Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Regenkleding

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Regenkleding

Ongelezen bericht door hewi »

Ik ben dolblij met mijn owney jas....ik heb de winterversie wat betekent dat de binnekant eruit kan.
Hij is warm en absoluut waterdicht! Heeft veel zakjes en een capuchon.

Afbeelding
Groetjes Heidi
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ik heb de jacht/regenkleding van Decathlon. Wel gewone wandelschoenen omdat ik echt niet kan wandelen met rubber laarzen. Afgelopen jaar ook een waxhoed (aussie) gekocht en dat bevalt heel goed.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Gore Tex lage wandelschoenen in de zomer. Dit jaar Salomon, welke langer meegaat dan vorig jaar Merrit). Lowa hoge wandelschoenen met Gore Tex voor de winter (2 paar in 2 jaar hoewel nieuwe paar via garantie waren). Decatlon jas met uitneembare fleece is goed voor normale buien, maar als het stortregent en je wilt toch droog blijven is northface beter; met uitneembare bont binnenvoering is de jas ideaal. North face ski broek is ok met normale buien, maar als t wat meer regent (buien rader donkerblauw/rood) doe ik m'n legergroene "jacht"broek aan voor langere afstanden. Je snapt dat dit in uiterste gevallen is als t niet anders kan.
Voor volgende winter "moet" ik betere laarzen hebben om de kou te kunnen weerstaan, terwijl ze waterdicht en duurzaam zijn.
Al met al, je bent het goedkoopst uit met een goede weer app als je er niet perse uit moet voor trainingen enzo. Of beter tegen smelten kan. Ik heb een hekel aan nat woorden als t lieve hondje nog wel 45min door kan.
Afbeelding
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MBJ »

Ik heb laarzen van aigle, die vond ik beter zitten als die van le chameau en die van aigle hebben meer demping.

Regenjas en broek heb ik gekocht bij de decatlon, waxhoedje heb ik gekocht op een show en als het niet zo hard regent is mijn waxjas voldoende.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb nu gewoon zo'n plastic regenpak maar het is inderdaad niet ideaal. Nou vermijd ik lopen in de regen ook wel, de babies háten het en ik loop dan met name gewone uitlaatrondes. Als het miezert of droog is komt de lange wandeling wel weer.
Maar als het dagen achter elkaar goed regent dan doe ik dat plastic ding dus aan en het liefst regenlaarzen. Moet alleen nieuwe hebben, met een bredere schacht en warmer.
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

ik sfeer echt bij mijn waxhoed met oorflappen en touwtje voor windkracht 6 en hoger. Ideaal. Ok ik kom ook nooit iemand tegen dus dat scheelt maar het ding is echt goed! Kost wat, heb je wat.

Verder hier een paardrij-regenjas, inderdaad met van die flappen om je benen. Gekocht om mee te paardrijden, maar voldoet ook prima zonder paard. Niet te zwaar, niet zweterig. Gewoon goede regenjas.
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik lees even mee. Heb voor de winter wel een broek van Jack wolfskin welke lekker warm en water en winddicht is. Heerlijke broek welke niet zweet.
Heb wel een jas gekocht van Jack wolfskin met een fleece jas binnenin en als het goed is redelijke waterdichte buitenlaag. Maar die moet nog in de winter uitgetest worden. Mocht ik geen geschikte jas hebben welke waterdicht en warm is voor de winter dan ga ik toch eens denken over een waxjas. Die wat Paisley heeft neergezet ziet er wel fijn en netjes uit.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zweer bij een goede sfeer :mrgreen: :tongue:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb rubber laarzen van Aigle, zitten geweldig en daar is bijna net zo goed op te lopen als op wandelschoenen :ok:
Qua regenkleding neem ik of de paraplu mee als ik met 1 hond loop en loop ik met 2 honden dan trek ik bij niet koud weer
alleen de buitenkant van mijn winterjas aan (buitenkant is zo goed als waterdicht, binnenkant is fleece en kan eruit) en bij
koud weer dus de gehele jas.
Een deel van m'n broek wordt dus nat, maar dat overleef ik vast wel :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Anja schreef:Mijn tip is om zoveel mogelijk regen te vermijden.
Ik heb geen regenjas, ik neem een plu mee voor de rondjes met de honden die ik dan zo kort mogelijk maak.
Langere wandelingen doen we wel weer als het droog is.
Hier nog zo één. Ik verrot het om lange wandelingen in de regen te gaan maken en samen als verzopen katten thuis te komen.
(ze worden natuurlijk gewoon uitgelaten hoor!)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Daisy@ schreef:
Anja schreef:Mijn tip is om zoveel mogelijk regen te vermijden.
Ik heb geen regenjas, ik neem een plu mee voor de rondjes met de honden die ik dan zo kort mogelijk maak.
Langere wandelingen doen we wel weer als het droog is.
Hier nog zo één. Ik verrot het om lange wandelingen in de regen te gaan maken en samen als verzopen katten thuis te komen.
(ze worden natuurlijk gewoon uitgelaten hoor!)
Ik doe het ook niet meer :wink:
Tot vorig jaar liep ik nog stug in de regen met Puchu die er als een geslagen hond bij liep en Kaya waarvoor al die vocht en kou
helemaal niet goed is voor haar gewrichten en zelf beleefde ik er ook niet al teveel plezier aan :mrgreen:
De wandelingen in de polder doe ik dus niet meer als het stortregent, dan is het alleen een wandelingetje in de buurt.
Maar goed... soms word je overvallen natuurlijk en laatst stond ik werkelijk in een stortbui te bibberen met Puchu onder zowat
de enige boom die de polder rijk is haha.
Afbeelding
A good dog never dies...

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Haha, ja het kan je overvallen. Gebeurt mij ook wel eens natuurlijk... en dan ben je doorweekt. Dood ga je er niet van, maar fijn is anders.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Handig topic, ik heb al goede tips gezien voor regenjassen, ga dit weekend eens op zoek.

En heeft iemand hier dikke/brede kuiten én rubberen regenlaarzen? Zo ja, welk merk? Ik pas zelfs geen herenlaarzen met mijn kuiten..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

joyce83 schreef:Ik lees even mee. Heb voor de winter wel een broek van Jack wolfskin welke lekker warm en water en winddicht is. Heerlijke broek welke niet zweet.
Heb wel een jas gekocht van Jack wolfskin met een fleece jas binnenin en als het goed is redelijke waterdichte buitenlaag. Maar die moet nog in de winter uitgetest worden. Mocht ik geen geschikte jas hebben welke waterdicht en warm is voor de winter dan ga ik toch eens denken over een waxjas. Die wat Paisley heeft neergezet ziet er wel fijn en netjes uit.

Die van mij wel. Heb er twee voor wanneer het echt dagen aaneen regent (doe alles te voet/op de fiets).
Een wordt dan klammig.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb een Fjall Raven pak (jas en broek) voor de winter.
Ik gebruik die ook in het vroege voorjaar en late najaar, dan zonder fleece binnenjas.
Enige nadeel is dat er geen capuchon op zit.
Als het erg koud is en ik sta veel stil dan kan ik mijn Muckboots aantrekken.
Die houden de voeten uitstekend warm :ok:

Met het vorige jachtpak heb ik 12 jaar gedaan.
Duur in aanschaf, maar het blijkt wel de prijs waard.

Bij een hele heftige stortbui is dat pak niet volledig waterdicht, maar dan doe ik er een regenpak overheen.

In de zomer heb ik een regenpak als het heftig regent en ik kan geen plu gebruiken.
Daarbij heel gewone rubber laarzen (Welkoop).
Goedkoop, maar ze lopen prima met mijn speciale steunzolen er in.
En aangezien die laarzen bij mij enorm slijten kan ik ze gemakkelijk vervangen.
De Aigle laarzen die ik een keer gehad heb waren binnen een half jaar kapot.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Ik heb een Fjall Raven pak (jas en broek) voor de winter.
Ik gebruik die ook in het vroege voorjaar en late najaar, dan zonder fleece binnenjas.
Enige nadeel is dat er geen capuchon op zit.
Als het erg koud is en ik sta veel stil dan kan ik mijn Muckboots aantrekken.
Die houden de voeten uitstekend warm :ok:

Met het vorige jachtpak heb ik 12 jaar gedaan.
Duur in aanschaf, maar het blijkt wel de prijs waard.

Bij een hele heftige stortbui is dat pak niet volledig waterdicht, maar dan doe ik er een regenpak overheen.

In de zomer heb ik een regenpak als het heftig regent en ik kan geen plu gebruiken.
Echt waar? Ik heb die Aigle laarzen al 3 jaar, misschien zelfs 4 jaar en ze zijn nog perfect :ok: Ik loop er best vaak op, want
mijn wandelschoenen zijn niet waterdicht (Lowa, maar die dingen lekken als een mandje).
Nu wandel ik wel veel op gras/zand, dat scheelt natuurlijk wel.
M'n Lowa's zijn na 2 jaar totaal afgesleten, maar de Aigle laarzen dus nog lang niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik regen gewoon nat en doe thuis droge kleren aan, paraplu's geven de geest bij mij regenpakken is zweet en crocs drogen snel
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Dunlop laarzen, prima laarzen, koel in de zomer en warm in de winter en droge voeten met een prima deerhunter regenjas.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Caro. schreef:
ranetje schreef:In de zomer heb ik een regenpak als het heftig regent en ik kan geen plu gebruiken.
Echt waar? Ik heb die Aigle laarzen al 3 jaar, misschien zelfs 4 jaar en ze zijn nog perfect :ok: Ik loop er best vaak op, want
mijn wandelschoenen zijn niet waterdicht (Lowa, maar die dingen lekken als een mandje).
Nu wandel ik wel veel op gras/zand, dat scheelt natuurlijk wel.
M'n Lowa's zijn na 2 jaar totaal afgesleten, maar de Aigle laarzen dus nog lang niet.
Bij mij kwam er een scheur bij de enkelversteviging en na vervanging (garantie) zat een zelfde scheur er binnen een paar maanden weer in.
Dus dan maar niet.
Ik ben kennelijk niet geschikt voor die laarzen :tongue: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik heb vorig jaar een Seeland gamekeeper jas aangeschaft. Wel heel veel fluitjes voor moeten draaien, maar deze jas is echt de moeite waard. Mijn Muck laarzen lopen op hun laatste voeten. Ik heb ze ook al een jaar, en ik sta er mee op, en als ik naar bed ga trek ik ze uit.

Hoed of pet varieert nogal. Met dit weer een Castro pet. Op jacht een tweed pet. In de winter als het echt koud is een Russische bontmuts. ( En neen ik ben nog nooit voor een haas aangezien).
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Hier ook al jaren veel en intensief gebruik van Aigle rubberlaarzen , ik vind ze geweldig ! Verder als het hard regent een lange wax jas aan.
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Ik heb een hekel aan jassen, maar toch een dun regenjack gekocht. Onder het mom van 'toch wel handig zo'n jas'. En ik loop graag op mijn Aigle-laarzen, die vind ik zelfs fijner dan wandelschoenen.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Ik ben heel blij met mijn goedkope regenponcho. Snel aan te trekken en je blijft er voldoende droog onder.

Voor langere wandelingen in stromende regen heb ik met waxjassen goede ervaringen.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik vind die langere jassen niet prettig maar wandel wel graag in het bos als het regent, en verder brengen we behoorlijk wat uren per week op het trainingsveld door en dan is goede klefing geen overbodige luxe. Ben erg blij met mijn uitverkoopjes (dat scheelt erg veel geld): een Jack Wolfskin regenbroek, gaat gemakkelijk en comfortabel over je gewone broek heen, soepel materiaal maar toch sterk, zweet niet, verhoogde taille en rits & klitteband langs de hele pijp zodat je je laarzen niet eerst hoeft uit te doen. Goretex jack met erg prettige capuchon van Millet (ook uitverkoopje). Bij erg söecht weer m'n Lacrosse laarzen, andrrs hoge goretex wandelschoenen. Soms een pet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”