaal goedLongFields schreef:Zo te lezen is ze dus dol op vogels.![]()
En mocht het echt niet lukken, dan is aan de lijn ook geen probleem. Losse honden lopen fijner, maar wat niet gaat, gaat niet.
Ze moet natuurlijk ook nog wennen en binnenshuis luistert ze prima
Vanavond heb ik haar (en Boomer) 2 x 5-10 min. alleen in de woonkamer gelaten terwijl ik met Elyna in haar kamer was.
Vanmiddag kon ik nog niet naar het toilet gaan met dichte deur, omdat ze dan ging piepen/janken, vanavond was dit even alleen blijven prima.
De 2e keer ging ze wel blaffen na een paar minuten, maar dat is omdat ze reageert op honden die buiten blaffen.
Ik vermoed dat dat of minder zal worden, of een kwestie van radio aan bij alleen blijven.
Boomer is gewend overal bij te mogen, maar aangezien Juma Elyna's knuffels nog iets te interessant vind, houden we de deur dicht
Verder hoeft ze nog niet alleen thuis te blijven, vanmiddag is ze meegeweest boodschappen doen, in de Doggyride-buggyversie. Echt alleen blijven oefen ik wel als Elyna naar school gaat, dan is ze gewend en zal het makkelijker gaan.
Mijn idee is om haar, net als Boomer, overdag een periode te negeren, zodat ze eraan went dat ik er bepaalde tijd niet ben voor haar. Als ik dan ga werken in oktober/november, zal het hopelijk niet uitmaken dat ik wegben, omdat ik me die periode toch niet met haar bemoei.
Dat is nu met Elyna niet te doen, die is zo gek met haar en Boomer; ligt ze eindelijk rustig uit zichzelf, roept Elyna haar weer of gaat druk spelen waardoor ze mee wil doen
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Juma is gek op kluiven, Boomer niet. Er slingert hier dus behoorlijk wat aan kluifjes rond, geen probleem. Alleen zo af en toe, zonder dat ik kan zeggen wat of wanneer, vond Juma dat ze Boomer wel weg kon jagen als hij ergens aan ging kluiven wat zij een kwartier of 5 min. daarvoor links had laten liggen.
Kluifjes zijn dus gisteravond weggedaan, want ze viel uit omdat hij een kluif gehaald had en zoals gewoonlijk op bed wilde kluiven voordat hij ging slapen. Ik heb geen zin in gedoe over kluifjes of iets, dus heb haar van bed gemikt en de botten allemaal weg gehaald.
Daarna gingen ze zij aan zij slapen, op bed.
Vanmorgen hebben ze veel gespeeld, voornamelijk op uitnodiging van Boomer.
Zojuist lag Boomer onder de computertafel en stond zij onder de stoel die ervoor staat te grommen naar hem, terwijl Boomer dus geen kant op kon. Ik heb daar geen zin in, dus ruimte gemaakt. Boomer loopt naar zijn mand, Juma schiet er grommend achteraan en ineens draait Boomer zich om en geeft haar ongenadig op haar donder
Hij heeft even heeeel erg duidelijk gemaakt dat hij er klaar mee was en zij schoot eerst weg, om vervolgens weer naar hem toe te gaan en piepend te gaan zitten, om het vervolgens goed proberen te maken, waarbij hij het beklikken wel toestond, maar verder niet reageerde.
Ik heb ze beiden even genegeerd, maar weet niet of ik hier goed aan deed? Moet ik er nog iets mee of gewoon laten gaan, zoals ik doe?
Tot nu toe vond Boomer alles goed, maar hij is nu even orde aan het scheppen geloof ik.
Elyna schrok zich natuurlijk een hoedje, maar na uitleg snapte ze het wel.
Kluifjes zijn dus gisteravond weggedaan, want ze viel uit omdat hij een kluif gehaald had en zoals gewoonlijk op bed wilde kluiven voordat hij ging slapen. Ik heb geen zin in gedoe over kluifjes of iets, dus heb haar van bed gemikt en de botten allemaal weg gehaald.
Daarna gingen ze zij aan zij slapen, op bed.
Vanmorgen hebben ze veel gespeeld, voornamelijk op uitnodiging van Boomer.
Zojuist lag Boomer onder de computertafel en stond zij onder de stoel die ervoor staat te grommen naar hem, terwijl Boomer dus geen kant op kon. Ik heb daar geen zin in, dus ruimte gemaakt. Boomer loopt naar zijn mand, Juma schiet er grommend achteraan en ineens draait Boomer zich om en geeft haar ongenadig op haar donder
Hij heeft even heeeel erg duidelijk gemaakt dat hij er klaar mee was en zij schoot eerst weg, om vervolgens weer naar hem toe te gaan en piepend te gaan zitten, om het vervolgens goed proberen te maken, waarbij hij het beklikken wel toestond, maar verder niet reageerde.
Ik heb ze beiden even genegeerd, maar weet niet of ik hier goed aan deed? Moet ik er nog iets mee of gewoon laten gaan, zoals ik doe?
Tot nu toe vond Boomer alles goed, maar hij is nu even orde aan het scheppen geloof ik.
Elyna schrok zich natuurlijk een hoedje, maar na uitleg snapte ze het wel.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Zo weinig mogelijk mee bemoeien. In de situaties dat jij ingreep had ik dat ook gedaan, waarschijnlijk gewoon door te zeggen dat ze moeten kappen. Maar voor de rest moeten ze het toch echt zelf regelen. Ze is gewoon aan het testen hoe ver ze kan gaan. Dat weet ze nu
Overigens dikke kans dat kluifjes en/of speeltjes over een poosje gewoon weer kunnen, hoor.
Overigens dikke kans dat kluifjes en/of speeltjes over een poosje gewoon weer kunnen, hoor.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Volgens mij heb je het goed opgelost 
Een correctie zoals Boomer die gaf kan en is kennelijk ook heel duidelijk.
Maar echte knokpartijen zou ik niet toelaten.
Dat zal vermoedelijk ook niet meer gebeuren denk ik ........... als je maar niet gaat morrelen aan hun onderlinge verhouding.
Of de kluifjes in de toekomst weer kunnen kan je op een gegeven moment wel zien.
Bij twee van mijn vroegere reuen was dat niet verantwoord.
Die kregen dus wel kluifwerk, maar dan iets dat vlot op was en alleen onder toezicht
Een correctie zoals Boomer die gaf kan en is kennelijk ook heel duidelijk.
Maar echte knokpartijen zou ik niet toelaten.
Dat zal vermoedelijk ook niet meer gebeuren denk ik ........... als je maar niet gaat morrelen aan hun onderlinge verhouding.
Of de kluifjes in de toekomst weer kunnen kan je op een gegeven moment wel zien.
Bij twee van mijn vroegere reuen was dat niet verantwoord.
Die kregen dus wel kluifwerk, maar dan iets dat vlot op was en alleen onder toezicht
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Inderdaad, ik geloof dat ik alles ongeveer een maandje heb opgeruimd en toen konden de bakken, speelgoed en kluifjes weer terug.Miranda schreef:Zo weinig mogelijk mee bemoeien. In de situaties dat jij ingreep had ik dat ook gedaan, waarschijnlijk gewoon door te zeggen dat ze moeten kappen. Maar voor de rest moeten ze het toch echt zelf regelen. Ze is gewoon aan het testen hoe ver ze kan gaan. Dat weet ze nu![]()
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat denk ik ook.Miranda schreef:Zo weinig mogelijk mee bemoeien. In de situaties dat jij ingreep had ik dat ook gedaan, waarschijnlijk gewoon door te zeggen dat ze moeten kappen. Maar voor de rest moeten ze het toch echt zelf regelen. Ze is gewoon aan het testen hoe ver ze kan gaan. Dat weet ze nu![]()
Bij Mila haalde ze dit écht niet in haar mooie koppie, maar die is waarschijnlijk veel minder tolerant dan Boomer en dus veel sneller met corrigeren. En dat voelde Juma haarfijn aan
Ik denk dat het alleen maar goed is dat Boomer zijn grens duidelijk heeft aangegeven.