Hij is warm en absoluut waterdicht! Heeft veel zakjes en een capuchon.

Moderator: moderatorteam

Hier nog zo één. Ik verrot het om lange wandelingen in de regen te gaan maken en samen als verzopen katten thuis te komen.Anja schreef:Mijn tip is om zoveel mogelijk regen te vermijden.
Ik heb geen regenjas, ik neem een plu mee voor de rondjes met de honden die ik dan zo kort mogelijk maak.
Langere wandelingen doen we wel weer als het droog is.
Ik doe het ook niet meerDaisy@ schreef:Hier nog zo één. Ik verrot het om lange wandelingen in de regen te gaan maken en samen als verzopen katten thuis te komen.Anja schreef:Mijn tip is om zoveel mogelijk regen te vermijden.
Ik heb geen regenjas, ik neem een plu mee voor de rondjes met de honden die ik dan zo kort mogelijk maak.
Langere wandelingen doen we wel weer als het droog is.
(ze worden natuurlijk gewoon uitgelaten hoor!)
joyce83 schreef:Ik lees even mee. Heb voor de winter wel een broek van Jack wolfskin welke lekker warm en water en winddicht is. Heerlijke broek welke niet zweet.
Heb wel een jas gekocht van Jack wolfskin met een fleece jas binnenin en als het goed is redelijke waterdichte buitenlaag. Maar die moet nog in de winter uitgetest worden. Mocht ik geen geschikte jas hebben welke waterdicht en warm is voor de winter dan ga ik toch eens denken over een waxjas. Die wat Paisley heeft neergezet ziet er wel fijn en netjes uit.
Echt waar? Ik heb die Aigle laarzen al 3 jaar, misschien zelfs 4 jaar en ze zijn nog perfectranetje schreef:Ik heb een Fjall Raven pak (jas en broek) voor de winter.
Ik gebruik die ook in het vroege voorjaar en late najaar, dan zonder fleece binnenjas.
Enige nadeel is dat er geen capuchon op zit.
Als het erg koud is en ik sta veel stil dan kan ik mijn Muckboots aantrekken.
Die houden de voeten uitstekend warm![]()
Met het vorige jachtpak heb ik 12 jaar gedaan.
Duur in aanschaf, maar het blijkt wel de prijs waard.
Bij een hele heftige stortbui is dat pak niet volledig waterdicht, maar dan doe ik er een regenpak overheen.
In de zomer heb ik een regenpak als het heftig regent en ik kan geen plu gebruiken.
Daarbij heel gewone rubber laarzen (Welkoop).
Goedkoop, maar ze lopen prima met mijn speciale steunzolen er in.
En aangezien die laarzen bij mij enorm slijten kan ik ze gemakkelijk vervangen.
De Aigle laarzen die ik een keer gehad heb waren binnen een half jaar kapot.
Bij mij kwam er een scheur bij de enkelversteviging en na vervanging (garantie) zat een zelfde scheur er binnen een paar maanden weer in.Caro. schreef:Echt waar? Ik heb die Aigle laarzen al 3 jaar, misschien zelfs 4 jaar en ze zijn nog perfectranetje schreef:In de zomer heb ik een regenpak als het heftig regent en ik kan geen plu gebruiken.
Daarbij heel gewone rubber laarzen (Welkoop).
Goedkoop, maar ze lopen prima met mijn speciale steunzolen er in.
En aangezien die laarzen bij mij enorm slijten kan ik ze gemakkelijk vervangen.
De Aigle laarzen die ik een keer gehad heb waren binnen een half jaar kapot.Ik loop er best vaak op, want
mijn wandelschoenen zijn niet waterdicht (Lowa, maar die dingen lekken als een mandje).
Nu wandel ik wel veel op gras/zand, dat scheelt natuurlijk wel.
M'n Lowa's zijn na 2 jaar totaal afgesleten, maar de Aigle laarzen dus nog lang niet.