Volgens mij gaat dat meer over het verstand, dan wel het gebruik van het verstand, van bazenMarjoleine schreef:Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ongelukken kunnen wel degelijk min of meer bij een ras horen.ranetje schreef:Bij overreden worden door een bus heeft het ras in ieder geval geen enkele invloed.
Aangezien de leeftijd per ras wordt aangegeven horen dergelijke ongelukken er volgens mij niet bij.
Ik heb begrepen dat Borders nog wel eens auto's drijven, dat is niet handig.
Wij krijgen van heel veel overleden honden bericht, inclusief doodsoorzaak en bij wetterhounen zie je ongelukken ook relatief vaak, domweg omdat die geen gevaar zien en dat op gebied van verkeer ook niet lijken te kunnen snappen.
Ze zien iets en lopen gewoon door. Ook doordat mensen vaak onterecht denken dat erfvast altijd erfvast is natuurlijk, maar toch. Er wordt ook specifiek voor gewaarschuwd, omdat ongelukken gewoon erg vaak voorkomen.
Bij stabijs zie je ongelukken vrijwel nooit. Die staan bekend als weglopers, blijkbaar hebben ze daar de terreinen beter afgezet en de enkele dat dat fout gaat is zo'n hond ergens in paniek voor gevlucht. Dat gebeurt bij wetters eigenlijk nooit.
Daar zit dus wel degelijk een connectie met het ras.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Levensverwachting hond
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Levensverwachting hond
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik heb het artikel geopend. Best interessant! De Bearded Collie wordt ook erg oud, 13,7 jaar, terwijl dat geen kleine honden zijn. De Mastiff wordt niet oud. Intacte teefjes worden minder oud dan gecastreerde teefjes en reuen (intact of gecastreerd). Daarbij plaatsen ze de aantekening dat de kans dat een dier gecastreerd toeneemt met de leeftijd, maar dat het niet op die manier in de statistiek is opgenomen.
Doe mij maar een poedel x border collie
Doe mij maar een poedel x border collie
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja en nee.ranetje schreef:Volgens mij gaat dat meer over het verstand, dan wel het gebruik van het verstand, van bazen
Mijn stabijs schieten echt weg als er een auto, fiets of zo aankomt.
De wetters niet. Die lopen er zelfs recht op af als ze toevallig ergens anders naar kijken.
En als honden zoiets in hun aard hebben, tja. Dan is de kans op verongelukken groter.
Van mijn 28 nesten stabijs is er niet één verongelukt.
Van mijn twee nesten wetters dus wel
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Tsja, er bestaat nog altijd zoiets als een halsband met lijn voor in de buurt van auto's.