Heel graag had ik een kooikerpupje gehad, maar helaas, de teef waarvan ik graag een pupje wilde was niet drachtig.
Pup van een andere kooikerreu had me ook heel erg leuk geleken, maar helaas, ook niet. Dan maar geen 2e hond dacht ik..
Toen kwam Juma op mijn pad:

Ik zag haar foto's en vond haar direct erg leuk, maar ja, wilde eigenlijk een kooikerhondje.. En een reu, zodat ik niet met loopsheden zou zitten en aangezien ik Boomer gewend ben. Toch bleef ze in mijn hoofd zitten..
Niets mee gedaan, totdat iemand een pb stuurde en ik dacht; waarom niet.. Dus ik heb een interesseformulier ingevuld.
Hierop kreeg ik de reactie dat er al geïnteresseerden waren en dat ik niet op de lijst kwam, omdat ze waarschijnlijk naar 1 van die gezinnen zou gaan.
Vrijdag was ik een weekendje weg met vriendin, Elyna en dochtertje van vriendin, toen er een mail van de stichting kwam; of ik een vragenlijst wilde invullen als ik nog steeds interesse had.
Maandagochtend had ik mail; ik was een passende match en of ik wilde kennismaken!
Dat is dus vanmorgen gebeurd
Ze is nog pupperig, dus springen en happen, maar dat valt erg mee en is een kwestie van wennen.
Kijk nou..

Kijk nou

Boomer speelt nooooooooit met onbekende honden, sinds hij geen pup meer is!
Met Juma heeft hij in 1,5 uur 3x gerend en gestoeid en 1x zo gestoeid
Juma blijft Juma heten, ik spreek het uit als Joema, Elyna als Loema
Ze is gesteriliseerd, ze is ontzettend lief met Elyna, soms wat onzeker naar onbekende grote honden, maar ze reageert prima op afleiding, dus dat zal ook een kwestie van wennen en trainen zijn.
Ze is erg leergierig, vrolijk, vriendelijk, heel sociaal en eigenlijk gewoon perfect...
Er is een verplichte bedenktijd van 1 dag, dus morgenochtend hang ik aan de telefoon wanneer ik haar mag halen