Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oud duitse herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door blondie »

CharlesvdBerkt schreef:
Paisley schreef:
blondie schreef:
Heb je gelezen wat Charles schreef over de testen en het fokken?
Ja. En ik vind t bezopen.

En wat is daar bezopen aan ?

Of ben je er op uit om er weer een topic van de maken om de DH flink te bashen
Daar heeft het nu wel de schijn van.
Ik snap ook niet helemaal wat er bezopen aan is, om aan de voorwaarden te voldoen om volgens de VDH richtlijnen te fokken moet je aan nogal wat eisen voldoen, niets mis mee :19:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Paisley schreef:
beatje schreef:Ik denk uit de werklijnen die zijn natuurlijk rechter .Het zijn de kynelogische lijnen die de schuine ruggen inbrengen.Die van mij hebben licht hellende ruggen iets aflopend vind ik wel mooi.
Je moet ook wel denken dat op veel foto's met overdreven glijbaan ruggen de honden zo neer gezet zijn,en dat de extreme voorbeelden die mensen graag in filmpjes naar voren brengen nog altijd (gelukkig) uitzonderingen zijn.
Ik zie ze ook wel lopen hoor, in t wild ;) Steeds vaker lijkt het. En ik vind die honden ook redelijk flegmatisch. Alsof het lopen ze teveel moeite kost en dus geen onnodige meters maken. Een een goede recht rug kun je neerzetten hoe je wilt, maar daar kan nooit zo'n foto van gemaakt worden.

Afbeelding
Wat flegmatisch betreft,we verslaan nog iedere keer de stabijhounds die we tegen komen.De eerste moet ons nog verslaan dus wat dat betreft het flegmatisch.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

CharlesvdBerkt schreef:
moosje schreef:Er zijn meer sporten dan alleen IPO/KNPV. :wink:

Dat is ook zo maar voor flyball heb je ook al enige buitdrift nodig. Voor frisbee idem
Om te speuren komt er ook nog wel eens wat buitdrift om de hoek kijken.
Dan is er altijd nog behendigheid en combisport maar een lompere ODH of Shiloh zie ik nog niet tussen de paaltjes door flitsen.
Dan hebben we nog treibbal, ring lopen en hoepel lopen en balans sorry hoor maar dat zijn voor mij geen sporten maar ja dat kan je wel doen als de hond geen enkele buitdrift heeft
Combisport gaat juist uitstekend met een Duitser,je moet wel heel snel zijn wil je sneller als je hond willen zijn en er komt een stuk gehoorzaamheid in waarin juist de herders in uitblinken en waar je punten kan scoren.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

beatje schreef: Wat flegmatisch betreft,we verslaan nog iedere keer de stabijhounds die we tegen komen.De eerste moet ons nog verslaan dus wat dat betreft het flegmatisch.
Jammer ook dat ze niet reageert op mijn antwoord. Beetje jammer voor haar dat ze van alle honden dan net mijn Duitse Herder kiest :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
mariekebrand
Actief
Mijn ras(sen): kruising stafford
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mariekebrand »

duitse herder schreef:
Paisley schreef:
beatje schreef:Ik denk uit de werklijnen die zijn natuurlijk rechter .Het zijn de kynelogische lijnen die de schuine ruggen inbrengen.Die van mij hebben licht hellende ruggen iets aflopend vind ik wel mooi.
Je moet ook wel denken dat op veel foto's met overdreven glijbaan ruggen de honden zo neer gezet zijn,en dat de extreme voorbeelden die mensen graag in filmpjes naar voren brengen nog altijd (gelukkig) uitzonderingen zijn.
Ik zie ze ook wel lopen hoor, in t wild ;) Steeds vaker lijkt het. En ik vind die honden ook redelijk flegmatisch. Alsof het lopen ze teveel moeite kost en dus geen onnodige meters maken. Een een goede recht rug kun je neerzetten hoe je wilt, maar daar kan nooit zo'n foto van gemaakt worden.

Afbeelding
Heeee dit is mijn Nanni! Geloof mij die was echt stukken minder erg dan op de foto :mrgreen:

Afbeelding
Zelfde hond op 10 jarige leeftijd. Nanni is 13 jaar en 8 maanden geworden.

Afbeelding
Hier was ze ook 10 jaar oud, maar niet in stand.
Helaas heb ik geen online foto's van toen ze jonger was. Nanni stamt uit 1996, tijdperk voor de digitale foto's.

mooie hond :wink: dat is wel een erg duidelijk voorbeeld dat die standfoto's wel heel anders zijn dan het daadwerkelijk is :o
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

mariekebrand schreef:
mooie hond :wink: dat is wel een erg duidelijk voorbeeld dat die standfoto's wel heel anders zijn dan het daadwerkelijk is :o
Dank je, ze was echt een plaatje en zonder extreme bouw. Helaas geen digitale foto's van haar en op deze foto's is ze 10 jaar, dan gaat alles ook beetje zakken. Mijn huidige Noah is wel een glijbaan, ook zonder stand. Maar Nanni echt niet.
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief

duitse herder schreef:
mariekebrand schreef:
Dank je, ze was echt een plaatje en zonder extreme bouw. Helaas geen digitale foto's van haar en op deze foto's is ze 10 jaar, dan gaat alles ook beetje zakken. Mijn huidige Noah is wel een glijbaan, ook zonder stand. Maar Nanni echt niet.
Maar ook bij Nanni zie je ook duidelijk een andere bouw dan bij de werklijnen. Wilde het al eerder zeggen maar heb het weer gewist.
Het rechte ruggen vs aflopend vind ik een kwestie van smaak. De fokkers die de showlijnen fokken doen ook hun uiterste best om gezonde honden te fokken, net als dat de serieuze fokkers met werklijnen dat doen. Als ze volgens de VDH fokken hebben beiden zich aan die regels en testen en proeven te houden. Dus in die zin staan ze qua gezondheid voor mij gewoon gelijk. Misschien kortzichtig, maar daar komt het enigszins wel op neer.
Toen ik Finn net kreeg had ik er nooit bij stilgestaan dat er diverse typen binnen de dh waren. Kortzichtig wellicht, maar als ik nadenk besef ik dat de honden (dh) die ik kende uit mijn jeugd blijkbaar type werklijn waren.
Zelf zie ik graag een duitse herder met een wat rechte bouw, maar er zijn genoeg mensen die het type dh waar ik mee loop niets vinden, of niet herkennen als een duitse herder. Finn destijds wel, maar bij Bluf vroegen verschillende mensen zich af wat voor een kruising ze (hij) was. Grauw kennen veel mensen niet, en Bluf is vrij recht en lang en ook best groot voor een teef.
Ieder moet gaan voor wat ze mooi vinden vind ik persoonlijk zolang de gezondheid vooraan blijft staan.

En langhaar of ODH, daar wil ik mijn vingers niet aan branden. Als er een langhaar geboren wordt in een stokhaar nest en de hond doet het goed, dan kan volgens mij ineens het predicaat odh gegeven worden, terwijl ma wel een korthaar "gewone" dh is. Dan vind ik het niet eerlijk om daar mee te gaan fokken en het een odh te noemen.
Ik kan er naast zitten, maar voor mijn gevoel gebeurd dat nog wel eens.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

duitse herder schreef:
beatje schreef: Wat flegmatisch betreft,we verslaan nog iedere keer de stabijhounds die we tegen komen.De eerste moet ons nog verslaan dus wat dat betreft het flegmatisch.
Jammer ook dat ze niet reageert op mijn antwoord. Beetje jammer voor haar dat ze van alle honden dan net mijn Duitse Herder kiest :mrgreen:
Omdat ik lekker in de Ardenne zat met mijn hond :ok:
Maar ben weer terug hoor. Wat was de vraag? :roll:
Laatst gewijzigd door Paisley op 14 aug 2014 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

blondie schreef:
CharlesvdBerkt schreef:
Paisley schreef:
blondie schreef:
Heb je gelezen wat Charles schreef over de testen en het fokken?
Ja. En ik vind t bezopen.

En wat is daar bezopen aan ?

Of ben je er op uit om er weer een topic van de maken om de DH flink te bashen
Daar heeft het nu wel de schijn van.
Ik snap ook niet helemaal wat er bezopen aan is, om aan de voorwaarden te voldoen om volgens de VDH richtlijnen te fokken moet je aan nogal wat eisen voldoen, niets mis mee :19:
Veel mensen denken dat t allemaal wel goed zit met testen als er een stamboom bij zit. En ook met honden die goedgekeurd zijn voor VDH richtlijnen wordt gefokt terwijl de ouders van deze honden niet getest hoeven zijn.

Je kunt het zelf allemaal wel heel vanzelfsprekend vinden, maar met een ras die zo in puin ligt, had ik verwacht dat er meer controle op zou zijn.

Ik snap die hele rashondenfok trouwens niet. Hoeft ook niet, want ik heb er zelf helemaal niets mee te maken en wil dat wel zo houden eigenlijk.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Paisley schreef:
blondie schreef:Ik snap ook niet helemaal wat er bezopen aan is, om aan de voorwaarden te voldoen om volgens de VDH richtlijnen te fokken moet je aan nogal wat eisen voldoen, niets mis mee :19:
Veel mensen denken dat t allemaal wel goed zit met testen als er een stamboom bij zit. En ook met honden die goedgekeurd zijn voor VDH richtlijnen wordt gefokt terwijl de ouders van deze honden niet getest hoeven zijn.

Je kunt het zelf allemaal wel heel vanzelfsprekend vinden, maar met een ras die zo in puin ligt, had ik verwacht dat er meer controle op zou zijn.

Ik snap die hele rashondenfok trouwens niet. Hoeft ook niet, want ik heb er zelf helemaal niets mee te maken en wil dat wel zo houden eigenlijk.
Prima dat je er niets mee te maken hebt of mee te maken wilt hebben. Stamboomloze honden zijn ook niet altijd vrij van aandoeningen :19:
Je hebt nooit garantie dat je een gezonde hond koopt. Je kunt middels testen wel een hoop ellende voorkomen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”